agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-08-28 | |
Când pe pământ umblase Dumnezeu
Să vadă traiul de-i ușor sau greu, Din toamnele târzii și până-n vară, Trecea nestingherit din țară-n țară. Opri un ins care mânca măsline, I-a spus:-Am o poruncă pentru tine. Iar dânsu-i puse, scurt, o întrebare: -Spune-mi Doamne de o ai, pe care? -Să nu mai furi că asta nu e bine! -O Doamne asta nu e pentru mine, Că noi trăim , mai mult de jumătate, Puțin din muncă și mult din furate. Domnul a rămas puțin pe gânduri, Cutreieră apoi alte pământuri, În cale i-au ieșit alți muritori Erau mai veseli dar bănuitori, O vorbă blândă Domnul le aruncă: -Ați vrea, să vă dau vouă, o poruncă? -O Doamne, vrei să faci, din noi doi, sfinți? Dar spune-o! Domnul:-Să nu preacurviți! -Nu o primim, s-o duci cât mai departe, Noi toți avem vecine și amante. E Domnul trist că a venit degeaba, Nu-și poate, pe pământ, lăsa desaga Și pleacă-n ceruri tocmai cum venise, Da-n cale, iată, Moise îi ieșise Cu oile, păscându-le pe-o luncă. Domnu-l întreabă:-Tu vrei o poruncă? Iar Moise-i spune calm:-Doamne, ia stai, Cât costă una dacă vrei să-mi dai? -Sunt gratis Moise! Domnul vrea să plece. -De-s gratis Doamne, poți să-mi dai vre-o zece? De atunci, noi pătimim, umblând și-n coate, Nu reușim să le-mplinim pe toate. P.S. Acum, la multi le-ar fi venit ideea Sa le respecte, dupa Dan Norea.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate