Comentariile membrilor:

 =  Vânatoare de patimi
Daniel Bratu
[20.Mar.04 10:20]
Imaginea și poezia se împletesc frumos. E un frumos crâncen, izbcunire tăvălită în globule roșii, apărut după o scurtă pauză de seninătate:
"îmi ghemuiam
a frig
măruntaiele"
"gînduri cu sînge icneam"
Seninătatea revine, totuși, la sfârșit, ca o speranță, în cu totul altă formă decât cea consacrată:
" scoteau sunete albastre
împietriți "
Explicație și semn de întrebare:
"noaptea țiuia în urechi"

Prin apropierea de vizual, senzație și instinct, poezia îmi pare o înlănțire reușită de haik-uri, scrise pe coada avionului de vânatoare a patimilor.

 =  imagini
MIU CRISTIANA
[20.Mar.04 10:39]
Ma gandeam cum se numeste procedeul utilizat, de a da simturilor alte senzatii decat cele uzuale. E o idee frumoasa. Iar poezia ta imi creeaza imagini superbe, desi terifiante. Foarte puternice intr-adevar. Ai o putere deosebita de a crea imagini in cititor.

 =  Am revenit
Nicolae Dimitriu
[20.Mar.04 17:00]
Procedeul se numeste sinestezie, Cristiana.
Intr-adevar imaginea este convingatoare prin simplitate si economia mijloacelor folosite

Domnul Virgil, parca scrii mai bine cand esti nervos. Voi continua, vad ca te ajuta...

 =  Poetul
DoDu
[20.Mar.04 18:02]
Mie poezia asta imi place din cauza de poza. Toate poeziile imi plac daca au poze, nu mai trebuie sa citesc ce scrie ca poate dupa aia nu-mi mai plac. Si nu-i bine sa nu-ti placa poeziile, poetii se supara si plang fiindca nu oricine scrie o poezie daca ii lipseste determinarea.
Eu stiu un poet care scrie poezii ca sa se dea obuz.
- Cum adica?
- Par mai interesant. Mai misterios. Poetii intodeauna atrag atentia.
- Si daca nu scriu poezii bune sau cu poze?
- Si. N-ai decat sa scrii orice poezii, dar pe urma poti sa te recomanzi, sunt poetul cutare.
Am incercat si eu smecheria asta, am scris vreo doua poezii dintr-o carte si pe urma m-am dus la o fata.
- Eu sunt poetul DoDu!
Asa ca am avut succes imediat, am dus fata la restaorant si i-am cumparat o poseta in care a spus ca vrea sa pastreze poeziile mele. Pe urma a spus ca se grabeste ca are o intalnire cu un prozator. Eu inca nu stiam de smecheria cu pozele. Acum o stiu, acum pot sa scriu poezii cate vreau, am auzit ca poze se gasesc...
Ma duc sa-mi fac o carte de vizita. Pazea fetelelor, ca ma fac poetul!

 =  ||| Daniel, Cristiana
Virgil Titarenco
[20.Mar.04 18:41]
Daniel... mă bucur să văd că ți-ai oprit atenția și asupra acestor rînduri. Ai multă dreptate în ce spui. Cu toate că eu o simt mai statică. Patimile mie îmi sugerează ceva mai multă mișcare.
Cristiana... (ce nume frumos ai), mulțumesc de trecere. Da, ai dreptate, dar poate numai în măsura în care cititorul face ceea ce scriam în niște rînduri la Personale sub titlul "Criticilor mei". Îți doresc o zi bună și fără întunecimea acestei poezii.

 =  | Nicolae Dimitriu
Virgil Titarenco
[20.Mar.04 19:19]
Domnule Nicolae Dimitriu,
Ca principiu, nu mă cobor să răspund unor oameni care scriu rindurile pe care le-ați produs dumeavoastră. Și sincer, îmi este indiferent daca veți considera acest lucru orgoliu sau mai știu eu ce.
Dar de data aceasta voi face o excepție, nu atît de dragul dumneavostră cît de dragul celor care mă citesc fără scopuri polemice sau răutăcioase. Pentru că, ceea ce insinuați dumneavostră este o minciună grosolană (vă voi explica mai jos), și de aceea vă rog sincer să aveți bunul simț de a nu-mi induce în eroare cititorii, cîți or fi ei, prin comentarii. Și asta nu că n-ar fi suficient de inteligenți ca să nu își dea seama cu cine au de-a face în dumneavoastră, dar zic și eu... așa, ca gest.
Deci, aș vrea să pricepeți, dacă puteți, că această poezie n-are (probabil spre dezamăgirea dumneavostră) nici o legătură cu producția dumneavostră. Am simțit-o, dacă pot zice asta, cu o zi în urmă și am finalizat-o cu vreo trei ore înainte să publicați dumneavostră. S-a întîmplat însă ca serverul de la photobucket, unde îmi păstrez imaginile să fie inaccesibil datorită unui atac DOS în zona de nord-vest a USA pentru cîteva ore. Deci, nu am putut încărca imaginea. Așa se explică de ce am întîrziat publicarea ei. Cînd v-am văzut producția mi-am dat seamă că o să vă imaginați unele lucruri, dar relaxațivă. Dumneavoastră nu reprezentați sub nici o formă o sursă de inspirație pentru mine; asta în general. În particular, această poezie n-are nici o legătură cu dumneavoastră sau cu ce produceți dumneavostră. Dacă providența a hotărît însă proximitatea aceasta între ele, nu mai este problema mea. Tot problema mea nu mai este nici faptul dacă dumeavostră veți crede sau nu ce vă scriu aici.
Să aveți o zi bună.

 =  | DoDu
Virgil Titarenco
[20.Mar.04 19:21]
DoDule, ia cinci mii de la mine și aruncă punga aia cu aurolac. Că nu-ți face bine...

 =  Cinci mii
DoDu
[20.Mar.04 20:08]
Nene Virgil,
sa-ti dea Dumnezeu sanatate! ma rog pentru matale.
Dar n-ai specificat ce fel de cinci mii. Ca cinci mii poate sa fie orice, injuraturi de exeplu, care eu sunt satul de ele ca de mere padurete. Sau promisiuni care si de ele sunt satul pana peste masura. Cinci mii de beri ar schimba situatia, iar cinci mii de dollari m-ar face om. Daca e dollari, eu iti promit ca e cam mult si nu raman dator, daca iti place asa mult critica mea literara iti mai fac. O sa iau textele matale de la primul pana ma ajung singur din urma. Meriti, ca matale esti un suflet nobil dar lumea e rea si nu te intelege. Lumea le e ciuda pe poeti si pe intelectuali din cauza de invidie subiectiva care le roade ficatii. Eu stiu, ca fac parte din lume dar matale nu, matale esti deosebit si eu te stimez fiindca odata mi-ai scris ca ti-am placut si pe urma nu ti-am mai placut dar acuma vrei sa-mi dai cinci mii iar eu nu stiu ce urmeaza dupa zerouri.
Despre punga cu aurolac te rog sa fii mai specific si sa-mi dai o adresa exacta unde se gaseste, matale sii, altfel nu mi-ai fi spus mie. Si mod de intrebuintare ori macar cum o intrebuintezi matale, care eu am incredere in matale din cauza de cinci mii.

 =  | Bine măi DoDule...
Virgil Titarenco
[20.Mar.04 20:20]
Bine măi DoDule numai ai grijă să nu te muște cîinii.
p.s.
erau lei (ăia cinci mii).. te-ai prins tu da' faci pe șmecheru'... iar cu aurolacu' tot așa... așa ziceți toți și-l ascundeți în sîn... ai grijă măi băiete, ai grijă de tine...

 =  Gaurica
DoDu
[20.Mar.04 21:26]
Mulatm frumos, care eu sunt cam smecher daca spui matale. Acuma eu nu stiu cat e 5 mii de lei si nici daca ii primesc la cursul de azi al dollarului ca daca mi-i dai la anu, precis or sa fie cat doua mii iar peste inca un an n-o sa mai existe nici moneda, o sa trebuiasca sa-mi tai o bucata cu firizul din una mai mare.
Cu cainii nu stiu ce vrei sa spui, ca pe mine nu ma musca, mama mereu se mira iar tata se enerva
- Nu-l musca fiindca e prostovan, ia sa vezi la mine cum se reped...
Ca tata se vedea de la o posta cat era de destept fiindca avea un intelect dezvoltat si-l mai si proteja cu palaria, nu palarie de caiboi cum ai matale in poza, tatei nu-i placeau caiboii, zicea ca sunt vacari calare cu intelectul in teaca. Un barbat adevarat se bate cu karatele, zicea tata. Sanatate curata, m-a isanatosit si pe mine de multe ori. Mai imi scapa cate o karata si peste intelect dar accidentele zilnice nu se pun.
Nene Virgil,
ce-o mai tot lungim ca pe ciorbele mamei, da incoace miile alea pana nu se devalorizeza si batem palmelele. Vorba-i vorba, n-are rost sa ne certam, oricum am vazut ca matale nu te certi cu nimeni fiindca esti om bun si milostiv si nu ma lasi sa ma droghez cu aurolac, fiindca stii ce inseamna, ca esti cam trecut. Da sa nu uit, cand spuneam ca nu ma musca cainii, ma refeream la dulaii destepti. Ca aia prostovani ca mine nu prea stiu mare lucru si o data se reped si ma apuca de undeva de unde nu vreau sa-ti spun ca e rusine. Dar ca sa intelegi am sa-ti descriu plastic, ca acum eu ma pregatesc sa ajung poetul. E asa: arata ca doua jumatati de luna plina (daca nu are par) si in mijloc o gaurica.

 =  pericol conceptual
martin emilian balint
[20.Mar.04 22:04]
cred ca voi doi ar trebui sa scrieti in versus un text, ca prea bine va sta cand va tachinati. Dar sa nu intervin in duel, ca sa nu fiu si eu lovit. Virgil, in legatura cu textul, mi se pare ca ai inceput sa te apropii mult de simbolism si nu inteleg de ce... chiar daca nu vreau sa amintesc, cred ca exista reminescente bacoviene, si pe undeva cainii aia negri imi aduc aminte de Chris Cunningham si de videoclip. Daca DoDu ar spune-o fara "panarama", s-ar intelege ca introducerea de imagini artistice este periculoasa, pentru ca atasezi deja arta la ceva care este facuta in scop artistic, si balanta se demembreaza, nu se inclina in favoarea cuiva, se dezmemreaza de tot. Cred ca acest concept de ilustratie este inteles un pic gresit. O imagine adaugata unui text este creata special pentru acesta, nu este cautata potrivita si alaturata... nu este un simplu decor, este o compozitie in ansamblu. Nu observ numai la tine aceasta activitate de attach-uri, dar sunt destul de multi care scriu bine si care isi strica paginile, dupa umila-mi parere, cu poze si copii virtuale de picturi (inca nu inteleg in ce scop). Repet: este periculos cand nu ai un concept de ilustratie care se propune special pentru text... oricat de frumoasa ar fi imaginea.
Cu mult respect, Martin........ sper sa nu intelegi gresit. E doar o parere, stii bine, Virgil.

 =  ||| Martin și grafica mea, DoDu și intrarea în penumbră
Virgil Titarenco
[20.Mar.04 22:34]
martin, sînt de acord cu tine. "O imagine adaugata unui text este creata special pentru acesta, nu este cautata potrivita si alaturata... nu este un simplu decor, este o compozitie in ansamblu" Îmi pare rău că ești nevoit să mă incluzi în categoria celor "care scriu bine si care isi strica paginile". Singura problemă este că întîmplarea face ca imaginile pe care le-am atașat eu pînă acum (cu o singură excepție) sînt "create" de mine. Fie că sînt fotografii "luate" de mine, fie că sînt prelucrări grafice ce îmi aparțin. Dacă e nevoie am să pun și precizare copyright pe viitor. Acest lucru este valabil și pentru această poezie. Nu este vorba de o "potrivire" forțată ci intenționată. Am "ceat-o" special pentru poezia aceasta. Vezi irizațiile de albastru? Nu știu dacă voi publica vreodată un volum de poezii și cu siguranță că n-ar fi nici o pagubă dacă nu, dar te asigur că sub nici o formă nu îmi va alege grafica altcineva în afară de mine sau cel mult de fiul sau fiica mea.
În ce privește DoDu, te asigur eu că în fața mea și-a mîncat omenia cu ultimul comentariu. Poate că doar dacă îi convinge pe editori să i-l șteargă mai are o șansă să mai intre în dialog cu mine vreodată. Altfel, poate să fie sigur că, în ce mă privește, și-a cîștigat o poziție de frunte în grupul celor pe care cu respect, îi ignor irevocabil.

 =  erata
Virgil Titarenco
[20.Mar.04 22:38]
erata:
"creat-o" în loc la "ceat-o"

 =  || revenire, Martin, imagini
Virgil Titarenco
[20.Mar.04 23:26]
Vreau să mai precizez ceva pentru Martin și pentru cititorii mei. În legătură cu "pozele". Poate că, ceea ce am scris în comentariul precedent a sunat puțin aspru și tranșant. Recunosc că trebuie uneori să îmi mai nuanțez afirmațiile. Asta și din motive care țin de personalitatea mea dar și de alte lucruri. Deci, faptul că "creez" și alătur o imagine unei poezii nu este un fel de "lege a mezilor și a perșilor". Și acest lucru este supus și "vulnerabil" aprecierilor și criticilor voastre. Și se poate schimba. Eu încă mă consider, și mă voi considera multă vreme de-acum în colo un student în ale poeziei și ale esteticii. Așa că încă învăț. Am vrut doar să clarific în răspunsul dat lui martin, cam cum stau lucrurile cu imaginile pe care le "atașez" poeziilor mele.
Mulțumesc pentru înțelegere.

 =  copyright necesar
martin emilian balint
[20.Mar.04 23:36]
virgil, crede-ma ca am inteles din primul mesaj ce vroiai sa spui, fara sa ma ofensez... si sper ca nici tu sa nu te fi simtit incoltit de comentariul meu, care intr-un fel a fost un semn de intrebare care cerea o confirmare de la tine, ca ceea ce expui este 100% creatie proprie. Astfel, acum te respect mai mult decat inainte... Si nu cred ca ar fi snobism daca ai adauga la sfarsitul textele, sau sub imagine: "grafica de Virgil Titarenco". Daca deranjeaza pe cineva... asta e... dar cred ca e necesar sa se stie ce se posteaza in pagina, pentru a nu se crea confuzii de fotografii google-ite. Crede-ma ca iti apreciez textele si te citesc incontinuare. Dar pune copyright-ul, sa nu mai leg de tine ;) in zadar.
Cu respect + respect, Martin

 =  Secrete
DoDu
[21.Mar.04 00:56]
Nene Virgil,
imi voi retrage comentariul daca si matale iti retragi punga cu aurolac si n-o mai imparti cu mine, ca tot n-am nevoie. Cat priveste ignoranta matale, nu ma afecteaza. Poti avea cata doresti. Decat ignorant, mai bine ma fac poet. Am auzit ca si poetii se pot naste ca si poeziile, pe banda rulanta. Mie mi-a soptit alt poet toata tehnica. Ca daca n-ai nimic de spus in poezie, poti mima. Te pui asa, in pozitie de drepti si te uiti la cer. Pe unde trec nourasii. Ii numeri pe toti pana incep sa te doara picioarele. Si atunci sigur iti traverseaza prin cap vreun vers de odihna.
Pe urma te uiti la dulap. Dar nu la clanta. La furnir. Pana incepi sa ai naluciri care se numesc inspiratii. Atunci poate sa-ti vina si doua versuri deodata. Si tot asa pana termini de mimat poezia. Cand esti gata, o trantesti pe un site literar si pe urma incepi sa astepti ce zic cititorii. Daca cititorilor nu prea le place, ii injuri si le spui ca esti un ignorant si ii pui pe lista ta de ignorant. Daca te lauda, ii cipesti de fund si ii bati cu mana pe spate si ii lauzi si tu. Laudatorii se cultiva, mi-a mai spus alt poetul acela. Altfel devin si ei ignoranti cu tine.
Eu nu stiu, nene Virgil, daca ce mi-a spus alt poet iti foloseste sau deja ai experimentat. dar eu ti-am zis ca nu prea stiu sa tin secrete

 =  Frig
Adrian Munteanu
[21.Mar.04 09:21]
Frigul iernii.

 =  anagrame si umor
MIU CRISTIANA
[21.Mar.04 11:27]
Ma bucur ca-ti place numele meu. Si mie. Si mai imi place ca nickul tau, ca si al meu, e o anagrama.
Mai imi place si textul tau, dar, daca nu ti-e cu suparare, imi plac si comentariile lui DoDu. Are umor si scrie al naibii de bine. Nu-i asa?

 =  Tare in cot
DoDu
[21.Mar.04 23:09]
Cristiana,
am gasit si eu anagrama lui Titarenco, ca sunt bun la anagrame, poate ca sunt un anagramat. Iat-o: tare in cot

 =  uitand de poezie
Andrei Neagu
[21.Mar.04 23:22]
mie mi-a fost lene sa ma uit cui ii este adresata intrebarea "Nu-i asa?" si ma bag in seama raspunzand: Cam asa e!
tot mie imi pare rau ca Virgil i-a dat lui DoDu cinci mii de lei. putea sa-i investeasca intr-un covrig pe care sa-l dea cainilor, ca astia nu au covrigi in coada.
eu mai cred ca Dodu a subestimat imaginatia lui Virgil, indicandu-i mult prea exact locul in care azoreii si-ar putea infige coltii.
iarna cainii maidanezi dorm cu aurolacii, tinandu-si reciproc de cald. chiar si aia negri.
cand ma fac mare am sa va trag de urechi ca ati fost obraznici!

 =  ~ Andrei...
Virgil Titarenco
[22.Mar.04 04:33]
Am înțeles, n-am să mai fac....

 =  ~~ comparații...
Virgil Titarenco
[22.Mar.04 04:43]
Cristiana, probabl că scrie bine, dacă zici tu. A greșit numai cu anagrama. Nu e "tare în cot". E "tare în toc". Toc din ăla cu care scrii... poezii. Numai că invidioși unii mai îmi pocesc numele pe ici pe colo așa doar ca să mai vedem și noi cît de josnic se pot ei coborî. La urma urmei site-ul ăsta nu trebuie să fie doar o vitrină a frumuseții artistice. Unii simt nevoia să ne arate hidoșenia lor doar așa pentru ca prin comparație să putem simți și mai mult valoarea poeziei...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0