Comentariile membrilor:

 =  soul_tatoo
Ela Victoria Luca
[05.May.09 14:00]
vijelioasă alergătura minții aici, în încercarea de a prinde textul și a trece cu el peste învelișurile propriului eu-piele. vijelioasă și ritmicitatea/hai să zic melodia internă a discursului, am sentimentul că ai pus între cuvinte nu interspații, ci intertimpi, astfel încât, pe măsură ce citești, nu știi încotro (trecutprezentviitor) ești, chiar dacă limbajul de față este unul actual.
inserțiile în engleză - la care cred că autoarea nuuu va renunța curând - par a nu fi necesare neapărat, dar e stilul liber ales. și probabil în tandem cu pelicula.
nu am dat click pe link, fiindcă nu am vrut să-mi "alterez" sau să îmi schimb percepția asupra textului per se, îl iau ca text, neasezonat cu vreo imagine sau melo. dar promit că trag cu ochiul colo imediat ce închei ici commul.
cred că poți face o mică modificare la curbată - cocoșată.
și de scuturat o scuturare.
și acel & multuzat de diverși autori în n medii virtuale sau nu, parcă nu ți se potrivește, mai ales că e pestevogă deja.
oricum, ai tatuat un suflet destul de nărăvaș în textul acesta. și cumva place asta. mai ales că ai schimbat un pic hipodromul sau pelicula discursului. ai altă punere în scenă.
aștept să văd încotro galopează spiridușul, deci, mai departe.
ela

 =  & :)
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 14:16]
Ela, insertiile in engleza imi trebuie deocamdata, de data asta am mutat din titlu in corpul textului, pana la urma poate aduc insertia la sfarsit si pana la urma se elimina, dar deocamdata se digera :) Restul se modifica asa cum spui, si imi pare bine ca ti-a placut naravasul meu. Spiridusul ca de obicei va galopa mustangeshte pe unde-i place lui, si nu stie daca asta va placea si altora, dar in privinta textelor lui mereu se gaseste the point of return :)
Ma bucur de comentariul elaborat, asa pareri cu ce e bine si ce e de indreptat sa tot primesti. Multumesc.

 =  ea era un scurt-metraj ochii ei făceau imaginile să tremure
ștefan ciobanu
[05.May.09 14:45]
unele imagini pot lipsi
/te lovești de pământ până intri în el /
...
/ poți să sari din orice film ca dintr-un tren în viteză /
inca mai poate fi aerisita bine poezia. fara sa isi piarda esenta

finalul este un poem in sine.

 =  aparent
Alexandru Corneliu ENEA
[05.May.09 14:47]
poezie aparent bizara.realitatea ca o iapa neimblanzita, ca un film imaginat mreu in realizare, cu personaje din generic care lasa urme gelatinoase pe pielea starii, cu expresii schitat suburbane pentru autenticitate. poezie scrisa de un om pe jumatate femeie!? grozava! sincer.

 =  sunt convinsa
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 14:50]
ca daca mergeam pe aeriseala, as fi avut o alta abordare si iesea alt text. Te lovesti de pamant pana intri in el mie imi pare o idee sugestiva a mortii si chiar nu ma pot lipsi de vorbele alea acolo. Poemul in sine din final e un pic pe alt registru, mai aerisit, mai inteligibil, poate de asta l-ai si vazut asa.
In ciuda parerii mele, imi place si sunt curioasa constructiv sa aud alte pareri, iar pe cele cu care am puncte de suprapunere chiar le pun in aplicare. Am inteles ca voiai ceva mai aerisit. O sa fac si din astea, daca publicul cere si daca cheful meu va coincide cu gustul publicului la un moment dat. Oricum, pentru mine parerea ta face parte din parerea publicului de tinut in seama.
Multam, am notat.

 =  Alex,
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 14:53]
nimeni nu e doar femeie sau doar barbat. Da, e greu de descurcat incalceala (mintea nu e niciodata simpla, o facem noi asa, dar ea nu e, ca dovada ca ne-o folosim doar la cateva procente din capacitate), si greu de ajuns la un sens/consens, care oricum exista undeva deasupra a tot, chiar daca uneori nu-l stim. Exact ca-n viata, asta-i ideea :)
Multam.

 =  ca o smoală
Călin Sămărghițan
[05.May.09 14:58]
Mie cel mai mult îmi place: ”sub pătură ea se cosea pe trupul tău până la starea de tatuaj”.

Plus atmosfera asta care se lipește de tine ca o smoală.

 =  Calin,
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 15:00]
ma asteptam sa rezonezi la imaginea respectiva, in cazul in care rezonai la ceva. Mie cel mai mult imi place ca-ti place :), multam de semn.

 =  ligia
ștefan ciobanu
[05.May.09 15:00]
da, finalul e mai inteligibil. eu nu inteleg lucrurile grele.
sincer, poezia este buna, doar ca este prea incarcata. imaginea care da primul meu comentariu mi se pare foarte buna.
sustin ca lovitul de pamant cu acea continuare e in plus. poti sa te opresti la lovit de pamant.
desigur ca nu tin sa modifici. doar cum vad eu poeyia.

 =  Stefan adevarul e ca
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 15:06]
nici eu nu prea inteleg lucrurile grele scrise de altii, sau chiar daca le-as intelege eventually, n-am rabdare s-o fac, asa ca te inteleg perfect. Si eu prefer textele simple si percutante, dar imi dau seama ca asta al meu e un text ceva mai complicat si greu de urmarit pe planuri. Cred ca daca ar fi fost al altcuiva, eu as fi abandonat numai cand i-as fi vazut lungimea totala si lungimea versurilor, sincer, si of course asta n-ar fi insemnat ca textul n-ar fi avut ceva prin el. Asa ca stiu, dar multam pt revenire, am prins ideea. Desigur, in niciun alt/fel decat prietenos, tot eu :)

 =  revenire pt Ela
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 15:12]
...uitasem ceva important din comentariul tau la care voiam sa fac referire, si anume ca "pe măsură ce citești, nu știi încotro (trecutprezentviitor) ești, chiar dacă limbajul de față este unul actual". Nici eu nu puteam sa spun mai bine ce-am vrut sa fac aici :) Trebuia sa-ti spun asta.

 =  încă, și gata
Călin Sămărghițan
[05.May.09 15:20]
Ok, mi-ai dat curaj: e foarte senzuală pielea aceea curbată de pe spate, din final. Cred că e finalul perfect.

”Punctul fără întoarcere” dă bine așa ultimativ aici. Imaginile, chiar macabre uneori, se înlănțuie coerent. Îmi sună puțin redundant ”așa apar cutremurele”, e o inutilă coborâre în explicativ, când poezia își crează deja propriul standard.

 =  Calin,
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 15:27]
te rog sa ai cat curaj vrei, ca despre asta-i vorba pe un site literar, sa-ti zici parerea, chiar si cand ai critici, atata timp cat sunt constructive.
Pielea curbata de pe spate e inchiderea cercului, textul se deschide cu spatele curbat al realitatii, care pot fi eu, ar fi o interpretare.
N-am inteles ce vrei sa spui cu redundanta cutremurelor, e explicativ la ce?
Multumesc.

 =  pdv
Mihai Robea
[05.May.09 16:48]
titlul mi se pare o gaselnita aiurea
in locul lui "curbata" ar putea fi "cabrata", fie s-ar putea inlocui "spinarea curbata" cu altceva
primele sase versuri sunt reusite, alcatuiesc un tot
al saselea s-ar putea opri dupa "oarecare", fiindca stim cu toti ce spui
"realitatea ti-o trage" Si? Este inestetic si nu aduce nimic nou.
"isi intinde balele"...este bine ca esti suparata(poate), dar pe mine(ca cititor) ma zgarie chestia asta, poate chiar mi se pare ceva dizgratiosa ...
versurile care urmeaza se pierd printre role
strofa a treia iarasi incepe bine, apoi iarasi se pierde
despre insertiile in engleza a observat si Ela
care este locul acelui "Iubeste-ti aproapele...", esti suparata rau adica...poetic vorbind.
In concluzie, chiar daca mergi cu trenul de mare viteza nu ajungi intotdeauna unde ar trebui. Inspiratia a ramas pe cai.



 =  .
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 17:06]
Mihai, m-ai amuzat :) Citeste Toparceanu si o sa fim cu totii multumiti, cred. Nu-mi apar textul, nu-i nicio problema ca nu-ti place, dupa tine pot sa vina nenumarati si sa spuna ca nu le place, la asta de fapt ma si asteptam eu, in fine. Nu-s suparata nici poetic si nici altfel, poate doar putin filozofica. Problema e alta: watch your tone pe viitor, e prea personal si nu e cazul. Multumesc.

 =  .
Mihai Robea
[05.May.09 20:41]
"adevarat iti spun
.....
cand spui in soapta baga-mi-as
faci dragoste cu tine si cu tot restul lumii
ce altceva poate sa-nsemne iubeste-ti aproapele"

De acord, probabil tonul a fost cumva exagerat, doamna Ligia Parvulescu.





 =  ultima revenire
Ligia Pârvulescu
[05.May.09 23:36]
Mihai inteleg ca daca sunt femeie n-am voie sa scriu in cuvinte tari daca vreau sa primesc comentarii civilizate. Sau poate te deranjeaza limbajul respectiv si la Henry Miller sau Apollinaire (in unele scrieri). E ok, literatura e vasta, aprecierile de acord pot fi diferite, insa a confunda o persoana cu felul in care versifica e o mare greseala. Sau poate crezi ca cine scrie suav e o persoana sensibila si suava. Iar cine nu, nu. Ai grija cum faci aprecierile, si mai ales cum te adresezi persoanelor pe un site care n-are nicio legatura cu persoanele, ci cu scrierea lor. Si cu asta am incheiat. Multumesc pentru intelegere.

 =  ma vad nevoit sa revin
Mihai Robea
[06.May.09 05:37]
in cele doua comm-uri nu exista nici o referire discriminatorie, intentia nici atat, dupa cum se poate usor observa. Puteati sa fiti si nimfa, ma lasa rece, parerea mea ramanea aceeasi, strict pe text, "cu materialul clientului"(cum se spune). Si nimeni nu ar putea sa spuna ca nu a fost unul civilizat, cu atat mai mult cu cat aprecierea din finalul primului comm a fost una de ordin general.
Daca traduceati din Apollinaire(in unele scrieri) sau Miller si eu as fi lasat vreunuia un comm, erati ceva mai in masura sa puneti problema in acest fel. Dar aici este vorba de poezia d-voastra, sub alte auspicii, cu alte raportari.
"a confunda o persoana cu felul in care versifica e o mare greseala". Probabil procedati la o deductie. Nu va intreb pe ce va bazati fiindca in cazul de fata nu aveti pe ce. Si lucrul asta se poate constata din nou. La fel de usor.
Cum fiecare dintre noi are dreptul sa scrie despre orice si oricum, tot asa un cititor are dreptul sa-si spuna parerea, ca va place sau nu.
Si acum ma intreb care este subiectul ultimului d-voastra comm. Ce mai ramane din el? Si eu pot face deductii, pot sesiza intentii, dar le pastrez pentru mine. Asa cum am fost destul de rezervat in a ma referi la ceea ce nu te poti referi decat altfel de cum v-ati referit.




 =  interesant
Adam Rares-Andrei
[06.May.09 10:05]
iata cum rasar cuvintele din gauri de serpi nechemati, tot timpul in spatiu si mereu acolo... generari de contacte si intacte loviri de imagini si miscari de penumbra isi gasesc locul in incomensurabilitatea nestrivita inca de renul de dimineata: legile nescrise ale frumosului ingenunchiaza in fata suprimarii realtiei minte-creier care inca se rostogoleste in intrebari - curand se aprind camerele... oare ce va sustrage azi ochiul? sau oare ce i se va da ochiului ca sa vada?

 =  Andrei,
Ligia Pârvulescu
[07.May.09 00:50]
e material de gandit in ce spui :) Multumesc pentru vizita si semn.

 =  explicatie
Adam Rares-Andrei
[07.May.09 19:45]
nu deloc...tocmai...am facut o paralela intre abstract si fizic...pentru ca asta e de fapt corespondenta devastatoare..

 =  semn...
Petruț Pârvescu
[11.May.09 10:03]
Ligia,
am citit cu placere. mesaj, linie, sens...

n.b.adevărat îți spun, realitatea are spinarea curbată / fara curbata
e greu să îmblânzești iapa asta neagră de pe care / fara de pe care
aluneci întruna și te lovești de pământ până intri în el / fara pana intri...

 =  rply
Ligia Pârvulescu
[13.May.09 17:18]
Petrut, multam de trecere si parere :)

 =  sayyadina
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
ce discurs diluat :)
mi-a placut foarte mult prima. acolo pari foarte tu. jumatate mistery woman jumatate ordinary metropolitan precious chick.

 =  heiii :)
Ligia Pârvulescu
[19.May.09 01:48]
Claudiu, ce surpriza, n-ai mai com/post - at de ceva timp. Sigur ca e diluat, stiu ca prima parte e pe gustul si cealalta nu. Sunt cam de acord :) Welcome back! :)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !