Comentariile membrilor:

+ spre poezia completa
Anghel Pop
[03.May.07 19:03]
Exista in poemele tale o sinestezie discreta, i-as spune "parfum pictural", prin care redispui lumea intr-un stil care poate fi inregistrat deja sub marca Setti.

Aceasta e o marca distinctiva a poeziei: sa nu se multumeasca doar cu descriptivismul tern al universului, ci sa rearanjeze piesele constitutive intr-un mod nemaiutilizat: rezultatul poate fi coerent/articulat, si atunci ne ilumineaza estezia, sau incoerent/vag/nebulos, si in acest caz suntem purtati la confluenta dintre oniric si real.

In cazul tau as sugera ca piste de plecare in analiza termenii "colaj/montaj fotografic", pentru ca textele tale imi rememoreaza senzatii rascolite de fotomanipularile de calitate de pe DeviantArt, tusate in sepia pentru efecte de halo, sau alambicate savant pentru a construi un cadru transrealist: "casa era plină ochi/ de cărțile altora și de pelicule sepia".

Este o ruta pe care merita sa o explorezi, si pe care ai pornit cu o impresionanta maturitate lirica.
Remarc faptul ca nu ti-e teama sa experimentezi metafore de o lumina violenta:
"m-am dezbrăcat la timp/ de orizontul tău pătat de dorințe/
așa cum se scoate pielea de pe mielul de paști".

Exista un aer incantatoriu si misterios al poeziei grave, in care se intretaie viziuni funambulesti cu premonitii ale metaforelor viitoare si sugestii sibilinice, pe care il atingi in pasaje de genul: "cu tine mă pot întrețese/ acum că ai trecut toate podurile/ de piatră de ceață de sânge și de/ incertitudine", "fereastra/ tuturor răspântiilor de dinainte", "urmărind de la fereastră norii/ cum se încurcă în copaci".

Un astfel de text care se propune ca un puzzle (remarc ordinea fragmentelor: C,D,B,A) se apropie prin complexitate si tonalitate de poezia completa, pentru ca fiecare imagine deschide noi cai de interpretare.

De pilda, secventa ca o indicatie regizorala "refuzi/ să privești un schelet de pasăre/ de teamă [...] să nu mai poți/ scăpa de obsesia zborului" mi-a amintit de melanjul copilarie/descompunere din filmul "Tideland", dar si de o povestire a prozatoarei Doris Lessing, in care trama mizeaza pe acelasi motiv de impact.

Sunt multe de observat in aceasta arhitectura textuala, efecte speciale de genul "un regiment de morți așteptând/ căderea pământului", dar ma opresc aici, ca sa las si altora placerea descoperirii.

Cred ca te afli pe drumul corect in cautarea unui stil, si iti recomand doar sa ai grija la pericolul dilutiei, sau cel al scrierii in momente de criza inspirationala. Succes!

 =  e imposibil
Ligia Pârvulescu
[03.May.07 19:36]
să trec pe aici și să nu las un semn, dealtfel, știi că te citesc. Un text foarte bun Adela, mi-a plăcut "tumoarea cu pretenții luxoase" și tot ce este spus de Anghel mai sus. E un (alt) text de recomandat. Părerea mea.

 =  Anghel, Ligia
Adela Setti
[04.May.07 09:37]
vă mulțumesc mult, semnele voastre mă onorează.
Adela, cu drag

 =  Adela
Vătafu Gabriela Teodora
[04.May.07 10:52]
de obicei nu las comentarii, fiindca nu am atata pricepere, dar aceasta personala m-a facut sa zambesc azi. sunt cateva imagini care-mi plac in mod deosebit "urmărind de la fereastră norii/ cum se încurcă în copaci" sau "o tumoare cu pretenții luxoase"

multa inspiratie in continuare, Gabi

 =  Gabi
Adela Setti
[07.May.07 10:23]
bine ai venit în pagina mea. mă bucur că ți-a plăcut povestea bărbaților din cutie. e un reedit :)
Adela




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0