Comentariile membrilor:

 =  abia astept sa o vedem duminica pe Ofelia
spider girl
[22.Jun.06 08:56]
carevasazica Ofelia are si poeme faine. bravo ei. il felicit pe cel care i-a facut selectia.
o clasasem la grafomani incontinenti si fara talent. daca si-ar posta doar poemele bune, as scoate-o definitiv din orice de genul acesta (slabe sperante. Ofelia tocmai a postat un poem mai mult decat bunicel - "Lovele" - dar a simtit nevoia, imediat dupa aceea, sa posteze un altul, "de dragoste", foarte-foarte slab). dar noi ne-am obisnuit cu Ofelia.

Pe Felix nu-l citesc dintr-un motiv : ca sa ajung la timp duminica la Deko.

Cam atat. Mai spune-ti si voi !

 =  "zbor toxic"
Monica Manolachi
[25.Jun.06 11:25]
Poezia Ofeliei Prodan are tușe apăsătoare ("ploua la un colț de stradă / cu șoareci", "fereastră de ciumă") pe care nici relația cu celălalt nu le poate șterge ("se uită în oglindă și vede doar șoareci"), fie pentru că este un "păstor mahmur", fie pentru că dragostea se reduce la "canibalism".

Elena, odată simbol al feminității clasice, este aici o delta obscură a tensiunilor create în nevăzut. Imaginea șoarecilor exprimă viețuirea într-un tărâm htonian. Deși este un spațiu închis, în pântece se întâmplă un fabulos proces de coroziune pentru a crea o peșteră spirituală. Ieșirea din spațiul închis este privită cu suspiciune, ceea ce crează o parte din forța acestor poeme, așa cum sugerează poemul Ilegal, dar și ironia adresată unui feminin ostentativ din Poem Cuviincios, violența necesară pentru a ajunge la un adevăr ce se dovedește a fi ridicat pe un teren nisipos ("ea își crapă gura să învețe cuminte a râde", "Tinca s-a pneumatizat"), ori imaginea viteazului constrâns de propria sa intimitate ("o pijama largă în dungi / ca o zeghe"). Orice posibil zbor este "atemporal și aspațial", "toxic", "în chiuvete". În loc de zbor se întâmplă moartea fără nici un drept de apel, exprimată de verbul "a jumuli" din zbor toxic.

Aceste poeme reflectă o serie de automatisme ("câinii se adulmecau sub coadă / nevestele dormitau cu ochii în cafea", "se lăsa o tăcere sacră / tăiată simplu de câte un geamăt timid"). În acest context, e de remarcat transformarea personajelor în obiecte, atât în Tinca, unde ideea aerului comprimat sugerează lipsa de reacție la un mediu agasant, cât și în Tunelul, unde are loc mai clar transferul de stare: "salteaua toarce / din motan ies arcuri ruginite".

În același timp, este indusă dificultatea nevoii de a păstra un echilibru într-un univers aparent limitat "de la un capăt la celălalt al patului". Actul creator pare că este o crimă înfăptuită de "monstrul cel mai ciudat / cel care v-a ucis / blestemați-l". Soliditatea universului creat, exprimată prin asumarea "exocheletului", poartă dârele unei tranșante opțiuni de a trăi totuși, cu toate riscurile pe care le implică acest verb.

Obiectez față de unele detalii cărora nu le văd sensul. Uneori logica interioară îmi scapă. Sunt și niște typo în textele alese mai sus.

 =  cenaclu
FE
[25.Jun.06 15:48]
no ca v-am prins si eu pe la sfarsit. cosmin asta drag(omir) este moderatorul cenaclurilor? ca numai pe el l-am auzit vbind. :D in rest, cam boring din ce-am auzit eu. ah, si gelu, prozatorul care se intreaba pe strada oare cine a trecut pe langa el, bafta si sa-ti cumpere cenaclistii cartea. :) restul ce fac in timp ce voi vbiti? sper ca nu dorm. :D glumesc.

 =  ca să nu mai fie confuzii
Ofelia Prodan
[25.Jun.06 17:18]
am și eu de spus doar atât, pnevmatizat nu are legătură cu aerul comprimat ci cu pnevma:))))

 =  da
Cosmin Dragomir
[25.Jun.06 20:24]
am fost moderatorul, însă nu am vb numai eu. boring, sincer, chiar nu fost. probabil că neinteracxționarea, comunicarea intermediată a indus această impresie. te mai așteptăm să ne asculți

 =  ...
spider girl
[25.Jun.06 23:28]
eu am stat tot timpul intre doua domnisoare. lor le-a placut. n-au mentionat ce.

PS: FE, sa asculti si data viitoare. si mai fain ar fi sa vii.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !