agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-12-15 | |
Iisuse, Doamne, Dumnezeul meu
Deschide-voi gura mea către Tine deși sunt cenușă și pământ iar dacă socotesc că sunt mai mult decât atât Tu, Doamne, Te ridici pe dată împotriva mea când păcatele mele vădit se vor arăta că nu este altcineva pe lume mai păcătoasă ca mine. Uneori, sufletul meu până la lacrimi e întristat și turburat foarte tare din pricina păcatelor care îl apasă. Dar, dacă-mi dăruiești pace, dacă torni în mine bucuria sfântă inima mea iar se umple de o dulce cântare și plină de iubire și fără de vrednicie intru în ale Tale, dintru ale Tale. Dar, dacă Te depărtezi, cum faci uneori nu-mi rămâne decât, înaintea Ta să îngenuchez cerând din nou, cu lacrimi, Harul în care odinioară găseam adăpost sub scutul aripilor Sale. Tu ai vărsat Har, peste cei ce Te iubesc Ai deschis ușa inimii lor ca să cunoască îndreptările Tale. Astfel, să se deprindă a se înfricoșa de nepătrunselor Tale judecăți prin care și pe cel drept ca și pe cel nedrept, deopotrivă totdeauna cu dreptate și cu dragoste, cerți. Tu ești Doctorul ceresc, al sufletelor care uneori, cu tărie le lovești și iarăși le tămăduiești. Care duci la iad și iarăși ridici și le îndemni ca să cunoască învățăturile Tale ca să faci din ele cum ști Tu mai bine ucenici smeriți, evlavioși, cum se cade totdeauna gata să Te asculte la cel mai mic semn. Nimic nu-Þi este ascuns în cugetul omului. Cunoști lucrurile viitoare înainte de a se întâmpla și tot ceea ce se petrece sub soare și nu e nevoie să-ți arate sau să-ți vestească cineva. Tu știi ce-mi este de folos pentru sporul meu sufletesc câte suferințe îmi trebuiesc ca să mi-l curăț de păcate. Tu, Învățătorul, Învățătorilor fă cu mine ceea ce voiești și nu mă lăsa în viața asta ticăloasă pe care nimeni n-a gustat-o mai mult decât mine în osteneli și durerile toate. Vrednicia adevăratului creștin nu se arată în vedenii, în mângâieri sau în îndemânări cu care cercetează Sfânta Scriptură nici prin aceea că, îndeplinește o mare slujbă. El este vrednic dacă este plin de o smerenie adevărată și de dragoste dumnezeiască dacă umblă totdeauna lăudând mărirea lui Dumnezeu dacă vede nimicnicia sufletului său și la ale sale nu caută. Și dacă se bucură mai mult când îl batjocoresc când îl loxesc decât atunci când oamenii îl laudă. El se bucură, numai, de cuvintele Tale pline de dulceață care-l umple de Duh și de Viață”. Ce nu primește Sluga Ta, de la Tine fără să fie vrednică de “atâta iubire”.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate