agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1168 .



Omogenul și eterogenul 1,2,3,4
personale [ ]
Gânduri gnomice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-08-12  |     | 



Eterogenul dislocă și destructurează configurațiile, desprinde de fenomenele esențiale epifenomenele, divide unitatea în părți disparate care nu au forța întregului și împarte realitatea în categorii, astfel încât fiecare om poate procesa, gestiona și percepe o singură categorie a realului.
Eterogenul aplicat artelor le dă eclectism, pe când omogenul conferă ansamblu sincretismului și unește toate configurațiile realității pentru a fi privită ca un tot.
Eterogenul aplicat vieții îi induce antitezele și dihotomiile și aplicat omului separă mintea de corp și de spirit până când între ele se manifestă discrepanța.
Eterogenul aplicat omului îl îndreaptă înspre divergențe, discrepanțe și contradicții, îi separă corporalul de suflet și mental și îi taie corelațiile dintre entitățile sale, iar omul oscilează debusolat și confuz între antiteze ce-i desincronizează vibrațiile sinelor spiritului, conștienței și gândirii producând entropia în sistemul electro-energetic uman.
Eterogenul aplicat artelor are funcțiile eclectismului căruia dialectica îi caută esența de la care să pornească raționamentele afectate de eterogenități.
Dacă realitatea ar fi eterogenă, prelungirile ei ar fi însușite de irealitate.
Dialectica pe care fiecare om caută să și-o integreze în viața proprie are caracteristica omogenității, ea strânge adevărurile personale care se mulează pe structura ființării omului și la care rezonează ceea ce e mai subtil, mai rafinat, mai profund, mai elevat și mai înnobilator în om.
Omogenitatea creațională își are sursa într-o esență creatoare unică și indestructibilă care ar absorbi veșnicia și infinitul limitate dacă s-ar elibera de recluziunea corpului supus finitudinii, efemerității și teluricului.
Omogenitatea în viață acutizează raționalul și realismul care dizolvă aberațiile de natură eterogenă și se racordează la totul ca un fluid omogen încercând să ne convertească la Ființa Unică.
Epifenomenele care absorb eterogenitățile se desprind de fenomenele esențiale și își diluează substanța în secundar, tranzitoriu și nedefinitivat.
Epifenomenele absorbind omogenitățile prin aglutinarea de fenomenele esențiale încearcă să dobândească exponențial și forță de manifestare.
Omul descentrat trăiește întâmplări eterogene și contradictorii, iar elementele din matricea sa sunt disparate și nu au legătură unele cu altele.
Un om centrat se mișcă prin întâmplări omogene având sursa în esența sa ce dă continuitate, profunzime, exponențial și omogenitate ființării.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!