Comentariile membrilor:

 =  despre care ”cap al unghiului” ziceți?
alina livia lazăr
[09.Sep.09 10:58]


faptul că știam cu toții că dragostea este esența tuturor lucrurilor nescrise nu mi se pare așa de nul din punct de vedere poetic pe cât o face alăturarea muzicală ”toacăcu”.

cât despre hint-ul că am găsi dragostea în MELC și-n FLOARE ... eu, sincer, n-o iau de bună, și prefer să continuu să o văd în oameni, dacă e.


 =  alina lazăr
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 11:23]
Alina, totul are o semnificație, nu întâmplător am pus acel toacă acolo, se referă la evenimente din viața mea pe care prefer să nu le iei în râs.

Cât despre faptul că am găsit dragostea în lucrurile efemere și mărunte cum ar fi melcul sau floarea, consider că natura însăși e dovada iubirii și creației.

Piatra din capul unghiului este o semnificație biblică a dragostei divine.

Asta dacă cu adevărat te interesează mesajul poeziei și nu e un mișto generalizat cum văd că se mai practică pe acest site de către unii artiști.

 =  o întrebare: tu iubești?
alice drogoreanu
[09.Sep.09 11:30]
eu cred că ai mania persecuției
un feedback real nu te interesează? dacă tot scrii aici?

 =  scriu a doua oară doar pentru că am o zi bună
alina livia lazăr
[09.Sep.09 11:34]
eu nu am făcut mișto de absolut nimic, iar amănuntele vieții tale nu le știu și nici nu mă interesează.

eu ți-am spus despre text pentru că de asta l-ai așezat aici:

ai o cacofonie în el sau o alăturare nefericită, dacă vrei: TOACÃ CU.

sunt de acord la faza cu natura, dar NU cred că ai reușit să exprimi POETIC ideea asta (deloc inovatoare, de altfel). în plus, natura cere atenție, nu poezii. poeziile naturii le-au scris deja alții.

cât despre piatră, mi-ar plăcea să-mi spui mai mult, habarnam care e semnificația biblică. eu știu de un ochi într-un triunghi, dar aia e altceva. iar de la matematică știu că unghiul n-are cap. sună îngrozitor.


 =  alice drogoreanu
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 11:38]
Alice, e treaba noastră pe acest site să dăm detalii despre viața noastră intima?
Cer editorilor ca mesajul tău să fie pus la offtopic pentru că nu are nicio legătură cu textul.

 =  alina lazăr
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 11:44]
Lămurire pentru Alina

PIATRA DIN CAPUL UNGHIULUI

Pentru a ține cele două ziduri unite într-un unghi, în vechime se punea între ele (în capul unghiului) o piatră care, câteodată, era foarte mare, mai ales la zidurile din piatră. Între pietrele întrebuințate în capul unghiului la templul din Ierusalim, au fost unele de 6-7 metri. Chiar și în Asiria, unde zidurile erau din cărămidă, pietrele din capul unghiului erau foarte mari.

Isus însuși zice că este piatra (Isaia 28,16) și că la Matei 21,42 scrie: "Niciodată nu ați citit în Scriptură: Piatra pe care nu au băgat-o în seamă ziditorii, aceea s-a făcut în capul unghiului, de la Domnul s-a făcut aceasta și minunată este în ochii noștri?"

La aceasta am făcut referire în text.

Am modificat în text deranjanta cacofonie.

Cât despre poem, nu este o poezie a naturii, este doar un vers care spune despre căutarea iubirii printre elementele naturii. Nu am intenționat să fiu inovatoare, am exprimat un sentiment.

Dacă privești textul ca un întreg și nu scos din context vei constata că e o poezie de dragoste nicidecum una despre natură.

Cam atât am avut de spus.

Numai bine!
Mihaela

 =  de renuntat la:
Geta Adam
[09.Sep.09 11:46]
- as renunta la cuvantul "dragoste" (care ar trebui cautata inauntrul tau mai intai si nu in alte lucruri vazute si nevazute)
- "piatra din capul unghiului" - m-a dus cu gandul la o prastie, pe bune.
- as mai concentra textul, ca sa transmiti un mesaj cu succes nu conteaza neaparat multimea de cuvinte

 =  pff
alice drogoreanu
[09.Sep.09 11:48]
nu la viața ta intimă mă refeream, la detalii doamne fere nici atât :))
zic și io, dacă iubești ai așa un preaplin și atunci începi să tratezi chestiunea în versuri
și dacă tot o tratezi, trateaz-o cu spirit de răspundere

btw , nu ți se pare că dacă lumea intră aici și se ostenește să lase un com, sunt interesați de mesajul poeziei? că altfel cum ? și de ce?
că văd că nu pari convinsă de asta după cum își primești anumiți comentatori

 =  geta adam
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 11:53]
Dacă aș renunța la cuvântul dragoste poemul și-ar pierde din sensul inițial.

Da, dragostea o cauți întâi în interiorul tău apoi în lucrurile înconjurătoare, asta am și vrut să subliniez.

Dacă ați fi cunoscut semnificația biblică probabil nu ați fi făcut comparația asta:))

Textul îl găsesc suficient de concentrat.
Dar este opinia dvs. și o respect.

Mihaela

 =  alice drogoreanu
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 11:57]
Nu am tratat problema altfel decât cu simț de răspundere.
Mesajul poeziei l-am explicat mai sus, încă cu lux de amănunte.
Trebuie să și vrei să vezi, iar tu ești mult prea pornită pe mesaje ironice ca să faci asta.

Asta nu apreciez și de asta tratez așa unii comentatori care nu vor decât să se dea în spectacol.

Dacă ai un comentariu, fă-l pertinent și la obiect, pe text.
Dacă nu, nu pierd nimic dacă nu vii în pagina mea. Chiar nimic.

 =  din nou
Geta Adam
[09.Sep.09 12:08]
- nu cred ca poemul si-ar pierde din sens daca ai scoate "dragoste" (poti sa stergi partea de inceput si sa treci ultimul cuvant "...si din iertare, dragoste") - de ce crezi tu ca unele lucruri trebuie exprimate ca sa poata fi si intelese?
- referitor la partea cu unghiul si prastia, in masura in care musti, adulmeci, tot trasul cu prastia imi ramane in fata ochilor.

 =  geta adam
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 12:15]
Cred că ar merge și așa. Dar îmi păstrez versurile așa cum le-am văzut prima dată.
Cred că am un exces de dorință de a mă explica:)
Un punct de vedere bun și obiectiv oricum.

La partea cu unghiul nu renunț deoarece pentru mine are o semnificație deosebită.
Rămâne la interpretarea fiecăruia, am spus și altădată fiecare rezonează sau nu cu un text, trezește ceva în suflet sau rămâne indiferent în fața lui.

Dar pentru revenirea dvs. cu acest comentariu eu vă mulțumesc și vă mai aștept.
Mihaela

 =  Ștefan Ciobanu
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 14:13]
Ștefan, n-am asociat niciodată piatra unghiulară cu masonii:) Aia ar mai lipsi.
În rest, observații pertinente, așa cum m-am obișnuit, venind de la tine.
Am să mă gândesc la ce-ai scris.

 =  .
ștefan ciobanu
[09.Sep.09 14:15]
: ''și iz de tămâie''iz se foloseste de obicei la mirosurile urate.
''mă aplec la firul ierbii''cel putin asa zic ca suna mai corect.
acel titlu nu merge, doar la Singur acasa II sunt de acord cu un astfel de titlu
in rest poezia se mentine in universul poeziei si nu numai.
''în pomul raiului
cu ramuri violete
ca o aură a cunoașterii'' se stie ca violetul este o culoare pura. folosita si in anumite terapii.
personal as evita versul cu melcul si floarea, e de ajuns efemerul acela. finalul se pierde,
pentru ca: musti din el, din frumusete si nesat, il vezi ca pe intaia taina in timp ce il construiesti. prea mult.
plus ca eu cand aud de piatra unghiulara ma gandesc strict la masoni. deci pana la strofa violet(inclusiv) mi-a placut.

 =  Mihaela, ai aici un text foarte comentat...
marius nițov
[09.Sep.09 21:57]
Mihaela, ai aici un text foarte comentat, vreau să-ți spun că multe din poeziile mele au o tentă religioasă, chiar și în cele de dragoste am asociat figura iubitei cu un fel de imagine serafică, la început m-am desprins greu de exprimarea unui detaliu stufos, de multe cuvinte care aglomerau exprimarea și păcătuiam în inducerea unui mesaj către cititor. În altă ordine, observațiile primite de la cei ce te-au comentat nu sunt răutăcioase, sunt cuvinte pe care nu trebuie să le spui neapărat ca să sugerezi anumite sentimente, vorba lui Nicolae Steinhardt despre opera lui Balzac: nu trebuia să scrie despre Dumnezeu, El era peste tot prin întâmplări și detalii. Așa și cu dragostea, de ajuns să sugerezi prin alte cuvinte ca să înțeleagă cineva la ce te referi. Remarc cultura ta religioasă și dorința unei exprimări alese, care cu puțină atenție poate să ducă la texte mai reușite.

 =  marius nițov
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 22:10]
Marius, mulțumiri pentru atenția acordată acestui text. Unele observații primite au avut tentă răutăcioasă, acesta a fost singurul lucru care m-a deranjat, nu observația în sine.
În rest mă bucur pentru faptul că mi-ai împărtășit propriile tale experiențe. Te mai aștept!

 =  piatra din capul unghiului
Raul Ionut Coldea
[09.Sep.09 22:32]
Cu adevărat, această "piatră din capul unghiului" are o semnificație puternică în creștinism. Dacă nu mă înșel, s-a făcut referire la ea în una din Liturghiile trecute. Poate că exprimarea este, totuși, puțin nefericită.
În rest, poemul este destul de puternic, cu o amprentă subiectivă (poate prea) vizibilă.
Cred că principalul punct slab este acela că spuneți lucrurile prea mult pe nume, așa cum s-a mai scris mai sus. Cred că ideea ar merita câteva modificări. nu vreau să spun cum aș modifica, pentru că nu mi se pare, în cazul ăsta, necesar. Poate că, luând în considerare aspectele discutate în comentarii, vă veți apleca din nou asupra acestui poem.
Cu stimă,
Raul C.

 =  raul coldea
Mihaela Roxana Boboc
[09.Sep.09 22:53]
Dle Raul, știți ce realmente nu înțeleg? De ce e greșit ca oamenii să se exprime cu sinceritate asupra lucrurilor? Spun lucrurilor pe nume, așa ați spus! Ce e rău în a fi subiectiv? E un poem personal, nu? Exprimă trăiri proprii, de ce ar fi prea subiectiv? De ce să spui lucrurile în doi peri, de ce să lași atâta loc pentru interpretare?

Sunt întrebări, nu trebuie să răspundeți, mi le pun poate și mie însămi...

Mulțumiri pentru atitudine, în schimb și pentru că ați văzut partea plină a paharului.

 =  Mihaela Roxana Boboc
Raul Ionut Coldea
[10.Sep.09 02:21]
bineînțeles că e normal și bine să ne exprimăm cu sinceritate, e o dovadă de respect față de noi înșine în primul rând. ceea ce vroiam să subliniez e faptul că, în accepția mea, textul poetic trebuie să meargă mai mult pe sugestie și nu pe definiție. tocmai pentru că cititorul este consumator de artă. Și trebuie să își pună niște întrebări acolo, să îl faci să zăbovească mai mult pentru a citi și a înțelege. Sau cel puțin..așa ne învață pe noi acum :)) Poate nu e bine, dar eu sunt de acord cu chestia asta. Sigur, dacă începem o discuție pe tema subiectivității în opere literare (sau opere de artă în general) nu o să terminăm niciodată. Și asta, spun eu, pentru că există două feluri de creatori/consumatori de arta: aceia care pun accent pe formă, spunând că o idee este cu atât mai valoroasă dacă este bine îmbrăcată și aceia care pun accent pe conținut, încercând să găsească idei foarte bune, care să le reflecte experiența/sentimentele/etc., fara a mai insista asupra formei. ma rog, nu stiu daca am fost foarte clar sau daca e relevant, dar sper ca da
Cu respect, același Raul Coldea

 =  raul coldea
Mihaela Roxana Boboc
[10.Sep.09 10:04]
Mulțumiri pentru intervenție, Raul Coldea. Frumos discurs despre poezie, sincer m-a impresionat.
Vă mai aștept.
Mihaela

 =  .
Nicolae Popovici
[06.Oct.09 03:41]
foarte frumos acest text. se scrie despre dragostea căutată printre cele efemere, cu teamă și curaj. tendințele și accentele biblice imprimă un aer mistic iar sfârșitul e un fel de cazan ce distilează răul în bine. curat și aerisit.

 =  nicolae popovici
Mihaela Roxana Boboc
[13.Oct.09 09:47]
Nicolae, târziu am văzut comentariul tău, îți mulțumesc pentru cuvintele sincere, mi-au încălzit inima.
Te mai aștept!
Mihaela




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0