Comentariile membrilor:

 =  bună poanta!
Ioan-Mircea Popovici
[06.Sep.11 21:35]
dintr-o optică obtuză
o concluzie confuză
la putere-i traiul bun
o lozincă de nebun

uite că m-am prins acum
bună poanta!

 =  opinii
Goea Maria Daniela
[10.Dec.18 14:27]
într-adevăr, o găselniță bună, se cunoaște mâna unui epigramist versat.
aș semnala, totuși, două chestiuni:
ca formă, repetiția Se-Să-Să.
pe fond, ironizarea unui neajuns fizic, lucru interzis în epigramă. în plus, vorbim, totuși, de un șef de stat. "Bunicuța", "Țapul", chiar și "Prostănacul" (la înghesuială) erau supranume simpatice, care nu făceau atingere vreunui defect fizic. personal, "Chiorul" mi se pare cam mult pentru apelarea unui Președinte.
sunt convinsă că Sorin are rațiunile lui, nu dau lecții (cu atât mai puțin, unui epigramist de talia lui Sorin). sunt opinii, atât.
hello, Sunny-boy!

 =  O remarcă
Constantin Iurascu Tataia
[08.Sep.11 11:08]

Eate Sorin un epigramist încercat dar recurgerea la poante grosiere, îl trage în jos.Este arhisuficient mulțimea de epitete de berărie adoptate de posturile TV clocite de Antene și Realitatea.

 =  Variantă nesesăsăită
Gigi Burlacu Pietreanul
[08.Sep.11 11:25]
Soluție la cârcoteala Danielei:

Opoziția cea rea
Robotește-acum de zor
Spre-a ne face viața grea,
Să rămânem făr-un chior.

Cât despre idee, întru totul de acord: și Ei ne vor lăsa fără... bani, întrucât nu au soluții, degeaba se dau de ceasul morții.





 =  Bine zis, Tataie!
Laurentiu Ghita
[08.Sep.11 12:05]
Sunt de acord total cu Tataia, Sorin nu ar trebui să coboare ștacheta umorului ca să-i încânte pe ciutaci.

 =  ...
Sorin Olariu
[08.Sep.11 19:06]
Deh, vreau sa fiu si eu in pas cu moda!

+ Poantă bine găsită
Tudor Cristea
[08.Sep.11 21:14]
Nu mi-am închipuit ca băsiștii agresivi să se arate și pe-aici! Și să ne spună că e verde, când, de fapt, e portocalie. Adică...groasă...Poanta epigramei e plină de umor. Pe de altă parte, epigrama poate fi nu doar o pișcătură, ci și expresia unui năduf. General.

 =  în atenția d-lui Tudor Cristea
Goea Maria Daniela
[09.Sep.11 00:32]
nu știu alții cum (ce) sunt, dar eu aș dori să mă delimitez de eticheta de "băsistă agresivă" :), pe care ne-a lipit-o, otova, pe fruntea noastră de poeți, distinsul critic și autor Tudor Cristea. am mai spus-o, la ultimele alegeri prezidențiale, ca niciodată, eu nu m-am prezentat, și cred că asta spune multe. am avut în vedere, în precedenta intervenție din această pagină, deferența minimă pe care ar trebui să o arătăm instituției prezidențiale. să ne spună Sorin dacă în State lui Bush i s-a spus vreodată Drunky-boy, sau dacă lui Obama i se spune Darky? :) eu am îndoieli serioase. nici pe francezi nu i.am auzit să spună Le Nain, ci, elegant, Sarko. iar acești președinți au avut, cu toții, meciuri mult mai dure (decât a avut al nostru) cu cetățenii propriilor țări. cam despre asta ar fi vorba. nădăjduiesc că nu am fost prea vehementă, nu am dorit acest lucru.

 =  Mai încet cu etichetele!
Laurentiu Ghita
[09.Sep.11 08:25]
D-le Tudor Cristea, nu credeți că din cauza unora ca dumneavoastră, care au împărțit lumea în "băsiști" și "corecți", urlatorele Marcel Pavel s-a simțit dator să jugănească imnul național?
Hai, pe bune, dați-ne și nouă voie să credem în altceva!
Și, "agresivi"... parol! Chiar așa mutre violente avem?

 =  Re: în atenția d-lui Tudor Cristea
Dan Norea
[09.Sep.11 08:35]
Daniela, ai dreptate, la noi ca la nimenea. Dar să nu uităm că cel care a început cu denigrarea instituțiilor a fost chiar Băsescu. A instigat poporul împotriva Parlamentului (instituția, după mine, cea mai importantă din stat), a propus reducerea lui, atât numeric, cât și ca atribuții, a speculat o frază din Constitiție ("după consultări cu Parlamentul, Președintele desemnează Primul-ministru"), luând-o ad literam și amenințând cu alegeri anticipate.
Vreau să spun că respectul instituțiilor nu poate fi impus decât de sus în jos. Dacă îți bați joc de Parlament, de Constituție, de rolul tău de moderator, dacă îți bați joc de popor pe care îl consideri de-a dreptul tâmpit, atunci te poți aștepta să nu fii respectat, la rândul tău.
Toată lumea ignoră un lucru: după Băsescu vor veni alți președinți. Cu precedentele create de el, un alt președinte, mai carismatic, mai bătăios, mai jucător, ne poate aduce în Evul Mediu.



 =  test
Tudor Cristea
[09.Sep.11 12:26]
Primul banc despre Obama l-am auzit a doua zi după ce a câștigat alegerile. Poate că a fost creat in România, nu în America, dar asta contează mai puțin. Bancul zicea că timp de patru ani toată America va lucra la negru...Jocul de cuvinte e foarte asemănător cu cel utilizat de Sorin.
Asta ar fi una. Cealaltă ar fi că, făcând observația pe care am făcut-o, am încercat să văd dacă patimile politice sunt mai mari decât cele literare. Din păcate, după cum se vede din reacțiile imediate, sunt. Or, pe un site de literatură, lucrurile ar trebui să stea exact invers...

 =  rezultatul testului
Goea Maria Daniela
[09.Sep.11 13:59]
Dane, de acord, tu ești oricum echilibrat și deschis dialogului. într-o chestiune atât de amplă și de complexă, precum politica, adevărul este cam întotdeauna pe la mijloc. nu mai dezvolt, dar sunt sigură că ai înțeles ce am vrut să spun.

domnule Cristea, aruncați piatra, faceți valuri și apoi spuneți că ne-ați dat un test? :) se pare că aveți o natură ludică cel puțin la fel de pronunțată ca a nostră, a epigramiștilor. știți care e culmea? eu m-am certat (un fel de a zice, desigur) pe această temă chiar cu Laurențiu - a se vedea epigrama mea "Celor care au votat cu actuala putere".
și vă contrazic, dacă îmi permiteți: bancuri se pot scrie (și chiar se scriu) peste tot; americanii sunt și ei mari miștocari, se știe. dar de la a vehicula bancuri și până la a scrie într-un ziar central Drunky sau Darky :) este o distanță astronomică. iar chestiunea cu saitul literar: da, suntem pe un sait literar, în subsolul unei drăguțe epigrame cu un ditamai titlu "Jos Opoziția!", care îndreptățește din plin și emiterea unor opiniuni din zona politicului. doar acesta este fondul epigramei, nu? prozele sau poeziile nu sunt disecate și pe narațiune, pe poveste? oricum, restricționarea unor discuții colaterale (doar în mică măsură) pe o epigramă cu subiect politic mi se pare ceva nenatural.

 =  Daniela,
Tudor Cristea
[09.Sep.11 15:47]
Evident că sunt o natură ludică, altminteri n-aș fi prezent, la vârsta mea, pe un site de literatură. Scriu, accidental, chiar și epigrame. Dar mai ales la adresa mea. Precum asta: Lui Tudor Cristea, al cărui volum de critică literară "Partea și întregul" s-a vândut la un preț bunicel:
Mă uit și eu așa, ca blegul,
Văzând cu cât se vinde cartea:
Nu știu câți bani face ÎNTREGUL,
Dar autorul și-a luat PARTEA...
Acum, dacă am discuta această epigramă, ar fi culmea să aducem în discuție valoarea cărții, indignându-ne că e bună, dar a fost ironizată...
Cam așa s-a pus problema și cu "chiorul" lui Sorin. În loc să se aprecieze jocul de cuvinte, a apărut indignarea nutrită din simpatia față de "andrisant".
În acest sens, și epigrama "Celor care au votat cu..." mi se pare agreabilă.

 =  Cateva lamuriri necesare
Sorin Olariu
[09.Sep.11 19:29]
Inainte de toate ii multumesc d-lui Cristea pentru steluta si ma bucur ca i-a placut gaslenita asta mai veche cu "chiorul", neconsiderand-o neaparat ironizarea unui handicap fizic.
Ma mira ca nimeni nu a sesizat asta acum vreun an si jumatate cand postam catrenul:

NOR VULCANIC IN ROMANIA

Peste scumpa Romania
Vine norul, trece norul,
Noi ramanem pe vecie
Cu piticul si cu chiorul.

Personal, chiar il simpatizez pe Basescu. Probabil fiindca nu traiesc in Romania.

In al doilea rand, datoria unui umorist este sa fie echidistant politic si sa faca haz de toti "alesii", nu numai de cei dintr-un anume partid. Ceea ce si incerc sa fac. Desigur, atata timp cat Basescu sau Boc vor fi acolo in varf, ei vor fi si cei mai luati in colimator de catre mine sau alti umoristi. Cand vor veni altii la putere, va fi randul lor sa fie atinsi de floretele epigramistilor.
De-a lungul timpului i-am avut ca eroi in catrenele mele pe Ceausescu, Iliescu, Nastase, Vadim Tudor, Constantinescu, Ciorbea, Coposu, Opris, Lis, Radu Vasile, Stolojan, Antonie Iorgovan, Ratiu, Campeanu, Regele Mihai, Bill Clinton, Bush, Obama, Boc, Crin Antonescu, Udrea, Basescu, etc. Asa ca nu pot fi acuzat nici macar de presedintele Basescu ca as avea ceva personal de impartit cu domnia sa.

 =  Scuze, catrenul e asa...
Sorin Olariu
[09.Sep.11 19:31]
NOR VULCANIC IN ROMANIA

Peste scumpa Romanie
Vine norul, trece norul,
Noi ramanem pe vecie
Cu piticul si cu chiorul.





Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !