agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 676 .



Mintea și mentalul 1,2,3,4
personale [ ]
Gânduri gnomice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-01-22  |     | 



O minte obtuză respinge finețea, elevația, rafinamentul și estetica, își aplică grosierul, rudimentarul și grobianul pe o viață deraind înspre compulsivități și violențe.
Într-o astfel de minte gândurile zgârâie mentalul, în loc să curgă calin, fin și ușor, iar rațiunea are fisuri prin care se prelinge obiectivitatea și ea se încarcă cu subiectivitatea cu mecanisme ale inconștienței care influențează negativ realitatea omului obtuz.
Mintea obtuză s-a închis în fața ineditului, schimbării și evoluției, pe când mintea deschisă înspre nemărginit vrea să stabilească conexiuni cu potențialul.
Obtuzul absorbit de o minte cu gânduri inferioare, îi închide toate supapele prin care pătrundeau eonii transfigurând și transcenzând mentalul.
Mintea mărginită are un surogat de spirit descentrat și risipit în superfluu și deșertăciuni și posesorul ei definește omul limitat la neputințe, slăbiciuni și erori recurente.
Mintea procesând superioritatea a asimilat inteligența de care s-a folosit pentru a induce valoare vocației creaționale.
Mintea superioară colaborează în mod avantajos cu mintea planetară și este racordată la evoluție, estetică și superlative.
O dimensiune minusculă a mentalului nu întrezărește grandiosul, măreția și extraordinarul pe care o minte de anvergură le gestionează în mod benefic.
Un mental cu dimensiune îngustă și fragilă nu poate accesa spiritualitatea care a făurit omul-spirit și caracterizează o ființă împuținată, cu limite ființiale atât de înguste, încât în ele nu încape nicio schimbare și omul este covârșit de stereotipii, iar viața și-a pierdut structura, axa, reperul și sensul.
O dimensiune asimptotică, hiperbolică și de mare amplitudine a mentalului augmentează conștiența circulând prin pretutindeni și amplifică spiritualitatea grefându-și lumile spirituale pe viața percepând în același timp spiritualitatea ce sublimează, transcende și se conectează la mistic și materialismul punând accentul pe materia alterabilă, efemeră, neputând ieși din finitudine.
Fără mental, omul ar fi o victimă a materialismului care desfide vocația racordată la spiritualitate.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!