Comentariile membrilor:

 =  deci?
Cornel Ștefan Ghica
[09.Jan.09 00:25]
în opinia mea, este mai mult decât o (simplă) statistică. este un semnal de alarmă (oficial, aș spune).

nu intru în detalii și-n interpretări (statistice și contextual-subiective). sunt curios, după acest demers, după această "oficializare", cum se vor împărții bucatele, care vor fi noile "tendințe" și grupuri/grupări, care vor fi re-acțiile "celor vizați"


te felicit pentru (acest) curaj.

cu stimă, Cornel Ghica

 =  părere
Dana Banu
[09.Jan.09 10:09]
în opinia mea nu este vorba despre un semnal de alarmă aici

e doar o statistică a textelor care au fost recomandate anul trecut


personal, nu prea dau atenție listei de la recomandate, prefer să citesc textele direct de pe prima pagină, nu cred că această listă reflectă neapărat nivelul calitativ al scrierilor autorilor care pot fi găsiți aici
e doar o oglindă a preferințelor editorilor acestui site

dacă bine țin minte, prin 2006 când mi-am creat contul pe agonia, cineva realiza periodic o astfel de statistică

problema textelor recomandate a fost mereu una dezbătută pe larg, recomandările au fost contestate mereu, au existat multe polemici pe marginea lor(unele sângeroase de-a dreptul:)) iar asta nu e nici bine nici rău, e inevitabil, e firesc

oamenii care scriu au orgolii, au sensibilități aparte, fiecare își are însă cititorii săi(mulți par se se bucure din păcate doar de atenția prietenilor de mess iar asta cred eu că e chiar dezamăgitor și frustrant pentru autorii respectivi), unii cititori rezonează, alții nu
se poate spune desigur că x îl recomandă pe y doar pentru că sunt prieteni, așa cum x, y, sau z se comentează la nesfârșit între ei, totuși...până la urmă de ce să nu privim și altfel, există afinități și prietenii literare, când oamenii au în comun idei, maniere de-a scrie și anumite principii literare e normal ca ei să se aprecieze public

câtă vreme sunt oameni care se simt încurajați de faptul că există cineva(de cele mai multe ori o persoană care preferă să rămână în anonimat, noi știind despre ea doar că e un editor și atât) care le apreciază scrierile, recomandatele își au rostul lor, mai mult de atât, există pagina de comentarii și nu de puține ori a apărea cu un text pe lista de texte recomandate e echivalentul unei puneri la zid, nu puțini autori recomandați au luat picioare și pumni inutili în cap prin subsolul on sau offtopic al textelor lor iar asta doar pentru că au apărut pe lista aceea
da
există pagina de comentarii iar atunci când luăm în considerare textele recomandate trebuie să ținem cont și de semnele de lectură primite de autorii care au fost recomandați, un editor atrage atenția asupra unui text, îl pune pe lista aia de la reco, îl face mai vizibil, putem să citim textul respectiv și din pagina principală de texte, nu e vreo pierdere pentru cei care nu apar acolo sau apar foarte rar, nouă ne rămâne însă opțiunea contestării sau a părerilor pozitive și până la urmă asta e ceea ce contează cu adevărat

părerea mea
:)

 =  dovada
Liviu Nanu
[09.Jan.09 12:27]
Iată dovada! Lista cu grafomanii de pe agonia. Niște pășuniști :)

 =  și așa vorbim singuri :))
Laurențiu Ion
[09.Jan.09 14:36]
eu cred că este foarte interesant atunci când un cititor oarecare ajunge din întâmplare pe agonia și găsește un text recomandat care are virgulă între predicat și subiect
nu e vorba neapărat de calitatea textelor pentru că aici părerile sunt împărțite deci sunt și scuzabile
personal mă amuză agramații dar nu știu ce le provoacă altora
și cel mai grav e că majoritatea nu-și recunosc greșelile pentru a se corecta
până la urmă a greși e omenește

cred că agonia este o comunitate valoroasă în pofida multor nereguli și nu merită o asemenea batjocură
în fine și așa vorbim singuri :))

 =  Felicitări
razvan ducan
[09.Jan.09 14:50]
"Fiecărui poet trebuie să i se dea o medalie să aibă ce arunca pe ferestră."
Spuse, aproximative, de Nichita Stănescu

Felicitări pentru multele steluțe. Primite în clasa întâi?

 =  încă un comm și gata:)
Dana Banu
[09.Jan.09 14:59]
cunosc autori care au fost profund dezamăgiți de faptul că anumite texte de-ale lor au fost recomandate, eu însămi, trecând peste respectul datorat celui care mi-a onorat anumite texte cu o stea roșie, am operat modificări pe text doar pentru ca el să iasă de la reco

(se pare că acum textele nu mai ies din lista de la reco atunci când li se aduc corecturi, sau poate mă înșel)

până la urmă toată povestea asta cu recomandările e doar un joc virtual, nu cred că trebuie să îi dăm o prea mare importanță, cum am mai spus de multe ori, ceea ce unora li se pare măiastru altora li se poate părea dezastru

important e feedback-ul și să nu îmi mai spuneți voi mie dana banu dacă nu acesta primează, când spun feedback nu mă refer la stele și alte onoruri ci la calitatea comentariilor primite

poți să ai mii de accesări, zeci de comentarii care nu spun nimic, laude până la cer și înapoi dar astea nu sunt nimic pe lângă momentul ciudat în care te vezi recomandat pe un text pe care nu ți-l mai asumi sau te vezi zdrobit efectiv pe un text care pentru tine e mai mult decât lumina ochilor

suntem subiectivi și faini în orgoliile noastre iar asta ne face unici, părerea mea

am revenit acum pentru că, pentru mine una, agonia rămâne un loc aparte

în rest doar cifre, astea mie uneia nu prea mi-au plăcut never

vă salut

elian

 =  Nu e o ofensă personală...Departe de mine acest gând.
razvan ducan
[09.Jan.09 15:07]
Dle Călin, vă rog să nu o luați ca o ofensă personală. Nici pomeneală de așa ceva.Departe de mine acest gând. Este un protest împotriva ....măturătorilor care, datorită faptului că stau foarte mult pe drum (șosea, stradă, etc.)cred că acesta este al lor. În acestă "breaslă" sunt și camionagii.

 =  parere
Doru Dorian David
[09.Jan.09 15:12]
sincer, ma privesc cu ochii mari, cat cepele! la recomandate, vorbesc de steaua aceea rosie, inaltatoare... am peste 3000 de cititori(vorba vine), iar asa dezbracat... rareori ajung la 300 cititori. ei, la ce concluzie pot sa ajung? chiar daca nu-mi pasa.

 =  punct (de vedere)
Adrian Suciu
[09.Jan.09 15:26]
Nici pe mine nu ma intereseaza cifrele si matematica, Dana Banu, dar nu pot sa remarc faptul ca Agonia se transforma, incet-incet, intr-un autoerotism de grup (restrins). Avind in vedere ca (mai) imi pasa si mie de colectivitatea asta si ca am avantajul de a nu fi frustrat in comentarii (dupa cum se vede, figurez si eu in lista lui Calin Samarghitan), imi permit sa-mi exprim punctul de vedere. Nici unul dintre editori nu ar trebui sa aiba dreptul sa acorde recomandari (stele rosii) unui alt editor mai des de o data pe an (niciodata e prea mult de cerut, desi moral asa ar fi). Altminteri, agonia este, mutatis-mutandis, forma de manifestare a unui trafic de influenta. Marunt, fara miza, un trafic de influenta tipic romanesc: tu-mi dai mie, eu iti dau tie. Domnule Samarghitan, interesanta statistica - mult mai interesant ar fi sa ne prezentati o statistica cu cite dintre stelele respective sint "reciprocitati".
PS. Sigur, punctul meu de vedere nu conteaza si nici nu va tine cineva cont de el dar am simtit nevoia sa-l exprim.

 =  erata
Adrian Suciu
[09.Jan.09 15:28]
In primul rind al comentariului, in loc de "nu pot sa remarc", se va citi "nu pot sa NU remarc".

 =  Importanți, din agonia, uniți-vă!
razvan ducan
[09.Jan.09 15:30]
Importanți,din agonia, uniți-vă! Sunteți cu steluțe în frunte!?

 =  *
Andrei Trocea
[09.Jan.09 15:44]
:-)(-:
Ianus

 =  sunt nevoită să revin
Dana Banu
[09.Jan.09 15:49]
Adrian Suciu, sper că nu mă suspectezi de vreun partizanat, nu aparțin niciunui grup agonistic, nu agreez cifrele(după cum spuneam), nu mă înregimentez never în nicio tabără, prietenii mei au primit de multe ori comentarii acide din partea mea, asta pentru că nu îmi permit să atac decât textele unor oameni pe care îi știu sau îi bănuiesc rezistenți la intemperii comentatoricești și de lăudat dau cu lauda doar atunci când consider eu că e momentul


acestea au fost părerile mele pe care mi le mențin

în ce privește "tu-mi dai mie, eu iti dau tie" mă uitam mai zilele trecute peste pagina mea de autor și am observat că am primit în timp stele și comentarii de la autori aparținând unor grupuri diverse, de la oameni cărora nu le-am oferit niciun comentariu sau prea puține, mie uneia asta îmi ajunge, restul e, repet, doar un joc virtual...nu generalizez never iar când o fac de obicei îmi pare rău

și repet și susțin

acestea au fost părerile mele de simplu autor care postează pe agonia, doar atât
nimic mai mult

nu sunt purtătorul de cuvânt al nimănui, ca întotdeauna sunt doar eu, dana banu și atât

servus

 =  uite, da
Snowdon King
[10.Jan.09 06:23]
Uite un om cu moralitate, Adrian Suciu. Cu idei excelente, sa nu se mai acorde recomandari intre editori. Sa nu se autopromoveze. Ideea ar fi asa: cei care au nivel de la 120 in sus, sa nu aiba dreptul sa insteleze rosu sau galben textele celor cu acelasi nivel. Ei sa aiba o sectiune separata a siteului unde sa isi expuna creatiile. Iar la aceasta sectiune sa nu aiba dreptul sa comenteze decat ei insisi, vorba aceea, au un alt nivel, nu?

 =  ora bilanțurilor
George Asztalos
[09.Jan.09 16:12]
mda o statistică susceptibilă de falseturi și apetisantă la comentarii. Per ansamblu importanții și superimportanții saitului poezie.ro (și nu agonia, fraților, nu mai confundați...:D) se cunosc, nu aflăm noutăți aici doar cantități de stele pe cap de laureat. Ce era mai interesant a spus dl. Suciu cu traficul de influență. Alte chestii care ar fi interesat:
1. Cea mai rapidă ascensiune pe sait a anului : (exemplu subiectiv) Victor Potra
2. Cea mai răsunătoare plecare de pe sait a anului: alegeți dintre demisionari
3. Cea mai grea decădere (restricție) de nivel de acces a anului...(tre' săpat cam adînc să se știe asta)
4. Cel mai premiat atelierist al anului (sunt destui)
5. Cel mai mare scandal al anului (pentru adoratorii de știri de la ora 17 )
6. Cel mai tînăr și cel mai bătrîn membru, atît fizic cît și ca vechime în producție...:)
7. Cel mai prolific și mai leneș membru...apropo...cantitativ, ca aici...:)
...uel mai puneți și voi și să scoatem o statistică realmente faină...nu?

 =  *
Doru Emanuel Iconar
[09.Jan.09 16:34]
Ați sărit câteva texte bune. Primul care îmi vine în minte, pentru că îi urmăresc aparițiile în mod constant, este George L. Dumitru, cu un text de proză recomandat. Din păcate, din pură neatenție, a încadrat un al doile text recomandat, la presă, deși este clar continuarea textului precedent. Corecția nu poate fi făcută pentru că, din motive tehnice, s-ar pierde recomandarea.
Sigur mai sunt și alții. Mulți ar merita evidențiați.

Doru Emanuel

 =  ghici ciuperca ce-i
emilian valeriu pal
[09.Jan.09 16:37]
Ma amuz copios, situat asa glorios, imediat dupa editori si nici macar stelutar nu sint. Si la frecventa mea de trei patru comuri pe luna, ghici ciuperca in ce gasca sint?

Hint: sint mana dreapta a Francmasoneriei. N-am mai ris de mult asa. Altii in loc sa se rezume la a scrie, se cauta unul pe altul de stelute si de grupulete ca maimutele de paduchi.

 =  uimire
Anni- Lorei Mainka
[09.Jan.09 16:51]
daca eu am scris cred in total vreo 20 de texte
cum puteam sa am peste 40 de recomandari
sau nu stiu ce sunt acelea?
am ajuns din greseala la acest text, care ma ingrijoreaza ptr ca probabil asa ne trezim cum, cine cind si ce si mai ales ne vom intreba dE CE......

mai bine mergeti la film sau va intilniti cu prieteni....
la multi ani - de fapt asta am dorit sa spun tuturor si pe acest an
si sa ne dorim inspiratie nu stelute

 =  Aceasta-i întrebarea !
razvan ducan
[09.Jan.09 17:01]
Am semnalat în mai multe rânduri lipsa de obiectivitate a celor (ne)îndreptățiți, privitoare la acordarea de steluțe. Din nepricepere sau, în cele mai multe cazuri, din apartenență la bisericuțe. Acest rod al statisticii, ce a provocat o oarecare indignare, îmi confirmă subiectivitatea acordării galoanelor.Întrebarea e: Ce steluțe de credibilitate literară și morală au cei ce împart steluțe?

 =  :))
Laurențiu Ion
[09.Jan.09 17:08]
e haios că domnul răzvan ducan dorește să provoace un adevărat scandal aici uitând de altfel motivul pentru care se află pe acest site :)

 =  comentariu degeaba
Laurențiu Orășanu
[09.Jan.09 18:12]
Iata ce spune regulamentul privind acordarea stelutelor. Cum "recomandat" e mai mult decat o steluta, ce scrie mai jos ar trebui sa ase aplice si la "Recomandate":
NU
"steluțe repetate pentru texte ale aceluiași autor - încercați să alegeți cu atenție textele pe care le remarcați cu steluță. dacă un autor merită steluță pe fiecare text este bine ca aceste aprecieri să vină de la membri diferiți ai site-ului. iar un autor care scrie constant bine nu mai are nevoie de încurajări și distincții, el își are asigurați vizitatorii prin calitatea textelor."

Ori, prin forta nivelului, recomandatele le stabilesc editorii (stelutarii n-au acest drept). Cercul gresitorilor (nu cred ca avem 19 editori, deci sunt Recomandari repetate) (sau, hai sa fiu bland, al celor care incalca regulamentul) e mic: editorii.

Asta privind calea pe care se ajunge la recomandarea repetata a unor autori presupusi buni.

Daca privim rezultatul, adica tabelul dlui Samarghitan, vedem patru editori pe primele patru locuri (de cand cu lipsa de transparenta, suntem supusi greselii, nu mai stim cine ce e, asa ca daca gresesc rog sa fiu scuzat). Nu zic ca se recomanda intre ei, dar:

- incalca regulamentul (vezi mai sus, cu stelutele);
- promoveaza numai un anumit fel de poezie, proza o recomanda aiurea (vezi cazul semnalat cu George Dumitru), mai baga si cate un raport catre MCC, surghiunesc epigrama premiata la concursuri la Atelier, si, dupa parerea mea, nu consider ca acesti primi patru clasati scriu atat de bine incat sa merite podiumul extins. Aici e singurul punct in care sunt de acord cu Dana Banu, subiectivismul. In rest, asa cum am argumentat la Iasi, si ea stie, consider ca trece gratios pe langa problemele reale ale site-ului.

Adica, in toata joaca asta, exista un pericol. Acela de a promova false valori, de a stabili criterii ale acestei enclave, din care iesind, avem surprize.

Nu cred ca ii e nimanui indiferent daca acest site produce autori, le permite sa evolueze, le asigura climatul propice pentru a fi cititi, apreciati, ghidati in sensul bun.

Un exemplu: un autor cu o singura proza (pe care nici n-am depistat-o in 2008, dar ii dau crezare lui Calin) e recomandat. Sa precizez ca e editor?

Asta imi aduce in minte un banc:
- Stii chineza?
- Nu. Dar cand e examenul.

As fi scris mai multe, dar problema n-are rezolvare, si am scris cu lehamite. Dar nici cu ignorarea ei nu sunt de acord. O sa vedeti ca editorii vor ignora subiectul, ca de obicei la astfel de subiecte.

Ghiocel

 =  părerea mea: și totuși nu e foarte grav
Alberto M. Popesco
[10.Jan.09 06:25]
dacă mi se permite să intervin: domnilor poeți și distinse doamne poete, nu suntem chiar pe marginea prăpastiei. și știți de ce? simplu, pentru că nu îl văd pe adevăratul proprietar al site-ului în top.
eu, dacă eram proprietarul site-ului, mă recomandam singur pentru fiecare virgulă. glumesc-glumesc
multă inspirație tuturor și un loc cât mai high în clasament

 =  recomandari in cerc vicios
Anca Anghel Novac
[10.Jan.09 14:29]
Recomandatele poarta masura celui care recomanda. Asta inseamna:
Daca te recomanda un om de valoare, gestul are importanta.
Daca te recomanda un amic, are trebui sa ai indoieli.

Dar mai e o fenomen interesant de remarcat si care tine de natura umana. Atunci cand scrii prost, incerci sa fii inconjurat de oameni care scriu prost, ca sa-ti poti cultiva linistit impresia ca esti bun.

Anca A N







 =  o problema vs un fenomen
Anca Anghel Novac
[10.Jan.09 14:33]
vroiam sa scriu "o problema" apoi m-am razgandit; de ce sa fie o problema, doar Dana Banu nu s-a alarmat; asa ca a ramas "o fenomen"; a se citi "un fenomen"

 =  anca,
Laurențiu Ion
[10.Jan.09 15:56]
uiți să specifici că întotdeauna un fenomen poate cauza probleme.

 =  ???
Dan Cârlea
[11.Jan.09 13:07]
eu nu inteleg ce calcul ati facut. cum adica
"42-86 ......Dan Cârlea..."?

vreti sa spuneti ca eu am avut in anul 2008 intre 42 si 86 de texte recomandate???
cand in tot anul am postat cateva texte?

pai cred ca nu am 20 de recomandari in toate paginile sterse pe care le am, unde am gramezi de texte cu stele galbene si fare recomandari.

va rog sa ma lamuriti

 =  dan cârlea,
Laurențiu Ion
[11.Jan.09 14:41]
42-86 sunt pozițiile. autorii de pe aceste poziții au avut în 2008 doar un text recomandat:)

 =  Trageți voi concluziile...
Victor Potra
[12.Jan.09 01:48]
Ca să nu fie interpretată ca o pledoarie "pro domo": am suficiente texte cu un număr de accesări mai mari decât alte texte de la "recomandate", astfel încât să nu fiu suspectat că "tânjesc"...
Recomandările mi se pare esențialmente neimportante, din 2 motive:
- numărul de hituri nu are nici o legătură cu numărul de cititori diferiți ai textului. Este doar o măsură a gradului de "dispută" din jurul scrierii. Nici măcar a gradului de interes stârnit...
- aceste recompense sunt strict virtuale și nu aduc alte beneficii decât cele de relaxare a egoului autorilor beneficiari (nu-ți cresc conturile neam... :) )

Mă îndoiesc, de asemenea, că ar crește, de exemplu, vânzarea unui volum. Disputa se referă la cantitatea de apă de ploaie care cade anual în Sahara. Oricum se evaporă mare parte înainte de a atinge solul... :)

Agonia este un mediu de publicare și de testare. Aceasta în ce privește textele. De asemenea, un mediu de perfecționare și de comunicare. În ce privește autorii. Și o proprietate privată. În ceea ce privește regulile de comportament. Uitarea acestor trei axiome ne duce la masturbare intelectuală inflamată.

Pe de altă parte:
- proprietarul dorește succesul siteului, deci semnalarea derapajelor care afectează acest lucru este utilă
- lipsa gravă de obiectivitate poate afecta major Agonia ca mediu de publicare și de testare, un criteriu pentru succesul siteului
- conservatorismul și lipsa unui echilibru între protejarea editorilor prin confidențialitate și o necesară transparență - poate afecta coerența comunității literare constituite în jurul Agoniei

Trageți voi concluziile...

Victor Potra

PS. Nu sunt ipocrit. A fost o bucurie enormă pentru mine orice evidențiere a textelor mele. Și știți că au fost rare. Încerc însă să separ problematicile...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0