agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 587 .



Sunteți neam cu mama Omida?
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [viorel-dona ]

2021-10-29  |     | 



Hai să vă povestesc una cu mine și poliția rutieră, petrecută acum circa o săptămână!
Veneam cu mașina pe lângă palatul CFR spre Calea Griviței. Virez prin fața Gării de Nord, trec de parcare și apare o trecere de pietoni, trecere care ține de la gară până tocmai pe trotuarul de vis-a-vis, trecere întreruptă de un mic refugiu. las pietonul angajat și apoi, când pe partea gării s-a angajat alt pieton(pe sensul celălalt de mers!) eu am trecut, am virat la dreapta și...pac, un domn adjutant șef mă trage pe dreapta, aranjându-și ostentativ masca...
-Bună ziua, zice el, după ce am dat drumul la centură și am coborât vioi din mașină, după ce mi-am pus masca agățată la semnalizarea mașinii, el fără să-și decline identitatea dar privirea mea nu a zărit vreun ecuson cu nume sau o plăcuță de identificare de război la gâtul lui.
-Bună ziua, răspund eu politicos.
-Știți de ce v-am oprit?
Îl privesc în ochi și privirea periferică remarcă o duducă, tot agent dar cu o singură tresă, care probabil că lua lecții. Fata purta o mască ecoseze!
Eu, circumspect, rememorez traseul și zic...
-După colțul palatului CFR nu mă vedeați și nici nu mai era vreun agent sau echipaj. Am ajuns la trecere, am lăsat pietonul să treacă, nici nu l-am claxonat, apoi am virat la dreapta și...m-ați oprit!
Cu aplomb, domnul adjutant șef zice:
-Vorbeați la telefon...așa că...
-Domnule adjutant șef, zic eu rostind gradul mai apăsat, nelăsându-l să calce în greșeală, matale ești mai tânăr ca mine, că doar conduc de 50 de ani, ia caută în telefonul meu dacă în ultima jumătate de oră am avut vreun apel sau am dat vreun telefon!
Cu același aplomb ,,majurul,, continuă...
-Nu purtați centura...
Mi-au venit în minte cuvintele din moromeții, alea cu...,,pe ce te bazezi,, dar am renunțat și, luându-mi un aer serios, îl întreb...
-Sunteți rudă cu Maria Câmpina?
El, aproape șocat, a dezvinovățire spune cu ton ridicat:
-Nu, domnule, nu sunt neam cu ea.
-Păi m-ai luat ca la ghicitoare, Ion îl cheamă, Gheorghe-l cheamă. Nene, zic eu cu același ton serios, ia dă matale un telefon la poliția mare și întreabă dacă eu, Gongu Viorel, am avut în ultimii 50 de ani vreo amendă sau vreo suspendare de carnet. Să nu-mi spui ca fiica mea că prea mă uit la filme americane, că nu cred că nu ai cum verifica. Și mai află că dacă o ții tot așa, la ghici, mă apuc să zic ca la noi la etnie... să dea , să facă, să aibă, să n-aibă, să n-apuce, să se aleagă etc. și când ajung acasă iau cocșul ăla negru, mă duc pe malul gârlii și să te ții. Am și ochi de șerpi, urechi de porc, legături de la mort, barbă de țap și să nu te-ntrebi cântând...,,doamne, ce-o avea lumea cu mine...
Ușor temător polițistul îmi dă replica...
-Aveți noroc că dacă era colega mea(făcea referire la tânăra agentă cu mască cadrilată) nu scăpai așa ușor.
-Păi dacă avea chef de un denunț cu abuz în serviciu urmat de alt cocoș pe malul gârlii...
El, cu un gest cu palma în jos, ca și când ar fi tăiat o ciozvărtă de berbecuț, semn că acțiunea s-a încheiat, mi-a înapoiat actele spunând...
-Domnule, te văd om bătrân, altă dată să fii mai atent.
Am urcat în mașină, mi-am pus centura și am plecat acasă!
Mare foame și-n poliția asta. Chiar o fi adevărată aia cu planul de amenzi? Chiar or fi toți atât de încuiați?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!