Comentariile membrilor:

 =  De ce?
costel
[22.Feb.02 05:14]
Draga stihuri,

nici nu stiu cum sa te iau, ca tu esti unul din aia, plangareti, adica. Sa nu te atinda omul nici cu o floare. Iar daca-si spune parerea despre operele tale de arta si e negativa, poate sa-si faca harakiri. Ameninti, dai in balbaiala, etc.
Dar ia sa vedem ce scrisesi pe-acilea. Poate pica de vreo lauda.
Asa care va'zaca, mai intai nu inteleg ce specie literara am in fata. Ori e ceva nou? Oda? Nicidecum. Poate "doda".
Ori mai degraba un cosmar pe care l-ai avut inainte sa chinui bucata de hartie. Saracuta. De ce nu-ti e mila de hartia care trebuie sa suporte si de creionul pe care-l fortezi sa scrie dode?
De ce, dragul meu, stihuri?

 =  pt costel
stihuri
[22.Feb.02 16:21]
ma scuzi,dar nu imi aduc aminte cand te-am amenintat.daca ai intales acest lucru din comentarile mele,te rog sa ma ierti,nu am avut intentia sa te amenint.
despre balbaiala nu zic nimic...caci nu vreau sa te ating in vreun punct sensibil,iar apoi vei incerca iarasi sa demonstrezi ca...defapt ce vrei sa demonstrezi?
iar despre sensibilitatea cu care receptez comentarile,nu cred ca trebuie sa dau explicatii,avand in vedere faptul ca ne aflam pe poezie.ro,ci nu pe mortalkombat.com.mi se pare normal sa ma doara,atunci cand sunt lovit.arat ca sunt viu.
sa sti ca nu am nevoie de laude,asa cum nu am nevoie nici de insulte.vrei sa sti de ce am nevoie?tu de ce ai nevoie?
ce iti mai pot spune?chinui hartia pt ca nu se plange,asa cum nu s-a plans atunci cand am folosit-o pt a preamari femeia.poate ca nu am fost cel mai bun,dar te rog sa ma luminezi tu.scrie o poezie mai frumoasa decat poeziile mele,si ai sa vezi ca am sa-ti strang mana plin de respect.
pana atunci,te rog sa nu imi minimalizezi poeziile.probabil exista o femeie in viata ta si prin acest gest ai jignit-o si pe ea.te rog sa iti dai seama de acest lucru.

 =  Don Quijote-legenda sau adevar?!?
nutellas
[24.Feb.02 17:50]
Saru´mana nenea Lucian, ma inchin in fata ´mneavoastra ca in fata unei Entități plămădite din Făptura lui Dumnezeu. Acuma, că tu te tragi dintr-o femeie sau dintr-o Faptura, ramane sa decizi tu. In orice caz, atata timp cât si tu inchini o oda frumusetii femeii, e ok dar de ce nu ne-o arati si noua? E usor sa spui ca „exista”o oda in aceasta pagina, dar unii dintre noi au indoieli ca e asa, până ce nu sari cu dovezi. In textul asta - nici vorba de oda, mai degraba ii dau dreptate lui Costel- „dodă”. Parerea mea e că mai mult ti-ai bagat tu oda ta personala in paginile „poezie.ro”. Mai bine pastreaz-o pentru femeile alea proslavite.
Păcat ca nu am aparut si eu prin preajma cu sâni mari si frumosi, par ondulat, lung si blond, picioare izvorâte din subsuori, si alte aspecte fiziologice apetisante, poate ca atunci primeam si eu apelativul de „faptura divina”. Nu vreau sa cred ca pe celelalte planuri ale fiintei umane (incluzând sensibilitate, tandrețe, afectivitate, etc.) persoanele de sex masculin tind a apartine vreunei rase din atlasul de zoologie. In nici un caz insa, nu mi-as dori sa mi se inchine in față insusi Dumnezeu, pentru simplul motiv ca e impotriva firii, a logicii si a tot ceea ce vrei tu. O fi ea licență de domeniu literar, insa contravine legilor scrise atât pe hârtie, cât si a celor de bun simț. Adica..odata ce tu nu astepti sa ti se ploconeasca mamica si taticu’ la picioare, nu vad de ce ar face asa Creatorul in fata femeii!? Ceva ar fi... cam pe invers. E ca si cum te-ai astepta sa-ti torni vinul in pahar tinând sticla dedesubtul acestuia...Pe Pământ nu ține. Incearca printr-o ...gaură neagră.
Si inca ceva: nu stiu de ce esti asa de rău la suflet. Daca tu nu te-ai hotărât cât de mult ai vazut din ființa mai sus elogiată, de ce nu lasi pe altii sa vadă altceva decât acele câteva trasaturi pe care tu le-ai surprins? In orice caz, apreciez ca urarea ta din final e de bun augur : )
In ce priveste femeile lui Costel pe care dânsul tocmai le-a jignit-spui tu, nu vreau sa iti atrag atentia ca prea departe duce divagația ta: de la o poezie de pe site la o oarecare (ori anumita) persoana din viata cuiva. Ca sa ma intelegi mai bine: daca un tablou cu natura este un rateu artistic, nu inseamna ca pomii aceia, sau marea, sau mai stiu eu ce eventual element, ar purta vreo vina...Si totusi, pentru ca folosesti alimente de prima calitate,nu e o conditie suficienta ca sa prepari o mancare gustoasa.
Am impresia ca ducem cu totii o lupta cu morile de vânt. Totusi, eu personal gasesc ca exista o similitudine intre noi si acesti uriasi cu bratele intinse spre cer: Nici noi nu stim de unde vine vântul ce ne mână si totusi ne facem datoria; scriem mai departe, convinsi ca odata si-odata vom afla unde se afla, ascuns, raspunsul intrebarilor noastre. Sfatul meu ar fi sa nu te grabesti, spunând „am gasit!”...
Apropo de „vazut si nevazut”, ar mai fi o chestiune: nu poti minimaliza ceva ce oricum e gata facut si are o structura tangibila; asa ca nu-l mai acuza pe Costel ca iti minimalizeaza poeziile fiindca asa ceva nu poate face nimeni! Eventual, minimalizeaza impactul poeziei, sau mai stiu eu ce rezonanță pe care ar putea-o avea asupra cuiva. In nici un caz poezia insasi. Ma gandeam insa ca te-ai bâlbâit atunci când ai scris commennttariul tau, altffel nu stiu dde ce au disparut litere din cuvinte cum ar fi „comentariile”, ori „stii”. Dar am „înțăles” că gramatica nu e o prioritate pentru multi...

 =  pt nutellas
stihuri
[26.Feb.02 15:44]
daca iti voi raspunde acid,ce vei spune?ca ai avut dreptate,ca sunt Mr. Evil.
ma scuzi,dar eu sunt asa cum sunt:un strop de inger si un kil' jumate om.
nu imi aduc aminte de oameni rai care sa scrie poezie,nu imi aduc aminte de oameni rai care sa iubeasca,dar probabil ca doar nu imi aduc eu aminte.
eu imi aparam poezia,desi tu spui ca nu trebuia aparata.ma scuzi,dar nu ma pot abtine sa dau dovada de nesiguranta:).sa iti spun o maxima zen:noroiul nu poate lua stralucirea diamantului,dar o poate ascunde.
si altceva:atata timp cat nu imi cunosti mama,te rog sa te abtii in aprecieri la adresa mamei mele,ca te traznesc din toata entitatea mea(asta e o amenintare,costele)>:(r.mama mea este o faptura divina iar D-zeu se inchina in fatza ei,asa cum se inchina in faza fiecarei femei.ar trebui sa stii ca orice artist se inchina in fata creatiei sale,dar probabil ca nu ai creat niciodata ceva.mama mea se dedica total fiintei mele,mama ta nu face acelasi lucru?
vrei sa iti mai zic cat de mult gresesti?
e vina mea ca nu esti in stare sa intalegi,ca esti superficiala in aprecieri?
daca eu imi strig in gura mare aprecierea,asa cum ma pricep,si cineva ma scuipa,ce e frumos in asta?ce e uman in asta?
am mai spus-o si ma repet:esti atat de bun,atat de mare,vino langa mine si canta mai frumos,iar eu am sa iti strang mana.e arta mea primara?e pictura rupestra?probabil,dar nu trebuie sa arunce nimeni cu noroi in ea.eu sunt aici si dau cu lopata.va doare,dragilor?sunt rau?ce interesant!sunt rau pt ca dau la o parte pe cei care ma jignesc si au pretentia ca sunt artisti si critici.sunt rau pt ca lovesc pe cei care ma lovesc.mi se pare ciudat sa intri in ring,sa lovesti,iar apoi sa te intrebi de ce esti lovit,de ce esti luat de ceafa si scuturat urat de tot?foarte interesanta intrebare va puneti!
spun clar:oda mea este"visul ce iti aduce iubirea",dar toate poeziile in care preamaresc femeia,sunt continuarea acestei ode.din pacate,am facut niste corecturi la "visul ce-ti aduce iubirea"si ,in momentul in care a aparut"FEMEIA".aceasta oda nu era pe site.daca chiar tineai sa fii obiectiva,ai fi citit"in fata oglinzii,esti atat de frumoasa"sau ai fi intales faptul ca "toate poeziile"inseamna ca slavesc si alte calitati ale femeii.ai fi putut sa intalegi faptul ca "frumoasa"nu inseamna super-model,dar nu ai intales.chiar asa,de ce nu ai intales?ai vazut cumva ca scriu"frumoasa mea 90-60-90"?
vrei sa stii ce consider eu frumos la o femeie?faptul ca se considera frumoasa.faptul ca e sigura de feminitatea ei si o emana in jur.
si apropo,slavesc si barbatul la fel de mult,dar pe un plan diferit.insusi,faptul ca ma inchin femeii ar trebui sa te faca sa intalegi ca slavesc calitatile pe care le enumerai.cum ar putea un barbat lipsit de acele calitati sa vada cea ce e divin intr-o femeie?chiar,cum?poate imi spui tu, vad ca te pricepi la multe.
stii ceva despre gaurile negre?ai trait vreodata sentimentul de iubire?ai simtit vreodata ca esti atat de densa incat intreaga lume graviteaza in jurul tau?ai simtit ca te pierzi in celalalt,si celalalt se pierde in tine?
mi se pare extrem de interesant faptul ca ne pretindem poeti,dar nu stim nimic despre mistic,despre contemplare,despre iubire si alte povesti la fel de interesante.apropo,stiai ca sus si jos e o iluzie?paharul poate absoarbe vinul din sticla,problema e ca nu stai tu cum trebuie,unde trebuie si cand trebuie.
cat despre greselile mele de gramatica,ma bucur ca esti atat de interesata si ma urmaresti pas cu pas.sau sunt eu atat de evident?in orice caz,ma bucur ca stii mai multa gramatica decat mine.sper sa te ajute in poezie,in viata si in iluzia ca esti superioara cuiva.
ps:cracii izvorati din subsuori,nu sunt craci,sunt siroaie de transpiratie.

 =  Mult zgomot pt. nimic
nutellas
[27.Feb.02 13:58]
Daca doresti, ne putem juca de-a „Mr.Evil“. Dar atunci mie imi ramäne rolul lui „Inspector Gadget”, si chiar m-ar amuza. Sa te gasesti in impas si sa scoti de fiecare data „asul” din mâneca, e un lucru pe cât de laudabil, pe atât de instructiv. Putin fortat, ar merge si mai pe româneste – „de-a șoarecele și pisica”. De ce amuzant-nu necesita explicatie; de ce instructiv- fa paralela cu o problema de matematica la școală: i-ai gasit solutia? Nota zece!
Apropo de oameni rai care sa scrie poezie sau sa iubeasca. Părerea mea e ca „rău” si „bun” sunt termeni cât se poate de subiectivi. Depinde de sistemul de referință pe care il abordezi. Ce e rau pentru unii poate fi bun pentru altii si vice-versa. O Dacie poate fi buna pentru mine dar nu pentru un miliardar, e limpede. O doză de cocaina e un Rău fundamental pentru unii, dar o necesitate pentru un dependent – acesta din urma va alege intre Răul social si Răul său – ce crezi? Ca Răul cel mai rău e sa nu dispună de doza sa. La fel si cu oamenii: ii privesti ca buni sau rai in raport cu sistemul tau de creditare a valorilor, iar acesta coincide, la marea majoritate a oamenilor, cu interesul personal, cu aspiratiile si nevoile de orice fel ar fi acestea. Hai sa vorbim un pic despre răul social. Te-ai intrebat vreodata daca e rău sau bine ca un om, indiferent ca e tânar sau batrân, ajunge in inchisoare pentru ca a furat o gaina si doua oua din cotetul vreunui concetatean? Sau o pâine? Nu recurg la sentimentalisme sau revolte subtilizate interior. Dar e o dovada ca orice element care poate sau PARE potrivnic unui anumit sistem, fie el social/de grup sau individual trebuie incadrat cu strictete, izolat si la nevoie eradicat. Asadar, vei fi fiind tu bun ori rau? Dar eu? Ne incadram in regula societatii si spunem: acest individ e corect, munceste, nu fura, nu face scandaluri, plateste taxe si nu cumpara nimic fara bon de casa...Ori doresti ca aici, in paginile poezie.ro, sa ducem o discutie despre un alt fel de bunatate, care sa tina strict de uman si de spiritul sau. Iar atunci subiectivitatea unui termen de „om bun”sau „rau” atinge teritorii dincolo de controlul tău. Esti doar unul din indivizii care au dreptul si necesitatea unei opinii, a unei evaluari si clasari subiective a valorii. Ce parere ai tu despre oamenii care ucid sau se sinucid din gelozie? Sunt ei buni sau rai? Au iubit ei oare cu adevarat? Iarasi nu esti tu cel mai in masura sa raspunzi. Poti doar sa presupui.
Intrebare: Ce cäuta Ovidiu pe meleagurile atât de indepartate de locurile dragi lui? Ori a fost un „nenea rău”, care a suparat pe cine nu trebuia, la vremea lui? Sau doresti sa inșir cativa „nenea rai” ai modernitatii, care au luat calea exilului pentru a-si putea pastra crezul. Hai sa le spunem..dizidenti. Nu doar modernitate si contemporaneitate s-au petrecut si se petrec asemenea lucruri. Oare cati oameni carora nu le „ploua in gât” au fost „ajustati” astfel incat in final chiar n-au mai avut capul pe umeri? Sa ne gandim la cativa domnitori români din cartea de istorie? Sau la literati, filosofi, oameni de stiinta, gânditori de toate facturile care au sfârsit pe rug sau la ghilotina. Poate unii au scapat Inchizitie si variantele ei, insa opera lor a fost ignorata, ori distrusa. Stiai ca opera lui Shakespeare a fost marginalizata de catre puritani? Stiai ca o buna parte din capetele luminate ale Frantei au pierit in si dupa Revolutia franceza pentru motivul ca nu au șezut in tabara invingatorilor? Cati scriitori ori preoti au sfârsit in lagarele siberiene? Ca muzica lui Schostakovici a fost „decretata” si interzisa ca antisociala si instigatoare a maselor? Ca Wagner, Webern si multi altii au fost considerati mult prea revolutionari de catre publicul vienez insusi? Ca muzica lui Bach era , conform clericilor, prea putin legata „de ale bisericii”? Ca Van Gogh a murit bolnav si sarac? Nu cred ca are sens sa iti pun prea mult intrebari, pentru ca oricum suna retoric :) Dar astea sunt in mare parte probleme de justitie a oamenilor si a istoriei. Poti tu spune ca vreunii din acesti oameni au fost buni, sau ca altii au fost rai? Nici macar nu i-ai cunoscut ca sa ii poti judeca. Deci nu ai nici cum sa iti aduci aminte...
Ai putea afirma ca i-ai cunoscut prin prisma creatiei lor, macar pe unii dintre ei. Dar am o banuiala, care sună fix pe dos.
Pe mama ta nu cred ca am cunoscut-o si nu am de ce sa imi doresc in mod expres. Daca ai simtit ca ti-am facut un atac la persoana, imi cer scuze, insa ai înțEles gresit: asa cum propuneam si altora pe acest site, ar fi bine ca relatiile dintre membrii „grupului” poezie.ro sa se rezume in aceasta pagina DOAR la nivel de iubitori de literatura, arta, etc. Dar NUMAI pana la statutul de prezenta literara, cu ce decurge din el, pe site. Poate asa vom pastra un pic de etica intre noi. Am cerut-o altora, m-am conformat si eu.
Nu imi place sa ma laud, si acum inserez aceasta idee numai inspre lamurirea ta: apropo de arta, s-ar putea ca eu sa fi vizitat mult mai multe muzee si lăcasuri de arta decat tine. Multe chiar vestite in lume. Si nu am facut-o din snobism, ci am incercat sa adun in sufletul si/sau mintea mea, ceva de pe unde am mers. In ce priveste arta si creatia, iti amintesc in treacat ca am „in spate” către 20 de ani de muzica, cu succese frumușele si, pentru un neincrezator, cu diplome relativ suficiente.
Diamantul poeziei tale insa, nu a vazut inca lumina zilei de sub stratul consistent de noroi care il acopera. El nu a fost acoperit de altii, pur si simplu tu nu l-ai gasit inca. Cred ca trebuie sa sapi bine de tot, procura-ti un excavator si poate vei ajunge pana la el. Sau poate nu; dar incearca oricum.
Iti va parea ciudat, dar nu sunt de parere ca oamenii ar trebui sa stie sa faca de toate. Exista si asemenea persoane? Jos palaria in fata lor! Eu unul nu ma incadrez. Nu sunt un bun critic, imi dau doar silinta sa deschid privirea unora sau sa gasesc noi unghiuri, aspecte, poate nedescoperite de altii. Si daca as fi un bun scriitor, as fi insa unul nedescoperit. Nici macar de catre mine. Cere mai mult timp, cu siguranta si un efort mai sustinut, pentru a ajunge bun scriitor. Se spune ca cine nu e in stare sa creeze ceva valabil se refuleaza in a critica vehement pe ceilalti. Cazul meu nu poate fi, pentru motivul ca eu nu am fost (inca) niciodata scriitor, si inca unul demn de a atrage atentia unor avizati.Am luat drumul, daca vrei asa, invers decat al tau. "Compilez" inainte ceea ce există deja si incerc sa imi fac o parere despre adevaratele valori. Or fi existând pionieri in orice domeniu, insa acestia nu apar conform principiului „ceilalti sunt asa? Eu voi fi pe altfel”, doar din spirit de fronda. N-am auzit de nici un scriitor celebru care sa nu aiba habar de operele inaintasilor sai. Nici de vreun compozitor care sa incurce, sau mai rau, sa nu stie notele. Pe cand tu nu pari nicidecum dornic de a te corecta, macar in gramatica. Si, dupa cum iti spuneam, scriitor? Eu nu am trecut inca pragul. Fiecare cu mamaliga lui. Iar asa cum tu iti dai silinta sa fii un bun poet amator, eu ma straduiesc sa te critic ca un bun critic amator.

 =  da,ai dreptate.
stihuri
[28.Feb.02 21:18]
da,ai facut mult zgomot pt nimic.si nu pot spune ca apreciez zgomotul facut de tine.apreciez doar timpul pe care mi l-ai acordat.in rest,nu am obiceiul sa gresesc in aprecierile pe care le fac,decat foarte rar,iar modul tau sarcastic de abordare a fost o realitate nu o inchipuire,dar poate iti inchipui ca ai fost altceva sau altcumva.critic amator?da,esti un critic amator:singurul lucru observat de tine este deficientza mea gramaticala.poet amator?nu sunt nici poet,nici amator:sunt pictor,si sunt unul atat de prost incat las picturile mele neterminate.defapt,sunt un plagiator.
toata povestea cu bunul si raul nu si avea locul,pt mine,pe altcineva ar putea sa intereseze.
dupa cum am mai spus,experientza ta,sau faima ta,ma lasa rece.imparte-o cu cine vrei.
altceva?esti liber,sau libera(exista dubii pe site in privinta sexului tau)sa faci cate comentarii si critici vrei,eu nu te opresc,nu ii spun editorului sa te opreasca,si chiar daca ii spun,el este la fel de liber.
uite ce iti propun:eu scriu o poezie si tu faci cate comentarii vrei.dar stai asa:te-a oprit cineva sau ceva sa faci asta?
vezi greseli gramaticale?mentioneaza-mi-le!te-am oprit eu?!cum te pot opri?eu sunt aici si tu esti acolo.ce iti pot face sa te opresc?absolut nimic.
stii ce nu iti convine tie?faptul ca nici tu nu ma poti opri.faptul ca imi este indiferenta parerea ta.
vrei sa iti spun o chestie?nu am obiceiul prost de a ii asculta pe altii.denota lipsa de personalitate.ai impresia ca nu sunt bun in ceea ce fac?chiar ca nu ma intereseaza ceea ce gandesti.ai impresia ca sunt prost?iarasi nu ma intereseaza.alegerile imi apartin.greselile imi apartin.se numeste responsabilitate,draga.sa stii ceea ce esti si sa faci alegerile tale,atunci cand vrei sa le faci.
e asta un site de poezie?putin imi pasa!eu sunt un pictor.putin imi pasa de laudele si de criticile voastre.putin imi pasa de corecturile voastre:eu sunt un pictor prost si am lasat pe fiecare sa imi continue aceea pictura pe care am inceput-o.dupa ce vine fiecare si spune(picteaza) ceea ce are de spus,eu vin si fac inca o tentativa:daca imi place ce a facut,s-ar putea sa stric totul(frumusetea imi repugna);daca nu-mi place adaug cateva cioburi de oglinda.cateodata,chiar daca imi place sau nu,stric totul si fac altceva din cioburi:fac cioburi pt alte picturi la fel de proaste si incomplete.
ma scuzi,dar iarasi am devenit un pictor prost.nu ma pot abtine:mai ai niste cioburi?




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0