agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1431 .



Despre depresie, anxietate și alți balauri
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Clarisse ]

2019-04-29  |     | 



Într-una din zile, fetița mea îmi spunea că a plâns așa, cu lacrimile. Era supărată pe mine fiindcă nu voiam sa îi dau ciocolată. Chiar dacă "a plânge cu lacrimile" pare o exprimare care pe unii îi poate face să zâmbească, pe mine m-a făcut să realizez din nou că cele mai importante lecții de viață le învățăm de la copii. Ei, cu sufletul pur, adesea copleșiți de atâtea lucruri și trăiri, nu mai știu și nu mai pot gestiona acest "val" și plâng cu lacrimile. Noi, adulții, trebuie să învățăm să plângem fără lacrimi. Uneori poate trebuie să așteptăm câteva zile sau chiar săptămâni ca să putem plânge cu lacrimile. Cu atât mai mult, dacă ești femeie și plângi, e de rău, mon cher ! Dacă ești și mamă, e de 3 ori mai rău să plângi. Cum să faci așa ceva, să te vadă copilul că plângi... Doamne ferește! Indiferent ce te doare, strânge din dinți, zâmbește și ține minte... trebuie să fii cea mai bună versiune a ta. Nu poți, nu îți permiti să plângi sau să te plângi. Văd că deși suntem în anul 2019, anxietatea sau depresia post-partum trec adesea neobservate sau sunt considerate un moft. Dacă ți se întâmplă ție, nu ești o mamă bună. Există o matrita de mame puternice, mame perfecte și tu ești exemplarul defect. Undeva, strabunica cuiva a născut primul copil la 17 ani și a făcut totul perfect din secunda în care i s-a pus pruncul în brațe. Nu a plâns și nu i-a fost frica de nimic. Deci, ce e în neregulă cu tine? Îți spun eu... nimic. E ok să plângi. E ok să te simți copleșită într-o lume în care oamenii uită să mai simtă, să fie empatici, să fie umani. Plângi, dacă asta te ajută ca mâine să o poți lua de la capăt! Dacă simți că nu mai poți, cere ajutor! S-ar putea să nu ai suportul pe care sperai să îl ai din partea unora, dar vei fi bine. Nu oricine vrea sau poate înțelege prin ceea ce treci tu acum dar un psihoterapeut poate să îți ofere ajutorul de care ai atât de multă nevoie. Știu că poate acum ți se pare imposibil de crezut, dar vei fi bine. Lacrimile înseamnă conștientizare iar conștientizarea înseamnă putere... puterea de a fi tu însăți, de a avea din nou încredere în tine.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!