Comentariile membrilor:

 =  .
nica mădălina
[08.Apr.08 17:49]
dap, e un limbaj sper voit anevoios, care să ducă balanța înspre impresia pe care o lasă deseori anumite descrieri științifice.
dar ce te faci dacă (și nu va urma vreun paradox) anumite imagini ar fi fost precizate și prin enunțuri prescriptive, nu doar descriptive? așa, o provocare ce nu ar scos textul din mediu, ci doar i-ar fi potențat și alte zone.

 =  Mada,
Ligia Pârvulescu
[08.Apr.08 17:53]
e prescriptiv si atat da, nicio intentie in plus in afara de intentia limbajului.
O sa ma duc sa ma plimb prin parc, si sper sa nu ma mai gandesc la niciun text :D
Prietenos, dupa cum ziceam :)

 =  .
nica mădălina
[08.Apr.08 17:56]
ah, ziceam că e descriptiv, nu prescriptiv. și ziceam să încerce și enunțuri prescriptive (care să se valideze reciproc), știi, cele care nu pot fi verificate prin adevărat sau fals, cum cele descriptive. dar toate astea prin raportare, ce-i drept, la "științificul" limbajului ca mediu aci, în text.
și era o provocare de cursă lungă.
enjoy the parc :)

 =  da
Ligia Pârvulescu
[08.Apr.08 18:01]
Descriptiv, prescriptiv e altceva. Prescriptiva poate fi si o reteta, si nu ma intereseaza retetele atata timp cat imunitatea e deja dobandita :). Si descriptivul poate fi verificat cu adevarat sau fals, functie de un anumit sistem de referinta...de unde si relativitatea ubicuitara.
Cursele? nu-mi plac...poate doar cele spontane, ceea ce presupune ca nu sunt lungi.
Poate ne intalnim prin parc, stiu ca te pregateai de plimbare inaintea mea :)

 =  despre adjectivizare
dan mihuț
[08.Apr.08 18:43]
ăsta-i un darwin trecut prin adler, ca să glumesc un pic. trasezi bine liniile evoluției de specie, dar se putea deriva spre altceva decât anumite constructe cam închistate, forțate, gen "metri de zâmbet ghimpat", "dinți cu silabe tăioase", "țara exotică a sinelui", "grave mutații genetice" (mutația genetică, în sine, e gravă), "oasele i se strâng în formă de inimă" (cred că aci mergea mai bine fără formă, chiar dacă previzibil, un "oasele i se frâng în inimă") etc. cred că adjectivizarea excesivă - asta e o hibă generală și gravă la mulți dintre noi - nu face bine, dar având în vedere că ostentația pseudoștiințifică e hrănită doar de un subțire ombilic poetic, de un spațiu interior exteriorizat spre exemplificare rece, staționară ca registru... în fine, chestie de "personal target". dar sunt sigur că ai putea duce vocea ta într-un distinctiv care să nu dea deja vu-uri, o personalizare laxă, neindusă ca discurs.

 =  Hmm
Negru Vladimir
[08.Apr.08 18:49]
E un joc imperfect ca daca ar fi perfect ar deveni o chestiune serioasa si n-ar mai avea farmec... interesanta este insa bogatia de sensuri posibile, ancorata intr-un limbaj ironic, situat ex cathedra, simtul pentru detaliu luat la misto prin utilizarea in exces, micile picanterii :)
La orice te-ai fi gandit (si multumesc pentru hintul din versul cu oasele) cred ca ai aici material macar cat sa fundamentezi un nou Babel.

 =  sigur că da, imunitatea contează!
Adrian Firica
[08.Apr.08 18:59]
"poemul" ăst e o transcriere, parțială, a fișei de observație a unei paciente dintr-o clinică antebelică - antebelic desemnând ceva de dinainte de prima zguduire belicoasă mondială - stipendiată de Freud.

... nu de alta, dar pe mine Freud și freudismul mă lasă rece... ceea ce vă doresc și dumneavoastră.

după ce-ți pui laolaltă dragostea și sentimentele conexe... trage peste ghimpi cu indiferență, exemplar, altruistic.

și... nu te mai lua după Freud, că nu a avut "viață adultă".




 =  autoironie
Ligia Pârvulescu
[08.Apr.08 19:18]
Dan, ai dreptate cu adjectivizarea. Si cu poeticul, parerea mea nu e ca e subtire aici, ci e...pur si simplu inexistent. Paranteza din subtitlu credeam ca e suficienta, e mult aici din formularile gasite intr-un prospect de produs.
Crede-ma, eu in primul rand imi sunt cel mai mare critic, de fiecare data stiu exact ce scriu si ce-a iesit, iar aici e un text arid, intortocheat si voit rece, fara ca astea sa-i fie calitati.

Vladimir, tot textul asta e presarat cu ce spui tu. In prim plan s-a voit a fi ironia. Uneori bogatia de sensuri atasata unui limbaj alambicat si ironico-stiintific e obositor si deconcertant. De unde si experimentul din subtitlu (stii, asa fac multi textieri cand simt ca un text de-al lor nu-i bun :D). Multam :)

Adrian, ai incercat sa-l vezi ca poem. Wrong, ca sa zic asa. Nu-i poem, nu-i pic de poezie aici. E o autoironie, nicidecum o infatuare.
Freud: am auzit ca e depasit. Am citit foarte putin din el, in liceu. Nicio legatura, trust me. Am citit in schimb despre viata personala a lui Freud. Nu e un exemplu fericit. Si iar nicio legatura, trust me :)
Altruistic? nu prea cred, dar multumesc de idee :)
Nu stiu cum arata fisa unei asemenea paciente ca cea mentionata de tine, eu cand am scris m-am gandit, cum am spus mai sus, la prospectul unui produs oarecare, combinat cu un documentar, totul la modul, desigur, ironic, probabil mult prea anemic pentru a putea fi receptat ca atare.


 =  dar tropii, ce e cu tropii?!
dan mihuț
[08.Apr.08 19:36]
păi, ligia, hotărăște-te, eu cred că te cam luă valul argumentelor. prezența tropilor, mulți dintre ei menționați de mine mai sus, arată că e un text în nici un caz lipsit de valențe poetice, că doar funcția poetică a limbajului, chiar înainte de jakobson, e bine delimitată. deci....?! să înțeleg disticția ca fiind ce și aflându-se unde?! adică e năucitor ce spui că textul tău nu are nimic poetic când are.

iar pe adrian se duce direct la freud. deh, eu rămân la adler, chestie nu departe de freud, dar diferențiată! și nu glumesc deloc, adrian! haha!

 =  uf uf :))
Ligia Pârvulescu
[08.Apr.08 19:52]
ce sa ma mai hotarasc, e un hibrid probabil...de asta i-am si zis experiment.
Acum, daca asa un prospect poate fi versificat oarecum, asta-i da ceva poetic? sau un text care incearca sa fie si nu reuseste, este sau nu poetic? eu as zice ca nu.
Dar asa sa fie, ai dreptate, niste tropi exista
si sunt singura legatura (fragila zic eu) cu poezia.
Si daca are si dintr-un prospect, si dintr-un ceva oarecumva poetic, apoi si dintr-un psihanalist demodat (stii cum e, daca doi oameni iti zic ca esti beat, te duci si te culci - deci asa o fi), atunci, ca la orice hibrid nereusit care se respecta, fiecare aspect luat in parte nu poate fi decat sub nivelul marii :)



 =  teorema imperecherii la vertebrate
Alberto M. Popesco
[08.Apr.08 19:58]
si eu il consider putin tehnicizat, metaforele si comparatiile sunt reci, dar in fond este o demonstratie stiintifica: "dragostea produce victime. tehnici de supravietuire."
foarte amical

 =  .
nica mădălina
[08.Apr.08 19:59]
ligia, cred că (și nu mă erijez în explicatoare sau sfătoasă, rămân la implă opinatoare) era vorba că e un text cu ferment. adică e o zonă în care ai explorat bine, chiar dacă perfectibil ca mai orice pe lume.
eu una cu acea provocare mă refeream la o anume luare în primire făcută de autor propriilor texte și la ducerea mai departe a ceea ce aduc ele ca plus de zvâc, plus de expresie.
iar acest text aducea.
nu cred, apoi, că distincția poetic-nepoetic e doar ea în miezul cestiunii aci, ci doar rămânerea în continuu experiment. căci limbajul e așa ceva înainte de multe :)

 =  sincer vorbind
Ligia Pârvulescu
[08.Apr.08 20:08]
nu credeam ca va catadicsi cineva sa lase vreun com pe un text atat de tehnicist.

Alberto, asta-i rezumatul, da :) E o aiureala de text, dar lasand la o parte incadrarea, (ca nu asta e important, daca-i poezie sau prospect sau ce-o mai putea fi), bottom line e daca e bun de ceva sau nu, iar eu zic ca nu e. E o incercare, poate alta data o sa iasa altceva mai bun, o sa mai incerc ceva asemanator la un moment dat.
Tot amical :)

Mada, uite asta da comentariu. Multam frumos. Mie uneori imi plac intortocherile in poezele, dar in comuri ba :) Mai bine-mi zici bai femeie, uite mie nu mi-a placut asta pentru ca, si mi-a placut asta pentru ca. Simplu. Sa inteleaga femeia simpla care este eu :). Bine-bine, intelesesem eu ceva inca din primul com, dar prea neclar. Mult-mult mai bine ista acum :), si multam pentru revenire :)

 =  experiment cu macio? :)
Anghel Pop
[08.Apr.08 22:16]
Ligia, dar ce e "carnivorul"? Imaginea ta despre bărbatul ideal? Sunt curios.

Așa am decriptat eu pasaje ca acestea:
"îl excită indiferența cărnoasă. îi spintecă vulva"
"prietenia lui e o delicatesă"
"în prezența extrem de rară a dragostei animalul poate involua"
"exemplarele puternice și cu o mare violență... "
"supraviețuirea îi conferă animalului imunitate afectivă"

"corpul i se arcuiește până devine asemănător cu al unei femei fericite"
Asta e o subtilă ironie la adresa machismului?

Eu am simțit oleacă de damf de bere, iz de geci de motocicliști, miros de motor turat, aromă de Marlboro. No, că puteai să le zici de-a dreptu!

 =  et voila :)))
Ligia Pârvulescu
[08.Apr.08 22:36]
Anghel, long time no see, bine ai revenit :)
Comul tau nu ma dezamageste nici de data asta, esti chiar aproape cu interpretarea (caldut, caldut). De fapt, barbatul de-acolo sunt eu, asa cum banuiai tu mai demult, remember? Ei bine, iata, banuielile se adeveresc :)) Acum serios, chiar esti pe aproape.
Pai daca ai simtit ce zici e foarte bine, simti mult dincolo de forma textului :), si planuiesc si ziceri de-a dreptu :)
Cu mult drag.

 =  ligia
mircea lacatus
[09.Apr.08 01:07]
eu nu am sa ma leg de datat aceasta de poem
ci de fotografie
su-per-ba!
o julieta a zilelor noastre
la moartea varului sau tibald sau tibor nu mai stiu :)


 =  Mircea,
Ligia Pârvulescu
[09.Apr.08 01:12]
I give up. Desi nu e poem :)
La foto, chiar nu stiu ce sa zic. Decat multumesc.

 =  excelent!!!
Bianca Damian
[09.Apr.08 22:25]
Ligia, pentru o femeie este tehnică de apărare... dar există carnivori și carnivori.
întâmplător, am întâlnit unul care se mulează oarecum pe portret. se întâmplase ceva atunci, era în faza în care animalul putea fi rănit letal.
acum îl urmăresc, destul de curioasă, cum anume se salvează: cred că doar reactivarea (prezumtivelor) sentimete ale adversarului si anihilarea propriei furii, asta lăsând locul calcului "la rece", ar fi soluția.

atenție: carnivorul este, întradevăr, un animal prietenos!



 =  Bianca,
Ligia Pârvulescu
[10.Apr.08 02:06]
e o tehnica de aparare pentru oricine as zice eu...
Ciudat am zis eu, cum de nu s-a facut legatura intre poza pusa de mine si...carnivor. E o prezentare a unui specimen, facuta sub o poza...care de fapt reprezinta specimenul :)...si asa am raspuns si la o intrebare a unui comentator anterior tie :)

 =  p.s. Bianca
Ligia Pârvulescu
[10.Apr.08 02:08]
...de asta am si spus mai devreme ca e o autoironie :)
Dar e valabila si interpretarea ta, imi pare bine ca m-ai vizitat :)

 =  parere
Caragata Cristiana Oana
[17.Apr.08 02:28]
un text interesant prin abordarea in stil stiintific a trairilor. mi-a placut "in prezenta extrem de rara/ a dragostei sau a altor sentimente conexe,/ animalul poate involua pana la stadiul/ activarii genei recesive a altruismului" . sfarsitul m-a intristat putin, cred ca ma numar printre supravietuitori :)

Cu prietenie,

Cristiana

 =  Cristina,
Ligia Pârvulescu
[17.Apr.08 12:34]
bine zis text. Citatul dat de tine poate fi foarte bine si neversificat. Supravietuirea sa nu te intristeze :)
Prietenos.

 =  semn
Marinescu Victor
[17.Apr.08 13:01]
am pus teleeniclopedia la rece si ma apuc sa cresc si eu un carnivor d-asta, sa se arcuiasca pana cand invat si io sa-l iubesc. da'sa ne mai spui, ca ideea sper io ca am prins-o si tare imi mai place. acum depinde de voce, sincer, nu stiu cum e a ta, dar a Danei Banu cred ca se potriveste de minune. :)

astept continuarea, binenteles in functie de dispozitia ta:)

victor

 =  Victor,
Ligia Pârvulescu
[17.Apr.08 13:23]
in cazul asta, mult succes :)
Vocea mea e rece si impersonala, ceva gen celei care face anunturi de plecari-sosiri trenuri in gara, asa ca sigur nu e potrivita - sau avand in vedere tonul textului, mai stii? :)
Continuarea nu va fi in urmatorul text, dar va fi, da, atunci cand voi fi in dispozitie, si sper sa iasa ceva mai reusit.
Multam.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0