Comentariile membrilor:

 =  andrei dragomir, felul în care...clipește languros,...
Teodor Dume
[29.Jun.08 11:31]
andrei,
poemul tău e o observație de cotidian bine plasată,
apoi conturată atent

îmi place

"clipește languros"

andrei, m-am obișnuit să văd la tine finaluri
deosebite. poate aici ar mai fi trebuit ceva care să
rostuziască un final bun. zic, doar,...

cu sinceritate,
teodor dume,

 =  veuve cliquot
noemi kronstadt
[29.Jun.08 14:38]
mie mi se pare un poem sobru, chiar grav

 =  ...
adriana barceanu
[29.Jun.08 16:08]
ar fi fost grav daca anda isi administra o doza in timp ce se rimela.


 =  Teodor, Noemi, Adriana,
andrei dragomir
[29.Jun.08 16:59]
Va multumesc tuturor pentru trecere.
Andrei, nu intotdeauna imi reusesc finalurile si, apoi, daca toate poemele mele ar avea finaluri tari, as deveni previzibil. Intr-adevar, poemul parca ramane undeva suspendat, nu se rotunjeste la final, numai ca nu stiu ce sa-i fac. O sa ma mai gandesc.
Noemi, intr-adevar, am vrut ca poemul acesta sa fie sobru, dar n-am intentionat sa fie si grav. Am vrut doar sa schitez un portret, personajul este, desigur, fictiv, insa cred ca poti recunoaste tipologia acestui personaj studiind persoane din jurul tau. Daca ti se pare ca e si grav, probabil ca e, pana la urma orice poem e asa cum il percepe cititorul sau.
Adriana, nu avea cum sa-si administreze o doza chiar in timp ce se rimela, dar imi place ideea. Anda asta e o tipa foarte "cool", deci in mod sigur ia cate un extasy dupa ce isi rimeleaza genele si apoi pleaca la discoteca sau la club unde incearca sa agate cate un pusti de bani gata.

 =  si raspunsul a venit
adriana barceanu
[29.Jun.08 17:13]
hmm, pai daca ii adaugai niste sare si piper, mai schimbai putin exprimarea, care desi voit simpla nu se ridica la nivel de poezie ar putea iesi din cazul -atelier pe care eu l-am recomandat cu caldura si prietenie.

seara buna draga domnule, mai scrie-ne despre anda ca suntem curiosi

semnat eu si ceata lui pitzigoi:))

ps. spor la treaba

 =  din păcate experimentul este eșuat, din punctul
alina livia lazăr
[29.Jun.08 17:58]
meu de vedere
pentru că nu spune nimic
și e prea relaxat
așa se poate scrie oricum oricând despre oricine exemplu

chiar și io



de fiecare dată când mă uit la victor
simt că pe spinarea mea
se organizează tabere militare

victor își aprinde țigara slim
duce țigara slim la buze
pe mâna lui victor verigheta
strălucește ca o promisiune
victor visează la o amantă bună cu pulpe lungi
și fără prejudecăți
gulerul scrobit al cămășii
îi lasă cercuri pe gât




de exemplu. și pot continua așa.

dar nu înseamnă nimic. le puteam pune sub formă de propoziții și era un fragment descriptiv de proză. cam asta.

 =  Adriana,
andrei dragomir
[29.Jun.08 18:29]
nici nu am intentionat ca textul acesta sa se ridice la nivel de poezie. Dimpotriva, am vrut sa fie cat mai nepoetic, fara sare si piper, asa cum este si personajul descris in acest text. Este o scriitura "alba" , apropiata de gradul zero al scriiturii, deci ar fi ridicol sa ma apuc s-o impanez cu metafore, comparatii si epitete doar ca sa-i dau sare si piper. Sa nu intelegi ca imi apar textul, sunt de acord ca nu se ridica la nivel de poezie si nu ma supar ca l-ai recomandat pentru atelier, mai ales ca ai facut-o cu caldura si prietenie. Acest text este doar un experiment, foarte probabil un experiment ratat, dar sunt foarte curios care sunt sugestiile tale pentru salvarea acestui text. Ma intereseaza foarte mult cum ti-ai dori tu sa fie acest text si cum l-ai (re)scrie tu. Eu ti-am explicat, in acest raspuns, ce am vrut eu de la acest text. Ma intereseaza, insa, foarte mult, sa aflu ce iti doresti tu de la textul meu si cum ti-ar placea sa fie scris. As vrea chiar ca fiecare cititor sa rescrie textul meu asa cum i-ar placea.

 =  Alina,
andrei dragomir
[29.Jun.08 18:46]
Pentru ca experimentul acesta sa nu fie cu desavarsire ratat, te rog sa rescrii acest (pseudo)poem, in cazul in care consideri ca mai poate fi salvat ceva din el. E adevarat ca asa se poate scrie oricum, despre orice, tocmai de aceea ma intereseaza foarte mult cum ai scrie tu despre anda sau despre cineva care seamana cu anda din textul meu. Am poeme la care tin foarte mult si de care nu as vrea sa se atinga nimeni, insa acesta este un text pe care as vrea sa-l rescrie fiecare cititor in felul sau, cred ca asta ar fi partea cea mai interesanta a experimentului. Mi s-a parut dragut poemul pe care l-ai scris ca sa-ti argumentezi comentariul, chiar daca am impresia ca l-ai scris cu intentie ironica. Poate ca victor din textul tau e perechea andei din textul meu.

 =  Nu e arta
Aura Albatros
[30.Jun.08 13:22]
Pentru mine poezia inseamna altceva...Arta ar trebui sa ne inalte, nu? Nu sa listeze ceva ce pur si simplu vede, ceva ce ar putea spune oricine, pur si simplu descriind o situatie, ceva ce nu te duce intr-un loc mai inalt.. si nici mult mai curand, cum ar spune Nichita Stanescu :)
Dar parerea mea e umila...daca ti-a fost aprobat textul aici o fin insemnand ceva...
Desi tot nu ii vad scopul artistic.

 =  Aura,
andrei dragomir
[01.Jul.08 00:07]
intr-adevar, nu e arta si nici nu se pretinde a fi. Este doar un text si atat. Nici macar nu pretind ca e un text interesant. E un text brut. Daca te uiti in jurul tau, vei vedea nenumarate forme umane care sunt replici ale banalului portret din acest text. Dar aceste personaje, desi nu sunt opere de arta, pot deveni. Au fost mari artisti care au transformat in arta nu doamne rafinate din inalta societate sau don juani eleganti si impecabili, ci calcatorese umile, tarfe obosite din cabareturi sau betivi obositi din carciumi abjecte. Sa faci arta din material ales si cuvinte frumoase? Nu, multumesc, e la indemana oricui. Profesorul Higgings, dintr-o piesa pe care desigur o cunosti, ca mare iubitoare de arta ce esti, a transformat-o in opera de arta pe o mahalagioaica ignoranta. Eu nu sunt un Higgings, recunosc cu umilinta si textul meu nu poate decat s-o demonstreze, insa te provoc sa imi arati tu, care, se vede de la distanta, esti mult mai artista decat mine, cum anda din acest text brut s-ar putea transforma intr-o opera de arta. Si, crede-ma, s-ar putea transforma, dar numai datorita efortului unui mare artist, asa cum, recunosc cu umilinta, nu sunt eu. Nu am facut decat sa inregistrez un stereotip social cum este anda, fara vreo pretentie estetica. Si mi-ar placea sa apara un mare artist care sa faca din anda ceea ce a facut profesorul Higgings din micuta mahalagioaica. Eu nu sunt la inaltimea lui Higgings, desi mi-ar placea sa fiu.
Sa nu intelegi, din cele de mai sus, ca imi apar textul. Nici pomeneala, toate textele pe care le-am postat aici sunt de atelier. Sunt texte slabe, nefinisate, in mare parte, niste simple notatii. Le-am postat doar pentru a fi criticate si aratate cu degetul. Raspunsul pe care ti-l dau nu e, de fapt doar pentru tine, e o justificare pentru toate textele mele. Texte pe care le-am postat pana acum si le voi posta in continuare din pur masochism. Vreau ca textele mele sa fie criticate. Mai bine un critic inteligent decat o sleahta de laudatori tampi.

 =  bine, andrei, uite că revin pt că mi-am dat seama ce
alina livia lazăr
[01.Jul.08 00:13]


îi lipsește andei tale:

impactul pe care îl are ea asupra ta
sau nu neapărat impactul, ci măcar - ce face ea din tine -
sau cum te raportezi tu la ea,
ceva de genul ăsta, înțelegi?

ar prinde viață, mă gândesc, pentru că așa se aude vocea tuturor
dacă te-ai implica,
s-ar auzi vocea ta și

ăsta

s-ar putea să fie un lucru bun.

în plus, ai fi și tu mai onest că nu degeaba ai ales să spui despre ea
trebuie să-ți fi făcut ea ceva.

aici, astfel, e doar un observator rece.

mă gândesc.

 =  Ai intuit foarte bine, Alina,
andrei dragomir
[01.Jul.08 02:06]
sunt doar un observator rece. Ce impact sa aiba asupra mea? Nu pot sa ma raportez la ea decat ca la o pipita oarecare. Si ma intereseaza in mod special vocile tuturor. Si vocea ta. De exemplu, vreau sa stiu daca ai cunoscut si tu o astfel de anda cum e cea din textul meu si cum ai vazut-o tu, daca te-ai raportat la ea sau te-ai comparat cu ea in vreun fel. Din punctu meu de vedere, anda asta din textul de mai sus e un arhetip al epocii noastre si la un arhetip nu te poti raporta fara sa te simti coplesit(a). Asadar, pe mine ma copleseste anda, la fel cum ma copleseste cristian gava sau pamela anderson,sau gigi becali, de exemplu. Numai ca, spre deosebire ce cei mentionati, anda e o fictiune. Dar aceasta fictiune e o suma a unor situatii/persoane reale. Si, recunosc cu onestitate, aceasta "anda" mi-a facut si imi face in continuare ceva. Ma agreseaza zilnic cu stupiditatea si banalitatea ei.

 =  Avertisment
andrei dragomir
[01.Jul.08 02:38]
Daca sunteti in cautare de capodopere, nu accesati paginile mele. Nu sunt in cautare de forme artistice, ci de forme de interactiune. Si, ca sa nu va pierdeti timpul pe aici, aflati ca ascult bach, chopin si mozart, dar mai des le ascult pe vulgarele reprezentante ale plebei, gabi lunca si romica puceanu si, mai ales, heavy metal si chiar muzica de satanisti. Daca va imaginati ca veti gasi in mine un artist sau un poet, va inselati. Am veleitati artistice, dar nu sunt un artist. Pot fi poetic(us), dar asta nu inseamna ca sunt poet. Si ii invidiez in mod sangeros pe cei care scriu poezie adevarata, pentru ca visul meu, de cand ma stiu, a fost sa devin un mare poet. Si daca va imaginati ca remarcile mele negative in subsolul poemelor dumneavoastra se datoreaza acestei invidii, va inselati. Intotdeauna comentariile mele acide vor purta si semnul aprecierii si admiratiei mele fata de un mare poet, iar cunoscatorii il vor recunoaste.

 =  Asta a fost
andrei dragomir
[01.Jul.08 02:41]
un comentariu ingamfat si jignitor, probabil. Imi cer scuze.

 =  homo poeticus
noemi kronstadt
[01.Jul.08 02:43]
tocmai de aceea , si poemul, si autorul imi par sobri, chiar gravi

 =  Noemi,
andrei dragomir
[01.Jul.08 03:56]
sper ca o sa mai gandesti asa si daca intru pe una dintre paginile tale si o sa-ti critic vreun poem,. Oricum, sa stii ca daca te voi lauda vreodata, asta nu-ti va folosi la nimic, eu sunt un nimeni. Iar eventualele mele critici, prin urmare, n-ar avea de ce sa te atinga. Oricum, iti promit ca o sa te citesc si voi incerca sa iti comentez scrierile. Iti spun toate astea fara vreun fel de ironie. Cunosc foarte bine legea dupa care functioneaza, in general, acest site, adica lauda pentru lauda, critica pentru critica. Sper ca tu sa fii una dintre exceptii.

 =  Te rog, Noemi,
andrei dragomir
[01.Jul.08 05:29]
nu ma mai blagoslovi cu caracterizarea de "poet grav". Ma trimiti direct la "Deschide, gropar, mormantul" in interpretarea Romicai Puceanu. (O piesa foarte faina, buna de ascultat spre ostoirea orgoliului de orice fel.)Mai lipseste sa spui ca sunt un poet metafizic.

 =  andra are mere
noemi kronstadt
[01.Jul.08 17:02]
inca nu, dar poti deveni, si numai daca vei invata sa hohotesti pe o partitura corecta si daca vei scoate din meniu, cand ma inviti la masa, supele fierbinti si iaurtul rece...intelegi, am canini sensibili si cu autonomie la infipt...te invit sa descompui superjamul, asta o va scuti pe persona sa termine demersul cu pricina, deja am aspre mustrari de constiinta , dar, daca nu mi-e lene ...

esti andrei dragomir, autor agonia si viitor poet bun

 =  despre reactia la orbul gainilor
Iakab Cornelia Claudia
[08.Jul.08 21:54]
fiecare gest al tau ar vrea sa fie incarcat de poezie, dar trebuie atunci sa dai frau liber sentimentelor fata de subiect: materialismul omului care pare perfect, jinduit. materialism pentru mine este implicit egal cu lasitatea , frica, slabiciunea.

 =  Iakab Cornelia Claudia,
andrei dragomir
[01.Aug.08 01:56]
te inseli, am simtul ridicolului, asa ca nu vreau ca orice gest al meu sa fie incarcat de poezie. Cum ar fi ca polutia nocturna sau urinatul sa se vrea incarcate de poezie? Desigur, ar putea fi poetice, dar numai intr-un anumit context, nu ca simple gesturi. Asa cum admiratia fata de un peisaj mirific e doar o stare, fara sa fie neaparat poezie. Cat despre materialism, da-mi voie sa nu fiu de acord cu tine, nu este egal cu lasitatea sau slabiciunea, ci doar o fateta a instinctului de supravietuire. Unul dintre resorturile materialismului ar putea fi frica. Frica este justificabila. Tu poate nu simti acea frica de care vorbesc, probabil ca provii dintr-un mediu care ti-a oferit toate mijloacele materiale care sa-ti permita orientarea catre alte valori decat cele materiale. Dar sunt foarte curios, daca nu ai avea trebuintele bazale satisfacute (cred ca stii despre piramida lui Maslow), cum ai mai privi necesitatile materiale? Dar nu acest tip de materialism legat de supravietuire face obiectul textului meu, ci materialismul care tine mai ales de imagine, care nu are nimic de-a face cu supravietuirea. Materialismul pustoaicei fitzoase care se afla cu colegele /prietenele ei intr-o competitie din care invingatoare iese cea care agata tipul cel mai bogat.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0