Comentariile membrilor:

+ cu drag primesc să ofer
Stanica Ilie Viorel
[18.Apr.23 20:33]
“după nenorociri
îi spălăm picioarele și
am fi în stare să bem
toată această apă”

poate cam lung acel manifest până la ceea ce a copt acest poem.
zilele astea s-a umplut inspirația despre a spune într-un fel, sau altul, despre Dumnezeu.
sincer, am ocolit subiectul. nu-mi plac suprapunerile emoționale.
dar,
“am fi în stare să bem toată această apă” în contextul propus, o primesc ca pe cea mai reușită metaforă cu privire la o realitate în care trăim.
am scris cândva despre acest obicei, “spălatul picioarelor”, dar n-am reușit să observ această imagine arată perfect cât de prefăcut este omul în relația cu Dumnezeu.

pentru mine era suficient atât:

ne prefacem într-atât
și-L mințim de atâtea ori încât,
ca să fim ierați,
suntem în stare să…

“ după nenorociri
îi spălăm picioarele și
am fi în stare să bem
toată această apă”

remarcabil!


 =  părere
Liviu Nanu
[18.Apr.23 21:40]
Citit, plăcut, recomandat

 =  este o problemă tehnică?
Stanica Ilie Viorel
[18.Apr.23 21:47]
și voi vedeți pe versiunea veche frazele de la comentarii dublate?
sau este ceva doar la mine?

 =  Bună seara!
Octavian Iuliu
[18.Apr.23 22:11]
Acesta=arată că ființa, lucrul etc. desemnate de substantivul pe care îl determină se află aproape, în spațiu sau timp, de vorbitor. Am luat din dex copy paste ca să fie precisă observația.
Sigur Dumnezeu este în afara acestora. Spațiu și timp, adică.

Finalul face din prezența Lui ceva ca o zoaie. Este o greșeală nepermisă pentru credincioși. În niciun fel nu poate fi imaginat așa ceva. Nici ca procedeu poetic. E o contradicție între mărirea evidentă și subînțeleasă, și zoaie. Cum să producă așa ceva Dumnezeu?

Concluzia mea este că poezia aceasta este o simțire revărsată dintr-un preaplin.
Este o încercare nereușită.

Numai bine!

Octavian



 =  Mulțumiri tuturor!
Ottilia Ardeleanu
[18.Apr.23 22:39]
Domnule Liviu Nanu, onorată!
Tego, primesc cu drag steaua și cuvintele deosebite. Da, și la mine se dublează și amestecă fiecare comentariu.
Domnule Octavian, observ că nu vă place nimic pe aici. Cu ce să vă ajut?

 =  SIV, despre dublarea enunțurilor: e peste tot de azi pe internet. Amadeus...
Irinel Georgescu
[18.Apr.23 22:45]
Și eu văd enunțurile dublate, SIV. Nu este numai pe acest site. E pe internet de astăzi. A intrat Asmodeus, alungat din filmul "Exorcistul papei" în comentarii și în îndreptarea textelor peste tot. Și Facebook-ul dă rateuri. Se dublează replicile.

 =  Irinel
Stanica Ilie Viorel
[18.Apr.23 22:52]
pe versiunea nouă a agoniei, nu se dublează

 =  interesant
TEGO
[18.Apr.23 22:58]
dacă las comentariul scris pe veriunea nouă, apare TEGO… ce-mi place!
aș prefera Tego (nu TEGO) și pe versiunea veche la fel

 =  Așa nu vrem, ilustrata de la care se pleacă e Cina Domnului. Grijania!
Irinel Georgescu
[18.Apr.23 23:07]
Nu a ieșit, începând din titlu, întreaga frază, cu propoziția principală!
De acord cu domnul Octavian Iuliu. Perfect a spus. Nu mai citesc și comentariile Ottiliei, dublate de Asmodeus pe internet, pentru că și mie îmi dublează comentariile. Octavian Iuliu are mare dreptate. Dumnezeu nu lucrează așa panoramic. Oamenii nu se vorbesc să-l irite, ci o fac individual. Nu se vorbește critic, de parcă ar apărea Calvin, Luther și alți falși profeți să mustre poporul, turma, să arate nelegiuirile, puterea credinței artistului putând să transceadă astfel de elucubrații de tip predică neoprotestantă. Intenția eului liric din poemul Ottiliei e bună, mai ales în prima jumătate, apoi ieremiada devine pesimism de neimaginat în ultima strofă prin îndemnul de-a bea zoaiele de la spălarea picioarelor apostolilor. Ce devoțiune abstractă ar fi și asta pentru cei din prezent?

 =  Irinel, nici tu
Ottilia Ardeleanu
[18.Apr.23 23:12]
nu vrei să înțelegi finalul în ideea corectă!

 =  Ai dreptate, fii tu, Ottilia Exorcistul papei! fii tu, Ottilia, exorcistul papei
Irinel Georgescu
[18.Apr.23 23:20]
Da, Ottilia, exorcisto, a intrat Asmodeus în mine și în domnul Octavian Iuliu. Vorbim la comun să-ți facem rău! Du-te la filmul "Exorcistul papei"Du-te la filmul "Exorcistul papei"

 =  am un cui în cap?
TEGO
[18.Apr.23 23:24]
chiar nu înțeleg interpretările prezentatea
“acesta” chiar întărește ideea de bază:- atât de mici suntem încât îl perdonalizăm.
pe “acesta” îl spălăm pe picioare și ca să ne arătăm cât de credincioși suntem am fi în stare să bem apa aia
și asta crezând că ne vede Dumnezeu și ne iartă
dumnezeu cu “d” mic îl interpretez în același registru- avem o autosuficență în raport cu Dumnezeu încât l-am dus la nivelul de jos
ce naiba!!!
cred că e prima dată când mă enervez pe site-ul acesta.

chiar nu înțeleg ce este atât de greu de vizualizat!

mie îmi pare lung manifestul, revolta, dar ideea și finalul sunt Super! cu S mare…

 =  Tego, Irinel,
Tyly
[18.Apr.23 23:33]
Tego, îți mulțumesc foarte mult.
Irinel, mi se pare aiurea. Să avem pardon!

 =  E mâna lui Asmodeus , nu a... exorciștilor ce se cred drepți, nepătați!
Irinel Georgescu
[18.Apr.23 23:42]
Zoaiele sunt ale mele și ale domnului Octavian Iuliu și vi le dăm din partea lui Asmodeus, după ce ni le-am băut noi doi să le beți și după ce ne spălăm noi picioarele ș-o așa ajunge ligheanul mai plin pentru exerorciștii care laudă ilustrata. Așteptați să criticați textul și voi, apoi vor veni alții să-l laude, voi le dați zoaie duble să bea și așa mai departe cu 2 la puterea n, în înmulțirea zoaielor comentariilor. Asmodeus își bagă coada, căci vrea să scape, nereușind din acei exorciști ce laudă textul alungării legiunii de draci din noi toți!

 =  ...
Octavian Iuliu
[18.Apr.23 23:50]
,,Vreau să te pipăi şi să urlu: "Este!,,
Autorul vorbește despre Dumnezeu cumva patronând. Nu este un bătrânel neajutorat, este Putere cum nici nu ne imaginăm noi, nicicând. Vorbesc din filosofii, nu am făcut teologie și nu sunt creștin practicant. Mă expun fiindcă autorul se poate simți atacat pentru că este vorba de ceva care îi aparține.
Nu el are nevoie de noi.
E ca și cum l-ați fi pipăit și ați găsit că ,,este!,, și că este nevoiaș.
Întăresc: finalul este un fiasco.

Cu bine!

Octavian


 =  Irinel
TEGO
[19.Apr.23 00:13]
cunoști despre obiceiul “spălatul picioarelor”
ai participat la așa ceva?
am spus și mai devreme, am un text care face referire la așa ceva. chiar o să-l caut.
spălatul picioarelor este un obicei practicat (cel puțin doar acolo l-am întâlnit) în sudul țării.
despre obicei, poți afla, documentându-te, sau poate chiar cunoști deja, mai mult decât ți-aș putea spune.
pot să ïți spun (asta nu ai de unde să afli) cum am perceput eu acel obicei, participând la el.

știi ceva?
mai bine tac.

las timpul și locul să frământe pagina/ situația. vor rămâne lături, vor fi ape curate? fiecare cum și le poate purta.


 =  Noi suntem posedați, cei care mai criticăm. Lăudătorii sunt exorciștii!
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 00:54]
Fiți voi trei, Ottilia, TEGO și Liviu Nanu exorciștii, iar eu cu domnul Octavian Iuliu posedații, care avem nevoie de voi, sâ ne înfige danturile-n voi, la Sfântul Maslu special. Scoateți dracii din noi, legați-ne strâns să nu mai zgâlțâim dormitorul, palatul!

 =  Revin cu o concluzie finală. Ottilia, textele se mai îndreaptă câteodată!
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 06:31]
"să ne înfigem"
Am recurs la psihologie inversă mai sus, dar Ottilia, Tego, tot vă prefaceți că nu înțelegeți. Gata a ieșit peste noapte Asmodeus din mine și din domnul poet Octavian Iuliu, suntem salvați. Dar textul a rămas, cred, la fel, nemodificat niciun pic. El, colegul "posedat" a mărturisit că nu are pregătire teologică, OK. A făcut comentarii de milioane. Textul e de două ori greșit, prin articulațiile sau osatura sa sintactică (un anacolut de tot râsul!, mau rău decât la Farfuridi) și prin concepția strâmbată a românilor care dau vina pe majoritatea ortodoxă și greco-catolică (ce abia își terminau aseară Sfintele Sărbători) că ar merge treburile rău la noi din lipsa credinței noastre, a abdicării cotidiene continue. Și mai sunt și alte hibe mari în poemul așa-zis religios: tonul de superioritate etc.

 =  Suntem noi păcătoși, dar nu chiar așa, să bem lături din poem
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 07:53]
În acest text, "ilustrată de vindecare", de Ottilia Ardeleanu, chiar nu se oferă nicio soluție, încât cititorii parcicipă la un gratuit "J'acuse". E un pamflet și la adresa unui Dumnezeu fără nicio menire lucrătoare în fiicele și fiii săi spirituali, oamenii din prezent.

 =  La rece iata cum vad eu lucrurile
BogdanGeana
[19.Apr.23 08:18]
Eu vad sensul acestui final "orgiastic" pentru ca este de aceasta sorginte, oricat de mult s-ar incerca interpretarea sa gnostica. E un alt fel de veneratie, ca pentru un Dumnezeu compus, vesnic disponibil oricand sa spuna PREZENT la raport. Pot sa inteleg tulburarea unora, insa dpdv estetic, pentru ca acesta este un site de creatie literara si nu un cerc de citire a Bibliei, finalul Ottiliei inchide oarecum ritualurile degenerate sau deviate sau imediate sau proxime si functionale, cum vreti voi sa le spuneti, intr-o armonie disarmonica.

Dau rosia in 5 pentru ca probabil ca daca as aborda subiectul m-as pozitiona si eu tot acolo. Pentru ca e mai mult decat veneratie si iubire, insa cu un cui ruginit in piept.

 =  Va ofer spre delectare
BogdanGeana
[19.Apr.23 08:22]
ceva ce mie mi-e foarte drag, versurile unea dintre piesele Reginei Spektor care se pozitioneaza cam in aceeasi spera cu textul de mai sus, sau deloc :)

Lectura placuta!

Laughing With, text si muzica de Regina Spektor

No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one's laughing at God
When they're starving or freezing
Or so very poor
No one laughs at God when the doctor calls
After some routine tests
No one's laughing at God
When it's gotten real late
Their kid's not back from that party yet
No one laughs at God when their airplane
Starts to uncontrollably shake
No one's laughing at God
When they see the one they love
Hand in hand with someone else
And they hope that they're mistaken
No one laughs at God
When the cops knock on their door
And they say "We got some bad news, sir"
No one's laughing at God
When there's a famine, fire, or a flood...
But God could be funny
At a cocktail party while listening to
A good god-themed joke
Or when the crazies say he hates us
And they get so red in
The head you'd think they're about to choke
God could be funny
When told he'll give you money
If you just pray the right way
And when presented like a genie
Who does magic like Houdini
Or grants wishes like Jiminy Cricket
And Santa Claus
God could be so hilarious
Ha-ha
Ha-ha
No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one's laughing at God
When they've lost all they got
And they don't know what for
No one laughs at God on the day they realize
That the last sight they'll ever see
Is a pair of hateful eyes
No one's laughing at God
When they're saying their goodbyes
But God could be funny
At a cocktail party while listening to
A good god-themed joke
Or when the crazies say he hates us
And they get so red in
The head you'd think they're about to choke
God could be funny
When told he'll give you money
If you just pray the right way
And when presented like a genie
Who does magic like Houdini
Or grants wishes like Jiminy Cricket
And Santa Claus
God could be so hilarious
No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one laughs at God in a hospital
No one's laughing at God in a war
No one's laughing at God in a hospital
No one laughs at God in a war
No one's laughing at God
When they're starving or freezing
Or so very poor
No one's laughing at God
No one's laughing at God
No one's laughing at God
We're all laughing with God

 =  Bogdan Geană, te rog insistent,
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 09:02]
Pentru reacția ta, solicit retragerea calității mele de steluțar pe acest site. Mă văd clar în postura de vinovat, că acest textuleț batjocoritor a ajuns și cap de afiș. Vezi că am scris chiar acum și o cronichetă - "eseu" prostesc la acest text. Reacția mea e intitulată "ilustrată". E și cu atenționare de cuvinte deocheate. Nu-mi place să mai fiu părtaș la astfel de recomandări de texte slabe. Stârnesc zâzanii inutil.

 =  S-a rezolvat
BogdanGeana
[19.Apr.23 09:10]
Sper ca acum e ok

 =  aproape că era să tac, dar îs prost
Stanica Ilie Viorel
[19.Apr.23 09:23]
nu pricep de ce mă tot pui într-o tabără?
trebuie să fiu în tabăra ta sau în tabăra Ottiliei?
nu, stimate!
poate că sunt prostul, poate că sunt nebunul, poate că sunt ateul, ori poate m-am dezis de credință; poate sunt un geniu, poate sunt o revelație pământeană, poate sunt credincios până la sublim…

oricum aș fi, sunt omul care poate gândi, care observă, care încearcă.
dacă reușesc sau nu, e chestiune de noroc, ori poate are Dumnezeu grijă și de unul ca mine.

dar de ce aș fi de pus într-o tabără sau alta?

te simți bine în tabăra Adevărului Absolut? foarte bine. stai acolo și fii înțeleptul înțelepților. dar nu mă mai pune în vreo tabără. nu-i nici locul, nici cazul.

să spui despre cineva care își exprimă părerea ca este în vreun fel, sau altul, cred că depășește limita spațiului în care interacționăm.

poți fi sau nu de acord cu părerile mele, poți spune asta, argumentează cum dorești și poți vorbi despre text, despre comentarii, despre tine, despre cine crezi tu că-i ești tutore spiritual, pedagog, instructor etc.
dar nu mă pune pe mine în nici o vitrină. Te rog!

nu ne cunoaștem și nu sunt un exponat.

cred că uneori, un sac prea plin nu este prea greu doar pentru sine, ci și pentru ceilalți.

 =  Mulțam! Asta am poftit. Nu-mi plac galbenele mere de soi Golden.
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 09:44]
Exact, să ne vedem de slujbele obișnuite. Succes la "servici" tuturor!
Sunt foarte mulțumit. Pot să scriu cronichete literare despre textele slabe de aici în voie.

 =  Draga Irinel Georgescu
BogdanGeana
[19.Apr.23 09:44]
Daca ai fi fost domnisoara, as fi interpretat reactia ta la reactia ta, plus batutul nervos in podea din condurul de clestar drept un avans impudic si hormonal. Altfel, cum se prezinta acum situatia sunt doar dezamagit si, fireste, nesatisfacut.

Problema ta e ca nu ma cunosti. Daca m-ai cunoaste ai stii ca reactionez prost la santaj si la exerxitiile de forta. Sunt berbec si nu ma mai schimb. Dar ca cineva cu care am discutabil de putine afinitati sa ma strana cu usa pentruca nu empatizez cultural nu accept. Vorbesc strict despre mine omul de litere, si nu despre mine ca editor. Acolo daca s-ar fi incalcat regulamentul as fi intervenit dincolo de gustul personal. Cum, te asigur, la fel ar fi facut si Liviu Nanu.

La rece vorbind, cererea ta de a ti se retrage dreptul de stelutar, este ceva ce caracterizeaza un anumit trend actual si care, grosso modo a stat la baza multor segregari. Probabil ca urmatorul pas va fi retragerea de pe site. Iti voi respecta decizia.

Chiar as fi apreciat batutul din condur.


 =  Bogdan, frate,
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 09:51]
N-ai idee, am făcut eforturi să vin pe site. Cum să renunț? Eu de-aici doar sunt dat afară. Mă înțelegi? Nu, n-ai cum. Eu sunt cu Cănuță Om Sucit al acestui site. Și îl cunosc de mult timp. Am onoarea mea, am principiile mele, am pregătirea unui instalator. Repar țevi. O să le las să țâșnească orice. Nu-i bine să practici aici o critică literară adevărată, m-am prins!

 =  Irinel, frate
BogdanGeana
[19.Apr.23 10:10]
nu am spus nicăieri în primul meu comentariu că nu aș aprecia părerea altora. Iată ce spuneam:
” Pot sa inteleg tulburarea unora...”
Așa că nu răstălmăci și nu te victimiza. Nu te dă nimeni afară, iar eu, cel puțin, consider importante considerațiile tale. Doar că nu sunt de acord cu ele, atâta tot. Și pentru asta te superi ca văcarul pe sat??? Pentru că mi-am permis să dau o stea? Eu, după cum sper că știți nu pot da stele galbene, pentru că am la dispoziție numai varianta nouă a site-ului, tocmai de aceea le dau rar și le dau roșii. Te superi pentru că am alt punct de vedere? Pentru că religiosul meu este în contratimp cu religiosul tău? Sau laicul meu cu laicul tău?

Baftă în continuare!

 =  cand un nealiniat mental saboteaza discursul celor care ii reliefeaza labilitate
Raul Dinescu
[19.Apr.23 11:44]
neasemuitele lui elucubratii, si este propagat stelutar, in calitate de exeget in camasa de forta, evadat dintr-un loc in care se administreaza Climenium unor asemenea entitati, mi se pare firesc ca la un moment dat sa fie trimis dupa shaorma, asa cum au fost trimisi si altii , care erau peste cecitatea lui mentala.

 =  nu mai lasati erizipeii sa isi exercite devierile mintii...
Raul Dinescu
[19.Apr.23 11:48]
nu mai incurajati niste entitati cu probleme masive in zona de intelegere , altfel stelutele lor vor fi indreptate doar spre niste kkturi, dupa mofturile lor, sau spre niste productii agreate de creierasele lor survolate de o nebunie totala

 =  Ruby s-a întors
BogdanGeana
[19.Apr.23 11:47]
Dragă Ruby,

las la liber comentariul dumitale pentru că, probabil unora le-o fi fost dor de puțin scandal cu adevărat de prost gust, marca matale.
Pe de altă parte ești în mare eroare! Irinel nu a fost trimis după shaorma, ci am îndeplinit rugămintea sa, de a i se retrage calitatea de steluțar. În momentul în care va cere din nou acest atribut, mai mult ca sigur că îl va primi, ceea ce nu aș spune că este și cazul dumitale. La mata mai întâi ar trebui să avem toți antirabicul făcut!

 =  Așa vom face Ruby - aka Raul Dinescu
BogdanGeana
[19.Apr.23 11:50]
totuși, ai stat cam mult la aer curat, a venit vremea să te întorci în cămăruță!

 =  Domnilor
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 12:21]
Tego și Bogdan, am a vă mulțumi cu toată stima. Sunt onorată!

Consider că o persoană, un autor care se întoarce brusc la 180 de grade privind impresiile despre textele aceluiași autor au o suferință de care mi-e milă.

Până nu se înțelege că a respecta ceea ce scriu ceilalți și dacă nu-ți place să treci peste, totdeauna sub un text vor exista polemici ipocrite, nereale, pentru că vin din propria personalitate. Când susții cu vehemență un punct de vedere al tău, atâta vreme cât mai mulți văd altfel lucrurile și ți le mai și explică, este doar o exteriorizare a sinelui. Ceea ce spui despre alții este doar persoana ta în oglindă! Ca să fii critic, trebuie să te detașezi de propria persoană/ personalitate și să te pui strict în pielea autorului. Așa că nu orice cronicuță înseamnă o impresie obiectivă și ca atare poate fi trecută lejer cu ochiul!

 =  *
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 12:31]
are o suferință*

 =  o fi
BogdanGeana
[19.Apr.23 12:33]
de la monturi

 =  :)))))
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 12:39]
să-și schimbe pantofii, deși, poți fi OM și cu picioarele goale, să te mângâie firul ierbii!

 =  Vorbiți vorbe...de-ale lui Rudy, fără nicio onoare. Eu am come
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 12:54]
Nu răspund la provocări. Ottilia, te urmăresc! Neadevăr debitezi, să-ți fie și rușine că te iei după Rudy și mă ponegrești degeaba. Ignori evident că domnul Octavian Iuliu a atras atenția primul despre "zoaiele" din finalul acestui prost poem, la care inviți publicul tău cititor să le bem. Perlă în toată regula. Nu-ți asumi nimic, după cum zicea și Leonard Ancuța, nicio greșeală mare de text. Și ia terminați cu jignirile la adresa mea. Nici nu știți cum arăt.

 =  Cel care jignește se simte jignit!
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 13:01]
Este exact ce spuneam. Ce vezi în ceilalți ești tu însuți!
Ați inventat "zoaiele" în poezia mea, ca să ponegriți. V-a durut undeva de sărbătorile acestea pascale, de liniștea pe care ar fi trebuit să o avem cu toții aici!
Îmi asum ceea ce scriu, nu-mi asum ipocrizia lumii! Nu-mi asum manifestările de orice gen ale altora!
Așa că, nu-ți place, nu mai veni pe aici!

 =  A,
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 13:04]
și chiar nu vreau să știu cum arăți! Mi-e de-ajuns ce spui și cum spui!

 =  OTTILIA, sunt un misogin notoriu, dar atacurile unui deraiat
total de la linistea mintii la adresa ta nu ma pot lasa nepasator, poezica ta e slaba, dar asta nu inseamna ca poti calca de maniera asta demnitatea unei femei, tinicheaua care face asta e demna sa fie executata, IN PUBLIC, de MARELE MAESTRU iNTERGALACTIC :)

Kiss your hands, ca de obicei, acelasi

Rudy

 =  Critică literară pe text
BogdanGeana
[19.Apr.23 13:35]
Pentru conformitate, am recitit textul Ottiliei de câteva ori, încercând să decelez mobilul confuziei și, implicit, sângele otrăvit al psalmului. Nu am găsit nimic. Era gol. Sensurile teologice dispăruseră cu desăvârșire. Am căutat biserica de unde, erijată în preoteasă, Ottilia Ardeleanu predică și nu am găsit-o. Nicio candelă, nicio rupestră, nicio murală. Am început să înjur, aveam voie, doar nu mă aflam în nicio biserică. Și când colo, ce să vezi? Un chel pleșuv mi-a strigat să nu mai înjur în biserică. Am ridicat ochii și deasupra mea cerul era pictat cu sfinți new-age îmbrăcați de la ”porc a porter”, cu căști pe urechi, cu skateuri, cu praf alb de LSD (probabil de la restaurare) pe la nas și cu multe ecrane în posesie, majoritatea de LCD. Ilustrata de vindecare nu era chiar biserică, dar trăiam într-o biserică. (asta e pentru fanii KanalD). Mi-au mai trecut nervii pe doamna Ardeleanu care și-a permis să facă abstracție de mir-smirnă-și-tămâie când am văzut arsenalul cu care defilează: avorturi, beții, orgii, șefuți, ergonomice, cadâne, TV, rating, bani, numai nenorociri, ce să mai zic. Până la urmă dacă e să fie text religios, singurul care înclină în acest sens este numele domnului, înșiruit în neștire, destul de puțin, destul de slăbuț. E un dumnezeu atipic pentru Noul Testament și foarte tipic pentru Vechiul Testament, însă e tot Dumnezeu, chiar dacă în loc să fie omnipotent, pare mai degrabă o hologramă 3D manipulabilă.
” iertarea lui dumnezeului terfelit pentru orice înfrângere de care suntem responsabili”

Mi-am amintit de o strofă din Future, al lui Cohen:
”Give me crack and anal sex
Take the only tree that's left
And stuff it up the hole
In your culture
Give me back the Berlin wall
Give me Stalin and St. Paul
I've seen the future, brother
It is murder”.

Din această perspectivă, tentația sau pornirea nervoasă de a ”comite încă un eden” poate fi reproșată acestui Dumnezeu darnic, înțelegător, oricând pasibil de daruri nemeritate pentru a îi face pe copiii lui să se simtă cât mai bine. Să comită Dumnezeu un eden, sau să cadă victima unui edem? Noxele sunt pericol public, nu scapă nimeni!

Ca să rezum: textul Ottiliei Ardeleanu nu este religios, ci războinic, un incitator la o moralitate difuză și la un chivot pe care am ajuns să ne sprijinim picioarele contra artitrei. Ceea ce îl face mai religios ca un panegiric. De aici și anatema voalată de final, un rezumat al moaștelor înlocuite cu memorabilia:
”îi spălăm picioarele și am fi în stare să bem toată această apă”.

Până la urmă, l-am înlocuit pe Dumnezeu cu o plantă numai bună pentru infuzie de administrat oral.

 =  De aici a început răul
BogdanGeana
[19.Apr.23 13:47]
Stimate domn, sunt consternat să descopăr că nu trebuie să fii anahoret ca să nu deții actualitatea sau acuitatea unor termeni, Cum ar fi cel de: adulație.

Adulația, nu presupune zoaie, cum sărutatul de moaște nu presupune necrofilie. Dumneavoastră însă ați introdus termenul de ”zoaie”, și alt nebun a sărit la bătaie. De ce presupuneți stimate domn că picioarele lui Dumnezeu put sau răspândesc zoaie? Nu vi se pare că problema e la dumneavoastră? Nu vi se pare că ați înlocuit mirul cu jegul?

Mă rog, până la urmă mai contează și cât de rar vă spălați dumneavoastră pe picioare, că după luni de zile normal că nu percepeți decât zoaie.

Ați răstălmăcit abuziv un text și ați creat emulație. Să veniți să vă dau prima pe luna asta!

 =  Nu vii și la "cronicuța" mea să discutăm despre acest text, Ottilia?
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 13:54]

"după nenorociri
îi spălăm picioarele și
am fi în stare să bem
toată această apă"

Măcar să fi folosit lacrimile Mariei Magdalena, untdelemnul și părul său lung!

Nu, ai folosit "apa" de curățare de la genunchi în jos a apostolilor (Iisus Hristos le-a spălat picioarele celor doisprezece sau deja unsprezece, dacă plecase Iuda Iscarioteanul).

În gândirea autoarei, chiar acest lucru îl facem ori am fi noi în stare să-l facem "după nenorociri", după ce am greșit amarnic.

 =  time out (adică am o mică pauză la job)
Stanica Ilie Viorel
[19.Apr.23 14:02]
eu nu critic vreun text, eu îmi spun părerea și îl remarc ca fiind într-un fel sau altul, cel mai adesea raportând la ceea ce îmi transmite textul.
observ și eu ralația dintre autor și text, dar caut să nu intervin. uneori mă îngrijorează, sincer, unele texte conștientizând că sunt o stare de spirit reală (pentru situațiile negative), ci nu ficțiune, ori reprezentarea unui “eu” construit în timp, ci al unui “eu” de stare actuală. chiar și așa, caut să prind textul ca și când autorul l-a scris azi, iar eu îl citesc peste ani și ani, cunoscând despre ceea ce l-a îndemnat să scrie, dar cu o presupusă detașare. simt că dacă nu aș proceda astfel, n-aș putea fi aproape de text, în percepția mea pură, sinceră.
am dat stea și unui text scris de cel care pare a fi rudy (am explicat atunci de ce)
am prezentat păreri despre texte și în sens negativ, cu aceeași sinceritate
am avut plăcerea să observ că sunt autori care primesc păreri pozitive și/sau negative cu același interes, fără să o ia în nume personal (pe ea, părere)
am observat și vehemența unora care, cu orice preț, își apără “puiul”

Niciodată! nu m-am gândit să consider, să desconsider, să fac aprecieri despre o persoană altfel decât ca scriitor.
Nu înțeleg ce resort îndeamnă pe cineva să intre în dispute de genul acesta, să catalogheze, să jignească…

Habar n-am cine este Ottilia, Bogdan, Leo, Rudy, Irinel, Maria, Iulia, Liviu etc.
pentru mine sunt toți colegi, pe unii îi apreciez mai mult, pe alții mai puțin (ca autori, talent) și cam atât.

De exemplu, în ceea cel privește pe Irinel, l-am perceput ca un ins “doxă” de literatură, film etc.

Dar (încercând să înțeleg și cu scuze dacă este o indiscreție), Irinel, s-a întâmplat ceva deosebit în viața personală, zilele astea?

 =  Irinel doar ciocu e de el
exeget al propriilor deziluzii, un nestapanitor absolut al sensurilor, intoxicat de propriile lui remuscari, soldat al nonsensurilor, general al stelutelor date aberant, in functie de cum il doare stomacul, e adulat de prietenul lui, maestrul geana, la fel de instabil psiho-pupu ca si el, aplauze maxime!

Rudy

 =  Bună ziua!
Octavian Iuliu
[19.Apr.23 14:12]
Autorul a scris o prostie și vreți să mă trageți vinovat că am arătat-o.
Nu mă mai interesează. Nici postarea, nici secțiunea de aici.
Numai bine.

Octavian

 =  stanica
iti suport deciziile, desi le detest de obicei, pana la urma e democratie. macar nu deraiezi ca un tren de de marfa, evident de jucarie, ca acest poponel gogomanescu, dus la grad de stelutzar de editori iresponsabili.


Rudy

 =  erată
Stanica Ilie Viorel
[19.Apr.23 14:13]
or mai fi și altele, dar să citiți vă rog “ce-l” nu cel (în ceea ce-l privește…)


PS:- să vedem, dezbaterea asta bate recordul nr. de com-uri de pe ale patru mâini ale Mariei?

văzându-l implicat și pe Rudy, aș paria “pentru”:)


 =  Irinel,
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 14:13]
încă nu realizezi ce penibil este ce întreprinzi?!
cronicuța ta este o porcărie notorie, e rușinos ce faci. m-ai întrebat dacă îți dau voie? dacă nu ai făcut-o, este un abuz!
nu cred că ai dreptul să vorbești în felul acesta doar pentru că ți-a căzut greu Dumnezeul Dumnezeului meu!
Nu mă erijez în vreo Magdalena.
Dar dacă nu ești în stare să te ierți, ești degeaba!
Și cu asta, te rog, nu mai ai ce căuta în pagina mea!

 =  De două ori "zoaie" este folosit, și plural de Octavian Iuliu. Eu pe urmă
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 14:14]
"Finalul face din prezența Lui ceva ca o zoaie. ESTE O GREȘEALĂ nepermisă pentru credincioși. În niciun fel nu poate fi imaginat așa ceva. Nici ca procedeu poetic. E o contradicție între mărirea evidentă și cea subînțeleasă, și zoaie. Cum să producă Dumnezeu așa ceva?"

Cine a comentat atât de bine textul Ottiliei de la început, eu? Nicidecum. Ci domnul Octavian Iuliu, printr-un spirit de observație de invidiat, după cum am observat eu pe urmă.

Nu citiți toate comentariile, domnule Bogdan Geană. Știu că Ottilia s-a prefăcut că n-a văzut ce a comentat negativ vizavi de "ilustrată" Octavian Iuliu. Dar chiar și domnia voastră nu zăriți comentariul cu "zoaie"?

 =  Domnule Octavian,
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 14:21]
în ce calitate spuneți că acest text este o prostie? O spun din nou: fiecare spune exact ce vede în propria oglindă!
Fiți sănătos!
Ocoliți această pagină! Ca să nu vi se întoarcă pe dos și să trebuiască să apelați salvarea!
Faceți-mi plăcerea și stați în banca dumneavoastră!

 =  Uitați-vă atenți la comentariul lui Octavian Iuliu. Just! Nu la ale mele!
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 14:24]
Toate comentariile mele de sub acest text prostesc sunt doar adendă (addenda) la comentariul lui Octavian Iuliu. M-am luat după domnia sa, n-am zis nimic nou. Laconic, el a spus totul. Eu am meditat și i-am dat mare dreptate. Nu mai continuu cu niciun comentariu aici, nu-i onest, e pe pagina dr scrieri a unei doamne, care de ieri-alaltăieti și-a schimbat tonul în discuțiile cu mine, de parcă i-ar cădea toate galoanele. Eu n-am mai vrut să fac parte din tagma steluțarilor, pentru că toți care activează prea mult, aruncând stele-n părți o fac și gratuit.

Acest text este de a-te-li-er și de pus sigiliul papei peste el. Nu de recomandat.

 =  octavian posibil un ovidiu iuliu moldovan trepanat...
e aschia care nu sare deparde de trunchiul putred al unor bodoganei poponei irinei abonati la propozitii fara sir si fara noima pentru cititorul obisnuit, normal, urmeaza excluderea mea pentru sinceritate, aplauze totale, sprijiniti evadatii in camasi de forta, viva agonia.

Rudy

 =  Rudy, începem curățenia de primăvară, da?
BogdanGeana
[19.Apr.23 14:29]
Hai pa!

 =  :)))))
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 14:29]
comic!
cum putea fi altfel comentariul tău?! te ascunzi în umbra domnului Octavian, te faci mititel, iepuraș...
cu dl Octavian chiar nu am schimbat multe păreri, așa că, am luat-o așa: nu i-a plăcut omului, asta e! dar tu, schimbător de la un pol la altul? dispari! nu mai am nicio încredere în tine. lamentabil!
mai lasă gargara!

 =  Ottilia, fii atentă că ameninți pe domnul Octavian Iuliu. Salvarea, cui?
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 14:34]
Ottilia, Tylly, Tylly, lasă-l în liniștea sa pe domnul Octavian Iuliu, nu fi Rudy la pătrat. Am eu piept și față să primesc toate insultele debitate de tine și Danielei Birzu, și Mariei Mitea, și lui Octavian Iuliu acum. Dă, primesc. Trimite-mi mie salvarea.
Deși am fost răcit, am avut și migrenă de Paști, SIV. Voiam mult să se întoarcă Rudy. Mi s-a îndeplinit un mare vis. Viață mai frumoasă cu Rudy. Îmi place cum mă gratulează la orice intervenție. Mă iubește mult, de când am apărut aici.

 =  domnule popandel
nu-ti sta bine ca exeget,nu esti capabil sa dai mita sentimentelor, reciteste-ti textele imbacsite de abureli fara sens si indoieli tipice oamenilor de bine, vezi "American Psicho", in pauzele in care iti faci selfie cu propriile deziluzii, uita-te pe eurosport, sau pe animal planet, acolo e arealul tau de impietrit in propria incapacitate de a percepe realitatea

Rudy

 =  Vai vai vai - câta lașitate
BogdanGeana
[19.Apr.23 14:34]
îndrumar pentru lașitate: ”m-am luat după domnia sa”. Deci mi se dă dreptate că domnul Octavian Iuliu a adus urgia pe pământ, iar alții nu au fost buni decât de ison. Așa să le rămână numele!

 =  Irinel te rog să te oprești
BogdanGeana
[19.Apr.23 14:37]
dacă nu vrei să i te alături lui Ruby. Acolo unde lumina e stinsă, firește.

 =  curatenia de primavara e dreptul vostru
eu sunt doar mafiotu' incorigibil, cel care curata piscina de irinei iresponsabili, pana cand moartea ne va desparti :)

Rudy

 =  Ruby, stai, nu te grăbi
BogdanGeana
[19.Apr.23 14:40]
că parcă văd că pleci cu Irinel de braț. :)

 =  :)))))
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 14:42]
te iubește Rudy? extraordinar! pe cine interesează?
ascultă-mă, domnul Octavian a spus ce a avut de spus pe un ton uman. tu? maimuțăreală! ce treabă ai să-l susții în această lamentabilă insatisfacție în care pendulezi la nesfârșit? crezi că omul e așa de neajutorat? el cu impresia lui, tu cu a ta! mi se pare o ipocrizie să te legi de numele cuiva întruna ca să te dai important!
nu-l invoca pe Rudy, că nu are nevoie. el e unic! e umilitor să te legi de personalitatea lui!

 =  E drept, Ottilia?
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 14:43]
Tu ai început de ieri, pe textul acela scurtissim, apoi pe prozopoemul tău din 2011 să mă persiflezi. Tu împreună cu domnul poet steluțar Emilian Lican. Domnul SIV a căutat să vă tempereze vorbele netemperate despre mine. Doar pentru că-l certasem că încalcă regulamentul site-lui, aruncând fără să comenteze stele-n colțuri obscure. Ieri, alaltăieri, tot de Paști a fost și un schimb rapid de stele între tine și un steluțar. Se poate observa asta. E drept?

 =  Dragă Tylly,
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 14:46]
De ai fi tu editor, în clipa următoare unde aș fi eu, de-mi spui "mai lasă gargara!", "schimbător de la un pol la altul"?

 =  Emilian Lican, nu dai stea și domnia ta?
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 14:48]
Mă mir că nu vine Emilian Lican să lase ocolul stelar colegei steluțare Ottilia.

 =  Ești
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 14:50]
deja la polul opus, și nu pentru că am spus-o eu, eu doar constat, tu ai devenit un adversar și nu pot spune literar, îmi pare rău, dar nu admit ca orice necunoscut să facă harcea-parcea o trăire de-a mea, pusă pe text, nu zic poezie. Urât!
Dacă erai un critic literar avizat, da, aș fi tăcut.
Numai bine, Irinel! Nu așa se procedează în viață, aici, oriunde!
Îți doresc să fii cel mai bun poet!

 =  Irinel, cred că după domnul
BogdanGeana
[19.Apr.23 14:50]
Octavian, Ruby și acum Emilian, a venit vremea să dai vina pe mine. Nu crezi? Ia-i pe toți la rând.

 =  Domnule Geana, ex-amic nedeclarat B.G
Candva, eram top-model de originalitate aici, cum naiba ai acceptat sa fiu calcat in picioare de un"stelutzar" psiho-pupu, care e independent de sensurile cuvintelor, un "aburitor" demn de camasa de forta?Stiu ca sunt prea sincer, prea devotat adevarului , prea impotriva gastilor de stelutzari pusi abuziv, probabil cand erau manga editorii, dar, fara mine, unde va fi obiectivitatea?

 =  comentariu la comentarii
Ionuț Georgescu
[19.Apr.23 15:10]
două tabere, maniheism de la mama lui, mi-aș fi dorit cronici cu de dieux et d'adieux, adică să am și sfințiri și asfințiri, cum super a tradus cineva expresia

 =  Domnule Rădulescu, trăiți
BogdanGeana
[19.Apr.23 15:12]
într-o confuzie. Una gravă. Nu ați fost niciodată top-model de originalitate, ci doar un sonetist corect. ATÂT! Ți-am cerut doar să încetezi să mai înfierezi oameni care vin aici cu plăcere și încearcă să se autodepășească. Ai avut parte de multe somații până a trebuit să te îndepărtez. Prin urmare, consideră ziua de astăzi o permisie și atât. Ești incurabil. Dar poți fi util de fiecare dată când altcineva își dă arama pe față :)

spun asta în deplin acord cu caracterizarea pe care mi-o tot faci.

 =  Irinel, te amăgești
BogdanGeana
[19.Apr.23 15:15]
În tabăra matale de dus trena domnului nostru Octavian nu prea a mai rămas nimeni. E cam o singură tabără care se străduiește să îți arate că insistența ta trădează deja altceva. Bine, nu îl lua în considerare pe Ruby, el a fost doar într-o foarte scurtă permisie.

 =  ionut georgescu, mare poiet care esti mataluta poiet
cand vomiti turmentarile pe care le vomiti si le crezi poezie, gandeste ca un om de rand nu stie ce-i aia maniheism, nu are habar de discipolii tai din carti citite cand erai manga, nu e interesat de elitismul bazaconiilor tale, sunt curios, cand vinzi un volum, anunta-ma, voi da acatiste la ghena din spatele blocului meu de baietasi corecti.

Rudy

 =  Eu fraților, îs mortul de pe Agonia Dragoș Vișan Tulceanul. Și Paul C.
Irinel Georgescu
[20.Apr.23 09:06]
Eu nu sunt un Irinel Georgescu, Ottilia!

Eu sunt Vișan Dragoș.
Eu sunt Paul Coculeanu.
Eu sunt alungatul de pe Agonia.ro, de Eugenia Raiter și echipa sa de atunci.

Eu ți-am făcut și o cronică literară, dragă Tylly, la un volum de versuri. Eu sunt criticul literar și eseistul site-ului Agonia.ro ori Poezie.ro de acum 10-15 ani. Eu, sluga ta, Dragoș.

M-am prefăcut și eu că scriu fără perdea pe aici. Am vrut să păcălesc lumea de 1 aprilie și berbecii. Mama mea era berbec, a murit acum doi ani. Mulțumesc mult pentru ultima stea primită. Și pentru celelalte, tot la un poem despre ea, mult apreciat aici.

Am jucat bine rolul de Irinel Georgescu. Dar nu mai e posibil. Acesta este numele de scenă al unui actor grăbit din critica, eseistica și puțin din poezia română actuală, care nu vrea să publice niciun volum, să nu se taie copaci pentru el, decât pentru copârșeul din patru scânduri mici.

Bogdan Geană, Ștefan Alex. Ciobanu (pentru care ar fi bine să incetăm duscuția și să ne rugăm pentru sănătatea sa), Radu Herenian, Rudy Molia (Florin Rădulescu sonetistul și rondelistul), Liviu Nanu, Ionuț Viorel Stănică, LIM (Liviu Ioan Mureșan), Alexandru Gheție, Daniela Bîrzu, Octavian Iuliu, Emilian Lican, Leonard Ancuța, Maria Mitea și Daniela Luminița Teleoacă, mă bucur mult că v-am cunoscut mai bine ca oameni, ca artiști, ca colegi (e bine scris, să știți)!

Aștept să fiu eliminat, dacă mi-am declinat în sfârșit identitatea reală. Sunteți toți frumoși, vii, talentați. Vă iubesc mult și vă voi citi și mort, realungat de pe acest site de literatură. Ca Dragoș Vișan am -20 de la Eugenia Reiter, pentru că i-aș fi atacat pe regretatul Radu Ștefănescu,pe Gina Goia și pe Leonard Ancuța într-o proză, folosind nume asemănătoare, în anul 2012.

Ca Paul Coculeanu iarăși am -20, deoarece George Pașa, prieten devotat, mi-a recunoscut reapariția pe site: "Tu ești, Dragoș?", parcă a spus.

Ca Irinel Georgescu puteam avea viață lungă aici. Dar m-a dezgustat formidabil Ottilia și acordarea de către Emilian Lican a stelelor ca spuma și berea dintr-un dozator...

 =  oameni buni, dacă vă place textul
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 15:24]
rămâneți în pagina aceasta, dacă nu, e democrație, bateți-vă joc, dar, în alte pagini. eu voi ignora tâmpiții!
să nu mai aud de ofticați, de paranoici, de superdotați! aici sunt oameni obișnuiți care citesc și scriu!
care admit că pot fi și alții ca ei, cu talent, cu drag de literatută.
să fim sănătoși!

 =  Eu nu sunt Poponel, am inteles, azi inca mai pot posta, domnule Geana
Daca ati promis, lasati-ma sa mai postez cateva poezele, maine nu voi mai exista. inteleg, nu se doreste obiectivitate, primeaza gastile de stelutzari, va rog doar sa-mi permiteti inca doua trei poezele, ca sa raman in amintirea dezechilibratilor care nu ma suporta. :)

Rudy

 =  Irinel, eu cred că le încurci
BogdanGeana
[19.Apr.23 15:31]
Nimeni nu te dă afară. Nu te-am rugat decât să nu judeci teologic un text eminamente literar. Și să nu pornești o lapidare unde nu este cazul. Cât despre greutățile prin care ai trecut până să devii Irinel, să știi că și pe mine, de pildă mă mai cheamă și Mircea. Dar m-am obișnuit. Poate îți dă totuși dumnezeu gândul cel bun!

 =  dacă ești Dragoș Vișan,
Ottilia Ardeleanu
[20.Apr.23 09:08]
sunt dezamăgită!
un om normal nu procedează așa.
ha, de prin zonă...
Dragoș, ai luat-o razna, mă băiatule! profesor de lb. rom.
Doamne, cât poți înghiți!
Te iubesc, Doamne!

 =  Ruby: ham-ham
BogdanGeana
[19.Apr.23 15:34]
Gata, Ruby, treci la lanț! :)

 =  Florin Rădulescu etc
Ionuț Georgescu
[19.Apr.23 15:37]
Eu nu scriu pentru oamenii de rând, pentru laicuri și stele. Nu am acordat până acum nicio stea pentru a evita suspiciunea de reciprocitate. Poezie bună am citit multa pe-aici. Nu știam că e delict elitismul. Stiu sigur că Dostoievski a dat un diagnostic adevărăciune pentru personajul interpretat de tine- "omul e prost. fenomenal de prost". Pentru acatiste și țațele de feisbuc, volumul e "Însemnări din subterană"

 =  te-aș elimina fără discuție!
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 15:38]
pentru că nu e normal să vii ca un fals (pe orice tip de platformă)!
Dragoș, m-ai dezamăgit complet!
ce ți se întâmplă? câtă ură! de unde? din ce? pentru ce?
îți doresc tot binele din lume!

 =  Și dacă v-aș propune să ne calmăm
BogdanGeana
[19.Apr.23 15:40]
să considerăm ceea ce a fost doar un exercițiu de retorică, mai mult sau mai puțin sub centură și să ne întoarcem la ale noastre.

Am avut și pâine și Ruby, eu zic GATA! Ce părere aveți? Revenim și noi la mimat normalitatea?

 =  Ottilia, din păcate
BogdanGeana
[19.Apr.23 15:43]
înscrierile nu se fac aici pe bază de buletin. Sau poate din fericire. Iar cu eliminarea nu rezolvăm nimic, reapare și își zice Petronel. Și? La ce bun? Pe de altă parte, faptul că rămâne și că toți il vor ști de Irinel, cred că nu e tocmai rău. Eu zic să îi acordăm o șansă, cu următoarea pedeapsă: devoalarea sa dispare și rămâne pe câtă vecie vrea el Irinel. Ei?

 =  "m-a dezgustat formidabil Ottilia"
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 15:49]
câtă nerușinare, constănțeanule!
profesor de limba română?! s-ar mândri elevii tăi cu tine?
eu cred că nu!
cum se poate degrada un om!
rămâi dezgustat! de milioane de ori elevii tăi!
ce se va alege din noile generații?
nume false care își pot permite să judece, să taie și să spânzure, dar care nu vor lăsa nimic în urmă. decât prostituția umanului!
Dragoș, încă nu mă dezmeticesc, măi băiatule!
Dumnezeule, ce se întâmplă?!

 =  te rog, Dragoș Vișan,
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 15:54]
să nu mai comentezi și să nu mai abuzezi de textele mele! nu ai niciun drept! iar dacă vei continua să o faci, am să o consider hărțuire.
în viața mea nu aș fi crezut că tu te poți preta la astfel de tertipuri.
cât de puțin cunoaștem personajele din viața noastră!
celor falși le doresc o viață pe măsură!

 =  Măcar data de naștere mi-am dat-o exact: 26.04.1975
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 15:55]
Irinel sunt, să trăiți! În curând sunt și pașoptist.

 =  Ottilia, poți să îi treci cu vederea
BogdanGeana
[19.Apr.23 16:00]
această lunecare? Oamenii mai greșesc. Numai Ruby excelează.

 =  să îmi vedeți fața
Stanica Ilie Viorel
[19.Apr.23 16:05]
am rămas cu gura căscată.

am zis cândva: - între minciună și adevăr se află manipularea.

stimate (nu pot să spun un nume, până nu facem cunoștință)
sper că a fost doar un experiment social asumat și că nu este o problemă de altă natură.

faptul că ai recunoscut jocul perfid dovedește că sunt șanse de restabilire.
cu respect și amiciție, apelând cu convingere la inteligența care o dovedești, consultă un psiholog.
nu este un sfat tendențios. din contră! știu exact despre ce vorbesc.
dacă nu este de folos psihologul te vei lămuri în urma primelor discuții.

vreau să cred că-i cel mult o rătăcire de moment


Cu respect!

 =  încă o mirare uimitoare
Stanica Ilie Viorel
[19.Apr.23 16:12]
Ionuț Georgescu este același cu Irinel Georgescu?

chiar nu știu cui mă adresez:(

 =  Tego, să nu exagerăm
BogdanGeana
[19.Apr.23 16:17]
Irinel Georgescu este doar același cu Fuego și cu Mihai Trăistariu :)

 =  eu
Tyly
[19.Apr.23 16:18]
vreau oameni reali, fără pseudonime în dosul cărora să batjocorească cum vor ei. l-am suspectat pe așa-zisul Irinel. dar, măi, de când îl cunosc pe Vișan, oare ce îi permmite să facă el așa aiurea niște declarații!?. să șteargă imediat porcăria lui de eseu! imediat! altfel, consider că este un atac la persoană. și s-ar putea să nu-i cadă bine! s-ar putea să trec la măsuri drastice.
A, și nici nu vreau să te cunosc, Dragoș! deși, întâmplarea a făcut ca la o lansare a Luminiței Zaharia, să asist la o interminabilă logoree de a ta. nu cred că mai poți fi în inima mea vreodată!
să-ți trăiască familia, că o știu! ce-ar zice soția ta de lamentările tale pe aici? Dumnezeu cu mila!

 =  Doamne ajută-ne!
Stanica Ilie Viorel
[19.Apr.23 16:31]
Eu, mă duc pe punte, către casă, oameni buni.

A fost o zi uimitoare…Și mai este până mâine.

Fie ce-o fi, eu tot cu Corvinul Hunedoara țin.

Deja s-au amestecat rău zoaiele (ca să citez dintr-un clasic în viață)

 =  Eu arăt greșeli, defect profesional, de prof de liceu
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 16:35]
Păi, Ottilia, nu te-ai prins? Am și băiat, din 2013, după ce am fost alungat de aici și ca Paul Coculeanu, tot de buna mea prietenă Eugenia Reiter, pentru nimic (doar pentru motivul că prietenul meu George Pașa îmi recunoscuse plăcut surprins stilul eseistic de-a vorbi ca Dragoș Vișan Tulceanu — iar de-atunci am considerat că nu mai vreau să fiu prozator, poet, critic, eseist). Aici am trăit cea mai mare traumă a vieții mele acum 10-11 ani, când picau membrii Agoniei ca stelele de pe cer! Faptul că am dat de un om bun, cultivat, manierat ca Bogdan Geană în 2023 m-a făcut să mă simt confortabil. N-am vrut să păcălesc pe nimeni. Am subviețuit. Am făcut critică literară de întâmpinare pe texte noi. N-o lua așa în tragic. Mai fac și monștrii sacri erori câteodată. Pe Daniela Luminița Teleoacă o știam bine de pe Facebook. Nici pe ea n-am vrut s-o jignesc. Eu sunt foarte sincer. Atunci când văd mari defecte în texte le ARĂT.

 =  Ottilia închide comentariile aici
BogdanGeana
[19.Apr.23 16:43]
Te rog eu mult! Pentru că eu nu pot face asta. Eu personal zic că imediat ce încetează nebunia asta începe o nouă zi. Haide să încercăm, totuși!!!

 =  serios?
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 16:44]
Dragoș, ești decăzut în ochii mei, indiferent câte doctorate și specializări ai. prietenii sunt oameni deschiși. te-am considerat prieten, dar nu-mi mai ești!
un berbec așa cum sunt nu admite ipocrizii. poți fi inteligentul planetei, pentru mine valorezi zero absolut!

 =  Ottilia, mon amour pe Ro.Literatura, ne știe bine și Teodor Dume! Santé
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 16:45]
În orice fel de cenaclu, la care am participat și mai particip încă, la orice lansare de carte se pot arăta și greșeli, nu doar lucruri foarte îmbucurătoare. Aici, Ottilia, dacă n-ai citit bine, scrie Poezie.ro sau Agonia Atelier Literar. Venim cu texte ca să le îngrijim, bibilim nițel. Nu aș fi nicicând jignit să veniți pe textele mele și să discutăm, așa cum vin și eu asupra valorii mai mari ori mai mici ale textelor domniilor voastre. Eu nu am debutat încă editorial, Ottilia, nu tu! Pentru mine e și secția Atelier. Pentru mine e și site-ul. Uneori poate fi și pentru tine Atelierul.Nu cât pentru mine, bineînțeles.

 =  Irinel, oprește-te nene, că bați câmpii
BogdanGeana
[19.Apr.23 16:52]
și nu te mai spală nicio apă. Tu nu pricepi domnule că aici nu e Facultatea de Teologie? Tu nu pricepi că dogma matale nu are nimic în comun cu literatura? Nu pricepi că Ottilia ne-a oferit o creație PERSONALĂ și atâta tot. O creație asumată pe care ai rămas singur cu norii să o spoliezi. Tu nu înțelegi că maniera în care descrie cele descrise este o metaforă.

Și nu te lași, nene, insiști. Nu știi să îți ceri scuze, să o dai pe glumă, să îți retragi textele litigioase. Până la urmă, deși personal nu îi cunosc pe mulți dintre editorii dinaintea mea, ajunsesem să te consider o victimă a unui sistem. Mi-ar fi plăcut să am eu dreptate!

 =  Irinele
Daca bazaconiile si elucubratiile postate aici de tine vor avea succes vreodata la oamenii normali, o sa ma declar un bou notoriu. Pana atunci, da-mi voie sa cred ca esti perfect pentru un post de copil de mingi sau de paznic la carrefour.

Rudy

 =  Bine, pa
BogdanGeana
[19.Apr.23 17:18]
Atat

 =  Thank you. -10 e cel mai bine. Așa voi rămâne. Și vreau și Atelier.
Irinel Georgescu
[19.Apr.23 18:31]
-20 am cerut, -10 am căpătat.
Mulțumesc, mă voi limita la postat.
Ce bine când nu mai ai ce să critici.
Am criticat aproape tot jumătate de iarnă și jumătate de primăvară. Uneori am făcut mai mult. Am iubit Poezie.ro. îi iubesc pe oamenii săi simpli.

 =  Dragoș,
Ottilia Ardeleanu
[19.Apr.23 18:22]
pentru ultima dată îți spun, ești sub orice nivel critic, sub orice nivel uman și sper să nu fii sub orice nivel didactic!
pentru mine tot ce faci este zero. și știi de ce? vorbești de alții să-și asume. tu? sub pseudonim cum îți asumi?! fals?! tot ce ai scuipat este firea ta și numai a ta! meditează dacă nu ar trebui să schimbi cumva propriul sine!
ce exemplu dai copiilor tăi pe care i-am văzut a fi talentați și de care mă bucur?! mă îngrozesc! ce generații! mănânc și plâng! da!
vom avea copii. vom avea nepoți. vom avea strănepoți. cui îi lăsăm? nebunilor?!
turmentaților? orgolioșilor? nerespectuoșilor? țicniților? înfumuraților?... nimeni nu mai are pietate, apropiere, îngăduință, temere, respect, dăruire?...
Vișan, chiar nu te credeam de această factură!




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)



Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0