agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1259 .



Culesul în Ziua Națională a României ... de crăci
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sica ]

2009-12-01  |     | 



În seara dinaintea Zilei Naționale a României, trei umbre umane cărora distracția le face plăcere se îndreptau spre statuia Generalui Ioan Dragalina situată în parcul cu același nume. Un telefon care sună în buzunarul unei umbre tulbură liniștea înmormântală a Caransebeșului ... o voce de bărbat se aude în telefon ... spune că în dimineața de 1 decembrie trebuie să meargă cu tatăl lui la cules ... de crăci, și nu poate "deranja" cu prezența lui cele trei umbre la grătarul propus de la Iaz. După ce se termină convorbirea, umbrele trec "pe sub plopii fără soț" și lasă în urmă băncile rupte și vopsite cu rahat de ciori, aleile strâmbe cu pavele lipsă și neumblate și afișele cu chipuri de viitori președinți care stau mai mult dezlipite pe tulpini de plopi și pe micile clădiri părăsite din învechitul și unicul parc din oraș. Umbrele ajung la un restaurant unde petrec ziua onomastică a unuia dintre ei, iar după 4 ore fiecare o ia spre apartamentul său cu gând ca după 9 ore de somn să se distreze din nou. Urme sțerse de soare se ivesc printre nori, se dezmorțește Caransebeșul ... este ziua în care tot românul sărbătorește Ziua Națională, logic tot poporul ar trebui să aibă ziua liberă, să chefuiască, să iasă în stradă să vadă ceromonia de depunere de coroane de flori la ostașii cunoscuți și necunoscuți, să mănânce și să bea pe gratis de la primărie fasole cu ciolan și un păhărel de țuică fiartă ..., să meargă la un grătar sau să se odihnească, dar unii lucrează (tot respectul pentru aceștia) sau alte persoane ca să nu consume combustibilul și să nu uzeze mașina, și poate se gândește ... doamne ferește ! ... să nu cumva să facă accident, fiind începător, invocă absolut orice motiv ca să nu fie nevoit să meargă la grătar cu prietenii la Iaz ... motivul: merg cu tata la cules ... de crăci.
Concluzie.
Un an are 366 sau 365 de zile în funcție dacă este bisect sau nu și exact în Ziua Națională a României te-ai găsit și tu să mergi la cules ... de crăci? Poate ai încercat să enervezi cu motivul astă 3 umbre umane, dar nu ai reușit.
Părerea mea.
Când nu ai chef de fețele noastre invocă alte motive. Știi tu că despre tine e vorba în toată povestea asta.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!