agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2089 .



Fireasca gestionare proasta a incompetentei…
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2005-09-12  |     | 



Fireasca gestionare proasta a incompetentei…

Se vorbeste atat de mult despre progres… Despre cuceririle stiintei, despre progresul omului… Se pare insa ca astazi, prin progress, se intelege automat distrugere. Omul pare ca nu poate sa creeze ceva fara a distruge. Pe o parte cream iar pe cealalta parte distrugem! Problema este ca ceea ce cream nu se ridica la nivelul lucrurilor pe care le distrugem! Cream hartie distrugand in acelasi timp zonele forestiere! Hartia este folositoare, insa mediul care se degradeaza in jurul nostru ar trebui sa ne faca sa intelegem ca viata pe de alta parte este inestimabila!
Insa sa uitam pentru cateva momente de teoria sterila… Sa oferim exemple concrete.
Romania este o tara completa din punct de vedere geografic… Incepand de la mare si terminand cu lantul carpatic, intalnim pe teritoriul Romaniei toate formele de relief! Un imens potential turistic care este foarte putin folosit – a folosi nu inseamna a distruge, iar turismul trebuie sa invete sa se dezvolte in deplin respect pentru mediu!
Litoralul romanesc se intinde pe o mare suprafata si poate oferii variatii spectaculoase turistilor! Insa, din cauza lipsei de interes pe care o manifesta din ce in ce mai pregnant oamenii care ar trebui sa se ocupe de aceasta zona, ea se degradeaza din ce in ce mai mult… Zona incepe sa arate ca acele vestite case “ruina” care stau sa se prabuseasca la primul cutremur din cauza nepasarii crase afisate de “guvernantii” nostrii…
Aceasta degradare nu este ireversibila, insa costurile necesare unei refacerii totale sunt mult mai mari decat costurile necesare unei reconditionari! Insa toti acei “snobi” imbogatiti peste noapte nu au inteles ca dezvoltarea trebuie sa fie bine echilibrata, nu centrata intr-un singur punct…
Mamaia, denumita si “Perla litoralului” este o statiune frumoasa, insa nu este in nici un caz cea mai frumoasa statiune de pe litoralul romanesc! In Mamaia insa se investesc anual sume imense… Aceste sume provin insa nu numai din surse private, chiar statul ofera bani pentru a “ajuta” dezvoltarea acestei statiuni…
In acelasi timp, putin mai jos, Eforie Sud este o statiune uitata… In ciuda frumusetii naturale (pentru ca nu hotelurile roz si cluburile de noapte arhipline sunt adevaratele lucruri importante!), nimeni nu investeste in aceasta statiune! Faleza din Eforie Sud, una dintre cele mai frumoase faleze din Europa este aproape de prabusire din cauza alunecarilor de teren! Plaja din Eforie Sud, odata una mare, protejata de digurile construite sub vechiul regim a ajuns acum o mica fasie de pamant erodata din ce in ce mai mult de apa… Trist, insa trebuie sa prezentam realitatea asa cum este ea! Aceasta statiune se va distruge in urmatorii 10 ani, iar cei care ar putea sa faca ceva sunt preocupati de deschiderea unui nou club prin Mamaia sau Venus…
Eu inteleg ca foarte multi oameni vin la mare pentru a sta la “hotelul lui Hagi”, sau pentru a calca pe acelasi nisip pe care calca “Guta”, insa sa fim seriosi, farmecul naturii nealterate pe care il gasim in statiuni ca Eforie Sud, Eforie Nord, nu poate fi comparat cu sirurile lungi de hoteluri despartite de baruri… Evident ca si acestea conteaza pana la urma, insa ele trebuie sa se muleze pe natura, nu sa o indeparteze brutal… Trebuie sa protejam natura, sa intelegem ca ea este “materia noastra prima”! Nu putem sa excludem natura din vietile noastre, nu putem sa ne inchidem in niste betoane in care ne-am sigilat anterior si visele…
Bani sunt, iar daca ar exista si dorinta, aceste statiuni ar putea fi salvate… Sa ne preocupam de mediul care ne inconjoara, sa il protejam intai pe acesta si abia mai apoi sa ne gandim la propiile noastre creatii… Aceasta este calea fireasca a omului intelept…
Sa nu lasam ca goana noastra pentru “cel mai mare profit” sa distruga insasi viata care ne inconjoara si care ne fundamenteaza…
In momentul in care veti dezavua aceasta opinie fara ca macar sa o analizati atent, va voi intreba numai atat: “Ce este mai frumos: un val care se sparge la tarm imprastiind spuma alba sau un santier pe care se inalta un nou hotel de lux…”? Raspunsul este evident zic eu… Apa curge implacabil…

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!