agonia
romana

v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1355 .



Principiile 1, Viziunea 1,2,3,4
personale [ ]
Gânduri scolastice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-09-25  |     | 



Principiile au miez de adevăruri, structurează în mod consecvent viața având înclinație la axiome, maxime și teoreme, care vrea să înglobeze științele și meta-științele pentru a ajunge în vârful erudiției și a conferi adevărurilor superlativele luminii indestructibile.
Metafizica și-a construit principii esoterice pe baza cărora a elaborat raționamentele dialecticii mistice.
Neofiții nu au principii, nu și-au construit o dialectică proprie omogenă și clară, în vorbirea și gândirea lor se mișcă galimatia și la extrema lor negativă se află ignarii, iar la extrema pozitivă se găsesc mediocrii.
Teoriile versatilului sunt flexibile, cameleonice și elaborează fluxurile schimbărilor care măresc și curăță fluxurile energetice astfel încât omul se simte proaspăt, tonic, stenic, revigorat și energizat.
Viziunea cu funcție de sinergie își converge energia în sensul esențial, iar celelalte sensuri sunt epifenomene ale lui și viziunea unui artist a absorbit sincretismul pe care și-a pliat sensurile vocaționale și prin substanța sa intuitivă și esoterică spiritualizează acel timp de care se folosește vocația pentru a crea.
Viziunea vulgului ocolește teoria cu tente utopice și se concretizează în practică, căci pragmatismul vulgului este mai puternic decât pragmatismul artistului care își așază viața în coordonate spirituale.
Viziunea este catalizatorul sensurilor, accelerează împlinirea lor și cu fiecare sens atins omul mai urcă un nivel evolutiv, estetizându-și conștiența și pliind pe lumea actuală maculată de inferiorități, impurități, erori și neputințe lumea esteticilor accesorizând cu frumusețe realul și viața.
O viziune grandioasă aparținând unui om privilegiat de succese naște sensuri exponențiale care dăruie substanța lor la superlativ viitorului în care vacuitatea a dispărut și are aspecte de fiind, fiind însuflețit de manifestările sensurilor ca niște entități utopice ce ne dăruie ceea ce ne dorim.
Viziunea inserează în imaginație intuiția și previziunea pe care le proiectează în viitorul nenăscut, însă însuflețit de mișcarea variabilelor prin el.
Viitorul se înconjoară de un câmp de posibilități schițând probabilitățile de concretizare a sensurilor proiectate de viziuni, iar un viitor cu substanță esoterică ține de mistic sau de iluminat, căci esotericul poate aduce viitorul în apropierea transcendentului și viziunea esoterică caută exotericul din supranatural și eshatologia din minuni.
Viziunea telurică aparține mediocrității și ea nu poate depăși naturalul, firescul, obișnuitul, convingerile și dogmele, nu trece de concretul legat de cotidian, iar perspectiva ei este limitată de obtuzitatea vulgului care îi obturează și divide dimensiunea.
Viziunea unui om perfectibil caută absolutul care înglobează în el supremul și dacă l-ar vizualiza, și-ar insuși cunoașterea divină și ar dobândi o forță cosmică cu rol de catharsis.
Viziunea transmutată în clarviziune i-ar dărui omului extra-senzorialul cu ajutorul căruia omul ar percepe n realități, n fațete ale vieții și n trasee destinale.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!