agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-02-22 | |
Una din ideile cele mai stupide este cea care presupune că ar exista oameni deosebiți, plămada din stirpe deosebită. De exemplu casele regale. Cu ce e mai bun John decât regina Elisabeta ? Cu ce e mai bun Juan decât Juan Carlos ? Răspunsul este unul singur. Cu nimic. Monarhiile occidentale sunt la ora actuală (cu excepția Spaniei unde reprezintă o pavăză a democrației) sisteme statice-încremenite în proiect. Probabil că este mai ieftin să o păstrezi pe regina Beatrix decât să alegi din 4 în 4 ani un președinte pentru Olanda. În orice caz, sunt inutili.
Această inutilitate a început să fie percepută odată cu Carol I al Angliei și cu Ludovic al XVI- lea. Imaginea odată legendară (regele sfânt care vindeca de scrofule, etc.)n-a rezistat în fața tăișului rece de oțel. Ghilotina, ca mijloc de a egaliza societatea și-a dovedit eficiența în Franța sfârșitului de secol XVIII și începutului de secol XIX. Burghezia și-a făcut loc în societate în mod literal peste cadavrul marilor feudali. A fost ceva rău în asta ? Sfârșitul secolului XIX și începutul secolului XX aduce negarea absolută a principiului divinității regale. Regii erau oameni- și mureau simplu și stupid ca toți oamenii. Frumoasa Sissi, regele Italiei, dinastia Obrenovici,Franz-Ferdinand- sunt numai câteva exemple. Nicolae al II-lea al Rusiei, țarul stupid - e cel mai bun exemplu. Până și cei mai înverșunați lăudători ai săi nu pot să nu recunoască marea sa prostie. A ajuns stăpân peste n milioane de ruși. Cu ce drept ? Doar pentru că poporul rus a fost suficient de tâmpit să nu îl omoare la timp- dovada o reprezintă milioanele de morți zadarnic din primul război mondial. Regalitatea reprezintă o noțiune perimată peste tot pe glob. O dovedesc statele care sunt motorul economiei mondiale- Germania și SUA. Pentru România problema regalității este demult moartă și îngropată. Ultimul rege mare al ROmâniei-Carol al II-lea- și-a găsit sfârșitul departe de țară, în Portugalia. În rest- principele Duda care cere 30 de euro echipelor de filmare care vor să rămână peste noapte la Săvârșin ? Să fim serioși.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate