Comentariile membrilor:

 =  sint
adrian pop
[24.Aug.11 19:24]
foarte vizuale poeziile tale
in principiu nu am nevoie de imagini in poezie
nici nu as putea spune ca-mi displac atunci cind imaginile-s clare, de impact
dar uite ca aici imaginea-i ceva secundar un adaos lumii pe care o creezi
una foarte personalizata, as spune unica - unde unic inseamna amprenta personala

altceva, in poezia asta (si cred ca salveaza poezia de la a fi doar vizuala si atit) - ineditul unor constructii, momentul in care alegi sa le plasezi in text
(ultimul vers al primei strofe, de ex. - pina acolo lumea-i o chestie oarecare; dupa, intreaga perspectiva se schimba)

"le voi așeza în formă de vulcan" - cred ca supralicitezi aici
focul nu prea are nevoie de asa ceva

foarte buna poezia



 =  o poezie
Claudia Minela Petre
[24.Aug.11 19:49]
pitbull (cred ca știi ce înseamnă)
un text care se răstoarnă peste tine din primele versuri, care te domină step by step, cu imagini puternice, ascunzând în spatele lor un ușor erotism, discret, de esență ,,când ne plesnea soarele/ după fiecare orgasm...o să aduc ceva vreascuri/ le voi așeza în formă de vulcan/ să fac un foc cât un țipăt de nou născut'', un amestec original de foc și gheață, generator de senzații și trăiri enviable, fac din cititor-regizor și actor - în aceeași măsură, asistând la efecte speciale ,, cerul lemnos cu ploapele lor ca niște glugi...ei or să vină să ne audă vocile din copacii/ ce-și poartă prin vânt coifurile de frunze''(remarcabil).

le voi așeza în formă de vulcan/ când erupe? altfel vulcanul nu are nicio forma
felicitări!
sesam & rec
ha!
ave

 =  totul
Ottilia Ardeleanu
[24.Aug.11 22:07]
se mișcă, are forță, culoare, trăire, imaginile sunt metaforice și relevante. tonul este unul hotărât, sunt multe exprimări deosebite, voi evidenția ultimul vers care mi se pare semnificativ. felicitări!

atenție la "impegații"!

 =  ...
Ecaterina Bargan
[24.Aug.11 22:27]
știu că e altceva, dar îmi amintește tare de "am să fur de pe lume o vâslă" din delta lunară a lui A.P. mă refer la titlu doar.

 =  imagini
Cristina Sirion
[24.Aug.11 22:29]
mie tocmai imaginile din poeziile tale imi plac, am impresia ca sunt lucruri care nici macar nu se pot spune ci doar arata cumva. cred ca poezia axata pe evenimente mizeaza pe puterea sentimentului, iar cea de imagine pe descoperiri, emotia noului, ca si cum dintr-o data ar revela alte intelesuri.

claudia a spus perfect ca-i o poezie pitbull.
ce-am pastrat in mod special e "pelerinii ce vor veni
să vadă cerul lemnos cu ploapele lor ca niște glugi" si "o să răstorn peste mine o barcă/ și ei or să vină să ne audă vocile din copacii/ ce-și poartă prin vânt coifurile de frunze".



 =  raspunsuri
ștefan ciobanu
[25.Aug.11 14:46]

in primul rand multumesc eugenia pentru recomandare.

adrian, la imaginea cu vulcanul cred ca ai dreptate. oricum mai avea si un surplus la care am renuntat. am ales imaginea respectiva pentru ca da un orizont si introduce in scena pelerinii, pribegii. nu vreau sa fac o poezie de imagine. imaginile spun ceva, transmit o multitudine de sentimente si trairi. e ca si cand as apela la o baza de date comuna. nu sunt deci doar imagini.

claudia, i am a pitbull terriere. :) ma bucur ca ai vazut licarind erosul. curgerea iubirii, a vietii. cam toti am fost plesniti de soare la randul nostru.

ottilia, da. multumesc de atentionare.

ecaterina, eu cred ca titlurile sunt departe unul de celalalt.
cristina, asta e si ideea. aratarea acelui altceva. ridicarea voalului. ma bucur ca te-ai oprit la imaginea pelerinilor.

va multumesc ca ati poposit si aici.

 =  .
Ecaterina Bargan
[25.Aug.11 14:53]
dar au același ritm.

 =  .
Alexandru Gheție
[25.Aug.11 15:42]
-îmi plac imaginile de aici...
cel mai mult însă mă atrage acea deltă ca o pasăre care ”scoate dintre aripi/ pachețelul cu mâncare pentru prânz”. mi se pare delicată construcția și de efect...
- se lucrează fain cu o serie de cuvinte care au ceva comun, care își răspund, parcă - ”barcă”, ”vâsle”, ”vreascuri”, ”cerul lemnos”, ”copacii”, ”coifurile de frunze”, ”scrijelit” - ... Mă duc toate cu gândul la un copac care se apleacă pe ape, se transformă apoi. în barcă, în plutire chiar :).
- este o poezie care se construiește pe imagine, pe figuri de stil (reușite aici), și are în permanență legătură cu realul, nu sunt ”podoabe”. Ci stări. adică rămâne ceva după citire. iar acel ceva contează...


 =  .
Leonard Ancuta
[25.Aug.11 17:38]
poezia in sine nu-i o mare realizare. dar vad ca acum se recomanda si texte cu erori gramaticale.

 =  Leonard
Eugenia Reiter
[25.Aug.11 17:50]
arată-ne și nouă erorile alea gramaticale

 =  ok
Leonard Ancuta
[25.Aug.11 17:56]
impegat e gresit - IMPIEGÁT, -Ã, impiegați, -te, s. m. și f. 1. Persoană care organizează și controlează mișcarea trenurilor într-o gară. 2. (Ieșit din uz) Funcționar de stat de grad inferior. [Var.: împiegát, -ă, împiegați, -te s. m. și f.] – Din it. impiegato.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de gall | Greșeală de tipar | Permalink

mai era ploape, dar vad ca intre timp a aparut o mana binevoitoare.

 =  .
George Pașa
[25.Aug.11 18:02]
Ar mai fi și "nou-născut", scris fără cratimă. Dar nu cred că e o mare problemă, fiindcă se poate corecta.

 =  să fim sinceri
Eugenia Reiter
[25.Aug.11 18:06]
da, ia uite cum recomandăm textele cu așa erori gramaticale. ne-am făcut de râs, nu alta.
Leonard, să-ți amintesc de câte ori ți-au fost recomandate texte și de câte ori îți lăsam mesaj să-ți corectezi greșelile?
sau de câte ori ți le-am corectat eu ca să le pot recomanda?
aș fi tăcut, dacă nu aș fi știut că ai trecut de câteva ori prin situații similare,
nu arunca piatra decât dacă...

de fapt problema ta este autorul, nu textul.

 =  .
Leonard Ancuta
[25.Aug.11 18:12]
nu, problema mea este textul, n-am nimic cu autorul, cu autorul am baut chiar si bere mai demult. pe de alta parte nu zic ca nu se mai scapa cate-o greseala, si da, ori le corecteaza un editor, ori se lasa un offtopic. de asta nici n-am semnalat asta inca de ieri, cand am observat prima data, ca sa nu par ca am venit sa fac caz sub un text pe care la o adica pot sa-l ignor, chiar daca e recomandat. dar cum am vazut ca nu s-a corectat, am zis ca e pacat ca un text recomandat sa apara atata vreme cu erori. cam asta e.

 =  raspuns
ștefan ciobanu
[25.Aug.11 18:14]
alexandru, este o poveste in spatele acestei poezii. sustinuta de imagini

leonard, esti ipocrit. de ieri pana azi nu ai zis nimic. doar dupa ce a aparut pe alt site observatia. plus ca ai uitat parca nenumaratele ori cand ai avut si tu ceva greseli si ai fost recomandat, pe unele ti le-am semnalat chiar eu pe offline, fara sa fac atat circ gratuit. cat despre ''ca nu este o mare realizare'', as fi fericit sa vad ceva pertinent. eu cand iti arat marile minusuri pe care le ai, pe care sper sa le repari, vin cu ceva argumente.

 =  ok
Eugenia Reiter
[25.Aug.11 18:16]
dacă ai fi vrut să faci un gest nobil, cum spui, nu ai fi venit cu "dar vad ca acum se recomanda si texte cu erori gramaticale".
hai s-o lăsăm așa.
nu am căzut ieri din corcoduș

 =  eu sint
adrian pop
[25.Aug.11 18:23]
foarte multumit ca invat @ ma perfectionez continuu pe acest site
spre exemplu, azi am invatat, si mi-am notat in carnetel, ca un amarit de typo (cred ca asa se numeste atunci cind uiti o litera intr-un cuvint) este de fapt o eroare gramaticala

am citit de vreo doua ori textul si inca o data (cu mare atentie) dupa ce leonard semnala eroarea
si tot nu am vazut ca impiegatul a fost deposedat miseleste de un i
de unde rezulta ca nu agerimea-mi lipseste ci lupa

 =  stefan
Leonard Ancuta
[25.Aug.11 18:26]
nu-s deloc ipocrit, ba chiar as zice ca am fost dragut ca am avut rabdare sa astept, asta ca sa nu para ca te taxez pe tine. nu stiu despre ce situri vb, eu m-am retras de pe multe dintre ele si abia daca mai activez pe ici colo, desi deja am obosit.
iar in ce priveste poezia ta, pot spune ca a luat o intorsatura care mie personal nu mi se pare ok. poate altora place, dar excesul asta de imagine mi se pare cam copilaresc, nu face bine. arata chin, sfortare, arata imprudente, arata ca storci lamaia desi nu mai are zeama, ca aici

la gările în care începeau săruturile să ne muște
și impegații să își coasă urechile de șine cu ochii spre noi - unde saruturile care musca e cam cliseic dar hai, si eu l-am folosit odata deci poate merge, insa asta cu impiegatii care isi coasa urechile e rizibila, nu aduce niun plus de emotie, n-are legatura cu saruturile. e pur si simplu o fortare gratuita care impresioneaza pe cei multi, dar n-are nicio valoare estetica.

la fel sunt niste oximoroane gen plete de metal sau cer lemnos. apoi uite cum e construita strofa asta

o să răstorn peste mine o barcă
și ei or să vină să ne audă vocile din copacii
ce-și poartă prin vânt coifurile de frunze

unde nu exista liant intre barca si ei care umbla sa asculte voci prin copaci si pentru ca nu era suficient, mai si poarta coifuri de frunze. adica fortare, adica lipsa de autenticitate.

si nu spun astea cu rautate, pentru ca tu personal imi esti simpatic, iar pe de alta parte pana acum jumatate de an parca scriai altfel, mult mai clar, mai legat. acum doar aglomerezi imagini pe idei simple, cu profunzimi banale.

 =  adrian
ștefan ciobanu
[25.Aug.11 18:29]
adrian, eroarea a fost corectata la rugamintea mea de eugenia. atata tot. si imi doresc acum, ca un avans pt ''cadoul de craciun'', ca acest ''val'' sa se opreasca aici. nu vreau scandal inutil si rautati ieftine. si chiar ma opresc aici.

 =  .
ștefan ciobanu
[25.Aug.11 18:36]
leonard, vezi ca se poate sa vii sa ne arati limitele in care te misti. sa iti desenez barca de lemn si transformarea in copaci? sa iti desenez coifurile care sunt ramurile si coroanele copacilor? sa iti povestesc eu poezia?
leonard, invata sa citesti, sa scrii. nu putem scrie toti la fel, in acelasi stil. nu poti impune. tu comentezi din ''stilul'' tau de vedere, ceea ce dovedeste o lipsa de...ceva.
si mie imi esti simpatic dar autosuficienta asta te orbeste. nu scriu sa iti placa tie. nu scriu sa placa cuiva anume. si tu ai persoane care nu agreaza stilul tau. nu exista scris care sa placa la toti. tu vii inca scolareste si comentezi poezia. stiam ca asa ai sa faci, cu clisee din acestea luate la repezeala. nu ai citit poezia. si nu intelegi mare lucru dintr-o scriere.

 =  frumos
Daniel Gherasim
[25.Aug.11 20:42]
eu, în schimb, rezonez cu aparenta lipsă de liant, cum spunea Leonard, din penultima strofă.

îmi place suprarealismul din impiegații să își coasă urechile de șine cu ochii spre noi.

și îmi place foarte mult și:

o să aduc ceva vreascuri
le voi așeza în formă de vulcan
să fac un foc cât un țipăt de nou-născut


recunosc că nu îmi place foarte mult pachețelul ăla de mâncare. apoi, nu îmi place forma verbală "or să vină". pe lîngă că nu e acceptată de normă (desigur, asta nu se poate imputa în cazul unei poezii), mie mi se pare că nu e nici foarte expresivă. desigur, e alegerea ta. aș opta pentru forma corectă a viitorului popular, și anume "o să vină" (indeferent că e singular sau plural).

oricum, e un poem frumos, care, eventual cu mici, mici retușuri, își merită recomandarea.

finalul e foarte potrivit.

cu plăcerea lecturii, Daniel.

 =  e ok per total, dar
Ernst Wolfinger
[04.Sep.11 07:25]
parerea mea e ca ai prea multe comparatii si citeva stridențe: "orgasm", "vreascuri / [...] în formă de vulcan"




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0