Comentariile membrilor:

 =  "azi în orașe e pelerinaj"
Doru Emanuel Iconar
[22.Dec.08 10:15]
Nuanțe de gri poezia ta. Acum în ajun?

“pe străzi un murmur de inimi se-aude
cerul plin de aripi”

Mi-ar place mai simplificat versul, mai curat. Dar asta e numai o părere.

Sărbători luminoase să-ți dăruiască Domnul!

Doru Emanuel

 =  thanks Doru!
Marius Surleac
[22.Dec.08 10:41]
Salut Doru!

Mulțumesc pentru semnul de lectură. Acea nuanță de gri semnifică ceva Doru, ca de altfel tot poemul. O să văd poate modific un pic forma la ultima strofă.

Sărbători fericite și ție!

Cu prietenie,
Marius

 =  Oameni buni au fost , oameni buni mai sunt
George Floarea
[22.Dec.08 14:23]
Să ne amintim și să nu uităm niciodată pe cei morți pentru libertate. Crucile lor albe ne vor spune mereu cine au fost ei. Îngerii vor lumina chipuri înecate în gri.

Un Crăciun luminat de îngeri!
Cu admirație și respect
George Floarea

 =  neuitarea....
cordeanu iulia
[22.Dec.08 14:23]
"azi încă se mai văd cicatrici pe străzile goale
prin pereții de beton armat și copaci care
odată ce frunzele au picat
își arată semnele arse de glonț"

noi cei care am trait acele clipe...n-o sa putem uita...


 =  îngerilor fără nume
George Daryoung
[22.Dec.08 14:23]
nu putem să nu vedem griul, noi care am trăit acele evenimente, atunci cand ne/aducem aminte de prietenii pierduți. frumos ți/ai adus aminte.
Crăciun fericit!

george

 =  cei care au luptat cu mâinile strânse în lanțul uman
Corina Gina Papouis
[22.Dec.08 13:25]
Marius, un text care in mine a descis o firida uitata si care acum singereaza amintiri la fel de proaspete, precum cele de ieri...ai surprins bine cred peisajul din 22/12: cicatricile strazilor, lanturile, pelerinajul, gratiile indoite, lacrimile de mama - induc atmosfera aceea ce se zbate in memorie 'time and time again'...
linkul cu Valeriu Sterian - tops it up!
Doamne, vino Doamne, sa vezi ce-a mai ramas din oameni!
well done Marius!
Corina


 =  good point Corina ... mulțumesc!
Marius Surleac
[22.Dec.08 13:36]
Corina, ai dreptate - am încercat cât de cât să scot în evidență anumite momente de pe 22/12/89, asta pentru că mulți au ieșit în stradă și au murit pentru libertate. Piesa lui Vali Sterian e cea mai reprezentativă pentru ziua de azi.

Mulțumesc pentru semnul de lectură!

Cheers from Marius!

 =  .
alexandru moga
[22.Dec.08 13:55]
si uite asa se face folclorul de tip nou asa se creioneaza legendele asa se scriu versurile patriotice:
"afară un murmur de inimi
se-aude"

"azi trimit aceste cuvinte îngerilor"


"trecutul călcat în picioare de umbre
păgâne"


"mulți vin îmbrăcați în paltoane, poartă pe cap cușme" - versul asta parca e scris de paunescu sau vadim sau oricum de cineva din zona asta national comunista


ma intreb oarecum retoric de ce trebuie sa facem exercitiul asta de fiecare 22 decembrie, 1 decembrie, 1 mai, de craciun de pasti de whatever?
cui foloseste?
la ce foloseste?


crezi ca ne faci sa ne simtim mai mareti?
mai viteji?
mai puri?
mai frumosi?
mai destepti?


 =  Răspuns Alexandru Moga!
Marius Surleac
[22.Dec.08 14:09]
Alexandru, eu nu fac nici un exercițiu aici, nici versuri patriotice, nici tente păunesciene și cred că ești pe lângă. Dacă nu ți-a plăcut, problema ta - eu nu am scris acest text ca să te fac să te simți măreț, viteaz sau cum vrei tu fiindcă azi este 22 decembrie; și aș vrea să o lași mai moale cu generalizarea atât timp cât nu știi nimic despre propria mea persoană, despre modul meu de gândire.

Și dacă sunt persoane care fac acest exercițiu cu zilele naționale sau mai știu eu ce, nu toată lumea gândește ca tine - poate pentru alții e ok. E problema fiecăruia!

Am observat că vrei să ieși în evidență printr-o duritate falsă, dar nu ți-a ieșit mai nimic.

Nu ți-ai găsit aici persoana potrivită pentru certuri.

Mulțumesc de trecere și semn de lectură.

 =  .
alexandru moga
[22.Dec.08 14:19]
nu vreau sa ies in evidenta deloc am si eu dreptul la pareri din moment ce lista de comentarii este deschisa dar poema asta a ta pare decupata din scanteia tineretului
daca ii dai titlul "partid iubit" sau "clasa muncitoare merge in mars" poti s-o publici fara probleme intr-o antologie de poezie proletcultista

spune-mi si mie unde ai vazut tu oameni cu cusme la revolutie?

eu nu am vazut niciunul nicio cusma si crede-ma ca am umblat mult zilele alea nu am auzit niciun murmur de inimi nici gratii indoite nici tipete frante de arma

nu am vazut pe nimeni sa lupte cu mainile goale adevarul este ca nu am vazut pe nimeni sa lupte in niciun fel de unde si pana unde ai vazut tu lupte?

marius poezia ta este ingrozitoare e un sablon decupat din cartea de romana de clasa a V-a un delir patriotard fara sens

incearca sa compui si poezie marius ca asta nu e


ps. poezia nu se scrie cu tema adica azi e 22 decembrie gata fac o poema cu 22 decembrie sau azi e craciunul si gata scriu o poema cu mos craciun sau cu sfanta anastasia sau whatever
parerea mea e ca daca ajungi sa compui la comanda (chiar daca comanda iti apartine) e jalnic


 =  gata, îmi iau lucrurile și mă retrag în munți!
Marius Surleac
[22.Dec.08 14:46]
Alexandru, si gratiile si cusma sunt la figurativ si se axeaza pe vizual, dar și local - ca element geografic. Eu zic să te mai uiți, sau mai bine nu - nu are rost!
Dacă ție asta ți se pare poezie patriotico-comunistă atunci îmi pare rău pentru tine.

Oricum, elementele mele de bază aici sunt "îngerii" și nicidecum patriotismul despre care vorbești. Probabil te-a marcat tare perioada comunistă de vreme ce mergi doar pe idea asta. Oricum nu ai înțeles nimic din ce ți-am spus.

De scris nu scriu la comandă și observ că aberezi rău, dar rău de tot (nu numai în pagina mea dar și în pagina altora care nu se ridică la nivelul tău de poet, și care "nu scriu poezie", și multe alte impresii asemănătoare pe care le folosești în comentarii).

Atunci mulțumesc de sfaturi dragule geniu-poet, care scrii poezie iar restul nu!
Îți doresc să nu te mai cobori în pagina mea - nu de alta dar, de acolo de sus de la tine, să nu apară amețeala și să nu vă murdăriți numele cu un text atât de îngrozitor, că altfel vă pierdeți cititorii.


Numai bine și succes!

Cu umilă plecăciune,
Marius

 =  .
alexandru moga
[22.Dec.08 14:57]
marius tonul asta de copil isterizat nu tine cu mine
am facut un comentariu nu am dat cu bata in nimic ca sa zic asa

parerea mea este ca versuri de genul:
"cei care au luptat cu mâinile strânse în lanțul uman
îi salută cu capetele goale" sau "trecutul călcat în picioare de umbre
păgâne " sunt sabloane patriotice

toate poeziile patriotice au cate niste unii care au luptat cu mainile stranse sau impotriva trecutului pagan sau vad semnele arse de glont

ce vreau eu sa te fac sa intelegi este ca se poate vedea si altfel nu am nimic cu tine nu inteleg de ce o iei in nume personal?

ps incearca pe viitor cand vrei sa ai un ton ironic sa nu mai folosesti expresii de genul:
"Cu umilă plecăciune,
Marius"
nu de alta dar suna fals suna ipocrit se vede ca esti suparat se vede ca nu mai ai argumente se vede ca ai vrea sa-mi dai un cap in gura si nu stii cum s-o faci
data viitoare spune franc ce crezi nu te mai ascunde dupa formulari pretioase sau dupa false politeturi

sa auzim numai de bine :)

 =  ok!
Marius Surleac
[22.Dec.08 15:01]
Ok Alexandru. Să știi că sunt foarte calm. Ai dreptate în tot ce ai spus mai sus.

Mulțumesc!

 =  21-22, cine trage-n noi?
noemi kronstadt
[22.Dec.08 15:04]
presupun ca marius surleac era un kinder de scoala generala in '89, cand altii aveau sansa sa experimenteze live si in linia intai despre ce se vorbeste aici.daca el scrie despre revolutie, asa cum simte , cum il duce imaginatia si feelingul, indiferent de calitatea estetica a produsului de conceptie, mi se pare un eveniment etic remarcabil, inainte de toate.ca nu e impregnat proletcultistic, ci doar tanar , viu si ardent cand si cat trebuie, mi se pare suficient de transparent chiar si pentru un cinic profesionist, in metastaza ostentativa a sperantelor.

cu permisiunea autorului, l-as intreba pe d-l moga ce inseamna comanda autocomandata, in afara motivatiei si vointei proprii, adica, a liberului arbitru.intreb ca sa aflu, evident

 =  mulțumesc George, Iulia, George!
Marius Surleac
[22.Dec.08 15:11]
George Floarea, Iulia Cordeanu și George Daryoung - îmi cer scuze pentru răspunsul întârziat dar abia acum mi-au apărut comentariile voastre.

Vă mulțumesc pentru semnele de lectură și pentru urări. George Daryoung - ai observat bine "îngeri fără nume".

Acest text nu are în vedere ca plan principal revoluția din 89 - el face parte din ciclul "poeme cu și despre îngeri" și face mai mult trimitere la sufletele celor morți, la natura umană, la trăsături. E o modalitate a mea de a vedea lucrurile.

Vă mulțumesc!

Cu prietenie,
Marius

 =  .
alexandru moga
[22.Dec.08 15:18]
pai noemi comanda autocomandata in afara motivatiei si vointei proprii este un "impuls" dat de creier adica el creierul zice asa ia sa scriu eu azi o poezie patriotica nu neaparat ca vreau eu dar tovarasul secretar general al partidului comunist roman s-ar bucura teribil sa citeasca o poezie pe placul lui

sau

doi autori scriu impreuna un roman
dupa ce il termina il citesc fiecare separat ca sa observe daca nu cumva au scapat ceva in roman care nu trece de cenzura - asta se cheama autocenzura si se practica pe vremea impuscatului din plin ca sa zic asa nici nu mai era nevoie de biroul ala de cenzura oamenii se autocenzurau singuri singurei


ce vreau eu sa punctez noemi este ca exista persoane inclinate spre asa ceva persoane cu frica lui dumnezeu persoane cu frica de cenzura persoane care scriu la comanda fara comanda e plina literatura anilor 1944 - 1989 de asemenea specimene de unde crezi tu ca au aparut ele?

din neant?

asa se incepe - la inceput faci un plugusor apoi o poema cu tarani cushmati apoi una de dragoste de neam si nu mai ai nevoie de nicio comanda scrisa - debitezi la foc automat poezii cu murmur de inimi cerul plin de aripi si degete infipte in frunte

 =  mulțumesc Noemi!
Marius Surleac
[22.Dec.08 15:23]
Noemi, mă bucură prezența ta pe pagina mea. Ai dreptate, în 89 eram kinder dar îmi aduc aminte multe din acele zile, îmi aduc aminte faptul că părinții îmi spuneau să nu strig prin fața blocului cu alți copii diverse sloganuri apărute atunci referitoare la libertatea de sub dominația comunistă. Și de atunci până azi mi-am făcut o viziune destul de amplă despre revoluțiile care au avut loc în mai multe țări aflate sub dominație comunistă. Anumite elemente de aici se potrivesc zonei din care provin eu.

În textul de față nu am dorit decât să mă axez pe un element din ceea ce a rămas în urmă, pe latura umană a celor care au participat și nicidecum nu m-am gândit într-o manieră patriotică.

În zona moldovei s-a simțit mai pregnant duritatea regimului comunist. Și ar mai fi câteva idei care fac legătura între conținutul textului și propria persoană, dar prefer să mă abțin.

Mulțumesc mult de trecere, de semn și mă bucură părerea ta - te mai aștept!

Cu prietenie,
Marius

 =  .
Marius Surleac
[22.Dec.08 15:31]
Alexandru, te rog să revii prin toate poemele mele și să-mi găsești vreun text proletar, patriotic sau cum vrei tu - dacă asta e opinia ta și nu înțelegi că nu am nici o legătură cu insinuările tale. Vezi că faci niște afirmații nefondate și acum chiar aberezi.

Apoi te rog frumos să mă lași în plata domnului și ne vedem fiecare de modul de gândire. Habar nu ai despre cum văd eu lumea, dar cele spuse mai sus zac doar în subconștientul tău, reflectă propria ta persoană.

Finish line!

Game over!

 =  cuvinte ingerilor
Ioana Geier
[22.Dec.08 19:00]
"azi trimit aceste cuvinte ingerilor
fara nume"

Mi-a facut placere sa citesc un text la o tema pentru care nu oricine este inzestrat cu darul de a scrie.Daca fugim de istorie,cine oare sa vina sa ne aminteasca de simtirea launtrica a neamului:americanii,francezii...?!Meriti respectul nostru,Marius,cu atat mai mult cu cat tu pe vremea aceea nu erai decat un copil nevinovat!

Sarbatori fericite!
Ioana

 =  mulțumesc Ioana!
Marius Surleac
[22.Dec.08 19:52]
Ioana, prezența ta nu face decât să liniștească spiritele și mă bucur că ți-a plăcut. Ai dreptate, nu trebuie să fugim de istoria care s-a scris odată cu noi și pe care trebuie să o purtăm mai departe. Am scris acest text pe moment, ideea a curs de la sine și mă bucur că a fost primit cât de cât bine.

Sărbători fericite Ioana!

Cu stimă,
Marius

 =  decembrie '89
George Mira
[22.Dec.08 20:09]
Din pacate, ziua de 22 Dec. este trecuta cu vederea mereu sau (mai rau) se discuta despre ea cu ironie.. se vorbeste despre "inghesuiala" din decembrie, despre "prostii" si "bagabontii" care au murit atunci degeaba... Am ajuns sa ma intreb daca nu cumva sunt ridicol cand imi dau lacrimile ascultandu-l pe V. Sterian.

 =  amintindu-ne
George Daryoung
[23.Dec.08 08:02]
de cei care au murit intr-o epoca de aur pentru noi, cei ce-am ramas sau nem ne-am nascut ulterior nu ne face de fel sa na simtim mai "mareti, viteji, puri, frumosi si destepti". ne face undeva mai oameni, e minimum ce mai putem face pentru ei si copiii lor. "indiferent de calitatea estetica a produsului de conceptie" felicitari marius!

george

 =  cicatrici
George Mira
[22.Dec.08 20:16]
"Nouă ni s-a furat Revoluția, știm să prețuim libertatea pentru că luptăm și, mai ales, vom lupta pentru ea". Este o fraza din "Boierismul". Sper sa nu fie doar o fraza goala. Eu simt ca fac parte din generatia careia i s-a furat Revolutia, dar libertatea nu ne-o mai poate fura nimeni. Si pentru asta au murit oameni, carora le suntem datori.

"azi încă se mai văd cicatrici pe străzile goale" si inimile noastre

 =  mulțumesc George!
Marius Surleac
[22.Dec.08 20:28]
Ai dreptate George, de cele mai multe ori se uită de cei care au murit pentru viitorul nostru, de cei care au făcut într-adevăr ceva și sunt ridicați în slăvi alții care nu sunt demni de nimic, dar asta e viața - mergem mai departe, ducem mai departe cuvântul.

Mulțumesc de semnul de lectură!

Cu prietenie,
Marius

 =  neuitarea
Anca Miraut
[23.Dec.08 09:50]
Cicatricile pe strazile goale si semnele arse de glont le vedem astazi si datorita versurilor tale. Suntem liberi datorita celor care au luptat si care astazi traiesc printre ingeri. Tipetele de arma, ecou de departe, lasa in inimile noastre ranile neuitarii.


 =  Mulțumesc George, Anca!
Marius Surleac
[23.Dec.08 10:30]
George Daryoung, mulțumesc de revenire and good point "mai oameni". Cât despre formă - cam aceeași estetică o folosesc pentru acest grup de poeme.

Anca, mulțumesc pentru semnul de lectură iar îngerii sunt tocmai cei ce-au murit pentru libertate.

Vă mulțumesc!

Marius




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0