agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ am învățat să supraviețuiesc și așa
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-10-04 | | Generalități Acest nou univers artistic, ca și altele, are la bază o lege fundamentală, care este legea contrariilor sau a contrastelor, despre care am mai vorbit cu amănunte mai înainte. Orice univers artistic : pictură, peisagistică, sunet și lumină, muzică, are jocul lui de nuanțe specifice, inclusiv arta scrisului. Trei exemple de joc de contraste .În muzica clasică Din sunetele cele mai diferite, se nasc tonurile cele mai armonioase. .În telenovele și în viață În telenovele rezultă din joc de imagini artistice, în viață din jocuri de interese. .În oceanele lumii Forța de cădere liberă a corpurilor de sus în jos, este anihilată de presiunea apei de jos în sus, ele dând împreună echilibrul hidrostatic. Dar orice înnoire în orice domeniu, inclusiv în arte, împarte lumea în două: adepții și conservatorii, de unde rezultă lupta între mentalități care durează o vreme și pe care timpul o asanează. Academia Agonia.net, așa cum am mai spus, mi-a oferit o imensă șansă, să duc mai departe înnoirile mele, așa am ajuns la universul artistic sus arătat. Acest univers are o trăsătură fundamentală nouă, este unul proiectat pe ținte vii și persoane autentice, performanță care mi-a adus imense satisfacții. Satisfacțiile mele, nu înseamnă bani, glorie, competiție, așa ceva nu mă interesează, n-am scris și nu scriu pentru bani, vreau să las doar ceva și mai ales pe cineva în urma mea, de-aia m-am depersonalizat, și am lăsat un culoar liber pentru toată lumea. Agonia are câteva bijuterii strălucitoare care pot să preia ideea, din care primul care și-a insușit-o a fost Domnul Mihai Traistă, care a acceptat dialogul, îi mulțumesc, aștept noi colaboratori. Spargerea filipismelor și reasamblarea lor. Spargerea sistemului înseamnă desfacerea filipismelor din ținte risipite, disparate, reculegerea și selectarea lor, concentrarea pe ținte monovalente. Subiectul central Micul testament al jupânului Nicomah Text introdus în biblioteca virtuală Agonia.net, și dat în avans înaintea prezentei lucrări, pentru ca cititorii să-i facă lectura și să facă legăturile cu partea XII-a. Structurile, traiectoriile, țintele stilisticii și înnoirile prezente. Partea XII-a extrapolează de la stilistica aluzivă la cea personalizată, de la cea monovalentă la cea polivalentă, și le concentrează pe mai multe traiectorii artistice arătate separat. Date concise Marele umorist Nicolae Paul Mihail s-a născut la 3.07.1923, a fost textier umorist în scenarii radiofonice și la Teatrul de revistă C. Tănase, precum și în revistele umoristice ale Trustului de presă Flacăra. Chițibușurile talentului său. Cine are talent, scrie bine și-n pom, pe stradă, în spital sau în arestul poliției. Talentul este ca banul, îl încântă pe cel care-l are, și-l pune pe jar pe cel care nu-l are, este un dar de la Dumnezeu, unul care nu-i molipsitor, nu se ia, nu se vindecă, nu se cumpără, nu se vinde,acesta este talentul lui Nicomah, personaj în vârstă de 86 de ani, cât se poate de întreg la trup și la minte. Este un umorist fermecător, care este și astăzi bine gustat în țară și în occident. Banca de date artistice Universul artistic al lui Nicomah are două structuri și are ca bază de date, biblioteca virtuală din Agonia.net, cu titlul: Micul testament al jupânului Nicomah. Această lucrare a fost dată în 1998 în scenariu radiofonic, și apoi a fost publicată în Almanah Rebus 2005 pag.39-41. În acest Almanah, i-am fost atunci confrate de strofe, de condei, circumstanță care mi-a facilitat replica la testamentul său. Testamentul lui Nicomah, în ansamblul ei, are 52 de strofe care direcționează 22 de moștenitori, din care am selectat un număr mai redus de strofe, restul putând fi citit în textele introduse în biblioteca virtuală. Sursa datelor La construcția artistică a părții a XII-a , am avut în vedere următoarele date și surse artistice: -revista Almanah Flacăra Rebus 2005 -suite de catrene sentimentale dedicate autorului acestei lucrări, incluse în lucrare, în partea a XIII-a. -arhiva mea de suflet folosită și pentru catrenele personalizate pentru artiștii României, din care am completat această lucrare. Notă Partea operațională a acestei lucrări vine în partea a XIII-a, pentru a putea lăsa posibilitatea lecturii. |
index
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate