Comentariile membrilor:

 =  interesant
prietenul_necunoscut
[02.Feb.02 13:54]
foarte interesanta ideea. pacat ca unii de pe aici n-au citit destule carti ca sa recunoasca personajele de mai sus.
iar zeii au inceput sa moara cand oamenii au lasat totul in seama lor.

 =  Batrani? Nu-i nimic. Tinereii vin in forta.
megophiasul
[02.Feb.02 15:21]
Au inceput sa moara zeii? Alti zei ii vor inlocui. Ma refer la zeul om care impreuna cu zeul om de langa el incep a complota impotriva celorlalti zei oameni. Nu peste putin timp nu vor mai fi oameni. Vor fi zei. Si atunci poate vor avea nevoie de superzei.Nu incep sa moara zeii. Este doar o banala perioada de tranzitie.O perioada de schimbare a numelor.

 =  -?>megophias
degeaba
[02.Feb.02 21:07]
ma bucur ca ai revenit dupa o smiorcaita absenta:)

 = 
Cassiel
[04.Feb.02 14:27]
mda...
totushi "goeterdammerung", e pana la urma un proces trait individual
suicidul spiritual e rezultatul alungarii sacrului din individ shi e doar o etapa reversibila

 =  Ginungagap
Zyraxes
[06.Feb.02 17:50]
Idee frumoasa insa ar fi si ceva reprosuri tehnice. De exemplu daca Ragnarok e un moment depasit ca timp Odin nu mai poate face cataracta caci se odihneste de mult in burtica lupului, fatul lui Loki. Si a doua chestie : daca tot facem supa de mai multe mitologii, mergeau mai multi zei si din altele, asa pentru pigmentul poeziei.

 =  Ai dreptate si nu prea.
NegruVoda
[07.Feb.02 06:28]
Frate Ziraxes ai dreptate, dar crezi ca ar fi mers sa ii bac si pe Vishnu si pe Brahma in toate astea? suntem totusi o civilizatie vestica si acei zei nu se aplica din pacate la noi. plus ca trebuie sa recunosc ca nu stiu indeajuns despre ei casa ma pot exprima asupra imbatranirii lor. In al doilea rand Ragnarok nu a trecut ci pur si simpu nu se va mai petrece, tocma de aceea lumea noastra este nemuritoare si Odin poate sa faca, cataracta. Iar puiul de lup, frate cu sarpele Midgardului si cu calul cu opt piciore, este in continuare doar un pui cu care se joaca fetitele mici. Aici nu e vorba de sfarsit, ci tocmai de lipsa de finalitate.

 =  despre poezie
Mat
[07.Feb.02 10:17]
nu voi inceta sa vorbesc niciodata despre acele lucruri esentiale, despre emotiile nedirijate si interioarele inalte in care se coc transpunerile magice ale cuvintelor.am citit o enumerare de zei ("ilegalisti din timpuri apuse" cum ii numeste autorul).si am mai citit o insiruire de pareri fara nici o legatura cu poezia.
emitem idei? emitem ganduri? nu-i nimic rau in asta. dar nu putem emite poezii.ori, aceasta nu este o poezie.

 =  salutare de la arta pentru idei
NegruVoda
[07.Feb.02 17:12]
pt Mat. poezia este o exprimare a sentimentelor si gandurilor autorului in primul rand, si abia mai pe urma o forma si un format artistic. daca esti adeptul artei pentru arta, bravo tie, dar nu veni sa imi explici mie ca daca vreau sa transmit niste idei, temeri ale mele sata face ca poezia respectiva sa nu mai aiba valoare. oricum consider ca e mai important sa transmit trairi si idei decat sa scriu cuvite "ce din coada au sa sune" nu crezi? oricum nu e locul meu sa iti discut parerile. in schimb, incearca sa citesti mai atent data viitoare, poate ca vei vedea mesajul inainte sa te apuci sa urlii ca nu e poezie. si poate ca ai dreptate intr-un fel, poate nu e poezie, este o insiruire de idei si referinte, care vor sa transmita ceva, fara sa fie ingreunate de artificii.

 =  alta minge la fileu
Mat
[07.Feb.02 18:31]
daca taceai filosof ramineai! dar asa iata intri din nou pe un teren minat. poezia nu este nici o exprimare a sentimentelor sau a gandurilor si nici forma sau format. acestea sunt clisee.poezia trebuie inteleasa inainte de orice ca FORMA DE VIATA care anihilieza apriori avantajele oricarei premeditari.poezia e libertatea de a fi, altfel si altcum.nu inteleg de ce ai mai ridicat coasa asemeni iobagilor la 1907 pentru ca apoi (doua rindulete mai jos) sa-mi dai dreptate. 1. am vazut mesajul si l-am catalogat ca atare. daca emiti pareri trece-le in categoria "ginduri" nu "poezie". 2.a transmite trairi si idei nu se incadreaza in interiorul laturii poetice ci in afara ei. poezia este la nivelul emotiei si imaginii ceea ce este pentru plamini aerul la nivelul respiratiei. (am folosit aceasta "plastie" pentru a te face sa intelegi diferenta). 3. cine ti-a spus ca sunt adeptul sistemului "arta pentru arta" ? daca nu ti-a spus mos craciun, sa nu crezi, e fals! "arta pentru arta" este tot un cliseu uzitat de ignoranti. buun, sa mergem mai departe pe firul ariadnei. te-ai gandit cumva ca tot ceea ce a creat omenirea asta se bazeaza in fapt pe doua concepte si pe intelegerea lor? acestea sunt : libertatea si creatia. amandoua in forme pure, individualiste. 4. tu zpui:"si poate ca ai dreptate intr-un fel, poate nu e poezie, este o insiruire de idei si referinte, care vor sa transmita ceva, fara sa fie ingreunate de artificii".insiruirea de idei si/sau referinte care vor sau nu sa transmita ceva nu are, repet, NU ARE nici o legatura cu poezia. it's elementary, dear watson! daca vrei sa discutam pe tema asta da mai intai o fuguta in biblioteca extrage de acolo eseul domnului hegel despre poezie si alte arte si apoi putem sa ne conversam. altminteri, pot sa iti spun ca nu e bine sa pui mingi la fielu cand te afli la mare departare de el. te risti inutil la un : game-set-meci.
cu mingea in buzunar, mat.

 =  pt mat
NegruVoda
[07.Feb.02 21:33]
apai frate, vorbesti de clisee si vi si mi-le torni dupa aceea in fata? cum merge asta? intai si intai de unde ai scos definitia poeziei? si dupa aia, cand vorbesti de libertata, dai coie omului sa se exprime. nu prea vad ce ai tu impotriva transmiterii de idei si trairi sub forma de versuri. daca nu poti sa o faci nu ii impiedica pe altii sa o faca si nici nu-i acuza de lipsuri de care nu stii nimic. si in plus nu comentariul este suparator ci atitudinea. coboara tu de pa piedestal intai si dupa aia stam de vorba.
cum a spus Pastorel Teodoreanu:
Soldate rus, soldate rus
de ce te-au pus asa de sus?
ca sa-ti vezi popoarele,
sau ca-ti put picioarele?

 =  negrule vodutule nu te supara dragutule
Mat
[07.Feb.02 22:26]
din ciclul "nu te supara frate!"(joc popular rominesca editia 1975-1989. intre 8-14 ani).1. definita poezie nu e definitia poeziei! unde ai vazut tu ca am scrie eu "definitia poeziei este...". ceea ce am spus acolo este viziunea asupra starii poetice a unul umil pamintean pe numele sau gellu naum fihinta poetica si libera de la un capat la altul al vietii sale.
(ai auzit de el? intre noi fie vorba e cel mai mare suprarealist pe care l-a avut tara asta si unul dintre cei mai mari din europa... asta asa , pour la kulture generale). 2. eu nu am vorbit de libertate! te-am intrebat daca te-ai gindit vreodata ca.... (puncte.puncte. of, ce greu mi-e sa-ti traduc!).3. nu am nimic impotriva transmiterii de ginduri sau idei prin versuri! dar nub forma gandurilor si ideilor ci sub forma poetica!(again, elementary dear watson!). sa exemplifichez: te iubesc atit de mult si ma gandesc la tine si-mi vine sa pling si sunt indragostit.aceasta este o exprimare a unor ganduri, a unor sentimente! "leoaica tinara iubirea mi-a sarit in fata, m-a muscat iubirea azi de fata" aceasta este o exprimare poetica a unor ginduri, a unor sentimente!(versurile apartin lui nichita)4. eu pot sa o fac si nu impiedic pe nimeni sa o faca. vreau doar putin nivel (up!up! ...if you know what I mean...)5. atitudinea este ok. daca ai nevoie de lacrimi si osanale mergi pe www.lacrimi_osanale.ro 6. io "de pa" piedestal nu cobor! din contra! ma urc! mai sus! dar vezi, am in spate neshte lecturi si neshte ani (multi) petrecuti printe foile cartilor.drept pentru care, imi permit! asa ca ,daca nu-ti e prea greu, vino tu sus la mine la mansarda si stam de vorba, inventam cuvinte, facem semne noi pe aripile liliecilor...
final cu sfirsit congestionat.
iata cum spun eu:
negrutule vodutule
nu te supara dragutule
nu-s eu sus doar tu prea jos
vino-n'coa ca e frumos!

salvamarul de serviciu, mat.

 =  Amicului Mat.
NegruVoda
[08.Feb.02 17:26]
Na ca tot trebiue sa iti mai spun doua vorbe. De acel umil pamantean pe nume Gelu Naum am auzit, si daca nu am citit ce a scris este numai o scapare. Poate ai tu dreptate, dar vezi ca pe mine filosofia m-a atras mai mult in alta parte, i-ar poezia nu m-a atras spre suprarealism. Consider ca realitatea este si asa destul de contorsionata ca sa mai citesc si poezia cate unuia care sa o faca si mai cetoasa. Apoi atitudinea, a ta sau a oricarui om, este totusi o chestie de clitati omenesti de baza. Daca ar fi venit Naum la mine sa imi explice ca scriu prost, l-as fi ascultat, dar si pe el l-s fi trimis la plimbare daca venea cu aere de astea. Si chiar si asa fiind, anume ca eu scriu prost, sunt atatia poeti care au scris poezie pur (na ca nu stiu cum sa o descriu) expresiva. Adica exprimau direct ceea ce aveau de spus, si nu i-a trimis nimeni la plimbare. Si in al treilea, si ultimul, Soclul tau e al tau, de unul singur, pentru ca l-ai construit tu fara ajutorul cuiva. Eu stau aici jos si incerc sa aflu ce simt oamenii si sa mai ascult ce spun, pentru ca arta e facuta pentru ei. Asta era argumentul meu "arta pentru arta". Asa ca ne despartim amici, si plecam fiecare pe calea lui, liberi si nesiliti. Eu cu ce pot sa fac sa fiu inteles mai bine, tu cu ce poti sa faci sa ascunzi realitatea mai bine.

 =  pt.Mat și Negru Vodă
Anaiss
[08.Feb.02 18:06]
Bătrâne Mat, nu-ți mai răci gura de pomană. Pe asta o știi: când doi oameni au păreri diferite despre unul și același lucru, se pare că nici unul nu are dreptate, pentru că, dacă macar unul dintre ei ar avea, ar ști să-i argumenteze și celuilalt, astfel încât să-l facă să fie de acord cu el.În fond și la urma urmei era vorba dacă mor sau nu zeii iar eu cred că mor într-adevar.Restul contează mai putin iar educația ține de fiecare. Faceți pace băieți!!!

 =  antena satelor - reportaj cu coasa in git
Mat
[08.Feb.02 19:16]
Antena satelor – reportaj cu coasa in git...
cand iti spuneam ca daca taceai filosof ramineai nu-ti spuneam de rau. acu’ daca tot mai avusasi ceva de spus hai sa te fac de bacanie in fata lumii.
1. ma bucur ca ai auzit de gellu naum.tin sa iti spun ca si eu la rindu-mi am auzit de o gramada de oameni pe care nu i-am citit...pentru ca nu au scris nimic. in schimb, pe gellu naum nu l-am ratat.tu zici ca e numai o scapare.haida ! ia, uite o amenda de 5000 de lei.o platesti "domnisoarei peste", oficiul PTTR II, prima din colt, cu fustita mov. (vezi ca te controlez!)
2.”...dar vezi ca pe mine filosofia m-a atras mai mult in alta parte, i-ar poezia nu m-a atras spre
suprarealism". si cam in care parte te-a atras pe tine filosofia monser? in partea cu 90-60-90, sau in partea cu „si ei ie ai nostrii”?
I-AR daca poezia nu te-a atras spre suprarealism, nu-i cu suparare. suparator este insa faptul ca nu te-a atras nici inspre alte curente poetice.fi bun si inventeaza un nou curent! l-ai putea numi: poezeistic!
3."consider ca realitatea este si asa destul de contorsionata ca sa mai citesc si poezia cate unuia care sa o faca si mai cetoasa. apoi atitudinea, a ta sau a oricarui om, este totusi o chestie de clitati omenesti de baza." realitatea, dragul meu voda, are multe forme. ca tu ai descoperit forma contorsionata a acesteia e doar o problema care tine de viziune si nicidecum de realitate!
tradu-mi CLITATI, ca sunt cu DEX-ul in mina si DEX-ul zice : nein! aha! stai ca inteleg! uite: ana are mere! ce face cu ele? le da lui costel, ca e baietel! uite, asta e o poezie care te fereste de ceata altor poeti mai cetosi!
ia uite aici: „o molima a gropilor se intindea spre mine parand ca nu ar vrea nimic si nici macar un nume / atenta si hipnotica imi impietrea miscarea si deopotriva ma inalta spre spaima / si ca nocturna aratare se intindea alaturi in asternutul umed ca intr-un repaus rece facut pentru respingere in fosnetele frunzelor uscate / iar eu n-aveam decat cutitul peste piept alaturi de durere si-l indemnam "cununa-te cu ea" si el se cununa intr-un anume mod statornic si nevazut de nimeni „/ - gellu naum (camera 417 – cutitul cumnat)
4.”si chiar si asa fiind, anume ca eu scriu prost, sunt atatia poeti care au scris poezie pur (na ca nu stiu cum sa o descriu) expresiva. adica exprimau direct ceea ce aveau de spus, si nu i-a trimis nimeni la plimbare”. pina la proba contrarie, asa e! scriezi prost! diferenta dintre poetii care au scris si scriu poezie expresiva este chiar aceea a mariei-tale, si anume ca, in timp ce ei scriu poezie expresiva tu scriezi prost!te-a trimis cineva la plimbare? ti-a spus cineva „uss”? nu! tot ce ti-am spus a fost sa incerci sa scriezi mai bine!
si asta conform dictonului formulat de prietenul meu kancio kanciov(mare om, mare filosof): daca da DA, daca nu NU! cand e E, cand nu e, nu E!
5.nu am soclu si nici nu intentionez! am un „ceva” in care stau dar e o constructie mobila si relativ arhaica din metal, piele, si cauciucuri.ma simt bine in ea, multumesc de intrebare. si io stau tot jos! in permanenta! ai observat cum se vede viata de la nivelul buricului? pina si sinii femeilor par niste umbrele curbate inspre nori…
6. …” pentru ca arta e facuta pentru ei. asta era argumentul meu - arta pentru arta -.” aici dai cu stingul in stingul la greu! – „arta este mai degraba un joc fin lipsit de patetism si solemnitate, caruia nu trebuie sa i se consacre decit cei cu adevarat pasionati, cei care se complac in peripetiile si dificultatile ei superflue si se supun respectarii stricte a regulilor sale, polilogia cu eternitatea artei nu poate aduce nici o satisfactie si nici o clarificare. eternitatea artei nu este o propozitie ferma la adapostul careia ne-am putea refugia.arta nu are nevoie decit de amiaza, de vreme limpede, de conversatie transparenta, de precizie si de un pic de voie buna.”(Jose Ortega y Gasset – dezumanizarea artei, ed.humanitas)
7. tu fa ce poti! eu nu am nimic de ascuns! parol!
concluzie: invata sa lupti, dar …mein gott, zoe… fi barbata!!!

 =  pt Mat
NegruVoda
[09.Feb.02 06:14]
De la sat vorbesti? Atunci de ce nu ai spus frate?
Pai daca asa sta treaba atunci te trimit rapid si degraba sa citesti mari poeti, cum am mai spus expresivi. Ia mataluta si citeste Goga, Alexandri, Cosbuc. Si daca tot i-ai citit pe acestia ia si citeste Arghezi care este cu adevarat si pentru toata lumea un mare poet. Si aici nu incerc sa iti insult idolul, dar Naum este mai intai filozof. Si chiar filozofi, ia si citeste-l pe marele geniu, acela a carui influenta o gasesti atat de dezgustatoare in poeziile altora, pe Eminescu. Citeste mai ales "La Steaua" si spune-i dupa aceea ca nu e o poezie pentru ca exprima idei. Citeste "Imparat si Proletar" si vino si spune-mi ca daca transmiti pareri, de care aceasta poezie este plina, atunci nu mai e poezie. Amice ti-ai sarit din schema. Cum am mai spus, poate eu scriu prost, dar incerc sa spun ceva, pe cand acum ma intreb ce vrei sa spui tu. Ca pana acum te-ai laudat si ti-ai facut reclama micsorand alti poeti.
si te-as ruga sa imi explici care este intelesul primului tau punct din ultimul comentariu, pentru ca sincer sa fiu nu cunosc termenii.(vezi "domnisora peste").
Apoi cred ca ramai fara argumente, atunci cand te apuci sa te uiti la greselile de tipar. Clitati inseamna Calitati si atat. Logica, pe care probabil ca ai cam sarit-o la studiu te-ar fi indemnat sa faci asocieri si sa ajungi la concluzia ca trebuie sa cauti cel mai apropiat cuvant.
oricum hai sa o dam pe fata. eu sunt inginer, pentru mine calitate inseamna fete drepte si unghiuri la 90 de grade. eu scri ce simt si ce gandesc, si asta fara aere, fara sa ma consider poet. le place si altora ce scriu? cu atat mai bine, nu le place, ma doare prea putin. cum am mai spus, au ceva constructiv de spus, ii ascult. da serios nu vine un pitziflender cu glanda inflamata de fumuri sa imi explice mie ca sunt prost. asa ca fa-ti drum prietene si citeste intai poezie adevarata (si inca o data, nu vreau sa fiu inteles gresit, aici e vorba de tine si numai de tine) si vino dupa aceea sa imi spu ca nu pot sa ma exprim in ce fel vrea muschiu' meu. ia-ti atitudinea si du-te invartindu-te cu parerile tale cu tot.

 =  pt Anaiss
NegruVoda
[09.Feb.02 06:18]
Iti multumesc pentru propunerea de pace si am voi opri din a mai raspune la comentariile lui Mat pe aceasta tema.

 =  Rusineeeeee
Vlad Ioan Mirescu
[14.Feb.04 17:04]
Stimate Negru Voda: RUSINE!!!
Alexandri se scrie cu cs!!! Alecsandri. Macar atata lucru, respect pentru clasici... Resfoieste si tu Z.Ornea - Dictionarul scriitorilor romani, vol I (A-C) daca G.Calinescu - Istoria literaturii romane te sperie!

 = 
megophiasul
[09.Feb.02 16:05]
Atatea randuri se perindau prin fata mea incat le puteam intelege doar necitindu-le. asadar... nu vreti va rog frumos sa comentati poezia "Si daca mor zeii?" vreau si eu sa vad si eu o parere.

 =  pentru Bogdan
NegruVoda
[09.Feb.02 19:39]
imi cer scuze pentru greseala intr-adevar imensa si promt ca de-acum ma voi uita pe carti inainte de a scrie vre-un nume.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !