agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ LaraicaElbaSavașiDrina
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2018-08-20 | |
-1-
N-ai cum să știi amplitudinea zborului dintr-o durată, doar fâlfâirea de-o clipă a unor aripi transparente ca visul, nici n-ai crezut vreodată că poți iubi altfel decât simplu, cum respiri, nici că a trăi în simbioză cu frunza presupune altceva decât inspirație și expirație. Tandrețea din flori e doar tandrețea ta; tristețea lor, revelarea tristeții tale; polenul risipit, propria ta risipire în respirații inegale. Dacă spui că iubești, iubește, atât cât îți permite zborul dintr-o durată! Dacă spui că ai aripi, zboară! Ia-te la întrecere cu păsările dintr-o durată! Dar tu nu mă iubești, trăiești într-o fâlfâire de-o clipă. Doar visul a rămas în zborul dintr-o durată, zbor a cărui amplitudine n-ai cum să o știi. -2- Și totuși, am rămas în durată, două stane de piatră în așteptarea modelării. Mai întâi a venit vântul, ne-a șoptit că n-are timp suficient pentru noi. Apoi a venit gândul. A rămas în expectativă câteva clipe, apoi a plecat și el pe alte cărări. Când s-a apropiat suflul esențial, călăreț de elită pe-un val, am căpătat suflu, ne-am îmbrățișat derutați de-atâta durată. Piatra căpătase inimă, suflul ne-a dat și suflet, în care am întârziat îndeajuns, sperând că vreun vânt blestemat n-o să ni-l sufle. Dar, cum și sufletele se despart, știam că n-o să întârziem prea mult în înalt. -3- Stăteam pe digul de pietre. Tu nu erai nici măcar în proiectul unui vis. Oricum, visam prea puțin. Și, până la urmă, la ce bun visu-n zadar? Mă poleise soarele pe o parte, suficient cât să mă-ntorc, să privesc marea. Tu aveai să vii mai târziu, ca o sirenă trăgând pe uscat barca dorințelor. Destinul ne scrisese să murim, puțin câte puțin, unul în altul. De-aceea, nu mi-a rămas decât să iubesc înaltul.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate