agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-01-29 | |
Cărti de o zi
Rendezvous Eram în autobuz în drum spre casă, venind de la serviciu. Lângă mine s-a așezat o doamnă. S-a foit ce s-a foit apoi a scos un roman din geantă și a început să-l citească. Curioasă am tras cu coada ochiului. Un roman de dragoste, unul din acele romane pe care le strecori în buzunar pentru a-l răsfoi când aștepți să vină trenul în gară sau ești pe plajă vara și vrei să adormi mai repede sub soarele demențial. Ca și telenovelele, micile romane de dragoste fac deliciul multor persoane și sunt blestemul altora. Nu există persoană care măcar odată să nu fi deschis și lecturat o astfel de carte. Puțini sunt însă aceia care o și recunosc. Cei care n-o recunosc sunt fie snobi, fie lipsiți de motivații. A citi acest fel de cărți este sinonim cu un viciu ascuns ca și sexul ilicit. Este o literatură pe care o citești dar nu o comentezi. Aceste picanterii livrești nu sunt o noutate, ele reprezintă o tematică larg abordată în decursul timpului și din punct de vedere imaginativ și ideatic bat toate recordurile. Sunt romane între romane și ele reprezintă un antrenament emoțional al autorilor pentru motive livrești mai bune. Coerența lingvistică dacă există reprezintă o invitație la lectură. Autorii au o neobosită dorința de a surprinde. Aici ideea de dragoste absoarbe o întreagă filozofie (câteodată). Refuz să fac vreo sugestie privind clasificarea romanelor, o știe toată lumea. Descoperim de tineri acest gen de literatură și-l tratăm cu savoarea cuvenită vârstei. In așa zisele –cărți de o zi – se derulează povești tulburătoare, incredibile, paradoxale și care finalizează obligatoriu într-un happy-end al triumfului dragostei. Se lansează ideea unei lumi încărcate de dramatism, pasiune, senzualitate unde eroii sunt exemplare dotate cu calități aparte. Comunicarea dintre aceștia este perfectă. De exemplu, El spune una, Ea înțelege alta și de aici intriga. Trăsăturile lor sunt spectaculoase. EI : adevărați adoniși, sunt pur și simplu superbi, sexi, alunecoși și aroganți. Aparent blazați, enigmatici, a căror majorat se oprește în jurul vârstei de 30-35 de ani, au bărbiile voluntare, guri senzuale, sprâncene machiavelice, atitudini copleșitoare, ochi care te pătrund și un deosebit simț al afacerilor, ori de care ar fi ele. Calmul lor frizează cinismul, sunt imperturbabili, gata oricând de sacrificii și au o mintea diabolică. ELE : provocatoare, blonde sau roșcate, cu picioarele înfipte în gât, ochi de gazelă, mers de felină iar scriitorul (scriitoarea) îți sugerează să ți se taie respirația când apar ele pe scenă și să rămâi copleșit de atâta frumusețe diafană. Aflate la vârsta nubilă (panoul de vârstă este între 19-25 ani, dincolo de această cifră doamnele devin istorie, căci știți: cele trei vârste ale femeii sunt: tinerețea, vârsta mijlocie și, “vai, tu, ce bine arăți!”), ele se consumă într-o agitație continuă dornice de afirmare. Căci înainte de a deveni doamne sunt întâi de toate feministe. Aprige, bosumflate și pricepute în toate.. Eroinele sunt fermecătoare, la fel de spirituale ca Eroii, nu lipsite de aplomb și au neplăcutul obicei să intre în situații indezirabile pe care ulterior le trăiesc ca fiind dezirabile. Protagoniștii își ating dezideratele pe are nici ei nu le cunosc ca lumea, grație autorului care încurcă ițele într-un mod de-a dreptul arbitrar, dar conștiincioși, îndrăgostiții își duc partea lor de glorie obligați fiind de numărul de pagini la care a subscris drăguțul de love-writer. Mărșăluind printre capitole descoperim că la începutul cărții EL o întâlnește pe ea prima oară să zicem primăvara, ca la finele cărții EL să afirme că prima oară a fost iarna (să fie o scăpare a autorului sau un mod de a ne sugera propriul său plictis). Uneori bunica miresei pe parcurs devine mătușă sau unchi, iar personajele pur negative ne copleșesc cu malițiozitățile lor inutile. In timp ce EL aleargă pe tot globul fie cu afaceri, fie să lupte, este personajul omniprezent, EA cu o mână folosește calculatorul, cu cealaltă face cumpărături, cu cealaltă face curat, etc,etc. Mințile lor zbârnăie, trupurile trepidează după gustul aventurii și printre picături se întâlnesc și se ceartă pe cinste de ne crește și nouă adrenalina. Dacă mai au timp se și căsătoresc căci autorul ne surprinde la fiecare pas cu faptul că în realitate cei doi sunt foarte foarte îndrăgostiți unul de altul. Evoluția evenimentelor este previzibilă și finalul aureolat în roz așa cum îi stă bine unui asemenea subiect și uite așa se nasc noile bestseller . Damnați pentru o clipă (de un roman) la o vocație de sentimentalism siropos, cititorii se reîntorc la pragmatismul zilnic cu sentimente oarecum confuze. Gata să-și pună și întrebări de genul: Cam cum ar trebui să fie REALITATEA sau cum ar trebui să fie OMUL în realitate? Ca o paranteză, se știe că ceea ce la 18 ani se numește naturalețe, la 40 devine sofisticare sfârșind în dignitate la 60. Numai că OMULUI… Când este tânăr i se cere să fie matur, când a ajuns la maturitate, i se cere să fie înțelept, când în sfârșit ajunge să fie înțelept, este de acum bătrân și oricum nu mai are nimeni nevoie de el. Atunci cum să-i mai rămână timp să fie el însuși ? |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate