agonia romana v3 |
Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission | Contact | Înscrie-te | ||||
Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara | ||||||
|
||||||
agonia Texte Recomandate
■ poți să-mi intri în inimă, nu vei citi aceeași carte
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2020-03-28 | |
În golful amintirilor de la mare
Ca o străfulgerare de lovitură-n meclă Noaptea care vine va avea o oră furată Aici, toată harababura se dă de-a dura Rostogolindu-se-n scara Rugului Aprins Magnetizându-te-n răsăritul şi apusul insular Vizitiul opreşte căruţa cu pânze albe şi coviltire În sala oglinzilor de la Nauticala arboradă Cu un radical, un cal, un motan şi un papagal Crezi tu că poţi picta aceasta? Şi dacă da şi dacă nu Important este că am venit pregătit Lumini şi umbre pe scară seară de seară într-un echipaj nou ca un pui de lebădă proaspăt ieşit din ou Eu ziceam să fie ora 7:59, el, 8:01, în 303, la etajul 3. La sorţi aţi căzut voi, cei de la echipajele Speranţa, Apollo şi Ancora din umbră, cu şefa de echipaje, domnişoara Augustina... 1. Între câinii scăpaţi de-acasă Ieri prin Tomis alerga Linda cu comoara mea Pipa lui Magritte pictată În decor de altădată De aici, dintr-un condei Cu o mie de căţei Intră Dorra în poveste Înainte mult mai este 2. Îngerul dimineţii întreabă, ca tine: "Fac o mie de vorbe cât un tablou?" Şi Îngerul meu răspunde: “Depinde de vorbe şi de tablou” Lucrez acum tabloul "Autoportret cu ouă de lebădă pe cap" Sigur că-l pictez aşa cum îl visez Şi dacă visul vine cu ascultare Cu mare şi cu cântare În cercul magic Magia aşteaptă mâna cea bună O mână bună, cavalere! 3. Hai să te văd marinarule Pe puntea vaporului Cu pescăruşul pe umăr Stând de vorbă cu Jumătate de Infinit Că te-ai săturat de citit Şi de stat în casă Şi-ai plecat într-un Voiaj imaginar Cu o flaşnetă, un papagal, un ziar şi-un zar Cu 10 pânze albe Un şevalet şi un valet... 4, Zi mare astăzi când, acel “cât de curând” înseamnă azi Când poezia curge prin pălăria poveştii În picături de ploaie caldă de primăvară Dintr-un foc, cu noroc, te-ai întâlnit cu Gabriela Mistral Călare pe un cal, venea, ea, poeta În urma ei, tot pe un cal, venea Domnul Radical Calul trăgea în urma lui căruţa cu coviltir Şi baraca de tir cu arcul lui Ulysse Trăgând în ţinta cu vise “Poate aceasta-i veşnicia: să fim încă aşa precum am fost odinioară. Păstrez în amintire gesturile Acelor ce mi-au dat – ofrandă – apa. În insula numită Puerto Rico, odihna copleşită de albastru, trup liniştit, talazuri zbuciumate şi-o sută de palmieri, părând o sută de mame. O fetiţă-n joacă sparse nuca de cocos, dăruindu-mi apa palmierului, maternă, roditoare. Şi niciodată-asemenea dulceaţă nu am băut, cu sufletul şi trupul.” 5. Că tot avem vreme Să ieşim din scheme Odalisca şi motanul lebăda şi cormoranul, ies să cumpere chibrit pentru pipa lui Magritte Aşa-i şpilul De acum o ştie şi copilul Născut pe 28 martie 1991 Acum ai văzut Povestea este doar la început…
|
||||||||
Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. | |||||||||
Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate