agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ sunt în corpul meu
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-09-03 | | CÃLÃTORIE FÃRÃ BILET DE ÎNTOARCERE Surprins, aplecat peste tine găsește-mă surprins de ceea ce văd fără nici o urmă de privire lăsată pe trupul tău asemenea urmelor lăsate în caldarâmul încins de tehnica grea de luptă scoasă la defilare sau chiar la război găsește-mă surprins de lumea care mă știe cum pot fi ținute minte o adresă, un loc public, o bancă ascunsă găsește-mă surprins de necunoscuții care-mi asigură anonimatul liniștea clipei de parcă în afara mea totul este clar totul este vizibil, palpabil, revoltător de viu atinge-mă cu mersul tău care mă înconjoară și încercuiește-mi respirația, rostogolindu-mă rostogolindu-ne ca un bulgăre de zăpadă găsește-mă lângă gleznele tale acel fir de iarbă pregătit să fie păscut de-mbrățișare ars de trupurile încinse, călcat de șoaptele grele și pătrunzătoare dar niciodată pierdut acestui poem scris pe singura oglindă prin fața căreia treceai din când în când pentru a-ți contura ochii și buzele pregătindu-te a lua forma atingerii mele POEM SMULS DIN GREȘEALÃ DIN ȘEMINEU nu mai alerg după tine cu trupul arzând m-au confundat pompierii cu o închisoare în flăcări cu prizonierii încătușați - fumegând cu celulele reci – dogorând nu mai alerg după tine cu trupul pierdut m-au găsit cercetașii la marginea versului prădat ca un tren prădat ca o bancă cu brațele larg desfăcute – cât să-mi cuprind părăsirea nu mai alerg după tine - din lipsă de trup mi-e trupul străin oprit înaintea gestului ca un cuvânt strigat într-un telefon cu firele smulse ca o imagine fărâmițată de lipsa antenei mi-e trupul pierdut printre nimicurile tale strălucitoarele tale nimicuri ce te ajută să-și conturezi ochii și buzele și provocarea CREDINÞÃ OARBÃ CU BASTON DE FILDEȘ am crezut că fiecare întâlnire poate fi regăsirea am crezut mai mult în cuvânt decât în Dumnezeu chiar și pentru că la început a fost Cuvântul am crezut că flacăra mistuitoare nu poate fi o pedeapsă cum nici atingerea nu poate fi o depărtare am crezut mai mult în necuprindere chiar dacă îmbrățișarea a scos din noi poemul acesta sugrumat și orb CREȘTERI ȘI DESCREȘTERI DE IMPERII am încercat să-mi construiesc din tine un imperiu uitând despre creșterea și descreșterea clipei am încercat cu tine înflorirea uitând despre căderile de frunze am încercat să-mi pun fericirea pe limbă uitând despre gustul tentant al otrăvii uitându-mă dincolo de privire cum luptătorul din mine mă uită pe marginea versului pradă ție ÎN APROPIEREA SÃRUTULUI NOSTRU CINEVA A PUS UN BINOCLU ÎNTORS m-am apropiat de poemul acesta cum doar o flacără se mai poate apropia de apă erai pierdută-n imensitatea ochilor tăi scăldați sau oceanele Planetei să fi fost absorbite de ei sau poate roua să-ți fi fost lăcrimată de dimineața aceea oricum m-am aventurat înspre ei chiar dacă cunoștințele mele de navigație se rezumau doar la naufragii doar la ceea ce trebuie să faci în caz de înec atunci am înțeles de ce flacăra nu rezistă în apă de ce ziua nu rezistă în noapte de ce lacrima ta nu-mi suportă atingerea atunci am înțeles că de fapt ochii tăi imenși erau bolta albastră de deasupra mea iar lacrimile căderi de stele erau atunci am înțeles că de fapt malul care mă pierde de tine era construit din îmbrățișările noastre zidindu-ne într-o nebunească atingere cum doar răsăritul și apusul mai pot împreuna pe cei ce nu se-ntâlnesc niciodată eram singuri în imposibilul nostru lacrima ta înflorind din flacăra mea. POMUL DE CRÃCIUN un joc de umbre îți furase trupul a început lumina să cadă peste noi simțeam cum din adânc ne părăsise lutul și-n haine ne-ntâlneam de-a dreptul goi priveam la Pomul de Crăciun cu globurile sale scânteinde intram în lumea magică a clipei când începea tăcerea să colinde eram atât de-apropiați de pom că acele în noi își furișau durerea pereții camerei se năpusteau pe jos și-n aer din lumină curgea mierea nici nu ne mai găseam printre priviri din Pomul de Crăciun refugiu ne-am făcut erai o luminiță, eram un glob umbrit eram sfârșitul care începe din sărut CU GENUNCHII ADUȘI CÂT MAI APROAPE DE REALITATE pe ultima coală de hârtie nu poți să scrii decât rugăciuni să te rogi ca telefonul să nu-ți sune să rămâi doar cu tăcerea cuvintelor nerostite atotcuprinzătoare și atotștiutoare singurătatea ta să te acopere precum un frumos ambalaj ți-a ascuns răspunsurile la întrebările fundamentale despre lume și viață despre mister și lucruri banale oferindu-ți-se sub forma ispitei protecția maximă a secolului un cauciuc pentru liniște ta și a semenilor tăi să te rogi ca prietenii să-ți uite adresa să te confunde cu locul viran din cartier cu ultimul abandonat în gheena de gunoi să te rogi pentru băieții de cartier pentru fetele de cartier pentru mamele de cartier mult mai îndurerate decât le-a fost durerea nașterii acestora mult mai îngrijorate pentru ei decât au învățat ele ce este o grijă părintească să te rogi să nu te tulbure cu nimic sfârșitul lumii atâta timp cât lumea ești tu iar cea de dincolo de tine nu poate fi decât o mare aglomerare o mare harababură, o mare înghesuială în care fiecare încearcă să se privească cum arată în ochii aproapelui ai vecinului care-și omoară capra să-ți facă în ciudă să te lipsească de reacție, de obiectul tradițional al muncii cotidiene să-ți dea voie să te mai ocupi și de tine și de singurătatea ta ajunsă un fel de băiet de cartier cu nopțile date peste cap și pline de gel și plină de cercei și de tot felul de cuvinte sacadate să te rogi pentru șoapta care de mult a asurzit pentru gestul de a te primi înapoi acasă de a-ți reveni la poemul părăsit și hăcuit cum doar pruncii mai sunt aruncați înaintea nașterii sau chiar și după aceea. să te rogi pe ultima pagină să nu uiți ce-nseamnă această despărțire de silabe acest pas înapoi necesar privirii acest vers în spatele căruia mi-am pus toată agoniseala pe tine, cuvintele și nebuniile noastre să nu uiți că între două silabe este loc pentru toți pentru tot ceea ce s-a spus dar mai ales pentru ceea ce încă nu s-a spus dar mai ales pentru această lungă tăcere. și dacă nici un sunet nu te mai găsește dacă nici o rugă nu te mai cuprinde roagă-te pur și simplu căci oriunde te-ai afla rămân rătăcitor prin tine. CLIPA DE GRAÞIE ÎN ADIDAȘI ți-ai învățat pașii să țină minte pe de rost alergarea să fugă înainte ca inima ta să exclame și nu ți-ai dat seama că la fiecare revenire rămâneai mai subțire și nu ți-ai dat seama că la fiecare îndepărtare rămâneam mai subțire într-un târziu, de atâta alergare erai mai mult eu decât tine eram mai mult tu decât mine și atât de străini cu noi înșine și atât de stăpânitori împreună. ȘOAPTÃ ZIDITÃ ÎNTR-O SECUNDÃ DE NOPATE atât a fost să fie și poate ar fi fost mai mult dacă nu te-aș fi întâlnit și poate ar fi fost mai puțin dacă nu mai fi întâlnit nebunia de a fi împreună a fost să fie nebunia de a exista într-o lume nebună a fost să fie refuzul de a părăsi cuvântul asediat a fost să fie arderea poemului pe trupul tău a fost să fie și poate ar fi fost mai mult și poate ar fi fost mai puțin dar ce mai contează ce ar fi fost când de fapt ceea ce este seamănă atât de mult cu nașterea și cu moartea, cu viața de zi cu zi cu strada, revoluția, cu ultima frunză uitată de cădere a fost să fie atât cât să ajungă pentru acest poem mărturisitor cât să ne ajungă din urmă trupurile noastre povestitoare de iubiri nemărturisite Cu spatele la mine coborai în oglindă din epiderma ta am încercat să-mi fac ascunzătoare să-ți intru pe sub piele mi-am dat noaptea peste cap transformând-o într-o serioasă zi de lucru într-o nebunească poveste de dragoste pe spatele tău am început să-mi zidesc poemele în formă de templu și clopotele tale pe dinăuntru băteau a vecernie, a rugăciune, a iertare și-n mine Soarele ținea discursuri despre nisip, trupuri și mare chiar dacă noaptea ajunsă-n miezul zilei încerca să-și ponteze ore suplimentare O biserică cu sânii dezgoliți obsesia clopotelor s-a oprit între sânii tăi acolo unde toate privirile se adunau cum de fiecare dată în jurul evenimentelor se adună o mulțime de gură cască cum în trecut lume multă se dădea în bărci se învârtea în lanțuri fără a-ți neglija zvâcniturile acolo unde mă așezam între două iubiri să-mi scriu poemele sociale singurele scrieri ce-mi invocau aglomerația sânilor tăi ca fiind necesară întocmirii listelor cu revendicări Privindu-te dintr-un copac supus tăierii dacă pântecul tău nu ar fi centrul Universului atunci nimic nu și-ar mai găsi echilibrul – totul ar fi prăbușire nimic din ceea ce am ajuns să fim nu ar mai mișca tremurul sub atingerile noastre nu ar mai produce iubire din respirația confiscată la vamă din geamantanele contrabandiștilor Fără cuvinte, în vârful degetelor aici mă opresc cel mai des cu mâinile sub formă de treierătoare strângând roadele fructului interzis există o dimensiune a lumii care se naște și se oprește aici chiar dacă mișcarea coapselor tale este în stare să provoace lumea de la nevinovatele ieșiri în stradă la revoluții. Interzis cuvintelor sub 18 ani undeva ascunzi semnul dezlănțuirii dar și al apropierii malurilor a tot ce este materie surprinsă în mișcare unduitoare sau poate fi fântâna din care nașterea își astâmpără setea și noaptea Întoarcerea din oglindă după o noapte albă dacă glezna nu ți-ar despărți talpa de coapsă atunci sigur eu ți-aș fi gleznă sigur eu aș fi unduirea mersului tău înspre mine așa cum și tu poți fi poemul meu călător pe acest drum al trupului fără de întoarcere care cu fiecare recitare devine mai mult al tău decât a mai rămas să-mi aparțină. |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate