agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2018-06-22 | |
motto: "și tu, unde ți-ai lăsat aripile?" - Marquez
era ultimul. el și câteva linii continue lunecând pe un țărm nevăzut asemeni ochiului pământului împăcat de larma păsărilor pentru întâia oară. era un adolescent ... în întregime blond. pentru a rezista curcubeului își picta ochii în culori terifiante. îi plăcea să deschidă colivii, să exploreze capilarele timpului să așeze cuvinte pe marginea pervazului violaceu în dreptul căruia marile orașe deveneau simple instantanee ale propriilor stări de insomnie. (briliante) câteodată era însoțit de o femeie frumoasă. alteori putea inventa platitudini încrustând tăios câte un mesaj pe fața fiecărei măști o autentică legătură între creator și creație, cuvântul zbor nu era dominant pentru că numai el putea fredona cântecul din adânc al caracatiței oarbe. am gândit "până și tristețea este o absurditate mai evazivă decât mișcarea cuantică a abisului subînțeles în diferite nuanțe. ea diluează contraste. ea este victima culorii oranj, un punct nevăzut pe axiologia cunoașterii. în prezența ei soarele explodează tăcut într-un fel de extaz prematur adolescent și lud, incapabil să mai poată dărui măcar un zâmbet pământean la întoarcere..." (clișee. clișee, platitudini, angoase). și totuși... el avea o seninătate aparte. a învățat de la mare să privească realitatea dincolo de locuitorii orașului. se inspira din textele publicitare vopsite în culoarea oranj îngerând la o mie de ani anaconde și femei voluptoase. el nu a descoperit America, în schimb ar fi putut iubi aerul limpede al căușului fiecărei flori pur conjuncturale. se spune că, sub ploaia măruntă ar fi atins involuntar brațele dezgolite de sevă ale castanilor ca un pictor dibaci, cu margini mai puțin hașurate iar despre configurația oferită de alăturarea a două litere pe zidul de iederă albă se spune că, înlocuia pentru o vreme teama lui de singurătate. deseori îmi șoptea: "să scrii un poem despre dragoste, despre destinul tău fascinant capabil să perceapă acest tremur prelung sau mai bine despre... semnul din carte. să te gândești că totul este legat de mișcarea inimii întro cutie de insectar un punct pulsativ pe o grilă semantică. caută măștile. evită distanțele. tratează-le cu ignoranță, vers după vers real de ireal, oniric și (in)vers, renaște..." ar fi putut să dea un sens ideii de libertate îndeajuns cât să poată dansa liber de sarcină dacă strălucirea ploii de vară nu l-ar fi pierdut printre cataracte... era ultimul. el și câteva linii continue. avea obiceiul să penduleze grațios între obiectele mici și poveștile pe care le depăna din aproape în aproape. își apăsa ușor cuvintele în prezența ideii de moarte. viața era un paradox nociv, o strălucire de plancton în calea imensei balene albastre, o lipsă de spațiu la o mașină de scris vertical, o târâtoare binecuvântată de grație.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate