agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-04-25 | | Mai deunăzi discutam cu un prieten din țară la telefon despre procesul de imigrare… unde o fi mai ușor de plecat, în Canada sau în Australia, care parte o fi mai doritoare de ingineri chimiști de peste hotare, cum e cu diplomele... Tocmai iși traducea foaia matricolă. Punct în care am constatat că engleza lui tehnică e la fel de necajită ca și româna mea tehnică. Dar în virtutea prieteniei care ne leagă de pe bancile liceului de chimie industrială, unde ne-am violentat reciproc timp de patru ani, am acceptat să-mi dau cu părerea. Trecem deci prin fenomene de transfer și mecanisme de reacție, mai o metodă numerică, mai o chimie organică și uite așa ajungem la, surprize-surprize ... Surse de Informare ! - Cum îi spunem la sursele de informare, măi fete, zice el, notând conștiincios sugestiile mele într-un carnețel, ca să știe cu ce să terorizeze traducatoarea. - Mă, după cum sună, zic eu... tu ești sigur că ai facut chimie industriala la Politehnică și nu aia, cum se numea… Stefan Gheorghiu ? Nu cumva v-au scos ăștia securisti fără să vă dați seama? Pe cine informați voi și despre ce anume? - Nu, mă fete, zice el, asta e când te documentezi din indexuri și publicații, cum să bagi o referință corect, că și așa nu bagă nimeni și toți plagiem pe rupte. Uite, să mor, chiar așa se numea : “Surse de Informare în Chimie”. Da’ recunosc, sună cam politic, mi-a dat și mie prin cap că ar putea da naștere la niscai interpretări veninoase… și când colo, eu, inocent ca un miel. - Aoleu, zic, uite cum era să vărs sânge nevinovat pentru “referencing and technical writing”, fi-ți-ar capul afurisit cu terminologia aia a voastră. Subversivilor. - Da’ ce subversivi, face el, brusc înviorat. Ca să nu mai zic că eu sunt și membru în “Asociația Radicalilor Liberi” care s-a inființat înainte de revoluție, așa că iți dai seama ce bine suna pe vremea toar’șului… și radicali, și liberi… și când colo, doar niște oameni care a descoperit fiecare un “radical liber” sau doi și a scris un referat cu mecanism de reacție cu tot. - Reacționari de-a dreptul, am concluzionat eu, luminându-ma. Hai să trăiești! - Să trăiesc, fete și să dea domnul cu cât mai multe, râde bestia… Acum, mai bine reacționari decât mi-se-rupiști, ca ăia de la mecanică. Daca nu mă crezi, du-te de vezi pagina “Asociatiei Romane de Mecanica Ruperii.” - In câte zic? - Habar n-am, dar poți să scrii la webmaster să întrebi… Hai, si acum te pup dulce fete... ca mi se termina cartela, mersi și mai vorbim.
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate