Comentariile membrilor:

 =  Daniel, o parere
Elia David
[24.Feb.04 13:24]
Daniel, ultimul mi se pare cel mai izbutit, reda foarte bine atmosfera senina a unei zile de primavara.

Al doilea incepe cu 6 silabe in primul vers iar dansul gargaritelor (greu de vizualizat) si valsul firelor de iarba nu ma poarta cu gandul la o furtuna in crang ci la o sarbatoare - cred ca "furtuna" e de vina.

Pe primul il gasesc cam prea metaforic.

Nu e parerea unui specialist, ci a unui cititor incantat de poemul scurt, de frumusetea surprinsa in clipa in care ea doreste sa ni se dezvaluie.
Ma bucur ca ai "indraznit" si iti multumesc ca ai trecut si prin atelierul meu.

 =  Cred
Geta Adam
[24.Feb.04 13:32]
Iti sugerez sa schimbi forma verbului "a zambi" din ultimul poem, foloseste gerunziul, da mai bine. Primul cred ca ar mai trebui finisat putin.

 =  Intrebari Eliei si Getei
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 13:50]
Salutari fetelor.
Multumesc de sfaturi, am incercat sa le urmez cat de cat...
Elia, draga mea, stiu ca are sase silabe acel vers, dar eu mai stiu ca haiku-ul trebuie sa aiba intre 17-19 silabe in total si nu e obligatoriu ca primul vers sa aiba doar cinci, si auzeam ca nici forma nu trebuie sa fie de trei versuri, ma rog, mai incercam, tu ce zici?
Draga Geta, sa stii ca ti-am urmat sfatul, ce zici, e mai bine asa?
Multumesc de trecere!
D.D.

 =  Daniel
Elia David
[24.Feb.04 14:11]
Daniel, crede-ma, nu ti-as fi reprosat nimic, daca n-as fi observat ca ai cautat sa te incadrezi in 5-7-5, in toate cele trei poeme. M-am gandit sa nu fie vreo scapare si am zis, bine intentionata cum sunt, sa-ti atrag atentia. Bine ca mi-ai spus ca preferi variantele mai flexibile, ca sa stiu sa nu ma mai reped. :)

 =  Eliei, nici o problema...
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 14:21]
Nici o problema, draga Elia, ai surprins bine ideea, dar la acel haiku am zis sa incerc si asa, oricum, mie imi plac cele pe care le scrii tu si primesc bucuros sfaturi de la cei mai experimentati! :)
Multumesc de trecere si de parerea constructiva!
D.D.

 =  daniel
ioan ravel
[24.Feb.04 15:11]
daniel, mă opresc și eu un pic în subsolul textului tău...

primul cred că poți să-l treci la scurt poem, un haiku tre' să nu conțină metafore, or "palma pădurii" este o metaforă.

al doilea, hmm... desigur gărgărițele dansează involuntar pe măsură ce firele de iarbă se mișcă "valsând" sub adierea vesperală a vântului... mi-a plăcut, dar tot ca și poem scurt.

al treilea mi se pare cel mai apropiat genului haiku, dacă ai renunța la acel "zâmbind" și ai găsi un gerunziu posibil pentru "razele de soare".
numai bine!

 =  Daniel
Geta Adam
[24.Feb.04 15:17]
Daniel, cred ca mai bine urmezi sfatul lui Ioan, el se pricepe mai bine ca mine la haiku-uri.

 =  Lui Ioan si Getei
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 16:43]
Bine, v-am urmat sfatul si am facut unele modificari: ce zici, Ioan, e mai bine acum?
Multumesc de trecere!
D.D.

 =  o varianta
Elia David
[24.Feb.04 17:13]
Daniel, eu as fi zis:

raza de soare
tresarind ghioceii
nici urma de vant




 =  Elia
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 17:51]
...da, Elia, am modificat, parca suna mai bine cu "freamat", mai obisnuit naturii decat "tresarirea", care ar implica o metafora...
Multumesc.
D.D.

 =  daniel
ioan ravel
[24.Feb.04 18:01]
iată cum aș vedea eu ca haiku primul (până nu trece magister sau magul pe aici:))

picuri fierbinți
în adâncul padurii -
minunea de-a fi

e frumoasă și forma Eliei, dar acel "tresărind ghioceii" iese din "realitatea" ghiocelului

raze de soare
înflorind ghioceii
nici urma de vant

numai bine!


 =  inca o parere ?
Elia David
[24.Feb.04 18:34]
Daniel, Ioan, vad ca inca se lucreaza... Parerea mea este ca "inflorind" anuleaza ultimul vers. Ce importanta mai are daca bate sau nu bate vantul... Eu vedeam acolo o miscare de frunza, de petala, un tresarit, un freamat, cum zicea Daniel, starnit de aparitia unei/unor raze de soare.
As opta pentru varianta cu "a fremata" la gerunziu:

raza de soare
frematand ghioceii
nici urma de vant

Si eu astept parerea unui expert - din greseli se invata.


 =  Draga Elia...
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 18:50]
Sunt si eu de parerea ta, Elia, nu prea ma incanta "infloritul", dar nu pot fi de acord nici cu gerunziul tau, pentru ca e o actiune pe care nu o pot face ghioceii, pe cand "freamatul" nu implica neaparat ideea de participare a ghioceilor...
Mai vedem...ce zici de al doilea, pe care l-am modificat pentru a fi realist?

 =  parere
Eugenia Buzatu
[24.Feb.04 18:55]
uite ca intru si eu in vorba

pentru primul text : inca nu-mi dau seama ce-i cu picurii fierbinti iar "minunea de a fi" cred ca ar trebui sa transpara din versuri si nu sa fie asa direct declarata.

al doilea text este ceva mai reusit. poate aici as gasi eu potrivit "feamatul" in loc de "valsul".

al treilea text : daca spui "raze de soare/inflorind ghioceii" suna cam a "floricele pe campii/hai sa le'adunam copii". Cu "freamatul ghioceilor" e ceva mai bine dar inca simplist.

poate pana la urma se indura cei ce se pricep mai bine sa ne spuna ce si cum:)

 =  daniel, elia, eugenia
ioan ravel
[24.Feb.04 19:32]
no, cred ca "raze de soare/inflorind ghiceii" suna oarecum si pleonastic...:), eugenia ai dreptate...cred insa ca ceva ii lipseste in continuare celui de-al treiea...mai sapam, mai sapam:)

 =  Raspunsuri
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 20:14]
Bine, Eugenia, dar imi place mie cum suna "valsul", stiu ca nu e un haiku veritabil daca las forma asta, dar asa vreau pentru moment, mai vedem... cat despre cat e de simplist, nu comentez, nici nu vreau sa ma supar, dar permite-mi sa nu fiu de acord cu tine...asta e! Despre "minunea de a fi", iar pot sa spun ca e ideea initiala ce a 'nascut' poemul, deci nu prea vreau sa modific, mai ales ca nu ma cred maestru si sunt primele incercari, le pot lasa pe unele doar pentru nostalgia inceputului... si tot nu vad simplismul, ca simplitate e necesara artei haiku-ului...ma rog.
Ioan, mai gandim, multumesc de 'antrenament' ;)!
D.D.

 =  Un amanunt
Daniel Dinescu
[24.Feb.04 20:16]
A, am uitat...chiar nu te duc cu gandul la ploaie acei "picuri fierbinti", draga mea?
La re-citire!
D.D.

 =  raspuns trist
Eugenia Buzatu
[24.Feb.04 20:27]
of...uite ca te-am suparat...si n-am vrut, crede-ma.
mai intai simplism nu e totuna cu simplu. mai apoi m-a dus gandul la ploaie acida, sincer (si nu o lua ca pe o remarca "acida" ci pur si simplu acolo s-a dus gandul meu).
si in cele din urma, daca nu mi-ar fi placut ce ai scris nu as fi comentat deloc. ti-am scris parerea mea pentru ca imi place cum scrii dar oricand e loc de mai bine.

cu drag,
eugenia

 =  parere
liviu dascalu
[24.Feb.04 22:18]
Primele doua poezii sunt slabute, declarative, metaforice, dar ultima e un haiku autentic. E o sugestie foarte subtila, il felicit pe autor, dar mi se pare ca e de remarcat, aici, rezultatul unui adevarat dialog.

 =  katsumoto
dacian grapini
[25.Feb.04 01:02]
boboci de cires
fara greseala am vrut.
cu toti sunt perfecti

cred ca ceva de genu spunea Katsumoto in Ultimul samurai. daca nu sper ca sunt pe aproape. ultimul vers chiar ii apartine. un film ce ar merita vazut. sper ca nu v-am deranjat cu jumatatea mea si a lui katsumoto, dar am ramas inca cu gandul la film.
toate cel bune

dacian

 =  Raspuns Eugeniei, lui Liviu si lui Dacian
Daniel Dinescu
[25.Feb.04 02:27]
Draga Eugenia, nu fi suparata, nici eu nu sunt, mi s-a parut ca ma iei in ras, cu toate ca ai avut comentarii plauzibile, stai linistita, ma bucur ca ma citesti, si eu fac asta in ce te priveste.
Liviu, ai dreptate ca primele doua sunt 'cam metaforice' (zic eu), de a treia ma bucur ca iti place si le multumesc celor care au participat la dialog...si ca un mandru ce sunt, ma bucur si ca cel de-al treilea are amprenta mea ;)
Dacian, dragule, am vazut 'Ultimul Samurai' si, intr-adevar, mi-a placut si mie faza aia, ma bucur ca ai observat-o...parca nu suna chiar asa, dar ma interesez, forma nu mi se pare buna, ma rog... Multumesc de trecere si de participare!
La re-citiri!
D.D.

 =  rogu-te
dacian grapini
[25.Feb.04 10:17]
am explica care exact ar trebui sa fie forma la un haiku. pai parca 5-7-5 sau oricum 17-19 silabe, ce mai este de nu pricep?
ca voiu a intelege mai bine aceasta arta. sau vre-un lin daca stii.
apropo mi-e cel mai mult imi place primul. apoi al treilea(imi place imaginea ghioceilor frematatori), iar al doilea ramane al treilea (nu-mi plac gargaritele ca, nimic deosebit; la alti le plac)... dar daca le mai recitesc mult incep sa-mi placa.
in asteptare

dacian

 =  Dacian
Daniel Dinescu
[25.Feb.04 10:54]
Ai dreptate, Dacian, iarta-ma, forma e buna, 5-7-5, nu stiu cum le-am numarat eu azi-noapte! Nu stiu daca acestea sunt cuvintele, dar imi cer scuze ca am analizat gresit forma.
Cat despre ale mele, multumesc pentru comentarii!
La re-citire!
D.D.

 =  Magului
Daniel Dinescu
[26.Feb.04 16:44]
Dane, imi fie iertata indrazneala, dar as vrea sa te intreb cum e corect - haiku: poezia anotimpurilor sau haiku: meditatie asupra naturii? Am o discutie cu un prieten care studiaza Japonia chiar la fata locului si mi-a sugerat prima varianta, ce zici?
Imi cer scuze daca te deranjez, dar noi am tot avut discutii pe tema asta...
Multumesc!
D.D.

 =  fara gerunzii
Adriana Mihaita
[26.May.04 20:01]
Am urmarit comentariile pro si contra, ( le-am citit pe toate) si vreau sa mai adaug ca subscriu la ceea ce a spus Liviu Dascalu ( desi, de obicei nu suntem de aceeasi parere in privinta poeziilor citite/comentate, in sensul ca eu apreciez multe din cele pe care le desconsidera Liviu).
Intr-adevar primele doua sunt slabute, dupa parerea mea, ca poezii, nu zic haiku-uri. Nu le privesc neaparat ca haiku-uri. pentru mine o poezie are valoare atata timp cat imi transmite ceva, o emotie, la care sufletul meu vibreaza, indiferent de forma sau intentia autorului.
Al trei-lea sau a treia poezie scurta mi se pare mai valoroasa.
Nu vad de ce gerunziul ar fi mai potrivit. Eu incerc sa scap de gerunzii. Nu stiu cum se face ca la mine, am mereu tendinta de a folosi gerunziile. Si mi s-a reprosat asta. Mie imi plac daca sunt la locul potrivit si servesc scopului celui care scrie.
Frumos ultimul haiku! Daca spune Liviu dascalu ca e... (haiku).




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !