agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1562 .



Vulgul 1, Subtilul 1, Convertirea și pervertirea 1,2,3,4
personale [ ]
Gânduri preeminente

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-09-08  |     | 



Vulgul este racordat la teluricul care induce vieții aspecte și ipostaze terne, superficiale, ignare și fade, iar teluricul prin limitările sale nu poate susține și energiza vocația materializată în creații care au nevoie de un spirit creator pentru a absorbi valoarea.
Intelectualizarea vulgului se poate face când acesta își dă seama de limitările sale și de faptul că artiștii ființează pe niveluri superioare celor prin care se mișcă.
Primul pas ar fi îmbogățirea vieții prin schimbări de natură spirituală și vulgul și-ar dizolva inconștiența cu substanțele vocațiilor și în libertatea creațională și-ar descoperi creativitatea, căci vocația și creativitatea sunt separate de teluric și activează pe un alt plan superior, subtil, elevat și sublimat.
Subtilul îl intuiesc în epifenomene, sincretism, sinergie și imanență, are ceva special care nu poate fi însușit de charismă și persuasivitate și rafinamentul său aduce în esența omului o profunzime esoterică și exoterică.
La nivel intuitiv subtilul are o elevație, stilizare și estetizare care nu pot fi percepute de neofiți și ignari și subtilul agreează erudiția și are ca sursă transmutarea grandiosului impur în finețea pură.
Subtilul manevrează inefabilul pentru a-l duce în zona misterelor.
Cuvintele de nivel 0 sau 1 de exponențialitate și esențialitate combină subtilul cu profundul și gnomicul, iar o creație grosieră nu și-a cizelat, rafinat și stilizat cuvintele și prin fisurile ei se preling subtilul și valoarea.
Pervertirea aduce sacrilegiul, blasfemia și pângărirea în spațiile unui om cutreierat de tenebre și sinistru și profanează ceea ce e sfânt, sacru și înnobilator.
Pervertirea are ca efecte funeste degradarea, decadența, lubricul, declinul și degenerescența și o viziune pervertită se proiectează în distopie, pe când una convertită cercetează și sondează utopia în care intuiește purul coabitând cu sacrosantul.
Pervertirea îl orientează pe om înspre demonic terfelindu-i credința, religia și canoanele și îi șubrezește dimensiunile, axa, structura și sistemul, augmentând josnicul și nemerniciile și procesând întunecimile a căror substanță sepulcrală vrea să o grefeze pe substanța ființială a omului în care a pătruns intruziv.
Gândurile negative, morbide și patologice sunt predispuse la pervertirile care își induc sacrilegiul în compulsivități majore și care facilitează căderea omului în depresie.
Pervertirea degenerează sensurile, țelurile, aspirațiile și idealurile cărora le induce non-sensurile ce le transsubstanțiază consistența benefică în deșertăciune.
Pervertirea creează o non-voință influențând negativ omul să facă acte reprobabile, ilicite și ilegale, iar răutatea, insidiosul, păcatele și imoralitățile sunt forme ale pervertirii și acestea se distanțează de credința, religia, bunătatea și superlativele care convertesc.
Convertirea construiește pozitivități corelate cu binele și bunătatea, etica convertirii leagă estetica de religie și credință și convinge omul să urmeze calea metanoii având ca destinație finală divinul.
Spiritualitatea ne convertește la dialecticile modelate de eshatologie și devenind ființe religioase am fi apreciate de savaotul care controlează infinitul limitat al binelui absolut și inteligența supremă care ne-ar presăra eonii în mințile pregătite pentru teofanii.
Convertirea ne predă lecțiile bunului-simț, ale cumsecădeniei, cinstei, iertării și compasiunii care converg în esența binelui universal.
Pervertirea are ceva sepulcral, lugubru, sinistru și josnic, activitatea ei scrijelește cu insidios frontispiciul unei vieți care s-a ridicat pe temeliile ateismului pe care pervertirea caută să-l supună și să insereze în doctrina lui sacrilegiile construite din elementele degradante ale pervertirii care dacă sunt inserate în matricea ființială îi degenerează elementele fragile și vulnerabile și din matrice pervertirea caută să-și însușească a fi-ul nesustenabil de entitățile mentalului și dacă reușește, a fi-ul definește un om nemernic, avorton, meschin și mârșav.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!