Comentariile membrilor:

 =  Geta-i soră-mea !
Dan Norea
[16.Dec.05 21:11]
Supărat vine un trac
Și de sus de tot, din șea,
Se răstește către dac:
- Vezi bă, Geta-i soră-mea !

 =  Buna...
Atropa Belladona
[19.Dec.05 08:15]
...dimineata, buna si epigrama, bun si catrenul de la comentarii, numa' eu nu-s intr-o forma buna! :)

 =  Bella
Dan Norea
[19.Dec.05 09:30]
Buna sa-ti fie inima. Asa se intampla luni dimineata.

Multumesc de vizita si semn.

 =  ipoteza interesanta
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 10:13]
De-un Nobel azi brodiși o teză:
Cum ingropată, (deh, comoară)
O limba moartă naște-o țară.
Ce futuristă ipoteză!

 =  Păcat, Nobelul s-a dat deja
Dan Norea
[19.Dec.05 11:03]
De-un Nobel azi brodiși o teză:
Cum ingropată, (deh, comoară)
O limba moartă naște-o țară.
Ce futuristă ipoteză!
(Florina)

Păi limba-ceea din poveste
Sau mai exact din poezie,
O Getă poate să ateste:
- Ah, cât era de vie !

 =  Geta fara dovezi...
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 11:13]
"O Getă poate să ateste:
- Ah, cât era de vie !"
(Dan Norea)

O Geta care să ateste
Ca limba fu, odată, vie
Există mai mereu, bădie,
Dar nu-i dovadă ci...poveste.

 =  Limba unui (pumnal) dac
Dan Norea
[19.Dec.05 12:54]
Păi geto-dacii ca popor
Au existat, deci fără larmă,
Chiar dacă-i moartă limba lor
Au dovedit că-s tari în... armă.

 =  'geaba arma tare...latinu-i mai mare:)
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 13:23]
Tu așa crezi? că-n armă-s...tari?
Dar ca romanii...armăsari
Ei tot n-aveau. Și-atunci, ușor
Latinizat fu neamul lor.

 =  Vrei sa zici ca Geta era c...va ?
Dan Norea
[19.Dec.05 14:02]
Tu așa crezi? că-n armă-s...tari?
Dar ca romanii...armăsari
Ei tot n-aveau. Și-atunci, ușor
Latinizat fu neamul lor.
(Florina)

Ca dacii sunt mai tari ca Roma
Sustine astazi teoria.
Cine nu crede este Toma
Si il trimit la Tar-tari-a.

 =  încă una si mă duc
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 14:19]
Și la tă-tari, Norică,
Mă duc și, zău, nu-mi pasă.
Româncă-s fără frică,
Pe Geta-ți las acasă.


 =  P.S. si P.P.S.
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 14:26]
P.S.
raspuns la intrebarea ta din titlul unei replici (intrebare cel putin ciudata):

nu am vrut sa-ti spun ce era Geta.
Am spus doar ca animalele pe care le calareau romanii, recte "cabalinele", recte (pentru rima) armasarii, erau mai viguroase decat martoagele dacilor, cata vreme acestia din urma (adica dacii) au fost cuceriti de romani dupa doua-trei razboaie, cata vreme din limba lor au ramas doar vreo doua-trei-patru cuvinte.
Ma facui priceputa acuma oare?

Apropo, ai fost vreodata la Sarmisegetuza?
Uneori ma intreb daca aveau prastii pe vremea romanilor.
Cu ceva indemanare, sigur se descurcau.

P.P.S.
nu ma citi ad litteram decat printre randuri.
multumesc.

 =  Tablitele de la Tartaria
Dan Norea
[19.Dec.05 15:58]
Florina, daca e sa trecem la proza:
1. "raspuns la intrebarea ta din titlul unei replici (intrebare cel putin ciudata)"
Cand eram mic citeam o carte de istorie din perioada interbelica. Acolo la formarea poporului român era o poza cu un roman in zale si o daca in costum popular (iie, fota, etc) iar la picioarele lor era un baietel: românasul. Asta si latinizarea de catre armasarii romanilor m-a dus cu gandul la acel titlu. Dar nu te formaliza, era tot o gluma, doar Geta nu-i chiar bunica-mea.
2. Trimisul la Tartaria nu era in nici un caz pe post de "ba du-te tu". Sunt convins ca ai auzit de tablitele de la Tartaria. Dar poate n-ai auzit de teoria, sustinuta azi si de unii istorici si lingvisti occidentali, in care se spune ca limba de pe acele tablite este cea mai veche din Europa, precursoarea limbii latine. Asa incat romanii au mostenit limba de la daci, si nu invers. Ceea ce ar justifica putinatatea cuvintelor dace, in alte conditii inexplicabila.
3. De fapt, ce cred eu este ca lucrurile astea sunt mai complicate decat par si nu suntem noi cei care le vor lamuri.
Cu drag,

 =  Tablitele de la Tartaria
Dan Norea
[19.Dec.05 15:58]
Florina, daca e sa trecem pe proza:
1. Titlul buclucas vine partial de la armasarii tai latini. Dar nu numai: cand eram eu mic mi-a cazut in mana o carte de istorie din perioada interbelica in care, la capitolul Formarea poporului român era o poza cu un legionar roman in zale si o tarancuta daca in costum popular. La picioarele lor se juca un baietel, românasul. Oricum, nu te formaliza, doar Geta nu e nici bunica mea nici a ta.
2. Trimisul la Tartaria nu era pe post de "ba du-te tu". Sunt convins ca ai auzit de tablitele de la Tartaria. Dar poate nu ai auzit de o teorie mai noua, sustinuta de istorici si lingvisti occidentali, in care se spune ca limba de pe acele tablite e cea mai veche din Europa. Se pare ca si limba latina se trage de acolo, ceea ce te duce cu gandul ca asta e adevaratul motiv al prezentei in limba romana a atator putine cuvinte specifice: restul s-au reintors prin intermediul limbii latine. Altfel disparitia aproape in totalitate a unei limbi e inexplicabila.
3. Lucrurile sunt probabil mult mai complicate si nu le vom lamuri noi aici. Asa incat,
Cu drag,

 =  zambetul de pe tablita:)
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 16:18]
ba am auzit, Dane
dar am zambit. datorita jocului de cuvinte, am ajuns la tatari si ce nu stii tu e ca eu am olecutza si din sangele lor prin vene.
am zambit si nu am dat nuanta serioasa cuvintelor.
recunosc, m-a zgariat putintel acel cuvant din titlul replicii, atat. pentru ca a fost asa de direct spus.
am zambit, Dane.
e voie?:)

cu acelasi drag,
o florina zapacita



 =  E voie, Florina :)
Dan Norea
[19.Dec.05 16:40]
datorita jocului de cuvinte, am ajuns la tatari si ce nu stii tu e ca eu am olecutza si din sangele lor prin vene.
(Florina)

Bag de seamă, Geta,
Umblând pe maidan
S-a jucat, procleta,
Și cu Gingis Han.

 =  Adevar grăiesti, Geta-i vinovata
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 16:57]
Doar Geta-i de vină
Si cu Gingis Han
Că acum un Dan
Râde c-o Florină.

 =  Se pare că noi doi nu suntem urmașii Romei :)
Dan Norea
[19.Dec.05 17:18]
Doar Geta-i de vină
Si cu Gingis Han
(Florina)

Ce credeai, Florina,
Că sunt eu nebun ?
Titlul cu pricina
Zgârie, da-i bun.

 =  iar ai dreptate
Florina Daniela Bordieanu
[19.Dec.05 18:03]
"Se pare că noi doi nu suntem urmașii Romei"

iar ai dreptate, nene Dan,
romanii nu se complicau
cu vize si-uite-acum ca au
urmasi pe noi din Gingis han

 =  Și-n Constanța și-n Vaslui/ vorbim toți la fel de șui
Dan Norea
[19.Dec.05 18:36]
Suntem o țară la răscruce
Și mulți pe Geta-au năvălit
Sub semilună sau sub cruce.
Dar suntem un popor unit.

 =  unde e patriotismul tau Daniela?
dumitru cioaca-genuneanu
[19.Dec.05 20:14]
"Si la ta-tari. Norica
Ma duc si zau nu-mi pasa
Romanca-s fara frica,
Pe geta-ti las in casa"
(Florina Daniela Bordieanu)

de tine, iti zic Norica,
ma spal ca Pilat pe maini,
de lasi asa bucatica,
fara lupta la pagani

p.s.
cum sa te lasi Daniela
convertita de pagani
cu atati olteni-romani
ce mor dupa lucru-acela?!


 =  Nene Genuneanu, stai linistit, ca olteanul nu mai e nimeni :)
Florina Daniela Bordieanu
[20.Dec.05 08:32]
Nene Genu, stai linistit, ca am in mine si sange de oltean, ba chiar in proportie mai mare decat din acela cu ochi oblici:)

Ca oltenii, alte neamuri
Nu mai sunt la fel de tari,
(I-au corcit și pe tătari!)
C-au cele mai mandre "flamuri"!

N.B. flamuri = steaguri, evident:)

 =  Au venit tătarii s-o ia pe Florina
Dan Norea
[20.Dec.05 08:39]
de tine, iti zic Norica,
ma spal ca Pilat pe maini,
de lasi asa bucatica,
fara lupta la pagani
(Genu)

Am pârjolit fântânile
Și-am otrăvit grânele
Pentru mine sunt prea tari.
Să-i... bată ea pe tătari.

 =  pe Florina da...însă Norica e cu siguranță sămânță de dac...
Florina Daniela Bordieanu
[20.Dec.05 09:19]
"Pentru mine sunt prea tari.
Să-i... bată ea pe tătari."
(Dan)

Chiar m-ai convins acum, Norică,
Din acei daci, fără de "frică",
Te tragi în mod indubitabil:
Cu gura lupți tu remarcabil!

 =  Oltenii nu se trag din daci ?
Dan Norea
[20.Dec.05 09:57]
Tătarul e periculos,
Nu știi când vine pe la spate.
Cu tătăroaicele, măi frate,
În schimb sunt tare curajos !

 =  nu stiu daca se trag din geto-daci, din veto-daci mai sigur...
Florina Daniela Bordieanu
[20.Dec.05 11:03]
Or fi poate, eu nu stiu
Daca au avut vreo Geta.
Dar iti spun acum, ca Veta
La fel alta-n lume nu-i.

 =  Marin și Veta/ Decebal și Geta
Dan Norea
[20.Dec.05 11:17]
Îi renegi pe daco-geți,
Totul iese la liman:
Voi de fapt acum sunteți
Un popor veto-oltean !

sau

Adevăru-acuma, mie,
Îmi dă fiori, ca un spin:
Voi vreți autonomie
Ca popor veto-marin !

 =  doar de atat te infiori? sa vezi la mine probleme...
Florina Daniela Bordieanu
[20.Dec.05 12:04]
"Adevăru-acuma, mie,
Îmi dă fiori, ca un spin:"


De-asta plangi? Eu ce sa fac
Si in mine cum sa-mpac
Tatar, oltean, moldovean
Cand se cearta...simultan?

 =  Dacă le-a plăcut de ce se ceartă ?
Dan Norea
[20.Dec.05 13:05]
De-asta plangi? Eu ce sa fac
Si in mine cum sa-mpac
Tatar, oltean, moldovean
Cand se cearta...simultan?
(Florina)

Vezi dacă renunți la Geta ?
Că la tine Gingis Han
A dat mâna cu Ștefan
Și-au făcut poștă pe Veta.

 =  un ultim sfat...inainte de intrarea in UE
Florina Daniela Bordieanu
[20.Dec.05 13:53]
Da, am renunțat la Geta,
Prea era pe a ta limbă.
Dar ai grija, știi, cocheta,
Nici nu știi ce-ușor te schimbă.


 =  Revenim la titlul meu/ care zgârie-așa rău
Dan Norea
[20.Dec.05 14:22]
Păi acum îmi zici și mie
Că-i o ușuratica ?
Doar la matematică
N-a trecut încă de- 1000.

 =  noi insa, cunoastem matematica...
Florina Daniela Bordieanu
[20.Dec.05 15:10]
Dreptu-i, dacă-n sus te uiți,
Mia chiar, la o adică
O atingem ici, Norică:
La catrene - doi limbuți.

 =  Matematica poeziei sau poezia matematicii
Dan Norea
[20.Dec.05 17:19]
noi insa, cunoastem matematica...
(Florina)

În căsuța poeziei
Mestecăm în fundul oalei
Integrala Agoniei
Cu-Agonia Integralei.

 =  Tu te-ai săturat de Geta, eu m-am săturat de Veta
Dan Norea
[20.Dec.05 19:23]
Florina, ai dreptate, dacă nu ne oprește cineva o ținem așa nu până la Crăciun, ci până la Paște.

Așa încât îmi iau ultimuul catren și îl postez ca epigramă de sine stătătoare.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0