agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3522 .



Rugaciune
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Veronica ]

2003-07-22  |     | 



Rugaciune

Acum am de spus o rugaciune...
Rugaciune...catre cine? catre mine, catre tine? Catre lume?
Rugaciune... cata durere si planset... cate dorinte si impliniri... cate ascultari si neascultari... cate...
Traim intr-un secol unde religia a devenit politica, iar politica - religie. Astazi exista mai multe feluri de oameni, si zei diferiti in inima fiecaruia.
Dumnezeul meu e bun, dar si al tau e bun, si-al lui, si-al lor... Cui sa ma rog? Astazi forta divina devine un obiect dintr-un magazin, unde-ti poti alege culoarea dorita, textura, mirosul. Oare viitorul il va vinde pe Dumnezeu, Allah, pe Buda sau Iehova? Sau poate prezentul i-a vandut deja.

Intr-o zi m-am rugat... Era o rugaciune pe care n-o mai rostisem niciodata pana atunci, fiindca era o rugaciune fara cuvinte sau rugaminti. Am simtit doar... Ce? Totul. Am inteles cum e sa zbori, sa visezi, sa atingi perfectiunea.
De cate ori m-am lasat de Dumnezeu? De cate ori L-am rugat sa ma ajute? Oare uitase in acel moment clipele cand L-am renegat? M-a iertat, sunt sigura, dar n-a uitat...
Poate mi se pare mie, poate e chiar asa, dar de cate ori L-am rugat sa ma ajute, M-a ajutat, M-a ascultat. Ce ma doare cel mai mult? E faptul ca tin acest fapt ascuns in mine. Nimeni n-o stie, doar eu si El.
Traim intr-o lume unde Dumnezeu a devenit o persoana publica. Exista si-l intalnim pe strada, in carti, in filme, in bancuri, in strigate, in renegari, in frica, in fericire... in tot, numai nu in Noi.
Ce trist... viata noastra e trista din cauza aceasta sau deoarece noi ne-o facem trista? Sau poate El e de vina? Azi vinovatul pentru toate, cel pe care trebuie sa-l judecam e - Dumnezeu.

Acum am de spus o rugaciune...
Cui? Tie, lui, voua... As vrea...va rog... ajutati-ma... De ce nimeni nu m-aude? Unde s-au dus toti - sa se roage? Unde e Toleranta?
Unde e Mila? Se roaga si ea? Dar cine are nevoie acum de mila, cand astazi a-ti fi mila de cineva inseamna a te crede superior lui. Ce tampenie! Oamenii au inceput sa caute sensuri ascunse acolo unde nici nu sunt, chiar si-n Dumnezeu.
Am nevoie de tihna pentru a ma ruga. Doar prin ruga ma simt libera. Aceasta nu implica Rugaciune catre Dumnezeu. Aceasta implica Rugaciune catre mine si catre prieteni, catre parinti si catre soare.

...Sst! Am nevoie de liniste...
Acum am de spus o rugaciune...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!