Comentariile membrilor:

 =  De bine
Licorna
[24.Jul.02 22:40]
Realist si la obiect.
Eu subscriu la : para 1 si 2(iau in considerare la numaratoare si prima fraza=para1), partial la para 3 (editorialul), para 4 si para 5. Imi dau seama ca era mai scurt sa spun la ce nu subscriu (familiarisme si favoritisme, sunt prea nou-venita).
Eliminarea autorilor consacrati din lista autorilor de pe site tocmai am citit ca a fost facuta de Radu si mi se pare buna eliminarea acestei surse de neintelegeri.

 =  Declaratie de dragoste
Licorna
[24.Jul.02 22:46]
Uite ca iar m-a delogat tocmai cand am trimis comentariul. E a doua oara azi.Incerc sa rescriu. Scuza-ma degeaba, scriam cu voce tare.
Realist si la obiect textul tau.
Eu subscriu la tot ce ai spus, mai putin la partea cu familiarismele si favoritismele. Sunt venita prea de curand ca sa pot spune cu mana pe inima ca ai dreptate.
E o zi contradictorie azi: articolul din ziar (cu care nu sunt de acord si am explicat sub el de ce, chair de 2 ori pt. ca, vezi mai sus) apoi multe "declaratii de dragoste" pentru www.poezie.ro , care mi-au bucurat sufletul si la care am subscris iar acum critica ta la care iarasi ma aliniez. Si critica ta este tot o declaratie de dragoste si fata de site si fata de noi. Cine poate spune ca iubesti doar admirand?

 =  hop si eu
Akemi
[24.Jul.02 22:52]
Domnule Alex Bacu ai pus punctul pe i, respectele mele. Intr-adevar, unele din aspectele descrise mai sus le-am observat si eu pe site. Personal cu prieteniile nu am absolut nimic insa iti dau dreptate in privinta acordarii stelutelor (negative si pozitive) in ultimul timp.
Dupa parerea mea Radu Lucian a facut un lucru bun cand a trimis acel mail catre dl. Cipariu; am citit articolul si sunt de acord ca s-a facut o evaluare superficiala asupra site-ului. Aceeasi reactie am avut-o si eu cand am intrat prima oara pe poezie.ro insa trecand de impresia primelor minute si dupa vreo 2 zile de rasfoit pagini virtuale am ajuns la concluzia ca ma inselasem.
Am zis ca Radu Lucian a facut un lucru bun pentru ca era nevoie de o parere din afara, obiectiva, care sa mai arunce cu un pic de apa rece. Apa rece, nu ghiata:)
Cred ca daca acel domn va mai trece pe aici si va zabovi totusi mai mult de cateva minute isi va schimba totusi parea.

cam atat:) am zis:)

 =  degeaba
salma
[24.Jul.02 22:55]
Tu, Degeaba, nu le zici chiar rau in anumite privinte, dar tare iti mai place sa dai cu toporul...Poate ca ce zici tu imbunatateste intr-adevar calitatea site-ului dar ce zice nea cutare in articolul lui e o simpla anulare gratuita. Si nu ma mir de 'mnealui, imi suna tipic romanesc, de-aia suntem unde suntem. Mentalitatea aia de dat cu ciocanul cum incearca sa scoata capul ne-a facut sa fim ce suntem.
Si ce urasc eu cel mai tare sunt pretentiile astea de standarde inalte ale romanilor, ca ale autorului in cauza.
Eu am ocolit poezia contemporana fiindca de cite ori mi-a picat in mina ceva am dat numai de poezii care vor sa socheze si sa nu ma lase sa dorm. Cei care s-au consacrat au facut-o tot prin poezii directe si simple (Dinescu, Sorescu).
Iti dau dreptate in ce priveste prieteniile si subiectivismele de pe site, dar fara ele ar fi tare searbad locul, nu cred ca mi-ar place sa vin prea des pe aici...
Si nici tie nu ti-ar place sa vii daca n-ar vrea nimeni sa te injure nitel, nu? :-)

 =  locul cel searbad
degeaba
[24.Jul.02 23:20]
nu ma impotrivesc dezvoltarii amicitilor pe site; nici nu as avea cum sau de ce.
ce mai spun este ca ne convine sau nu, nu ne putem prezenta in tenisi si cu cipilica daca vrem sa fim luati in serios.
atata vreau - ca din cand in cand slujba sa fie slujba si drujba sa fie drujba. si fiindca tot veni vorba, back to work...

 =  degeaba
antuna
[25.Jul.02 03:11]
subscriu si eu la textul tau...ma mir ca seniorii nostrii nu se inghesuie la comentarii...de obicei textele (pozitive) la adresa siteului se bucura de puzderie de comentarii si stelute de ai zice ca s-a scris o capodopera ....

sunt de acord degeaba cu tot ceea ce ai scris( desi nu sunt in tema cu domnul Cipariu)...ma crezi ca imi "adancesc" relatiile cu cei de aici cu frica? ma gandesc ce rau e sa ajungi sa nu stii pentru ce ai luat steluta: pentru poezie sau pentru amicitie....brrrrr... inspaimantatoare perspectiva

poate putina seriozitate si nitica apa rece n-ar strica

 =  Cum este fara ochelari de cal?
Megophiasul
[25.Jul.02 11:19]
Unul care a inceput sa vada.

 -  Cind de la slujba vii cu o drujba
Nexus
[25.Jul.02 12:23]
NU : poezie.ro nu este un cenaclu propriu-zis. Este un loc de intilnire, o cafenea literara, daca vrei asa.
NIMENI nu datoreaza nimanui pareri. Spune cine vrea cui vrea.
DA, s-au legat amicitii reale pe cai naturale (precum berea) sau virtuale precum Ym-ul.
DA, citim textele selectiv.Nu am nici timp nici neuroni sa zic ceva la fiecare.
NU, nu acord stelute dupa nume. Cert este ca unii scriu mai bine decit altii. Si ca o dovada a sanatatii ierarhiei acestia sunt in majoritate seniori plini (sau in devenire).
DA, pe undeva vad stelute date pe valoare mai mult umana ,dar cred ca trebuie sa incurajam si asta. Chiar daca unii vad prietenia cu bere sau fara bere.
DA , sunt seniori care dau stelute de parca le dau de la mama dumnealor din dota.Adica rare. Sunt unii seniori entuziasti care dau mai multe ca restul.
DA, nu toate textele seniorilor sunt fff grozave. Dar ramin la un nivel minim pe care multi nu il pot macar visa.
DA, am dat mailul lui Cipariu . Insa nu eu ci Radu Lucian in articolul scanat. Si nu am invitat sa fie injurat ba chiar am zis sa zica ORICINE orice,chiar si nemultumiri legate de site.
Cu copyrightul e de gindit.
Cu valoarea insa -este doar judecata ta. Si tu spuneai cindva ca esti la bastonase. Ori esti prea modest, ori nu-ti stii valoarea. Undeva e un hiatus logic.
Aici uiti ceva , nu e munca, e loisir, spatir si mai facem si glume.Tu ii zici ca la munca cu pretenii nu merge. ALOOOO , care munca ? toti muncim in alta parte
Eu te indrum spre grupul Nadir latent sa bagi un ochi ,acolo sa vezi ce vorbesc , sa interactionezi cu ei.Nu zic ce se intimpla dar te rog incearca
dar incearac sa nu mai judecti poezia in pass/fail sunt si grade intermediare. Deaia nu dau la unele texte degete in jos ca unii pina si beti la 6 dimineata scriu mai bine ca altii.Life is a bitch !!!
Cind vom fi revista cu papion gata cu baschetii, dar inca mai e mult.
Cit despre stelute negative ia sa vedem pot ? Ca doar suntem amici nu ?
pentru ideile care nu le sustii indeajuns si mai ales eterna comparatie cu munca prost facuta :

 -  parere solicitata
RaduLucian
[25.Jul.02 12:58]
voi raspunde Antunei, si in felul asta si celorlalti care "subscriu" la textul lui Alex si chiar si autorului.
tu Antuna, te miri ca seniorii nu se inghesuie sa comenteze ? ia gandeste-te, daca seniorii si-ar fi spus toti parerea sincera, iar parerea asta ar fi fost ca cea a lui nexus, constructiva la adresa site-ului si critica la adresa lui Alex Bacu care nu stie decat sa faca valuri, atunci care ar fi fost reactiile celor care au "subscris" ?
si nu te gandi prea mult ca iti spun eu: reactia ar fi fost: "AHA, cum isi permite cineva sa zica ceva cum sariti toti pe el. Sunteti o gasca, sunteti o adunatura, etc".
Asa ca seniorii l-au lasat pe om sa isi exprime parerea si pe cei care sunt de acord la fel, sa isi spuna si ei parerea.
Probabil remarcile lui Alex au parut pur si simplu ignorante si ignorabile. Ca sa nu zic ca ar putea veni din invidie, din dorinta de bravada, din vreun complex mai vechi si asa mai departe. Nu stim asta.
Poate pur si simplu seniorii nu au vrut sa ofere voturi negative, fiindca nu era cazul. Fiecare are dreptul la o parere. Si fiecare are dreptul sa nu isi spuna parerea.
Dar daca vrei tu neaparat, uite si parerea mea despre ce a scris Alex ... atasata ca vot la acest comentariu.

 =  Alex degeaba... frate!
Ynightmare
[25.Jul.02 17:37]
prieteni dragi,

maestru degeaba este un visator care la varsta mustacioarei mijite nu scrie rau deloc, insa...

nea Alex, ceea ce reclamai tu se numeste joc social (chiar daca e plin de subiectivism) si nu intelegi pt. ca acum esti militant si plin de sangre vigilante,

DA moshule tanar, ai dreptate, lumea se aduna in funtie de afinitati si tot asa se gratuleaza reciproc, ramane doar problema de bun simt(ca limita)!, atat, sa nu sarim calul si sa laudam un rahat folosindu-l pe post de zahar in cafea...
:-)


Apoi nea Alex, cine ti-a spus tie ca lumea ar fi un loc unde scara valorilor e masurata cu un cantar electronic si drept urmare noi (actorii sociali) ne comportam in consecinta - la mlg. potrivit de cod/etica/morala, etc.NU ESTE SI NU VA FI!

Hai mai nea Alex, imi pare tare rau ca-ti zdruncin micul univers perfect, chiar vrei sa te calugaresti asa de tanar?!!?


PS; am impresia ca faci valuri in mod intentionat( vorba lui Nexus)

 =  ->Nexus
Megophiasul
[25.Jul.02 18:14]
"DA, nu toate textele seniorilor sunt fff grozave. Dar ramin la un nivel minim pe care multi nu il pot macar visa."
Aici ai fost comic mai Nexus.
Nu sunt fff grozave ci chiar maculatura as spune eu.
Cred ca voi face o introspectie pe taramul vostru si voi denumi "apa de ploaie" toate textele voastre care nu sunt "fff bune". Jalnic mai omule.

 =  Alex
Anton
[25.Jul.02 18:29]
Alex, neamțul are o vorbă: "Nicht forțirăn!". Eu te apreciez și îți înțeleg dorința de perfecțiune, dorința de a face parte dintr-un grup de elită, "cu papion". Eu, cum spuneam și într-o poezie, probabil că fac parte din tribul celor cu bască. Și sînt destui ca mine, asta nu înseamnă că vreau să-i atrag într-o tabără, sînt deja conturate anumite grupuri. Indiferent de opiniile lor contradictorii, cred că toți doresc binele site-ului. E drept, că lectura se face de cele mai multe ori selectiv. Din mai multe motive: 1, nu este timp suficient, 2, număr foarte mare de texte, 3, preferința pentru anumiți autori.
Poezia nu se citește precum proza. Poti citi sute de pagini de proză într-o zi, dar poezie, ți-ajung 5-6, hai 10 ca să poți intra în starea de poezie, apoi intervine un fel de inhibiție (de protecție), nu mai poți recepta la fel.
Atît, deocamdată, Radu are dreptate, ce-ar fi să comentăm toete textele care nu ne convin? Nici nu vreau să mă gîndesc...

 =  Bubitele sunt la moda
Andia
[25.Jul.02 19:02]
Draga Alex,

Eu nu contest nimic din ce spui tu.
Doar ca ce doresti sa fie acest site, este echivalent cu ceea ce sunt deja atatea site-uri de cultura...

Vezi tu, ineditul aici sta tocmai in ceea ce vrei tu sa fie desfiintat. Eu am vazut site-uri "respectabile" in care nu existau replici de genul, "hai la bere" nici editoriale cu "ma simt o pruna". In schimb calitatea unor texte ingrosate in chip infatuat, care se vroiau proze de calitate, lasa de dorit.

Acest site are meritul de a aduna toata diversitatea de scriituri si teme posibile la ora actuala, pe care le diferentiezi si le ierarhizezi, doar daca citesti cu atentie, doar daca devii membru al sau.

Iar volumul se poticneste de o problema reala, Radu iti poate furniza un raspuns care nu mai tine de romanismele de care vorbeai.

Acest site este complet, aici s-au legat prietenii care nu pot fi decat favorabile. Iar voturile pentru un text nu exprima decat atasamentul pentru un anumit mod de a scrie sau altul. Pentru ca si prieteniile de care vorbesti, tot pe acest fundament s-au cladit - al atasamentului fata de aceleasi valori.

Toleranta lui Radu fata de nivelul scriitorului cu acces la postarea textelor este f. intelept contrabalansata de nivelul pe care il poarta autorul in pagina de autor.

Astfel, eu nu gasesc nici un cusur. Straiele de care vorbesti se vor schimba de la sine. Radu nu a prevazut nimic cand a introdus facilitatea votului prin steluta.

Poezie.ro este un organism independent care-si creeaza propriile reguli interne si asupra caruia se aplica o legislatie democratica si toleranta f. bine pusa la punct de Radu. Un fel de...dominion. Iar popularitatea lui e cel mai important lucru si se datoreaza tot statutului sau inedit.

 =  ori cal, ori magar
degeaba
[25.Jul.02 20:15]
NU am afirmat ca doresc cu tot dinadinsul transformarea acestui site in siteul de cultura purtand caracteriscile mai sus mentionate. Ceea ce nu pricep eu sunt aceste tendinte de popularizare ale fenomenului singular poeziei.ro sub umbrela tutelara ale "siteului de cultura", cu toata mijloacele la indemana - tricouri, reviewuri prin presa, aripi de dacii vopsite, etc.
Eu am spus: poezie.ro se afla in punctul X, iar daca tu, Radule, vrei sa il aduci in punctul Y unde va fi respectat ca un site serios de cultura trebuie operate niste modificari. In momentul de fata, sa imi fie cu iertare, indiferent de valoarea inchipuita sau reala a ceea ce se scrie aici, parerea mea este ca poezie.ro nu reprezinta un etalon al siteurilor culturale romanesti (am rezerve fiindca nu prea cunosc foarte multe), ci mai mult o cafenea literara, cum a afirmat si Nexus.
In rest am incercat sa fiu cat mai obiectiv si sa privesc siteul cu superficialitatea ziaristului care a petrecut doua minute aici si a tras concluziile pe care le-a tras si sa vad daca nu exista si ramasite de adevar prin ele.
atat.

 =  -> andia
degeaba
[25.Jul.02 20:20]
sa fie clar:

"daca poezie.ro vrea sa se ridice la nivelul unui site cultural, atunci sunt multe straie care sunt demodate si ar trebui schimbate.
Nu poti avea pretentii sa fi perceput, subliniez perceput, ca un site serios si responsabil... "

nu vreau ca poezie.ro sa se transforme intr-un site cultural ca atatea altele, ci sa atrag atentia ca momentan nu exista termeni de comparatie intre ceea ce facem noi aici si modul in care am avut impresia ca radu ar vrea ca noi sa fim perceputi.

 =  toate bubitele
Andia
[25.Jul.02 20:33]
Draga Alex,

1. Care este modul in care ai avut impresia ca Radu ar vrea sa....

2. Tu, ca membru al acestui site, ce ai vrea?

ps eu te consider un cunoscator acum, din moment ce ai scris despre "bubite".

 =  cafenea-atelier
Apostolul
[25.Jul.02 22:45]
Salut prieteni!
Vad ca am nimerit in mijlocul unei polemici.
Voi de ce va certati aici, nu aveti motive, pe cuvant. De aceea mi-am creeat cont la scurt timp dupa ce am navigat cateva zile pe site .

Nice ...>>> cafenea atelier de creatie

numai de bine!

 =  -> andia
degeaba
[25.Jul.02 20:49]
1. in emailul citat de cipariu, radu scrie "cel mai vizitat site cultural romanesc si cea mai mare colectie de texte in limba romana de pe internet". mi-e imi pare o descriere succinta si eronata a ceea ce poezie.ro este cu adevarat, accentul fiind pus pe CANTITATE. ziaristul cu pricina a facut ceea ce fost indemnat de radu - a vazu de ce suntem cei mai vizitati si cu cea mai mare colectie blah-blah si a concluzionat ca avem o droaie de nulitati. un adevar incontestabil, dar minuscul in comparatie cu celelalte realitati ale poezie.ro.

2. personal, imi doresc niste seniori mai incisivi cateodata, mai multe suturi in fund si "scrasnete de falci" decat atatea lugulugu-uri. scrisul meu este indisolubil legat de poezie.ro si progresele mele (alea care sunt) se datoreaza exclusiv acestui site si seniorilor care ma urecheau cand trebuia. mi-am facut si eu amici printre poetii.ro iar in scurtele mele vacante prin tara fac tot ce pot sa dau ochii cu ei si cu sticlele de bere.

atat.
numai bine
bacu




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !