agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3548 .



Religie și istorie
eseu [ ]
Aforisme si maxime Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2008-12-31  |     | 



1.Marii timizi sunt cei cu o putere de interiorizare mare, când sunt îndrăzneți numai cu ei înșiși.

2.Istoria este trecutul care judecă prin neparticipare la evenimente, clădește adevăruri care scapă prezentului printr-o luciditate creată din neutralitatea gândirii elaborată în teze.

3.Soroc de viață și soroc de moarte, destinul l-ai putea cunoaște numai după moarte, pornind de la ipoteza (probabil falsă) că după moarte ar mai exista “ceva” (un for lăuntric, un purgatoriu judecat de suflet, sau o esență spirituală) care ar crea istoria vieții personale.

4.Dacă n-ar fi existat literatura, n-ar fi existat gândirea speculativă, ci doar viața gândită ca dogmă.

5.Religia este în esență concept metafizic.De aceea nu poate fi atacată prin teze, teorii, sau raționamente elaborate din laicitatea vieții.Religia crește și se dezvoltă din miracol și mister propovăduind un adevăr absolut care nu poate fi demonstrat științific.Ca un politician, religia promite mult, cu deosebirea că timpul judecă dacă promisiunile se adeveresc în cazul politicianului, însă în cazul religiei doar moartea judecă, căci dacă n-ar fi spaima de moarte, n-ar exista religie.

6.Principiile sunt argumente fondate logic ale “vieții” rațiunii.

7.Istorie a evenimentelor pozitive sau negative, experiența nu este subordonată timpului, ci se capătă dintr-un puzzle ordonat al cauzelor acțiunilor ce au declanșat efecte asimilate de o gândire obiectivă, reînnoită mereu de judecarea ei de către viața construită de organizarea conceptelor raționale.

8.O femeie frumoasă este un poem reușit scris de natură, dar pe care îl înțeleg numai cei care au suferit din iubire.

9.Dacă apreciem ideile suntem atrași de “invențiile” noastre aplicate vieții, dacă apreciem principiile disecăm viața în structuri logice și apoi o reconstruim ca pe ceva al nostru, asimilând-o, o remodelăm după chipul și asemănarea principiilor recreatoare.

10.Succesul
- mirarea celui care vede lumina și în întuneric;
- misterul dezlegat prin adevărul autodepășirii de sine;
- forța care modelează viața într-o serie infinită de victorii;
- zbor atins de lumina gândirii cucerind spațiile ocupate de alții;

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!