agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5230 .



Reabilitarea greierului
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2005-02-17  |     | 



Fontaine l-a considerat pe greiere, in mod nedrept, cel mai implinit puturos dintre insecte, iar pe furnica, cea mai harnica si puternica vietuitoare de pe Pamant. Si asta doar pentru ca lui ii place sa cante toata noaptea in loc sa fie salahor.

Realitatea insa e alta. Greierele sau acheta domestica isi freaca picioarele din pricina circulatiei periferice proaste scotand astfel sunetele pe care noi le numim taraituri. Ele afecteaza centrii nervosi la furnica si au ca rezultat impulsionarea activitatii ei la culegerea si depozitarea grauntelor in timpul sezonului cald.

In urma studiilor intreprinse de oamenii de stiinta francezi a rezultat ca aceste cri-cri-uri ale greierului consuma de o suta de ori mai multe calorii decat caratul grauntelor la furnica.

Inutilitatea muncii ei rezulta in sezonul rece cand, pe timpul gerului, amandoua insectele dorm tavalite in pamant. S-a dovedit de asemenea ca furnica nehranindu-se iarna cu alimentele procurate, ele se altereaza in special datorita umiditatii si igrasiei musuroaielor. Totodata, cercetatorii au identificat numeroase mesaje telepatice transmise de furnica greierului prin care ii solicita schimbarea de urgenta a gamei in care canta.

Micutul cantaret scoate sunete in Re minor. De exemplu, daca Ceaikovski, Bach, Beethoven si Wagner ar fi compus doar in gama asta, rezultatul ar fi fost dezastruos pentru melomani. Ei ar fi devenit din cale-afara de activi, transformandu-se in adevarate masini de gatit.

In schimb, daca greierele ar canta in Do major, taraitul lui ne-ar provoca un disconfort psihic, am fi mai lenesi, nu ne-am trezi la ora sapte si am ajunge la serviciu odata cu sefii, pe la pranz. Daca ar canta in La major am deveni cu totii gravi, protocolari si n-am mai consuma dovlecei. In Mi minor ar creste numarul avorturilor la capre, in Fa major am deveni cu totii ingineri agronomi, iar in Si minor ne-am pierde capacitatea intelectuala de-a intelege romantele de dragoste si telenovelele. Greierii ar trebui sa cante in Sol major pentru atenuarea dorintei de parvenire la sefi, inhibarea tendintei lor de ingrasare si infranarea vocalizelor pe timpul sedintelor. Sol major ar prelungi totodata vacantele, ar schimba proportia dintre zilele lucratoare si cele libere iar ciorba de burta s-ar servi numai cu lamaie. Din pacate insa, greierele nu poate tarai decat in gama Re minor, asa ca furnica e condamnata la munca silnica, trei anotimpuri din patru.

Argumente pentru reabilitarea greierului

- Greierele este singurul termometru natural de precizie. Daca ii numaram cri-cri-urile vreme de 15 secunde si adaugam 37 obtinem temperatura de afara.
- In timpul verilor secetoase greierele sapa tulpina plantelor si aduna apa. Atunci furnicile navalesc si-l gonesc ca sa se imbuibe doar ele cu apa.
- Jean Henri Fabre sustine ca in timp ce moare un greiere, agonizand in praf, furnicile il devoreaza cand el inca mai misca din aripi.
- Tot Fabre povesteste despre greieri, ca ei traiesc timp de patru ani sub forma de larve ascunse in pamant dupa care ies la lumina soarelui unde vor trai nu mai mult de o luna. In acest scurt timp greierii canta fara incetare bucuria de a trai.
- Greierele nu se hraneste cu graunte sau paine (vezi fabula), ci cu plante si uneori cu insecte mici.
- In antichitate, in China si Japonia, greierii erau prinsi si verificati, iar cei mai valorosi solisti erau vanduti bogatasilor, care ii tineau prizonieri in custi mici de aur si noaptea le ascultau serenadele.
- In China se organizeaza inca lupte de greieri (pentru amatori - exista asociatii de profil la Beijing). Astfel se desfasoara adevarate turnee filmate cu camere video extrem de performante si transmise pe anumite canale de televiziune.
- Tot in Orient, greierii se mananca bine rumeniti si crocanti, precum aripioarele de pui (iah!)
- Greierii sunt folositi, de asemenea, ca momeala la pescuit.

Tinand cont de argumentele expuse, consider ca domnul Jean de La Fontaine s-a pripit cand l-a ales drept exemplu negativ pe greiere si il reabilitez public, azi, 17 februarie 2005!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!