Comentariile membrilor:

+ ce omagiu
Ottilia Ardeleanu
[21.Mar.23 16:57]
autentic adus poeziei!
m-a revigorat!
mi-a plăcut la nebunie ultimul vers care nu este nici glumă, nici ironie, ci doar izbucnirea cea de pe urmă!
după toate câte i se întâmplă, poezia, elegantă, curtată, nu trișează, mai ales de ziua ei...

 =  nemuritoarea poezie...
Maria Elena Chindea
[22.Mar.23 04:18]
... cuvântul care zidește, caractere, lumi, esență a dumnezeirii din noi, inefabil dar lucrând atât de frumos în dimensiunea palpabilă, manifestare subtilă a identității noastre divine! Pentru că indiferent de poezia scrisă, materializată printr-o tehnică mai mult sau mai puțin inspirată, există o poezie a sufletului care ne acordează pe toți, poeți sau nepoeți, la vibrația luminii... Fain punctat evenimentul!

 =  Fascinație artistică
Irinel Georgescu
[22.Mar.23 08:14]
Poezia are pretenții mari aici. Posibilitățile lumii postdecembriste, drumurile și viața cotidiană nu-i vin prea mult pe măsură. În adâncuri, bărbatul este un îndrăgostit, un fascinat de universul femeii, de exotice incursiuni și în afară. Este un text autentic.

 =  Poem antrenant și de mare generozitate sufletească baudelairiană
Irinel Georgescu
[24.Mar.23 00:05]
Supunerea "femeii care nu a apreciat nicicând poezia" este un alt fel de imblanzite a scorpiei. Sunt tot mai multe femei care nu gustă poezia. Dar muzica pe texte de poeți tot le place. Femeie, muzică, dans, alergători în tandem toată viața se leagă totuși cam strâns. Mi-a plăcut chestia cu spiridușul lui Moș Crăciun, cu șosetele prin care cresc plante din roșul... iernii. Zeflemea, nostalgie, autoironie, luciditate și puțină visare. O meditație lirică, pomenirea plimbării cu negresa fiind poate premiul la concursul... "Charles Baudelaire ieri și astazi". Imaginile literare au plasticitate, rezistând în timp, prin memorarea lor aproximativă de către cititori.

 =  mie nu-mi plac poezelele facute
Leonard Ancuta
[24.Mar.23 03:10]
adica facute cu un scop, cum e si asta. mi se rupe de ziua mondială, chiar si de ziua mea. poezia nu se face, nici de ziua mamei, nici a nimanui. poezia exista si trece in realitate cand ai supapa bine destupapa. daca stii a destupa supapa, reușești. parere: aici e infundat.

 =  Nu e la comanda
BogdanGeana
[24.Mar.23 06:59]
Draga Leo, evident ca nici eu nu am vreo pretuire pentru "poemul la stimul", mai ales ca vin dintr-o perioada cand asa se scria, insa textul asta nu face parte din aceasta categorie. Zilnic scriu cate o poezie, asta e scrisa pentru ca ii venise randul. Mi-am zis: hai!, iar singurul lucru constientizat a fost ca intamplator era Ziua Mondiala a Poeziei. De aici nimic nu a fost programat si calculat, dovada sta si in faptul ca e de fapt un text despre o nehotarare si alegoria aferenta: nu imi dau seama daca..

 =  sa fie asa cum spui tu
Leonard Ancuta
[24.Mar.23 08:07]
nu neg, au fost momente cand am scris ca se incaierau unii. dar off topic, te intreb direct: cum se face ca ultimul text publicat a ajuns la 104 cititori in 20 de minute? eram singur pe site, nu a mai intrat nimeni. dar brusc 104 cititori?

 =  Aștept un punct de vedere onest!
Iulia Elize
[24.Mar.23 15:31]
Întrebare: Bogdan Geană, tu îmi ies volumele de pe calculator? îmi urmărești viața personală? O întrebare, ai ceva cu persoana mea? îți trebuie cărțile mele, cumva, sau le ai deja? Îmi iei cărțile de pe calculator și îmi mistifici viața și șansa mea prin texte gen ”Nick cave?”

 =  !
Iulia Elize
[24.Mar.23 15:31]
îmi iei* volumele

 =  Nu pricep nimic
BogdanGeana
[24.Mar.23 15:39]
Rog explicati in detaliu.

 =  Observație...
Iulia Elize
[24.Mar.23 15:46]
Observ că inserezi amănunte de prin viața mea personală și din cărți prin textele care poartă semnătura Bogdan Geană. Dacă mi se pare aș fi dorit să nu mi se mai pară...

Aș dori să îmi lăsați viața și cărțile în pace, gen Iulia, Eliza Medeea și restul. Dar și cărțile, dacă aveți ceva cu mine puteți să îmi spuneți personal.

Aștept să nu mi se mai pară nimic. Aștept, dacă se poate ca lumea să îmi lase viața în pace și să nu mai insereze amănunte legate de mine, prin texte.

Poarta fin trasată dintre aluzie și intruziune poate fi descifrată.

 =  De ce scrieti asa ceva
BogdanGeana
[24.Mar.23 15:48]
In pagina unui poem personal, favand chiar referire la alt text?

 =  DOAMNE APARA SI PAZESTE!
BogdanGeana
[24.Mar.23 15:50]
Doamna, luati-va pastilele!

 =  Întreb, doar...
Iulia Elize
[24.Mar.23 15:50]
Bogdan, îmi urmărești viața personală și îmi ai cărțile, ceea ce e ok, pt că oricum le pun la vânzare. Dar nu e ok să le ai deja.

Îmi urmărești viața personală??? Curiozitate.

 =  Observație...
Iulia Elize
[24.Mar.23 15:54]
Păi, să nu mi se mai pară, nimic. Eu asta aștept... Sau dacă mi se pare, real, să mi se ceară scuze...

Cărțile mele se vor găsi în mediul on-line nu e musai să fiu piratată, așa.

 =  Doamna, inca o data
BogdanGeana
[24.Mar.23 15:58]
Pentru pareri nu va adresati aici, vizitati un specialist. Si NU ne tutuim, doamna, usurel cu pianul pe scari!

 =  Contra agresiunii și plasărilor....
Iulia Elize
[24.Mar.23 16:24]
Am observat că pe site se fac tot felul de poeme, în care se plasează inserții, în mod voalat... De exemplu, mai sus este un fel de text care parodiază un fragment din romanul meu de debut... Adică, au mai și fost situații se pun 2/3 cuvinte, o Medeea din când în când, o Iulie, și așa arată site-ul, situație pe care eu una nu o mai suport, mai ales dacă apar aluzii mascate.

Aș dori să se oprească aceste practici, fără aluzii prin poezii, sau dacă sunt probleme, față de mine, față de persoana mea, să mi se adreseze direct... Eu sunt Medeea sau Iulia, de la Mizil, asta se știe, și vă rog lăsați-mi viața privată în pace.

Vă rog frumos păstrați echidistanța și echilibrul pe site, iar dacă se mai fac parodii, măcar așteptați să îmi pun cărțile, on-line. Nu mai îmi piratați munca din 2014, și până acum...

Mulțumesc.

 =  Aratati doamna fragmentul parodiat
BogdanGeana
[24.Mar.23 16:29]
ca imi mancati zilele! Unde doamna in textul meu aici si de fata regasiti numele respective la care faceti referire? Doamna, am o varsta, o experienta, o cultura si 3 limbi straine vorbite si gandite fluent. Chiar credeti ca dvs ati inventat roata?

Astept URGENT FRAGMENTUL!

 =  Reiterez, de bun simț!!!!
Iulia Elize
[24.Mar.23 17:38]
Tocmai că nu sunt, numai plasări, cum am spus. Ca să mă intimideze pe mine, vezi Medeea, aluzii cu mine, și atât, viața Iuliei. Sunt intimidări. Aveți cumva cărțile mele, le-ați luat de pe calculator și faceți plasări prin texte, în mai multe texte de-ale dvs. ? V-am pus o întrebare, nu mi-ați răspuns. Mi-ați luat textele și cotrobăiți, cumva, în viața mea personală? DA SAU NU. Ca să știu, și eu. În caz că da, vă rog să încetați pentru că deja se exagerează, mult. Nu e vorba NUMAI despre un text, ci de-asta vă întreb. AVEȚI CEVA CU MINE, PERSONAL? FACEȚI INSERȚII CU PRIVIRE LA MINE, PE TEXTE? DA sau Nu.

 =  Da doamna!
BogdanGeana
[24.Mar.23 17:45]
Sunteti muza mea!

 =  Da doamna!
BogdanGeana
[24.Mar.23 17:47]
Ma obsedati!

 =  Da doamna!
BogdanGeana
[24.Mar.23 17:48]
Imi parasesc sotia si copilul pentru dumneavoastra!

 =  Da doamna!
BogdanGeana
[24.Mar.23 17:49]
Imi abandonez calculatorul pentru calculatorul dumneavoastra care are textele!

 =  Da doamna!
BogdanGeana
[24.Mar.23 17:52]
V-am cotrobait in dressing si tocmai acum ma imbrac cu lenjeria dumneavoastra!

 =  Întrebare...
Iulia Elize
[24.Mar.23 17:55]
Serios???

 =  Da doamna
BogdanGeana
[24.Mar.23 17:58]
Acum va miros tarlicii!

 =  Răspuns...
Iulia Elize
[24.Mar.23 17:58]
Sunt nevoită să părăsesc site-ul. Mă întorc, odată cu Emilian Pal. În jurul acestui ring, nu prea merită... Vă doresc zile bune și ÎNȚELEPCIUNE, mai ales managerilor.

 =  Stati putin
BogdanGeana
[24.Mar.23 18:00]
Mai stati putin, 1 minut, ca tocmai va scadeam nivelul. Macar cand mai aveti porniri sa va oprim la turnicheti!

 =  Intertext. Intertextual ne mai copiem, cu toții. Avem voie, doamnă!
Irinel Georgescu
[25.Mar.23 19:13]
Nu, doamnă, Bogdan nici prin nick, nici prin vreo geană a lui Ene nu a pătruns prin efracție prin textele mai vechi, ori viitoare ale dumneavoastră. Vă lămuresc eu imediat despre ce este vorba și clondirul spart vi-l achit. Orice om, dacă este cititor înzestrat cu atenție și memorie mai mare, chiar vastă, se va încărca la întrarea în corolele florilor de primăvară cu mult polen. Aceasta se numește după Ihab Hassan și alți teoreticieni ai postmodernismului intertext, intertextualitate. Ne murdărie ca simpli colegi fervenți șoareci de bibliotecă de toate urmele alimentare și dejecțiile altor rozătoare din vecinatate, de dinainte. Și eu am început să preiau fără să vreau de la Elize Stan de la Muzeul Satului când o urmăream atent în studenție la radio explicând de exemplu chestii cu drăgaica. Veneam și la fața locului să vorbesc cu ea, pentru că sunt de profesie etnograf. Venind aici de curând, îmi plac niște poeți tot mai mult, Ottilia, Rudy, Leonard, Bogdan, Toșa, Maria Mitea, Cristina, Daniela, Nuța Crăciun. Mă îmbogățesc, mă perfecționez. Îmi fac un nou limbaj. Grăiesc poetic. Bingo. Intertextual, de la ei exist, altfel nu aș exista. Putem crede că sunt un Macchiato Tucan, un peruș vorbitor. Poate sunt o ipostază a lui ChatGBT și o să-i întrec pe toți, fără a parodia de fapt pe niciunul. Bogdan Geană are dreptate. Nu a luat nimic, doamnă Iulia Elize, de la dumneavoastră, decât polen, ceva intertextual, ca de altfel noi toți, cititorii dumneavoastră! Suntem în stup, suntem dulci cu toții!

 =  Irinel, jur
BogdanGeana
[24.Mar.23 18:16]
cu riscul de a parea ignorant, nu cred ca am citit mai mult de 5 lucrari de-ale doamnei. Deci nu am retinut nimic, cu siguranta cu atat mai putin in subconstient. Nu mi-a placut de la inceput, prin urmare i-am dat reject. Cam ce fac in muzica cu.manelele. Si slava domnului ca stiu muzica, dar manele never.

 =  bă! mie să-mi dați banii înapoi…
Stanica Ilie Viorel
[24.Mar.23 18:22]
zic (!)

 =  Sa stii
BogdanGeana
[24.Mar.23 18:37]
ca m-am gandit ca poate ar trebui chemat un preot sa dea putin cu maturica. Dar sa dea cu grija la doamna, sa nu-i arda hardul, ca pe urma zice ca sunt mana in mana cu popa, pe care i l-am trimis cu dedicatie.

 =  Iti parodiaza prima ta poezie
BogdanGeana
[24.Mar.23 18:39]
dupa care de fapt nu prima, ci din toata opera ta cate un cuvant. :) Aghiuta sta, fireste, in detalii.

 =  Detalii microscopice ale daimonului interior (Platon) și... șoc! Boala!
Irinel Georgescu
[24.Mar.23 18:58]
Da. Bine spus. Detalii nesemnificative ori chiar infime detalii și calc foarte strâmb, piciorul!!!! Uite ce mi-a mai ieșit: "caricarizează", în loc de "caricaturizează". Poate că aș fi și eu un monstru sacru de pe Poezie.ro, am uitat intre timp cine, mă parodiez pe mine însumi, iar astăzi mă rescriu! În lumea ficțiunii, e posibil orice! Glumesc, desigur. Salutări!

 =  Irinel Georgescu
Claudiu Tosa
[25.Mar.23 16:37]
Ma intreb ce legatura are Emilian cu textul asta si ce anume te face sa simti nevoia sa ii mentionezi numele? Sau ai impresia ca daca faci mirroring pe atitudinea altor membri fata de Emilian te vei imprieteni cu primii? Urata e bascalia asta romaneasca scoasa cu scobitoarea de pe robinet.

 =  CT
Liviu-Ioan Muresan
[25.Mar.23 16:53]
”mirroring”? Serios, tu vorbești maghiara bine? De unde provii?

 =  Raspuns
Claudiu Tosa
[25.Mar.23 17:14]
Liviu-Ioan Muresan, provin dintr-un loc in care indivizii care-si lipesc de toate gardurile poze cu copertile cartilor pe care le-au publicat sunt asociati cu anumite adjective.

In alta ordine de idei, curatai o ceapa la bucatarie, mi-ai vazut intamplator comentariul si te-ai gandit ca poate din cauza mea ti-au dat lacrimile asa ca te-ai gandit sa-mi scrii?

 =  Normal
Liviu-Ioan Muresan
[25.Mar.23 17:29]
că de acolo provii. Eu nu adjectivez pe aici. Imaginația bogată îmi dă lacrimi. Normal că o ceapă, doar nu usturoi, sau alte legume. Îmi place alta ordine de idei. Bine că nu e dezordine. Doar constatam că scrii în străineză, nu contează limba, pe aici.

 =  Kedves LIM
BogdanGeana
[25.Mar.23 17:31]
Pedig én tökeletesen beszélek magyarul, éppen, hogy bukaresti vagyok. Gond van, vagy mi?

 =  Domnule LIM
BogdanGeana
[25.Mar.23 17:32]
ce legatura are limbarita dvs. cu pagina textului meu?????

 =  Pedigri
Liviu-Ioan Muresan
[25.Mar.23 17:34]
Ce?

 =  Scuze,
Liviu-Ioan Muresan
[25.Mar.23 17:37]
limbărița era cu Tosa. Îmi pare rău că s-a întîplat aici. Vă rog să ștergeți comentariile inutile.

 =  Domnule LIM
BogdanGeana
[25.Mar.23 17:38]
Daca nu aveti nimic de comentat la poemul meu lasati aceasta pagina pentru altii. Va multumesc. Si nu "ce", eventual "poftim" ca nu am postit impreuna chistoace de pe jos in Pantelimon, da?

 =  Cu Tosa sau domnul Tosa???
BogdanGeana
[25.Mar.23 17:39]
Sau ati copilarit si cu Claudiu?

 =  Normal că nu
Liviu-Ioan Muresan
[25.Mar.23 17:43]
chiștoacele vă aparțin. Poftim!

 =  Despre aproape neștiutul de mine Emilian Valeriu Pal. Pentru el, nu exist.
Irinel Georgescu
[25.Mar.23 17:45]
Nu. Nu-l prea știu pe Emilian Valeriu Pal. Doar foarte puțin, scrie bine. Însă luna trecută, pe un poem de-al meu, cred, tocmai când intrasem pe site, m-a dojenit tare că l-am "nominalizat" (spus) "domnul Pal", crezând că l-aș lua peste picior. Nici nu reprezentam ceva pentru el. Ce să am c-un mare poet? Eu n-am nimic cu el.

 =  A intrat dracul lui moș Nechifor... :)
Emilian Lican
[25.Mar.23 18:09]
Am învățat o regulă. Nu posta imediat după ce compui. Nu vreau să spun de la cine am primit acest sfat pentru că foarte mulți compozitori de compuneri ar deveni: Cârcotași!
A doua regulă am învățat-o pe propria-mi blană de lican... Dă animozitate grupului printr-o postare când îți este ocazia cuvenită... Contradicțiile în limita bunului simț duc la prietenii poetice trainice! Cum putem să ne cunoaștem mai bine dacă nu reușim să ne cunoaștem?
Legat de textul lecturat remarc în mod deosebit de plăcut:
... ,,femeie superbă, în cocktail dress, neagră,
cu mănuși lungi de dantelă și cu mască și codiță de vulpiță, un tur complet în aro decapotabil"...
Îmi pare rău de poeta Iulia Elize dacă ar părăsi acest cuib poetic. Sper să dea dovadă de lupoaică lirică și să nu facă acest pas.
Cu stimă pentru toți!

 =  Domnule Emilian Lican...
Iulia Elize
[27.Mar.23 17:45]
”Lupoaică lirică”! frumos!!!!

 =  Domnule Emilian...
Iulia Elize
[27.Mar.23 19:12]
Domnule Emilian, puteți să vă cereți public scuze pentru că m-ați făcut ”lupoaică lirică” și că mă jigniți cu afront???

Dacă nu primesc scuze, nici nu le mai cer, sub acest topic. Rog ca în caz că doriți cărțile mele, să le solicitați când vor fi disponibile, deja, sunt, câteva, în mediul on-line... În rest, eu ce să zic, îmi cer scuze dacă am greșit cu ceva.

NU ÎMI PLAC META-TEXTUALIZĂRILE! În general, prefer să nu fiu abordată prin poezii, de nicio persoană de pe site, cu care nu am o legătură directă și consider că a fi o ironizare și un atac la persoană.

În rest... Numai bine! Domnule Emilian, revizuiți-vă exprimarea!!!

 =  În plus,
Iulia Elize
[27.Mar.23 19:12]
https://www.poezie.ro/index.php/prose/14168940/Loc_de_dat_cu_capul_de_Google_

Meta-de-meta

Nu mai ironizați texte prin meta-textualizare!!!

V-am repetat, nu mai vreau ghionturi, pe care și dl. Irinel Georgescu le-a recunoscut! Nu mai hăituiți și plasați tot felul de inepții literare, cu amănunte de agresivitate, pe acest site, nu mai jiginți, nu mai atacați la persoană!! Nu mi s-a spus dacă acest post are legătură cu mine, nu mi s-a spus dacă se face meta-textualizare, aștept să mi se spună adevărul cu privire la faptul dacă mi-ați luat cărțile, din moment ce ele nu au fost puse la vânzare, aștept ca un fel de ”leoaică lirică”....

 =  Doamna Iulia Elize
Emilian Lican
[29.Mar.23 13:52]
Îmi cer scuze doar pentru întârzierea răspunsului la comentariul dumneavoastră! De luni îmi omor neuronii cu un nou poem...
Poate este mai bine așa deoarece am avut timp să îmi elaborez explicațiile pentru care vă sunt dator. În primul rând chiar m-am întrebat:
-Ce mi-a venit de am metaforizat-o pe doamna poetă cu expesia ,,lupoaică lirică"? De unde mi-venit? Sincer vă spun că nu am făcut nici o ironie la persoana dumneavoastră ba din contră vă prețuiesc poemele cu deosebită stimă! M-am gândit la dumneavoastră precum la o lupoaică care își apără punctul de vedere și respect acest lucru la toată lumea. Ce mai-Sunteți o luptătoare și este normal! Probabil atunci când am scris acest compliment, zic eu, eram deja dedublat în lupul care îmi dă și pseudonimul... Totuși mi-am amintit că nu am folosit prima oară această expresie. Ea poate fi citită în cartea mea personală de autor ,,Șoaptele destinului". Era într-o poezie ceva de genul:
,,Treziți-vă lupi și lupoaice lirice!"
Destinul face ca prin șoaptele cititite prin comentariul dumneavoastră să îmi reamintesc de lucruri deosebite și să zâmbesc acum când vă scriu cu stimă și prietenie lirică!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0