agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1569 .



De ce nu poți spune „NU”?
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Braduletz ]

2005-04-28  |     | 



Ce se întâmplă cu tine atunci când nu poți spune „NU”?

Recunoaște că ți s-a întâmplat așa ceva și nu numai o dată, ci de sute de ori când nu ai avut curajul să spui „NU” de teamă că vei dezamăgi pe cei din jur!

Dacă nu ai curajul să spui „NU”, înseamnă că nu ai încredere în tine, te devalorizezi și acorzi o valoare mai mare celor din jur, deși nu e neapărat asta realitatea, ești un pasiv dependent de alții, dificil a te apăra, neputincios în a-ți formula clar opiniile, în a evita conflictele...iritare, tristețe...introvertire...frustrare...

De ce este atât de greu să spui „NU”? Frica de a fi perceput ca un individ agresiv, de a fi respins, dorința de a nu supăra, de a nu deranja, toate par să stea la originea acestei forme frustrante de autocenzură. Sunt și au fost întotdeauna momente sufocante de a trăi astfel de experiențe, sentimentul foarte apăsător de a refuza propuneri de altminteri contrare aspirațiilor tale profunde, intereselor tale...dar în acest fel, îți negi nevoile, îți blochezi opinile personale și ajungi să-ți pierzi sensul propriilor dorințe...

De ce să te simți permanent obligat să răspunzi dorințelor celorlalți ? De ce să-ți fie rușine să exprimi emoții și să simți iritare, nemulțumire, decepție, supărare dacă le formulezi fără animozitate. Apără-ți punctul de vedere, exprimă-te cu fermitate și consecvență până când vei fi auzit...Þine seama și de nevoile tale: TU ești cel mai important pentru tine!

Gândește-te că ești liber, ai dreptul să refuzi, dacă asta vrei! Pe oricine și orice pe lumea asta!

Haide, curaj, spune: NU, NU și NU !!!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!