Comentariile membrilor:

 =  Tema versus construcție
Alina Maria Bica
[27.Oct.05 12:57]
Buna Virgil,

imi place ideea de frica de fericire și cred ca ai pus punctul pe "i" exprimand ca oamenii sunt lasi atunci cand e vorba de sacrificii care sunt necesare pentru propria împlinire. Imi plac imaginile pe care le construiesti ca de exemplu fericirea vazuta ca spectru pe chipul celorlalti, dar nu imi place lipsa semnelor de punctuatie, semne care nu sunt obligatorii, dar care cred ca ar fi ajutat in cazul textului tau. De asemenea cred ca ar mai fi ajutat sa ascunzi mai mult pentru a descoperi cititorul. Am citit poemul tau de trei ori, o data rational, a doua oara emotional si a treia lectura am facut-o pentru a intelege textul din punct de vedere structural. Nu l-am putut percepe pe toate planutile deodata...Oare de ce? Asta este o intrebare la care te las pe tine sa gasesti raspunsul. Iti multumesc.

 =  mi-a placut
Radu Herjeu
[27.Oct.05 15:02]
Virgil - daca as crede ca dzeu ne trimite ceva, m-as putea gandi ca, in fiecare copac a pus cate o cruce... Si nu stiu daca poti de nu crezi... Si vorbesc despre fericire... Mi-a placut mult poezia ta.

 =  de acord cu alina
LEAHU IONUT FLORIN
[27.Oct.05 17:04]
ai pus punctul pe i. dar o contrazic pe alina la chestia cu "ascunsul". daca ai ascunde nu ai putea sa pui punctul pe i, nu-i asa?(nu putem sa le avem pe toate)

si oricum finalul a complicat textul incercand sa-i confere un talc.
acel in fiecare marti
niciodata vineri, este genial lasa loc unor intrebari ca
de ce marti?
de ce nu vineri?
si cum mama naibii ramane cu restul saptamanii?
poezia ta incepe cu o disectie rece si se incheie cu niste elemente incifratoare care incearca sa compenseze textul in plan poetic. iar procedeul ti-a reusit de minune.
mi-e imi place!

 =  fericirea ca sistem de operare
Andu Moldovean
[27.Oct.05 17:33]
Cat este de interesant sa vad ca am apucat si aceste vremuri cand sa citesc, sub textele semnate (inca, Doamne ajuta) pe poeziepunctro Virgil Titarenco comentarii ca cele de mai sus... Se duce lumea noastra de rapa, Virgile... :-)
Glumesc, desigur, dar nu ma pot abtine:
1/ Alina, cu tot respectul, sa mai aduci azi si acum in discutie problema semnelor de punctuatie in poezie este ca si cum am incepe sa vorbim despre... hai sa nu ma lungesc.
2/ Ionut: daca ai stii cum arata mama asta a naibii de-i spui tu asa de rest de saptamana te-ai intreba si ti-ai raspunde singur si dup-aia nu te-ai mai intreba.
Virgil, idee monstruoasa, am savurat-o pana la ultima picatura. Ai grija de luntrea ta Virgile si te astept mereu cu cate o sclipire ca aceasta. Nu dau stele la Titarenco, scuze...
Bobadil.

 =  E ciudat
Simona Doriana POpescu
[27.Oct.05 18:43]
A fi sau a nu fi...fericit
de Aneisse


Candva, undeva, un om a trait
Dar chiar de cand copil era
Se tot vaita ca nu e fericit
Si ca mereu norocu'-l ocolea.

Se tot vaita cum ca nu are
Sau ca nu poate, ba ca nu prea stie
Si dintr-o data s-a trezit batran,si pare
Ca fericirea tot intarzia sa vie.

Atat s-a tot vaitat pana 'ntr-o zi
Incet la poarta lui batut-a Moartea
Si trist si mult prea singur a murit
Fara sa-si ia din fericire partea.

Dar mai 'nainte ca sa moara,
Atat o clipa a mai trait-o
Suficient sa intzeleaga si sa-l doara
Ca fericirea doar de-o pierzi stii c-ai avut-o!

24 June 2005

Ciudat e ca desi stim...nu credem!

 =  1.0
ramona iancu
[27.Oct.05 18:57]
Fericire 1.0, deci e primul capitol, va mai urma ceva... Mi-a placut ideea de luntre in fiecare copac: orice lucru isi are rostul stabilit bine dinainte; intrevad optimismul de a putea regasi fericire si privindu-ne in oglinda, pentru ca-n fiecare dintre noi, latent, exista potentialul de o o avea, trebuie doar sa gasim mesterul talentat s-a scoata la suprafata.

 =  Prometeu...revizuit
Elena Malec
[27.Oct.05 20:17]
Ce ne spune profetul aici e cu adevarat...profetic. Fericirea e asumare.Cand ratiunea domina instinctul fricii, puteam vorbi de saltul calitativ,de la animal la om.
Cand focul prometeic e primit ca pe un factor civilizator, omenirea incepe sa-si cladeasca progresiv bunastarea, fericirea.
Cand ideile si lumina mintii nu vor mai fi temute, pedespsite, jertfite pe cruce, torturate, arse pe rug, ingropate(ci dezgropate si pretuite, vezi renasterea), abandonate, cand vom invata nu doar sa dam invatatura, ci sa si primim atunci focul prometeic va deveni focul olimpic.

luntre pe care ți-o trimite dumnezeu
în orașul de la marginea pustiei
în fiecare zi de marți
niciodată vineri

Aici te citesc cu Vechiul Testament si numirea romana a zileleor saptamanii. Ai ales varianta damnarii, un dumnezeu iudeo-crestin ce limiteaza salvarea omului, lansindu-l la drumul cunoasteri cu luntrea (in voia curentilor)intr-o zi de marti si nu vineri. Marte e planeta razboinicului, Venus a omului iubitor, a lui Isus, probabil.
De ce nu miercuri? Mercur e mesagerul zeilor, puntea comunicatiei, a pacii.
Iata eu ma intorc la voi din "exilul autoimpus" intr-o zi de miercuri, caci dupa multe luni, am deschis agonia miercuri si cuvantul profetului m-a luminat.

un mare pas pentru omenire începe
Tapiserie II

Apropo, pe unde ai pus tapiseria I, Virgil, ca o tot caut si nu dau de ea.

 =  admirativ
Iulia Spanu
[27.Oct.05 19:57]
Virgil, am impresia ca si eu ma voi alatura lui Bobabdil si ma voi multumi a spune: nu numai fantastica idee (hm, nu-mi place "monstruoasa", oricat de ...), dar iti place, categoric iti place sa te joci, nu ma pot abtine sa nu remarc asta, chiar si in cele mai serioase poezii ale tale.
Cat despre titlu... ca bine zice iar Andu: n-ai tu nevoie de (alte) stele :-)
Cu aceeasi admiratie, Bianca

 =  Alina, oricum merci de trecere
Virgil Titarenco
[28.Oct.05 09:26]
Alina,
citesc: "Absolventă a Facultății de Litere", "Master Literatura si Comunicare" și apoi citesc "dar nu imi place lipsa semnelor de punctuatie, semne care nu sunt obligatorii, dar care cred ca ar fi ajutat in cazul textului tau" și rămîn consternet și mă gîndesc că poate e m-ai bine că n-am reușit să fiu decît un biet inginer.

Tu scrii: "Am citit poemul tau de trei ori, o data rational, a doua oara emotional si a treia lectura am facut-o pentru a intelege textul din punct de vedere structural. Nu l-am putut percepe pe toate planutile deodata...Oare de ce? Asta este o intrebare la care te las pe tine sa gasesti raspunsul.", eu însă habar n-am ce cauți tu. Dar mă tem că nu poezie. Eu nu mă pricep la planuri. Doar la spații.

 =  ptr. Radu, Ionuț, Andu și Aneisse
Virgil Titarenco
[28.Oct.05 09:36]
Radu,
eu cred că cei mai mulți oameni nu înțeleg ce e crucea. Mulțumesc de trecere.

Ionuț,
e o stare și poezia asta, o stare în care uneori vrei să dezvălui, alteori să ascunzi.

Andule,
am și uitat de stele. Bine că n-am uitat să scriu. În ce privește "lumea"... să zicem că e într-un proces de reînvățare. Și cînd te gîndești cît mi-aș fi dorit să fac filologia. :) ... anyway..

Aneisse,
eu cred că ești sinceră. Dar renunță la rimă că mă omori... just kiddin'




 =  ptr. ramona, peruzele și bianca
Virgil Titarenco
[28.Oct.05 09:46]
Ramona,
da, m-a ispitit ideea mai multor "releases" ale fericirii. stay tuned

Elena,
zîmbesc. Tu știi să citești mult prea bine. de tine trebuie să ascund lucruri. mai ales din prometeu.
in ce priveste Venus, mă tem că ai greșit. eros e total diferit de agapao. nu cred că m-am gîndit la isus. nu spun mai mult. zîmbesc.
tapiserie I o poți găsi aici http://www.poezie.ro/index.php/poetry/82286/index.html

Bianca,
sper că ți-a trecut răceala "catatonică". mulțumesc de cuvintele măgulitoare. e doar un text

 =  Orgolii in comentarii
Alina Maria Bica
[28.Oct.05 12:53]
Virgil,

eu cred ca tu ai citit comentariul meu doar asa cum ai vrut tu. Daca ai observat, am scris " dar nu imi PLACE, (adica mie personal) lipsa semnelor de punctuatie, semne care nu sunt obligatorii, dar care cred ca ar fi ajutat in cazul textului tau". Este o PARERE, PAREREA MEA. Nu cred ca era cazul sa te legi de biografia mea si nici sa ma jignesti pentru ca eu ti-am analizat textul DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE, dar drept sa-ti spun, imi pare rau ca am facut-o, domnule inginer. Eu am inteles ca aceasta pagina este una in care comentam texte, ne expunem pareri despre acte literare, nu sarim unul in gatul celuilalt doar asa ca avem chef sa ne jignim. Eu am invatat ceva despre o chestie numita "stil", dar nu la Facultatea de Litere! Multumesc.

 =  :)
Cosmin Dragomir
[28.Oct.05 10:26]
Radu herjeu a făcut o observație extraordinară, chiar dacă crucile de lemn au trecut în amintire. azi se poartă cavoul cu termopane, dar nu asta importă. Este într-adevăr dureros faptul că avem nevoie de curaj să întâmpinăm fericirea, exact ca la sinucidere, problema e că sigur o să clacăm în fața ei. totuși sinuciderea poate fi considerată fericire. în finalul uni comentariu în care nu am spus nimic fac copy-paste unui citat care mi-a plăcut mult. CEzare Paveze:
"16 august. De ce să mor? Nicodată nu am fost așa de viu ca acum, așa de adolescent. Mi-am îndeplinit datoria publică - atât cât am putut. am muncit, am dat oamenilor poezie, am împărtășit suferințele multora.
17 august Sinucigașii sunt criminali timizi: mazochism în loc de sadism
18 august E de ajuns puțin curaj. cu cât durerea este mai determinantă cu atât instinctul vieții se opune și idee sinuciderii cade. părea ușor gândindu-te. Și totuși atâtea femeiuști l-au făcut. e nevoie de smerenie, nu de orgoliu. nici un cuvânt. un gest. nu voi mai scrie ", ca la numai nouă zile de la datarea ultimei însemnări Pavese să se sinucidă într-o cameră de hotel din Torino.

 =  pana maiastra
Chiorcia Cezar Iulian
[28.Oct.05 12:01]
Ce frumos ai asternut domnule Virgil placerile si totodata temerile omenesti in cupa trairilor din care noi acum am gustat invatamintele .

Copacul atat de important in mitologia mongolilor ne aminteste de originea omului care , plecat in cautarea sinelui se va aseza in luntrea profetului calatorind probabil alaturi de Charon si va intalni ceea ce gandul nu poate cuprinde in compozitia sa .
Ma inchin inaintea unui text ce zugraveste cu atata maestrie frica lui Ghilgamesc pe fondul de culoare persana .
C .

 =  pavese
Cosmin Dragomir
[28.Oct.05 17:55]
Erată
pavese nu paveze

+ revin
Radu Herjeu
[21.Dec.05 18:23]
Virgil - am recitit poezia... Si am avut aceeasi stare de bine, ca si prima data. Desi n-ar trebui, probabil :)

 =  SURPRINZATOR. STELUTA HERJU nr 3
florin bratu
[21.Dec.05 19:00]
iata o alta steluta aiurita a domnului herju.
iata si explicatiile "Virgil - daca as crede ca dzeu ne trimite ceva, m-as putea gandi ca, in fiecare copac a pus cate o cruce... Si nu stiu daca poti de nu crezi... Si vorbesc despre fericire... Mi-a placut mult poezia ta." apoi punctul culminant al argumentarii: "Si am avut aceeasi stare de bine, ca si prima data." SUPER. EXTAZE (in fiecare noapte ii acord prietenei mele stelute) ORGASME NIRVANA etc. se explica

 =  ultima stea
Virgil Titarenco
[22.Dec.05 09:56]
da, cu siguranță că aprecierea lui Radu trebuia mai bine justificată. asta nu înseamnă că mă împiedică să îi mulțumesc.

Florine nu îți fă nici o problemă, probabil că e ultima steluță pe care o mai primește vreun text scris de mine aici pe site. de acum vei putea răsufla ușurat, vînătoarea ta (și nu numai) a luat sfîrșit. locul în care îmi pun textele nu are steluțe, cel puțin deocamdată. dar nu are și nici nu va avea vreodată îndîrjirea asta sterilă pe care o manifești de exemplu tu acum sau costel baboș prin alte locuri. așa că so long my friend

 =  te inseli amarnic virgil
florin bratu
[22.Dec.05 23:21]
nu am absolut nici o treaba cu dodu, cu exceptia faptului ca public pe club (unde am intrat prin concurs si nu prin invitatie, iar dodu a votat negativ). pe tine nu te acuz de altceva decat de lipsa ... da nu te mai acuz de nimic. si pana acum am dat stelute si la cateva persoane care nu imi sunt neaparat simpatice. radu herju, daca aveai bunavointa sa urmaresti a acordat 4 sau 5 stele, dintre care doar 1 corect cat de cat (nu e cazul aici). nu aveam absolut nimic cu tine si daca ti se pare grav ca nu mi/am cerut scuze ptr interventia sub textul tau imi pare sincer rau si daca nu e tardiv mi le cer acum (desi interventia mea cred ca era una pozitiva ptr site - in fine, chestie subietiva probabil).
indarjirea nu cred ca poate fi sterila in general, iar faptul ca exista si fara ca eu sa parasesc siteul (aici abia sunt un pic rautacios la adresa ta) eu cred ca e o dovada de implicare, cu ineretenle greseli pe care acest lucru le presupune.
mai mult, poate nu ma crezi dar chiar nu am absolut cu radu herju, pe mine ma intereseaza un singur aspect al sau - acela de stelutar pe un site care isi face o imagine si prin el. pot fi egoist socotit, dar consider ca aceea imagine ma afecteaza si pe mine, in bine sau rau (din pacate mai mult secunda varianta pana acum).
fata de tine regret poate acel atac ce putea parea a fi la persoana. nu am facut decat sa emit o judecata. ai spus una si ai facut alta, indiferent de context ptr mine o evidenta a unui caracter cel putin nestatornic se impunea (probabil ptr tine sau altii nu). personal il admir mai mult pe negru vladimir in legatura cu asta. punct. e parerea mea si o sustin.
ce sa zic sarbatori fericite si numai bine acolo unde vei publica.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0