agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2115 .



Rock, gânduri și flori...
eseu [ ]
...pământul mustește de black-metal

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Petre_Andrei ]

2006-01-10  |     | 



Ați încercat vreodată să adormiți ascultând muzică la căști...? Dacă nu, nici nu știți ce pierdeți. Doar așa, în pragul somnului, în momentul în care visul se amestecă cu realitatea, poți întelege mecanismele ascunse ale propriei tale minți. Doar atunci vei reuși să înțelegi adevăratul impact pe care îl are asupra ta muzica. Doar așa vei reuși să scapi de ideile deformate emise de toți acei "cunoscători" înfumurați.
Există evident diferențe între genurile de muzică. Rock-ul spre exemplu este considerat de mulți o muzică care incită spre ură și distrugere. În timp ce muzica veche, clasică, este considerată o muzică liniștitoare... Eu vă voi spune însă că muzica în sine nu are absolut nici o legătură cu reacțiile omului. Astfel, există în cazul fiecăruia dintre noi o muzică care ne irită, o muzică care ne poate insufla dorința de distrugere.
Totul ține de gândurile care ne fac plăcere. Dacă noi ne simțim bine gândind zbuciumat, atunci rock-ul se va dovedi o alegere potrivită pentru noi. Este până la urmă ca în cazul temperamentelor: s-ar putea spune că avem într-un fel temperamente muzicale. Sunt unii oameni care simt cum le plesnește capul când ascultă rock. Sau alții care simt că "turbează" când aud muzică clasică... Însă totul ține până la urmă de modul în care reușești să înțelegi și să accepți muzica. Nu trebuie să asculți o muzică "agitată" în momentul în care vrei să te gândești la ceva liniștit... Și invers, când ești înflăcărat și asculți muzică clasică, te vei simți tras înapoi. De aici respingerea muzicii... Însă trebuie să înțelegi că nu muzica, ci chiar tu ești cel care greșește...
Și în final, pentru a spulbera o prejudecată celebră, vă voi spune că natura primește muzica în același fel, cele care dăunează sunt emoțiile negative ale oamenilor. Cineva spunea că o floare care "ascultă" muzică rock va muri cu siguranță. Eu însă vă spun: tineți o floare într-un mediu în care oamenii sunt fericiți, într-un mediu în care ei ascultă muzică cu bucurie, și orice fel de muzică ar fi aceasta, ea va fi primită cu bucurie de orice ființă... Pe de altă parte, într-un loc cu oameni triști, nici muzica cristalină a apei nu poate aduce viața.
Din fericire, omul nu a reușit să insufle nici unui obiect creat de mâna sa, propria sa putere distrugătoare... Așadar, nu muzica este cea care incită la violență, ci omul...
Þineți minte asta, căci sunteți oameni...

Și ne vom întâlni:

"When you and I and all else dies..."

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!