Comentariile membrilor:

+ Embol senzațional
Silvia Van
[19.Oct.04 14:17]
Entuziasmante descoperiri pe potecile acestea pe care ne atragi cu aerul ca sunt drumuri ca oricare altele. Daca nu ne ratacim, daca nu ne apuca noaptea, vom reveni.

Un poem in care se spune tot ce e de spus. Felicitari.

 =  splendid!
alina pachitanu filip
[19.Oct.04 14:29]
splendid ultimul vers!

 =  suflete goale pusca
simona marcu
[19.Oct.04 14:29]
Dispus in forma tablei de sah, poem-cristal pe care il parcurgi in liniste si cu grija, de teama sa nu se sparga."Stii-ul" e o problema de drepta, stiam eu pe unde zac intelepciunile si memoriile!

+ Placut
Daniel Dinescu
[19.Oct.04 14:30]
Poem de dragoste, sau dragostei, invelit in noaptea simbolurilor, purtand mantia acestora cu mandrie si noblete...
Da, ... 'ma intreb de ce m-ai ales, cautandu-te ...' , ca sa te gasesc ... 'in graba plecarilor ...' in sarutul ... uitat ... 'in custodie' ... iar tu erai mereu pregatit de 'cules' ...
Mi-a placut pentru imagini, pentru mesaj si pentru realizare, felicitari!
Cu drag,

 =  Netagaduit frumos
Gabi Schuster Cărărușe
[19.Oct.04 14:48]
"Adânc în pântecul femeii mele iubite ești
gol pușcă
și pielea îți plânge arzând"
Presupun ca tu esti femeia, si iubitul se teme imbracat in hainele imparatului, sa nu fie dezvaluit acolo unde nu se poate apara.
Netagaduit frumos.
Dupa mica mea ureche poetica poate "ursa" si cu "arsa" se afla prea aproape una de cealalta.
cu simpatie

 =  +++++
Andrada Dinu
[19.Oct.04 18:27]
Spun doar doua cuvinte: m-a fascinat intru totul. Inca 2 cuvinte: e de 5 stele!(sau chiar mai mault). La recitire.

+ fiziopat.
Anca Anghel Novac
[19.Oct.04 18:24]
Da, este clar, embolia iti prieste desi nu este vorba de fibrilatie atriala, precum scrie la carte. Totusi se pare ca starea de fapt si de drept este departe de a fi instabila atata timp cat pulsul si tensiunea arteriala sunt in limitele normale; desi din cand in cand o exstrasistola ventriculara se resimte.
Ma intreb pana unde va migra acel embol senzational care poate deveni trombembol sau poate altceva "mult mai inalt si mult mai curand" ?( scuze, tocmai asculat o melodie pe versurile lui Nichita)
Vesperal sau nu, se pare ca exista un delir erotic, o stare ambigua la limita serii care merita sa fie traita; o dezorientare care, uite en fin, este descrisa de cineva in cuvinte si care lipseste in cartile de specialitate.

Da, poezia are un suflu continuu sistolo-diastolic care radiaza atipic, subscapular daca vrei, si la maximum.

Mi-a placut si mie jocul acestui poem care s-a dovedit incandescent dintr-un exces de termeni de specialitate.


PS: Chiar era cazul sa recurgi la acest exces ?




 =  Miscurici
Albu Vladimir
[19.Oct.04 20:21]
Pacientul a supravietuit? Stie cineva la ce ora pleaca trenul de sapte? Eu unul nu am putut sa empatizez cu poezia ta Brigaela si nu ma pot pronunta in nici un fel... avand insa miscurici am inceput sa scriu acest comentariu si din inertie l-am terminat.

 =  briga briga...
Dana Stefan
[19.Oct.04 20:58]

Motto:
"să nu uiți asta data viitoare când mă rostești"

..si vom reincepe mereu si mereu sa ne daruim ofrande si jertfe luminilor din umbre, pentru ca albul este podoaba umbrei, in care ramane incrustat chipul fermecatorului pe veci!

 =  Cristiana
Thais Teodorescu
[19.Oct.04 21:24]
stii, atunci cand intri intr-o anumita incapere, te asepti in partea dreapta sa gasesti o lumanare, pianul si vaza cu margarete. aici, in partea dreapta am gasit ceva asemanator.

 =  raspunsuri
Cristiana Miu
[19.Oct.04 22:31]
Dragii mei, ce surpriza. va rog sa-mi permiteti intai sa dau Cezarului ce al Cezarului.
Vreau sa multumesc unei persoane foarte speciale, care mi-a facut cadou ideea acestui text si pe care o consider prietena, indiferent de... Multumesc, Y!

Si mai vreau sa-i multumesc lui, cel despre care cineva zicea ca ar fi norocos ca i se scriu astfel de poezii. Credeti-ma, eu sunt cea norocoasa ca l-am cunoscut, indiferent de ce va urma. Multumesc, A!


Silvia, trecerea ta pe aici e o surpriza minunata. Daca te apuca noaptea iti ofer ochiul meu stang drept felinar. O sa te ajute.
Alina, daca un singur cuvant a ajuns la tine, eu sunt incantata.
Simona, in dreapta e el, cerebralul, in stanga eu, doar eu...
Daniel, cu adevarat a fost scris ca un poem de dragoste dragostei, chiar daca nu poarta nume acest sambure de sentiment pe care il ocrotesc in palma.
Gabi, o sa caut o modificare. Ai dreptate, nu acum, nu stiu de ce, ma simt inca legata de poezia asta in forma ei bruta.
Andrada, multumesc, am nespus de multe stele sub pleoape in noaptea asta, desi nu mi s-a intamplat nimic deosebit azi, in afara de poezia asta.
Anca, m-ai prins. Am glumit si eu un pic cu poezia si cu voi si cu el. Promit sa nu mai fac.
Vlad, imi pare tare rau ca nu ai simtit poezia asta a mea. Chiar te simt ca un cititor pierdut. Dar sa-ti spun un secret: nici subiectului nu cred ca ii va placea. Asa ca nu esti singur.
Dana, frumos mai comentezi tu. Multumesc pentru poza-cadou.
Thais, poezia e gandita sa se intrepatrunda ca doua maini cu degetele rasfirate, sau ca o femeie cu barbatul pe care il doreste...
Multumesc tuturor.


 =  Killing is my business
Daniel Stuparu
[02.Oct.05 19:06]
Trebuie să mărturisesc că am fost surprins de acest poem, într-un sens extrem de pozitiv de această dată. De îndată ce am văzut că cititorii s-au grăbit să îi acorde stele și lauri, mi-am zis, zâmbindu-mi cinic pe sub mustăți: "Iată următoarea victimă!"

Am avut însă o surpriză - de ordin pozitiv, repet. Pentru că, trebuie să recunosc, ne aflăm în fața unui poem foarte reușit prin rafinamentul texturii (cu câteva mici și inevitabile rezerve, biensur - "cățeaua pământului", frazări ce frizează banalul precum "să nu uiți asta data viitoare când ne va fii data viitoare", "în pântecul femeii ești gol pușcă" șamd).

O metaforă de mare efect ne întâmpină însă în versurile:

"de câte ori mă dau ție mai cresc
cu o muchie de așternut înflorat".

Aici avem de a face, fără nici o exagerare, cu o poezie în stare pură - realizată, conștient sau nu, după toate regulile artei. Poeta recurge, pentru a reda o stare sufletească, la o imagine metaforică de o plasticitate extremă, enorm de potentă prin valențele pe care le subîntinde. Densitatea atinge un apogeu de la nivelul căruia cuvântul scris/citit/gândit devine trăire estetică ingenuă.

Iată încă un citat sugestiv, în sprijinul celor afirmate mai sus (în contrast cu un contraexemplu amintit deja la rubrica "Așa nu!"):

"în auriculul meu stâng
se lăfăie (...) sufletul meu
gol pușcă".

Interesantă, de asemenea, și alternanța - atât la nivel de formă, dar și de fond - dintre cele două planuri/discursuri prezente în poem, acest permanent dialog cu sine și cu celălat (v. Martin Buber, "Eu și tu").

În ansamblu, consider acest text cu adevărat reușit și cred că putem vorbi aici deja de poezie în sensul adevărat al cuvântului. Nu-mi rămâne decât să sper că prezentul poem nu este doar o excepție în creația autoarei și că ea ne va obișnui de aici înainte doar cu producții literare de nivel cel puțin egal.

Mă bucur deci să o regăsesc pe d. Cristiana în această ipostază, cu atât mai mult cu cât mă obișnuisem (și cred că mă și resemnasem pe undeva) cu comentarii și texte din partea-i care sincer, mă oripilau și, între noi fie vorba, îmi repungă în continuare (autoarea știe, cred, la ce mă refer - n-aș vrea să pângăresc atmosfera ce se degajă de pe această pagină de excepție dând exemple în acest sens).

Consider, în final, că ratarea erotică a poemului de care se vorbește în titlu nu este decât un alt fel de a spune unei reușite majore în sens artistic. Erosul, neîmplinit în plan exterior, se sublimează aici spre culmi nebănuite.

Felicitări deci, pentru un text de rară inspirație poetică.

P.S. Nu te culca însă pe lauri. Criticul cu privire acvilină și limbă de șarpe își caută deja următoarea victimă...

 =  Daniel Stuparu
Cristiana Miu
[20.Oct.04 11:28]
Domnule Stuparu,
va spun sincer ca ma bucur sa va degasesc in paginile mele. Tocmai pentru ca nu vorbim aceeasi limba, parerea dumneavoastra ma intereseaza. Tot sincer va spun ca nu stiu ce sa cred despre comentariul dumneavoastra. E o mare bascalie, o gluma ceva mai subtila (trag concluzia asta de la fragmetul ala cu poeta face, poeta drege) sau e parerea dumneavoastra? Probabil ca sunt eu prea banuitoare asa incat voi renunta la prima varianta in favoarea celei de-a doua.
O sa mai modific ceva prin poemul asta tinand cont de sugestiile primite. Nu chiar acum, fiindca nu ma simt inca in stare sa scot bisturiul pe un poem asa de drag mie. Nu stiu daca e bun, si asta nu e falsa modestie. Pur si simplu e scris instinctual ca tot ceea ce scriu eu si, pentr mine, e la fel de bun sau prost ca tot ce am scris. MUlti au zis ca e bun. Unii in care am mare incredere. va spun sincer ca mai astept inca doua pareri. Si daca ei vor spune ca e bun am sa cred si eu si am sa mai fac.
Imi pare sincer rau ca vreun gest de al meu va repugna. As vrea sa nu dezamagesc niciodata pe nimeni. Numai ca am invatat ca nu se poate. Eu am sa mai incerc.
Si am sa mai incerc sa scriu astfel de poezii. Va astept sa-mi spuneti daca reusesc.

 =  :)
Claudiu Banu
[02.Oct.05 19:06]
Chiar daca debutul nu e tocmai pe gustul meu, termenii medicali tinzand sa acapareze prea mult primele 3 versuri, ceea ce urmeaza mi-a placut. Dialogul, mai mult mimat parca, tropii inventivi, repetitia "sa nu uiti" urmata de ceva nou de fiecare data creaza un anume ritm, un anume efect. Sa ne citim cu bine,

+ părere
Liviu Nanu
[20.Oct.04 13:42]
Partea dreaptă mi-a plăcut mai mult. Un poem bun, fără discuție.

 =  cristiana
Eugen Suman
[20.Oct.04 14:25]
si pe mine m-au deranjat termenii medicali (am luat dex-ul:) ) dar am trecut peste. buna forma aleasa, bine scris, nu se "scapa haturile" pe nicaieri, nu cazi in deliruri de imagini. nu e un poem excelent tocmai din cauza folosirii termenilor respectivi prea "programatic". dar e indeajuns de bun. mie mi-a placut

 =  Felicitari
Elena.C
[20.Oct.04 15:56]
nu m-am putut abtine sa nu-mi spun si eu parerea.
si mie tot partea dreapta mi-a placut mai mult pentru ca pe stanga ma tot impiedicam de termeni medicali,de fapt acesta a si fost motivul pentru care am stat in dubi daca sa comentez sau nu textul,
nu m-am putut abtine citind commul d-lui Suman. Daca dumnealui a rasfoit dex'ul...nu ar trebui sa te miri ca am facut-o si eu :-))

este un poem bun daca reusesti sa treci peste termenii medicali.
Felicitari Cristiana

 =  Leviathan, Anton, Oigen
Cristiana Miu
[20.Oct.04 15:34]
Da, recunosc, am exagerat cumplit cu termenii medicali. Nu stiu ce m-a lovit, initial a fost un joc, apoi m-a prins. Mi-am amintit de Orbitor-ul lui Cartarescu pe care va anunt ca si daca l-ati citit cu dictionarul medical in mana tot ati pierdut o parte din metafore datorita abundentei de termeni. In fine, o sa mai modific poemul asta (mama, de cate ori am spus-o).

Liviu, m-ai prins si tu. Partea din stanga e partial un pretext pentru cea din dreapta. Multumesc de apreciere.
Claudiu, ne citim, ne citim fara indoiala. Iti sunt datoare cu un inceput de poem care sa-ti placa.:)
Eugen, sunt flatata de aceasta prima trecere a ta prin pagina mea. Parerea ta conteaza aici. Multumesc.

 =  data viitoare
Motoc Lavinia
[20.Oct.04 17:23]
Cioc, cioc, uite ce era sa pierd, daca mai primesti cu laudele, am venit.
A fost neasteptat si total( nu interpreta acel' neasteptat', tine de tot felul de circumstante). As fi vrut sa il fi scris eu.

 =  Cristiana
Daniel Stuparu
[02.Oct.05 19:06]
Spui că te cam îndoiești de onestitatea afirmațiilor mele. Și mai spui că scrii din instinct.

Din ambele motive precizate mai sus, te-aș trimite înapoi la clasici, mai exact la densa "Cercetare critică" a lui Titu Maiorescu de la 1867, fără de care mi-e groază să mă gândesc cum ar fi arătat literatura noastră de astăzi, o mică scriere de o forță intrinsecă extraordinară, lucrare cum nu se poate mai valabilă, îmi pare, chiar și astăzi, când pretențiile de poezie/literatură proliferează în tandem cu nonvaloarea, formele fără fond șamd.

Atenție deci - în intenția de a aduce mai multă lumină la nivelul actului creației - la condițiunea materială, precum și cea ideală a poeziei. Personal, cred că artistul trebuie să creeze la un mod lucid, asumat, nu "din instinct". Tu faci cum crezi de cuviință, desigur, părerea mea însă aceasta este.

Te-aș mai ruga să nu mai îmi vorbești cu Dv.

Cele bune,

D. S.

P.S. Rezervele mele se refereau la acele regretabile texte/comentarii cu caracter obsec/vulgar, prin cultivarea cărora un poet nu poate reuși decât să își îngreuneze zborul. Eliberează-te de acest balast, sau cel puțin încearcă să nu îl aduci în poezia ta - din nou, e doar un punct de vedere.

 =  Yness, Motzoaca, Daniel Stuparu
Cristiana Miu
[20.Oct.04 20:44]
Elena, multumesc, tu stii... Nu l-am scris cu DEX-ul dar sa stii ca si eu citesc uneori cu el in brate. Si prin pagina ta mi-a facut folosinta de vreo doua ori.
lavinia, ce ar fi de interpretat acolo? Doar ca ti-am facut o surpriza frumoasa. Si tu mie.
Daniel, stiam la ce te referi. O sa incerc. Inclusiv sa citesc ce mi-ai recomandat. Dar nu stiu daca am sa pot sa scriu lucid. Da, stiu, ai dreptate, admir foarte mult oamenii care scriu la rece, profesionist, ca niste mestesugari ai literei. Nu cred ca voi putea scrie asa, o sa incerc oricum.
Nu-ti mai zic dumneavoastra, daca imi promiti ca renunti la lol-ul ala care m-a scos din minti:)

 =  PROPUNERE
PRUTEANU VLAD CLAUDIU
[21.Oct.04 16:11]
ACESTA AR TREBUI SA FIE MOTTO-UL TAU:"OPTIMISM LA MAXIM"

 =  Vlad
Ioana Stefanescu-Bogdan
[21.Oct.04 16:13]

Vlad, te rog sa folosesti majuscule doar acolo unde e cazul. Multumesc.

 =  calea de acces spre miracol
Tudor Negoescu
[21.Oct.04 16:34]
Lectura acestor versuri mi-a produs un ,,dulce fior" (amintiri și aritmii!)chiar în regiunea sterno-cleido-mastoidiană, văzîndu-te atît de îndrăgostită și, prin urmare, vulnerabilă...
Mult succes în găsirea Căii (de acces) spre miracol!

 =  Claud_IQ, Dorun
Cristiana Miu
[21.Oct.04 17:54]
Vlad, optimismul e departe de esenta fiintei mele. Macar am sa incerc...
Dorun, vulnerabila am fost mereu. Am o fragilitate care ma sperie si pe mine, mai ales cand n-o mai pot ascunde sub chipul femeii puternice care sunt de obicei. Indragostita nu stiu daca as putea sau daca mai am voie sa fiu. Miracole se intampla celor alesi, nu mie. Poate ca n-o sa-l iubesc cum ar merita, dar stiu ca aceasta poezie a fost scrisa cu toata curatenia sufletului meu.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !