agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ stejarul
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2012-05-09 | |
Ar fi al dracului de rău dac-am avea un „Minister al Învățământului și Educației”. Ceva ar suna anapoda atunci când am pronunța „M.Î.E.”, asta câtă vreme „MECT&S” sună formidabil. Parcă-i numele unei firme prestigioase! Hm!
Domnul Mang ne-o spune de la obraz: „… sunteți nemultumiți (eu unul nu!; n.n.!) de faptul că programul de guvernare pe educație (nu „al educației”?!; n.n.!) este foarte succinct. V-aș ruga pe toți să aveți înțelegerea că este vorba de unul pentru șase luni, că luăm această guvernare (parașută/parașutată?!; n.n.!) în luna mai cu rezerva primului ministru cheltuită… (Mangu o spuse, nu eu!; n.n.!)”. Dar, oare spusele reprezentanților glumelor (proaste!) au o extensie (nemăsurată!) asupra P.I.B.-ului? Nu de alta, dar tot timpul se aude: pib, pib, pib de mai că-ți vine să dai în… boala pacienților – chiar de nu contează-n care boal-au dat, ci, bunăoară, bănoasă (numai?!) să fie și liberă precum gura lumii și eminentă precum presa. Despre zgură nu vorbim, pentru că expresia „`z-gura…”, a cuiva de exemplu, e cumplit de neprotocolară! Printre altele, Domnul Mang – ministrul cules într-ale Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (părțile astea din urmă ale titulaturii ministerului i-au aparținut viitorului Președinte eligibil al României pe vreamea când era ministru al tineretului, ba chiar dedat fiind El și-n d-ale sportului!) – va discuta cu partenerii (cu ai săi?!) sociali: „… revenirea la sistemul cu 4 ani de gimnaziu și 4 ani de liceu.”. Mai joacă cineva PÃCÃLICI? Dar, pentru că și, tot printre altele, domnul Mang vrea să-și introducă anul preșcolarității sale-n grădiniță, personal, sper să stea la coadă el, nu să-și pună părinții să facă așa ceva în contul celor șapte ani ai lui de-acasă. D-aia-mi permit să trimit câte o scrisoare deschisă celor ce săriră abuziv, nu inconștient, peste o rigoare impusă de logica simplă: de ce-i absent termenul ÎNVÃÞÃMÂNT din titulatura ministerului Domnului IOAN Mang? … Domnule recent pontat Prim-ministru, Chiar de veți sta numa-n Palatul Victoria, trimiteți Parlamentului, prin curieri: „Proiectul legii Misterului ÎNVÃÞÃMÂNTULUI”; „Proiectul legii Institutului Cercetării educației politice colaterale”; și „Proiectul legii tăierii întreținerii prin sportul școlar”. Suport eu taxele pentru publicarea legilor astea-n „MonOff”, așa-ncât aplicarea lor să fie definitivă și irevocabilă. Domnule Ioan Mang, Aveți la dispoziție șase luni pentru a vă edifica și a introduce termenul „învățământ” în titulatura ministerului… DUMNEAVOASTRÃ. Modificarea titulaturii ministerului nu presupune cheltuieli P.I.B.-istice. Grătarul și băuturile le plătesc eu!
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate