agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 837 .



Silogismul și sofismul 1, Intelectul și intelectualul 1, Eruditul 1, Inhibițiile 1
personale [ ]
Gânduri exponențiale

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-04-21  |     | 



Silogismul are acțiune, își mișcă conținutul și sensurile, strânge raționamentele, concluziile și adevărurile, pe când sofismul este static, este înzestrat cu o puzderie de forme eterogene și disparate aflate în siderare, nu are adevăruri, ci este încărcat cu artificial și falsitate.
Sofismul în artă are doar estetica, fiind lipsit de raționamente dialectice, iar silogismul pune accent pe conținutul desfășurat în raționamente, în detrimentul accesorizărilor estetice.
Când cugetul, rațiunea și spiritul sunt dezactivate, intelectul conduce mintea, emite judecăți imparțiale dacă preia funcțiile dreptății impulsionată și obiectivată de adevăruri, sau judecăți parțiale ramificându-se în subiectiv, dacă sunt maculate și înnegurate de nedreptate.
Intelectul ale cărui judecăți apreciază sau depreciază oamenii, modelează intelectualul cu pretențiile de erudiție afișate în societatea care prin platitudini apropie oamenii ce în singurătate își simt sinele acordat la spiritualitate.
Vulgul nu-și folosește intelectul care vibrează pe frecvențele elevării și rafinamentului, din motivul că mentalul care înglobează intelectul este vasalul instinctelor grosiere, rudimentare și grobiane.
Vulgul și-a degradat substanța ființială care a absorbit substanța inferioară a teluricului, laicului, profanului și trogloditului ce i-a crescut densitatea imanenței.
La polul opus, eruditul a transmutat substanța maculantă a teluricului impregnată cu impurități într-o substanță superioară care conține elevarea, profunzimea, inteligența și poliglotul.
Viața eruditului s-a abstras din viața telurică care degradează, întinează și restricționează și s-a conectat la viața universului de la care primește oferte cosmice.
Inhibițiile absorb indignarea, refularea și frustrarea și se măresc când persoana se crede nedreptățită și se simte indezirabilă având impresia că i s-au uzurpat drepturile și i s-a înlocuit dreptatea cu coercițiul ostracizării.
Inhibițiile dezvăluie o ființă cu diverse prejudecăți care se eschivează de la responsabilități și are idiosincrazie la competiții.
Inhibițiile macină psihicul, deformează gândurile și activează micimea sterilă și diluată, iar în miezul lor stă neîncrederea camuflată în potențele și potențialul proprii.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!