agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5512 .



Ruladă de cocoșel
proză [ ]
Iași - sâmbătă seară

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2005-12-19  |     | 





- Mioară? Ce dor mi-a fost, tu! de Iașul nostru drag. Măi, și ce frumoasă ești astăzi… Ptiu! Să nu te deochi!
- Ptiu! Ptiu! Mulțumesc, Strungurel. De când ai plecat tu, am zugrăvit și holul, am schimbat așternutul, ți-am cumpărat… papuci noi, flaușați care au capete de cocoșei. Frumușei foc!
- Doamne! Ce bine e acasă! Când mă întorc din delegație și te găsesc atât de apetisantă, pârguită, mă iau niște furnicături…
- Ce scump ești, tu… Dar ia! Ce? Ce faci acolo?
- Mă deghizez în cocoșel de munte! Ca papuceii... Ia uite, ia! Ia uite cum aspir la inima ta.
- Aspiră și respiră! Șezi oleacă, Strugurel! Șezi, de! Șezi că nu dau turcii!
- Așa, neînțărcat?
- Neînțărcat, dragă! Nu mori câteva minute. Eee! Mai știi de când n-am văzut-o pe mămica?
- Pe maică-ta? De vreo lună… Da, dar distanța unește oamenii, tu! Și dragostea crește…, crește…, ca o cocă se umflă.
- Șezi și resipiră, Strugurel! Respiră că avem de discutat. Mai ții minte ce bine gătește mămica? După ce mâncam abia ne mai țineau scaunele, tu!
- Și-n vremea asta ea vorbea… și vorbea… și vorbea… Nu știu cum nu răgușește niciodată! Cei drept: gătește bine.
- Și nu ți-e ție poftă de-o ruladă din cocoșel cu cașcaval, cu ciuperci, morcovi și cu țelină… Þelină, Strugurel! Pentru turnirul de diseară…
- De ce tocmai diseară, tu? Eu acum aspir la degețelele astea frumoase și la piciorușele tale delicate…
- Respiră, dragăl
- Mioara, ești cam ciudată în dimineața asta. Una și cu una fac două! Uite cum facem: eu merg să fac duș, apoi ne retragem frumușel în dormitor și-ți arăt eu cine-i cocoșelul în casa asta!
- Nu! La duș, nu! Apropo de cocoșel: hai să-ți recit o poezie romantică. Aseară am compus-o special pentru tine, după emisiunea ‘Iartă-mă’…
- Poezie? De când scrii tu poezii, Mioară?
- Ne închipuim că suntem la Casa Pogor. Aici e scena, acolo ferestrele și în spate, invitații. Bun, tu așează-te pe canapea, fă-te comod…
- Dar nu vreau poezii! Mai bine cot…coot… cootcodac! cu tine. Înțelegi?
- Și după ce recit, te voi hrăni cu ruladă de cocoșel umplut! Ca la mama acasă.
- Cocoșel? Eu sunt cocoșelul!
- Diseară vei fi cocoșel. Acum ești invitat la un program artistic.
- Nu înțelegi, femeie, că nu vreau poezie!
- Supunem la vot! Care dintre voi, da, voi! cei din sală! Care dorește să asculte o poezie romantică? Hai, mânuțele sus! Uite, dragă! Uite câtă unanimitate pe spectatorii ăștia!
- Tu, Mioară! Ai bolânzit, tu! Cu cine vorbești dragă, că suntem doar noi…
- S-o crezi tu!
- Adică mai e cineva în casă? Mioară, să nu care cumva…
- E spiritul lui Eminescu, a lui Creangă… A Veronicăi… Ia loc și respiră.

S-au întâlnit… Ploua-n grădină
Cu raze palide de soare,
Poetice și visătoare…
El un cocoș, ea o gaină.

Găina-i chirăia că-n viață
N-o să-l înșele niciodată
Că n-or să-i poată spune ‘tată’
Niște nevolnici pui de rață!

Și-așa, din zori și până-n seară
Cotcodăcindu-și fericirea,
Își cuibăreau voioși iubirea
Culcându-se pe-aceeași scară…

Dar vai! Uitau ce spune-o vorbă
Că după râs vine și plânsul!
Cocoșul fu tăiat… Dintr-însul
Stăpânii și-au făcut o ciorbă…

Plângea găina’n bătătură
Și printre hohote jura:
‘Iubitul meu, te voi urma!’
Și-a treia zi era friptură.


- Þi-a plăcut, iubitule?
- Au tăiat cocoșelul! Săracul, ce destin tragic a avut… Mmm! Dar mi-ai făcut poftă de-o ciorbiță de pui.
- Dar de o ruladă de cocoșel, nu? Din cea umplută cu ciuperci, cașcaval, țelină…? Þe-li-nă.
- Ce tot mă iei cu țelina asta, tu? Una - două, țelină.
- Ziceam și eu…
- Gata, plec să fac duș, apoi mâncăm.
- Nu! Întâi mâncăm! Strugurel, mi-e dor de mămica…
- Mie nu! Cât am stat la ea mi-a făcut capul calendar: ‘Strugurel în sus! Strugurel în jos! Strugurel duhnești a țuică! Strugurel nu respira că miroși a țigare!’
- Parcă nu știi că-i înscrisă în organizațiile alea…, alea cu anti-alcoolici și anti-fumători.
- Iar eu tocmai m-am înscris în organizația anti-soacre!
- Nu fi rău.
- Ca să nu spun că anul trecut, de Paște, a venit fără miel... Iar apoi, zor nevoie să schimbăm fotoliile, biblioteca... Cică-s demodate. Să punem neapărat faianță portocalie că-i culoarea anului. Politica asta… Gresia e prea mică, televizorul n-are plasmă, calculatorul n-are destui rami… Nici nu vreau să aud de maică-ta!
- Ești absurd!
- Nu dragă, sunt disperat!
- Să știi că o să vină pe la noi.
- Maică-ta? Nici nu mă gândesc!
- Deja a plecat de-acasă…
- Trimite repede după ea, dă-i o telegramă! Oprește-o cumva!
- Prea târziu, tu!
- Cum adică: prea târziu?!
- E deja aici. A pus în cuptor rulada de cocoșel și acum face duș…

poezia d-lui N. Andreescu

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!