agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2588 .



Curajul și lașitatea 1, Oniricul 1,2, Înțelesul și neînțelesul 1
personale [ ]
Gânduri cizelate

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-06-07  |     | 



Curajul de a face schimbări majore într-o viață uzurpată de consecvențe și stabilități a cărei traiectorie este schițată de versatilitate, manipulează neobișnuitul pe care îl modelează în plenitudine, dacă este susținut de pasiune, vocație și inovație.
Lașitatea se opune schimbării, căci se teme de ce nu controlează și are aprehensiune la inedit, improvizație și risc.
Lașitatea se mulțumește cu puțin, căci prea-multul ține de curaj, îndrăzneală și schimbări eclectice, intuind în ofertele vieții uluitorul, uimitorul și superlativele.
Nici curajul, nici lașitatea nu au viziune, căci dacă ar avea, ar combina imaginația cu analiza care ar înlătura riscul, respectiv teama.
Gândurile conștientizează viața și dacă s-ar transforma în vacuități, ființa s-ar fixa de siderare, iar atâta timp cât gândurile sunt active și se mișcă în reprezentări omul este activ și se desfășoară în activități, trecând prin întâmplări pozitive sau negative pe care le procesează reziliența.
Conștiența ne conectează prin văz la realitate, iar oniricul ce se manifestă în lipsa conștienței dezactivată de somn ne conectează la vise, coșmaruri sau hiatusuri, când imaginația o ia razna și se mișcă alandala printr-un mental nesusținut de entitățile sale exponențiale care este condus de oniric, când omul este traversat de starea irațională de vis.
Irealitatea ostracizată de realitate pe motiv că are consistență de iluzii, non-sensuri, enormități și absurdități, se refugiază în oniric unde se poate manifesta activ și dinamic, creând din imaginația irațională vise și coșmaruri prin care omul se mișcă cu paradoxalul în el însuși.
Oniricul devine evanescent când omul se acordează la realitate și mintea sa trează procesează ceea ce văzul îi proiectează sub formă de imagini obiectivate de rațiune.
Când omul nu are vise și nici coșmaruri, oniricul experimentează neființa care nu poate rezista ființei în care senzorialul și entitățile sale sunt active însuflețind și impulsionând ființarea.
Neînțelesul a colecționat întrebările de tip aporie cu răspunsuri imposibil de redat și neînțelesul fecund conține germenii fertilului care încolțesc în cunoașteri secvențiale ce nu construiesc progresul racordat la cunoașterile piramidale care își schimbă vârfurile atunci când sunt atinse.
Neînțelesul se mișcă în alte coordonate decât cele existențiale care gestionează înțelesurile.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!