agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ a învăța să dialoghezi cu sine sau cum să faci o breșă într-un zid interior
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2011-06-12 | |
Renumitul luptător german pentru drepturile cetățenești și eseist Joachim Gauck (*1940) a primit Premiul Börne. În cuvântarea sa de mulțumire primul Mandatar Federal pentru Actele Stasi al fostei RDG (1990 – 2000) a spus printre altele: „Chiar națiunii noastre, care este scuturată în mod regulat de atacuri de frică, i-ar sta bine să se definească mai puțin prin lipsurile și deficitele proprii.” Premiul este dotat cu 20.000 de euro. Scriitorul evreu Ludwig Börne (1786 – 1837) a fost unul dintre primii foiletoniști politici.
În Germania există în jur de 7500 de muzee. Multe dintre ele au probleme financiare. Doar 55% se află în intendența orașelor, landurilor sau a statului. Dar și aceștia învestesc doar 1,9% din bugetele lor pentru întreținerea vestigilor istorice și culturale. Stephan Sensen, directorul mai multor muzee din landul Renania de Nord-Vestfalia, vorbește chiar de „începutul unei evoluții catastrofale”. Islanda va trimite 30 de autori la Târgul de Carte din Frankfurt pe Main. Intenția este de a se prezenta ca „națiunea cărților”. Și într-adevăr: fiecare dintre cei 318.000 de islandezi cumpără în medie anual opt cărți. Majoritatea familiilor islandeze are o bibliotecă proprie. Pavilionul islandez de la Frankfurt va arăta și o expoziție de fotografii din 2000 de „biblioteci de casă”. Premiul de Dramaturgie al orașului Mühlheim a fost decernat purtătoarei Premiului Nobel pentru Literatură Elfriede Jelinek pentru piesa ei Winterreise (Călătorie de iarnă) . Premiul este dotat cu 15.000 de euro. Juriul a ales piesa evidențiată din șapte montări, prezentate la zilele de teatru din Mühlheim. Revista FOCUS a publicat un clasament al scriitorilor din zona de răspândire a limbii germane. Primul loc este ocupat de Günter Grass (*1927) iar pe locul trei se află Herta Müller (*1953), amândoi purtători al Premiului Nobel pentru Literatură. O altă premiată cu cel mai important premiu literar din lume ocupă locul șase pe lista FOCUS, austriaca Elfriede Jelinek (*1946). Acest clasament nu a fost realizat după recepția subjectivă a unui sau mai multor critici literari, cum se întâmplă în cazul canoanelor literare care stau de obicei la baza diferitelor antologii, ci după criterii obiective. S-au luat în considerare numerele vânzărilor (25%), numărul recenziilor în presă (25%), prezența în emisiunile tv (20%), premii literare primite (15%), poziționări în diferitele mass-medii de specialitate (5%), poziționări pe liste de propuneri (5%) și poziții pe indexul Google-News (5%). A fost valorificată perioada de timp 2005 – 2010.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate