agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2015-10-27 | | vuietul mării venit dinspre nicăieri - zorii în ceață Argentina Stanciu ceață în port – strigătul pescărușului de nicăieri Sonia Cristina Coman Haiku-ul pare adesea o poezie manieristă. Atît prin procedeele tehnice folosite cît și prin faptul că abordează aceleași teme. În cele două poeme de mai sus este prezentă aceeași experiență stranie a imposibilității de a localiza vizual sunetele auzite prin ceață. Experiența în sine este aceea a unei stări de nesiguranță și dezorientare. A fi în ceață naște o încordare sporită a simțurilor care nu mai pot coopera optim. Fără repere vizuale, ceea ce auzi mai mult de descumpănește. Aceasta este situația. Felul cum e însă tratată în cele două poeme, deși recuzita este cam aceeași, ceața și marea, este destul de diferit. Primul poem este cuminte, surprinde faptul fără frison. Vuietul mării este perceput ca o respirație mereu reluată a valurilor, care ating un apogeu și apoi se risipesc liniștit în nisip. Ceața este una a zorilor și va dispărea curînd. Versul median este unul care lungește și parcă slăbește tensiunea faptului că vuietul este venit dinspre nicăieri. Al doilea poem știe și ține să administreze tensiunea sporind-o. Ceața pare să paralizeze portul. Ceea ce însemna o dinamică vizuală vitală este pierit și amuțit. În locul vuietului monoton al mării, țîșnește brusc și scurt, sfîșiind amorțeala ceții, vaietul înfricoșat al pescărușului. Căutarea lui este plină de neliniște, iar răspunsul negăsirii doar unul eliptic și lapidar, aproape sfidător – de nicăieri.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate