agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1191 .



capitalismul nu este comunism
personale [ Gânduri ]
indemnizatia de maternitate

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Geea ]

2005-06-29  |     | 



Draga mea panicată (nu dela panificatie vine adjectivul, ci de la panică gafaită pe care o propagi clipind din ochisorii tăi de vedetă), nu te-a invătat nimeni ca nu poti da cu barda comunistă in capul capitalst pe care, cică il construim acum?! Ce e aia cu natalitatea, cu măsuri de protectie ultra pro - pentru indemnizatie de maternitate, si panica aia ca n-ajung banii pentru scutece?! Cine nu ti-a spus tie că, in lume e mare zarvă cu suprapopularea planetei, ca deja functionează un plan de reglare demografică bine pus la punct (nu de bietul Tăriceanu si ai lui pe care nici nu i-am votat de altfel)?! Cine ti-o fi spus tie că e nevoie de copii multi pe aici prin lumea a treia pe unde locuim noi? Ce-mi pasă mie, contribuabil ca Xa sau Ya, muritoare de foame vrea să trăiască de pe urma nasterilor repetate, interminabile... cu rezultatul unor copii adesea subdezvoltati, tarati, ereditar bolnavi, pentru a căror existentă "eu" va trebui să donez mereu din - retributia muncii mele - in detrimentul copiilor pe care i-am născut după un calcul atent - al lui ce ii pot asigura pentru un trai decent?
Capitalismul, draga mea, nu implică de loc ajutorarea celor slabi -osanditi si de soartă sa fie slabi, la viată... Capitalismul e o junglă, o competitie... Măsura de a se "plăti mai putin" procesului de maternitate, s-ar putea să le facă pe multe dintre tinerele inconstiente să inteleagă că se pot distra si fără să facă copii pe care apoi să-i abandoneze societătii... si pe cele mai in varstă bolnave de boli incă netratabile, că pot avea copii care să le mostenească bolile, boli pentru care tot "eu" va trebui să donez bani in bugetul sănătătii... Cine isi poate permite să facă copii să-i facă, cine nu, dacă tot vrea sa aibă urmasi să-si crească copii asumandu-si riscurile si responsabilitătile...
Nu toată lumea in capitalism are acces la ce e mai bun si mai frumos... capitalismul are clase sociale, săraci si bogati...
De ce nu te doare sufletul atunci cand vezi ca un salariat la o x intreprindere, munceste pentru mai putin de patru milioane de lei (400lei noi) si are de intretinut o familie de 3 - 4 membri, in vreme ce tu, draga mea panicată, castigi pe putin 25 de milonae (2.500 lei noi)...
Te rog, intelege fată dragă, că in capitalism - natalitatea unei tări din comunitatea internatională se supune acelui Plan de reglare demografică planetară... si că planul ăsta n-are de loc legătură cu bietii si vremelnicii premieri PSD/isti, PNL/isti sau PD/isti... ridică-ti ochisorii mai sus de guvernul pe care il critici, mai sus si de presedinte...si vezi dacă acuzele matălută nu sunt gafait-panicate impotriva lor de pomană...
Esti ditamai vedeta, stirile trebuie să fie stiri... nu amesteca ciorba cu felul doi si cu desertul, că te rad si curcile....

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!